Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mn ouders gaan in het weekeind altijd rond 11 uur naar bed (= laatste ronde) en Jamey gaat dan rond 8 uur voor de eerste ronde weer eruit... (doordeweeks ben ik niet thuis)
In het weekeind gaan we meestal wat later naar bed, dus de laatste ronde is meestal rond een uurtje of 12... Wat vinden jullie, kan die eerste ronde dan ook een uurtje uitgesteld, of moet je dan alsnog gewoon de vaste tijd (8 uur) gaan wandelen?
Op zaterdag doe ik dat sowieso wel, aangezien we om 9 uur op het trainingsveld moeten staan, maar op zondag slaap ik toch graag wat langer uit
Door de week gaan ze hier om 7 uur voor een lange ronde, in het weekend is dat ergens tussen 10 en 11 ofzo (en meestal wordt het dan een trutronde, omdat ze zelf ook weekend hebben )
En 's avonds is het ook heel verschillend. Meestal iets van een uur of 11 ofzo, maar het kan ook rustig 9 uur zijn en daarna lekker in bed duiken met zijn allen. We hebben geen regelmaat, en bij volwassen honden hoeft dat ook niet.
Ik denk dat Jamey het ook best al een uurtje langer droog houdt
Wij slapen gewoon uit in het weekend. Buffy slaapt dan ook tot een uur of 10, half 11. De tijd van de laatste ronde maakt niet uit. Die kan net zo goed om negen uur zijn
Door de weeks laatste rondje tussen 9 en 9.30 en dan s'morgens om 7.15 weer.
In het weekend laatste rondje een uur of 10 en dan de volgende morgen tussen 9.30 - 10.00 , soms eerder soms later, ligt eraan hoe laat ik mezelf mijn bed kan uitslepen
Hier ook heel verschillend en ik heb nog nooit een plasje gevonden 's morgens vroeg. In het weekend rond twaalf uur even plassen voor het slapen gaan en op zondag kan het soms wel 10 uur, half elf worden voordat ze weer uitgaat.
Gewoon uitproberen.
hahahaha boedha krijgt door de weeks als eerste ronde een wandeling om 5.45 tot 7.30 en de laatste rond een uur of 22.00
in het weekeind word de laatste ronde al snel een uur of 12 maar geen haar op mijn hooft die overweegt om in het weekeind mijn wekker om 5.30 te zetten . hij wacht maar even tot ik ben uitgeslapen, dat is meestal een uur of 8 . dan eerst nog even koffie en een uur of negen is hij het centrum van alle aandacht en krijgt een lekkere weekeind wandeling, niet eerder .
Door de weeks gaan we de laatste ronde om half 11/ 11uur en de eerste om 8.15/8.30....
In het weekend is de latste ronde rond 12 uur of soms nog later en de eerste ronde is dan uiteraard ook wat later maar nooit later dan 10.uur.
Ga hiero altijd tussen 12 en 12:30 (savonds) als laatste wandeling de deur uit, dan kan ze nog even lekker los door het park heen struinen, iets wat ze geweldig vindt!
Hier wisselt het altijd. Soms is de laatste ronde rond 22:00 en de eerste ronde om een uur of 9-9:30. En soms is de laatste ronde rond 22:30 en de eerste ronde rond 7 uur. En soms de laatste ronde rond 21:00 uur en de eerste om 7 uur
Wat ik wel doe is een beetje rekening ermee houden dat ik uit wil slapen de volgende dag. Als ik al weet dat ik tot 9 uur uit kan slapen dan doe ik de laatste ronde niet om 21:00 uur al, maar iig later dan 21:30.
Als ik uitslaap gooi ik ze wel de tuin in als ik opsta. Moos heeft dat niet nodig, maar Saar moet dan echt wel behoorlijk plassen.
Hier heb ik ook hele verschillende uitlaattijden, alhoewel Dolina het hoogstens tot 9:00 9:30 uithoudt maar ze is nog jong. Dan wordt er snel even een plas in de tuin gedaan en slapen we soms nog even verder
In heel ons huishouden/gezin zit totaal geen regelmaat. We werken zelf al onregelmatig.
Dus met uitlaten is het precies hetzelfde hoor.
Ik kijk natuurlijk altijd wel dat er niet te lang tussen zit.
Vanavond moet ik de nacht in, gisteren laat naar bed. Toen nog een vlugge plas in de tuin gedaan (wel een avondrondje gehad om 22.00) en nu om 11.30 weer even de tuin in.
Als ik wakker ben gaan we voor de grote ronde.
Ze weten niet beter.
Ligt helemaal aan de hond De ene hond slaapt zolang de baas slaapt en de andere hond moet op vaste tijden uit en staat 's ochtends om 7.00 uur te piepen.
Hier is Kaya ontzettend makkelijk, Moritz was dat ook: in het weekend weleens het laatste rondje om twaalf uur 's nachts en pas 's ochtends om 11.00 uur weer (wel met de mogelijkheid om voor die tijd de tuin in te gaan, maar dat gebeurt maar zelden).
Dus gewoon eens een uurtje langer slapen en kijken of dat gaat
A good dog never dies...
Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Mijn honden hebben geen vaste tijden van uitlaten. Ik werk onregelmatig dus dat kan in mijn leven niet. Nelson vond dat in het begin wel moeilijk, want hij is een man van de klok. Nog steeds wel, maar hij is inmiddels wel gewend aan het feit dat het niet altijd is zoals hij het wil.
Als ik laat ga slapen staan we laat op. Als ik nachtdienst heb loop ik om 8 uur al door het bos en slaap ik de hele dag.
Hier dus geen regelmaat en geen probleem.
hier ook geen vaste tijden met uitlaten.
De ene keer is het 7:00 uur en de volgende dag kan het wel 9:15 uur.
Savonds net zo onregelmatig.
Ik heb ook niet zo'n zin in honden die op bepaalde tijden nerveus gaan lopen doen omdat het 'tijd' is om naar buiten te gaan of tijd is om te eten ofzo.
hier ook geen vaste tijden met het uit laten
door de week schommelt het niet al te veel
en de rest wisselt ,want als je ze aan tijden laat wennen
kun je de klok er op zetten en ze willen naar buiten
vandaar nooit de zelfde tijd voor hun wandeling
Door de week heb ik wel regelmaat, sávonds vaak tegen 22:00 / 23:00 uur omdat ik in de ochtend weer tegen 08:30 moet ivm werk.
Tussen de middag altijd om 12:30 en daarna altijd om 17:30.
Maar in het weekend ga ik rustig om 22:00 en snachts om 04:00 nog een keer zodat ik lekker lang kan uitslapen!
Door de weeks is er wel regelmaat.
Laatst wandeling is rond half 10, de volgende ochtend weer om 06.00 maar in het weekend is er geen regelmaat.
En dat word niet erg gevonden tot half 10, daarna gaat meneer piepen. Maar goed, half 10 is een mooie tijd
Onze eerste wandeling is meestal om een uur of 11. En de laatse meestal tegen 23.00 uur.
Maar in de weekenden dan slapen we gewoon uit. En de honden weten dat ook precies en kunnen hun ontlasting dan ook prima ophouden. Ik moet er wel ff bij zeggen dat de laatste wandeling in het weekend ook veel later is.....Meestal tegen een uur of 2 s'nachts.
Hier hebben we totaal geen regelmaat.
De ene dag is de laatste wandeling om 2 uur 's nachts en 's morgens dan alweer om 8 uur, maar de dag erna kan het wel eens zijn dat ze voor het laatst om 23 uur eruit gaan en de volgende dag om 11 uur..........(dit komt niet zo heel vaak voor, de tijd er tussen is wel heel lang)
Onze honden hebben zich geheel aan ons aangepast. En liggen gewoon net zo lang te slapen als ons.......Je pest ze er echt mee om ze wakker te moeten maken........
Ik hou er wel rekening mee ja, als de laatste ronde vroeg is, sta ik zeker wel vroeger op.
Het lijkt me zelf niet zo'n prettig idee als je zolang niet bent geweest.
Alhoewel ze zelf niet zo moeilijk zijn hoor, ze kunnen goed uitslapen maar zo ben ik nou eenmaal.
mijn honden hebben het vooral op de volgorde van handelingen...
als mijn wekken gaat en ik kom langs lola's kamer reageert ze niet eens. ik ga dan naar beneden waar sam is, zet koffie en rook een shaggie en drink koffie. als dat klaar is ga ik me omkleden en loop ik dus naar boven en dat is lola's que...
of ik dat om 5.45 doe of om 9.30 maakt niks uit...
ben ik heel moe en wil ik echt uitslapen dan sta ik vaak rond 8.30 op voor plasje in de tuin voor de hondjes ga dan weer naar bed tot ik of pas wakker word.
De tijd maakt niet zoveel uit, maar ze zijn wel de eerste die smorgens mijn aandacht hebben en dus uitgelaten worden. Als ik wakker word, worden zij ook wakker en als ik naar beneden ga, gaan ze automatisch mee, dus dan hup schoenen aan en naar buiten. En 's avonds varieert het tussen 22.00 en 24.00 uur. En als we weg zijn geweest ook wel later.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici. In memoriam Yentie en Toby
De honden worden pas wakker als ik of mijn moeder eruit gaat. Mijn broer en vader gaan er eerder uit, dan blijven ze heerlijk zonder mekkeren doorronken
Pas als ik eruit ga als k moet werken worden ze wakker. Of op de vrije dagen me moeder.
Ik probeer wel max 10 uur tussen laatste ronde en ochtendronde te doen. Ze houden langer wel vol, maar vind het zelf niet zo prettig voor hun.
Tuana wil nog wel eens presteren om in de avondronde niet te plassen. Dan is het 18.00 voor het laats dat ze geplast heeft en volgende dag is het 7.00 uur
Hier is het laatste rondje s'avonds ergens tussen 21.00 en 22.00 u. In het weekend wat later. Doordeweeks gaan ze tussen 7.00 en 7.30 u weer uit maar in het weekend kan dat zonder problemen later hoor, dan is het ook wel eens 9.30 dat ze voor het eerst er weer uit gaan. Ze reageren pas als ik naar beneden kom en dan maakt dat niet zo veel uit hoe laat dat dat is. Dus dat uurtje uitslapen in het weekend moet volgens mij geen probleem zijn maar dat is misschien voor iedere hond anders. Gewoon een keertje uitproberen lijkt me....
Tuana wil nog wel eens presteren om in de avondronde niet te plassen. Dan is het 18.00 voor het laats dat ze geplast heeft en volgende dag is het 7.00 uur
Dat doet Misty soms ook
Daar kan ik me echt druk om maken en het zit me nooit lekker, terwijl zij er volgens mij geen last van heeft anders zou ze het niet doen.