Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eén hond: zielig?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marloes

Eén hond: zielig?

Ongelezen bericht door Marloes »

Is het zielig voor een hond als hij de enige is thuis?
Moet er per se een tweede (of meer) hond bij om het leuk te hebben?

Wat vinden jullie?

Wij hebben dus maar een hondje en aan de ene kant zou ik het best leuk vinden om er een tweede bij te hebben.
Gezellig een maatje voor Robbie.
Aan de andere kant, kan ik nu al mijn aandacht op Robbie richten en kan ik hem lekker overal mee naar toe nemen enzo.
Ik denk niet dat hij tekort komt, we gaan op stap met hem naar allerlei (losloop)gebieden enzo. Hij wordt hier helemaal plat geknuffeld.
Mijn vriend wil er trouwens ook geen tweede hond bij hoor. Maar ben wel benieuwd wat jullie vinden...
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Nee, ik vind niet dat een hond zielig is.
Mijn vorige hond had ik er geen plezier mee gedaan naar mijn idee. Het hangt dus sowieso van de hond zelf af.
Daarnaast vind ik dat je niet een tweede hond zou moeten nemen omdat een hond maar zielig is. Je moet er bewust voor kiezen en ook tijd erin willen stoppen.

Ik vind het super hoor, 2 honden, heb ervoor gekozen en echt geen spijt van gehad, maar ik vind het niet per definitie beter, het hangt van de baas, de hond en de omstandigheden af.
Laatst gewijzigd door Benji&Brenda op 13 nov 2006 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

voor de hond kan het leuker zijn maar hoeft niet hoor
wij hadden eerst ook maar een hond
maar toen zijn eind zo snel er was
hadden we een leeg en kaal huis
dus is rex er gekomen en een poosje later buddy
ze hebben het wel gezellig
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik wilde, met name voor mezelf, graag een tweede hond. Altijd al gezegd, maar de omstandigheden waren er niet naar. Waarom wilde ik dat? Ik wil dat geouwehoer onderweg niet. Ik wil niet "gezellige hondenvriendjes" tegenkomen omdat Saar dan zo leuk kan spelen, want daar hangen ook altijd baasjes aan vast. Ik wil geen sociale blabla-gesprekken tijdens sjouw, ik wil gewoon op sjouw met mijn hond(en).

Saar had het alleen-zijn ook prima getrokken hoor. Maar Mieppie erbij is toch wel een extra taak, die ze ook erg leuk vindt. Conclusie: Saar kan wel zonder Miep, Miep gaat het lastig krijgen zonder Saar (moet ze ineens volwassen worden en haar eigen boontjes doppen). En het hondenbezit is met 2 absoluut heel veel rijker dan met 1 hond.

Ik zeg altijd: een tweede hond erbij, is 200% meer genieten.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Martijn schreef:Ik vind één hond zielig, ja.
Als je twee honden hebt weet je waarom.

Ik heb echt medelijden met honden die voor alle interactie van mensen afhankelijk zijn.
Tjonge jonge...wat zwart wit..
dus alle honden hier op het forum die "enig hond" zijn, zijn zielig en meelijkwekkend.
Ja hoor...tuurlijk :ok: :ok:
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Ik beschouw het als geluk dat Noa het o.h.a. goed kan vinden met andere honden. Wij hebben een druk gezin, er is altijd wel iemand thuis, maar...niemand van ons kan welke hond dan ook vervangen voor Noa.
Ik kan nog zo vaak op mijn knietjes voor haar gaan staan kwispelen of mijn bek laten likken, maar tis en blijft een zeer magere imitatie van iets wat ik nooit zal kunnen zijn... :mrgreen:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik vind het niet zielig, maar als een hond vaker alleen moet blijven vind ik het wel veel en veel beter als er een hondenmaatje is. Het zou voor Buffy goed zijn om er een volwassen stabiele teef of reu bij te hebben, maar de omstandigheden zijn er niet naar. Een pup erbij daar zou ik niet aan beginnen met Buffy.

Anne
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Ik plaats regelmatig honden waar ze alleen terecht komen. Sommige honden vinden het fijner om alleen te zijn bij de baas en zien andere honden als concurentie ipv vriendjes.

Zelf heb ik echte roedelhonden en zal altijd een groep hebben.
Afbeelding
Bobbie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bobbie »

Ik heb echt medelijden met honden die voor alle interactie van mensen afhankelijk zijn.
Mijn hond speelt iedere dag met zijn vriendjes hier in de buurt.........dus zielig, nee dat is ie niet. :wink:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Het ligt helemaal aan de hond en de woonomstandigheden. Ozzy en FritZ zouden niet zonder kunnen of iig daar erg ongelukkig van worden maar Huts zou prima zonder andere honden kunnen. Ze vindt het leuk hoor, reuen althans, en ze speelt er veel mee maar ze zou er niet ongelukkiger van worden als er geen andere honden zouden zijn. Wij wonen zo dat we nooit vreemde honden zien en dus zoek ik dat juist op voor de honden die dat wel geweldig vionden. Huts laat ik dan gerwoon thuis.
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

als ik zie hoeveel lol ze hier hebben met elkaar , denk ik dat het toch wel veel leuker is .
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Een hond die de enige hond in huis is terwijl er 24 uur per dag mensen rondlopen en hem aandacht geven, daar is in mijn ogen niks zieligs aan. Jack is 2,5 jaar alleen geweest, maar was hoogstens af en toe een uurtje of wat alleen thuis, en dan had hij nog gezelschap aan de katten waarmee hij het heel goed kon vinden. En buiten had hij bergen hondenvriendjes, dus dat zat ook wel goed.

Ik heb een tweede hond in huis gehaald toen ik weer ging werken en alsmaar meer ging werken. Gemiddeld zitten ze nu 4 - 4,5 uur per dag alleen, en da's te lang voor een dutje. Ik heb wel vrij bewust voor een tweede hond gekozen waar Jack ook mee zou *spelen*, want anders is het vrij zinloos natuurlijk.

Maar goed, hier is het prima gegaan, het zijn dikke vrienden en ze kunnen zich samen ook lekker vermaken. Ik kom wel eens thuis dat de speeltjes tot in de gordijnen hangen en het meubilair een beetje verschoven is, maar mijn doel was dat ze elkaar zouden hebben als ze zich vervelen, en dat doel is aardig gehaald. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Bobbie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bobbie »

En Bobbie heeft een hele grote vriend, zijn buurhond! Een ridgeback met een boomer en dat gaat super goed, die spelen wat af samen!! :mrgreen: Echt dikke maatjes........... :wink:

Contact en vooral natuurlijk spelen met andere honden vind ik wel belangrijk, effe lekker de energie kwijt! :wink:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Billy was jaren lang onze enige hond en zielig vond ik 'm niet. Doordat ik werkzaamheden verricht 'aan huis' was (en is) hij nooit alleen. Ook sprak ik vaak af met familieleden/vrienden met honden of deden Bill en ik met bazen en honden uit de buurt een gezamelijke wandeling.

Maar.... nu met Silka erbij zie ik wel in dat het voor een hond (in ieder geval voor Billy) toch wel goed is om andere hond om zich heen te hebben.
Silka heeft zich, toen ze hier net was, enorm aan Bill opgetrokken en hij 'vadert' sindsdien echt over haar.
Daarnaast spelen ze veel samen (zij daagt hem uit en hij haar), en ze houden elkaar bij het lopen erg in de gaten en doen dan ook dingen samen: snuffelen, rennen, stok zoeken, plassen... :wink: ).

Een hond is huis is hartstikke leuk, maar twee honden is nog leuker!
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Tja, zielig vind ik een groot woord, maar dat ze liever samen zijn is wel zo. Boris is vals naar andere honden en heel jaloers. Sommige honden wil hij op een gegeven moment accepteren en zo heeft hij toch nog 9 honden waar hij wel mee om kan gaan. Voor de drie buitenhonden zijn erg favoriet bij hem. Hij wil perce hebben dat ze mee gaan lopen en dat ze buiten lekker samen zijn. Dan is hij in zijn nopjes. Binnen gaat niet met het en nog een hond (tja, een uur of 4) en dan wordt hij vreselijk jaloers en gaat aanvallen plegen.

Eigenlijk vind ik een hond alleen niet zo'n succes maar sommigen zijn daar gewoon beter bij af! Bovendien als ze buiten veel contacten hebben met andere honden zullen ze dat binnen en in huis niet zo nodig hebben.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik vind het niet zielig mits de hond bijna de hele dag dan wel menselijk gezelschap heeft en ook dagelijks (bekende) hondenvriendjes buiten tegen kan komen om contact mee te hebben.

Het hangt ook een beetje van de hond af denk ik. Moos alleen is niet zielig; Moos speelde voordat Saar kwam veel met (bekende) honden buiten en zorgde er wel voor dat hij kreeg wat hij nodig had qua aandacht van mensen en honden.
Saar alleen zou een stuk sneuer zijn, want Saar is geen held in het opzoeken van andere hondse contacten.
Saar heeft, naast Moos, 2 andere honden waar ze echt goed en leuk mee speelt (en dan bedoel ik echt flink lichamelijk stoeien en rollebollen, dus niet alleen maar wat rennen). Deze honden kent ze vanaf pup en die vertrouwt ze 100%. Alleen deze honden hebben ook baasjes met een druk leven, en baasjes die vaak op hele andere tijden tijd hebben om te lopen dan ik. Dus we zien ze zeker niet elke week.
Saar heeft dus ontzettend veel aan Moos, want daardoor heeft ze elke dag contact met een hond die ze 100% vertrouwt en waar ze op zijn aller- allerleukste mee kan spelen, en knuffelen en sjorren.
(Moos speelt trouwens ook met geen een hond zoals met Saar; die twee hebben een zodanige vertrouwensband dat ze precies weten hoever ze in spel kunnen gaan; en allebei dus ook heel ver kunnen gaan zonder dat het minder gezellig wordt)
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Nee, ik vind dat absoluut niet zielig al ligt eea ook wel aan je woonomstandigheden.

Ten eerste zijn er genoeg honden die hun baas liever voor zich alleen hebben.
Soms ook geeft een tweede hond een hoop onrust in huis omdat de honden elkaar niet verdragen of omdat de baas ergens moeite mee heeft.

In de beleefwereld van dieren bestaat er trouwens niet zoiets als "zielig";dat impliceert medelijden en dat kennen dieren niet.
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

nee ik vindt een hond alleen niet per se zielig.zo als eerder gezegt ligt het ook aan je hond.ruby vindt het leuk hoor dat canyon er is en buiten willen ze ook nog wel is spelen maar ik denk dat als ruby alleen zou zijn geweest dat ze dat ook erg prima had gevonden,alle aandacht en tijd voor haar alleen.canyon daar integen is echt een roedel hond en moet om zich prettig te voelen een hond om haar heen hebben,niet per se om mee te spelen maar canyon is niet zo dapper om alles alleen te doen en hangt wat dat betrefd ook echt aan ruby.ik denk dat als je verder buiten regelmatig andere honden tegen komt waarmee hij kan spelen en klieren en binnen lekker alle aandacht van je kan krijgen en verder niet veel alleen zit dat een hond alleen niet eens zo zielig is.ik weet ook niet of ik ooit weer 2 honden zou nemen,ik wil graag met de volgende hond ook weer intensief sporten en misschien wel showen en ik vindt dat met 2honden toch wel erg zwaar om ze beide op een leuk nivo te trainen en wedstrijden met ze te lopen(heb dat met ruby en canyon dus wel gedaan)dus ik denk dat de volgende hond alleen zal blijven.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Mijn tweede hond is erbij gekomen, omdat ik dat zelf wilde en omdat Nick voordat hij bij mij kwam met zijn zusje was opgegroeid en dus echt een maatje gewend was. Ik heb na 6 maanden Nick alleen te hebben gehad er een teef bij gezet en toen leek hij veel gelukkiger. :wink:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Dus jij vindt Bram zielig?

Je gaat nu wel erg van je eigen situatie uit, namelijk dat je honden buiten de roedel geen/nauwelijks interactie met andere honden hebben en dat ze alleen zijn als jullie werken.

Bram is bijna nooit alleen thuis, zit drie dagen in de week in een roedel honden en heeft daarnaast ook veel interactie met bekende en vreemde honden.

Mensen oordelen zo snel over alles wat niet in hun straatje past zonder verder te kijken. Dus nee, ik vind een hond alleen niet per definitie zielig. Het kán wel onderdeel zijn van minder geluk voor een hond, maar dat is dan gecombineerd met andere feiten.

Zo vind ik een hond in een bench ook niet per definitie zielig. En ik vind een hond die alleen aan de flexi loopt ook niet per definitie zielig. En honden die veel alleen thuis zijn, vind ik ook al niet per definitie zielig. Etc. Het is een combinatie van zaken die kan maken dat ik een hond ‘zielig’ vind.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Een hond alleen is alleen zielig als de kans op contact met andere honden heel klein is. Ik denk wel dat honden graag contact hebben met andere honden, de meeste honden wel tenminste. Dus als het niet in huis is, dan in ieder geval regelmatig buiten.
Maar als ik nou naar mijn honden kijk, vraag ik me af of ze nou werkelijk zo'n behoefte hebben aan soortgenoten. Ik denk dat het gezond voor ze is om ook "hondentaal" te blijven houden, maar ik verdenk ze ervan dat als ze alleen zouden zijn, dat ze dat ook geen enkel probleem vinden. :19: :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Zoek stok!
Zeer actief

Roelfien schreef:Maar als ik nou naar mijn honden kijk, vraag ik me af of ze nou werkelijk zo'n behoefte hebben aan soortgenoten. Ik denk dat het gezond voor ze is om ook "hondentaal" te blijven houden, maar ik verdenk ze ervan dat als ze alleen zouden zijn, dat ze dat ook geen enkel probleem vinden. :19: :mrgreen:
Ik zit daar ook weleens over te dubben. Aan de ene kant denk ik dat Bram een teefje erbij leuk zou vinden, aan de andere kant is hij erg op aandacht van mij gericht. Hij is gewend dat hij overal mee naar toe gaat en met twee honden zou ik ze vaker 'alleen' laten.

Het blijft bij dubben hoor, want vriend-lief ligt dwars voor een tweede hond :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik vind een hond alleen niet per definitie zielig.
Ik vind het helemaal afhangen van de mate waarin de hond wel contact heeft met soortgenoten. Een hond die alleen is én niet regelmatig contact heeft met soortgenoten vind ik wel zielig.
Nika is 3 jaar "alleen" geweest hier. Ze was niet helemaal alleen, want ze kwam vrijwel dagelijks bij mijn ouders waar Danco en Snoepie woonden :wink: , maar als we naar huis gingen of op dagen dat ik vrij had van mijn werk was ze alleen. Op die momenten deed ik wel heel veel met haar samen. Ik wandelde veel, trainde met haar, we gingen dagjes weg etc.
Nu heb ik 3 honden. Nika is degene die ook makkelijk zonder andere honden zou kunnen nu. Zij heeft niet zoveel behoefte meer aan contact met de anderen in die zin dat ze niet meer speelt met hen. Ze gaat haar eigen gangetje, is meer op mij gericht dan op de andere honden. Marouck en Biène zijn juist heel erg met elkaar bezig. Ik geloof niet dat zij gemakkelijk zouden aarden als enige hond.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Timmy
Actief

Ongelezen bericht door Timmy »

Timmy is ook maar alleen en vind het niet zielig
Wij houden ons veel bezig met hem en gaan ook vaak wandelen zodat hij ook met vriendjes kan spelen en ravotten
En nu dat timmy gecastreert is is hij veel liever op zijn eigen
ik denk dat het ook van de hond zelf af hangt
natuurlijk vind ik het wel fijn om te zien hoe ze spelen met een andere hond
Maar wij houden er maar eentje ...maar die telt wel voor tien :mrgreen:
Kom ook eens op mijn website kijken en laat een leuk berichtje achter in mijn gastenboek
http://www.hondenhokje.be
Groetjes van Timmy
[img]http:///users.pandora.be/tva/forum/timmy.png[/img]
Roelfien
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Roelfien schreef:Maar als ik nou naar mijn honden kijk, vraag ik me af of ze nou werkelijk zo'n behoefte hebben aan soortgenoten. Ik denk dat het gezond voor ze is om ook "hondentaal" te blijven houden, maar ik verdenk ze ervan dat als ze alleen zouden zijn, dat ze dat ook geen enkel probleem vinden. :19: :mrgreen:
Ik zit daar ook weleens over te dubben. Aan de ene kant denk ik dat Bram een teefje erbij leuk zou vinden, aan de andere kant is hij erg op aandacht van mij gericht. Hij is gewend dat hij overal mee naar toe gaat en met twee honden zou ik ze vaker 'alleen' laten.

Het blijft bij dubben hoor, want vriend-lief ligt dwars voor een tweede hond :wink:
Bram heeft toch wel vaak contact met andere honden buiten?
Want ik denk dat dat het belangrijkste is: dat een hond regelmatig contact heeft met soortgenoten. En dat hoeft dus niet thuis te zijn.
Heb je, zoals ik, honden die contact met andere honden niet altijd op prijs stellen, dan is het wel fijn als ze een huisgenootje hebben waar het wel mee klikt zodat er toch contact is met een soortgenoot. Ik denk namelijk dat een mens dat sociale contact tussen soortgenoten niet kan vervangen.
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Heerlijk subtiel, weer. :roll: Hier nog een meelijwekkende hond, dan. Maar helaas verkeer ik op dit moment zelf niet in de gelegenheid er nog een hond bij te kunnen nemen, omdat ik zelf in de situatie verkeer ook alleen te wonen en ik zelf twee honden in mijn eentje niet altijd even praktisch vind, als je je hond-zoals die van mij-altijd overal mee heen neemt. Staan mensen niet altijd voor open.

En aan contactliggen heeft mijn hond een schijt-hekel.
Roelfien
Zeer actief

annepanne schreef:

Heerlijk subtiel, weer. :roll: Hier nog een meelijwekkende hond, dan. Maar helaas verkeer ik op dit moment zelf niet in de gelegenheid er nog een hond bij te kunnen nemen, omdat ik zelf in de "meelijwekkende" situatie verkeer ook alleen te wonen en ik zelf twee honden in mijn eentje niet altijd even praktisch vind, als je je hond-zoals die van mij-altijd overal mee heen neemt. Staan mensen niet altijd voor open.
Maar dat zijn toch keuzes die je zelf maakt, en gebaseerd op zaken die voor jou belangrijk zijn? Niet op basis van belangrijk voor de hond.
Maakt niet uit, maar voel je dan niet aangesproken door de reactie van Martijn. Want het is gewoon een feit dat honden sociale roedeldieren zijn en wij kunnen dat niet helemaal vervangen.
Het gekke is dat als er gezegd wordt: aapjes alleen zijn zielig, is iedereen het er mee eens. Vogeltjes alleen en konijntjes alleen zijn zielig, daar kunnen we ons ook allemaal wel wat bij voorstellen. Dus dieren die normaal in groepen leven, zijn zielig als ze alleen zijn. Dat is geen gek gegeven. Maar als we het dan over honden zeggen, dan voelt men zich aangevallen en is het niet waar, want hondjelief heeft het baasje toch als aandacht? Vind ik dus echt raar.
Natuurlijk zijn er zat honden die al zo gewend zijn aan alleen de aandacht van mensen of die dat zelfs meer op prijs stellen, maar het is niet wat in de basis normaal is voor een hond. Een hond is een dier wat in een groep wil leven. Dus als je een hond het samenleven met een andere hond onthoudt omdat je keuzes maakt voor je eigen manier van leven, is dat je goed recht, maar niet altijd het beste voor de hond. Niet het beste voor de hond is ook dus niet het slechtste voor de hond, het kan gewoon beter.
En meer wordt er in mijn optiek niet gezegd. :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Roelfien schreef:
Zoek stok! schreef:

Bram heeft toch wel vaak contact met andere honden buiten?
Want ik denk dat dat het belangrijkste is: dat een hond regelmatig contact heeft met soortgenoten. En dat hoeft dus niet thuis te zijn.
Heb je, zoals ik, honden die contact met andere honden niet altijd op prijs stellen, dan is het wel fijn als ze een huisgenootje hebben waar het wel mee klikt zodat er toch contact is met een soortgenoot. Ik denk namelijk dat een mens dat sociale contact tussen soortgenoten niet kan vervangen.
Dat denk ik inderdaad ook.

Moos vindt het ontzettend leuk een vriendinnetje erbij, en Saar voegt zeker flink wat toe aan zijn geluk, maar Moos vond het ook wel errug lekker om mij niet te hoeven delen, en om een hele dag mee genomen te worden voor 'een dagje Amsterdam'. Flink aandacht van alle toeristen, in de tas mee winkels in; nouuu dat vond Moos wel wat hoor :mrgreen:
Dat gebeurt met Saar erbij dus niet meer, en niet eens omdat het met twee hondjes veel lastiger is, maar omdat Saar absoluut geen hondje is om door het centrum van A'dam te gaan sjouwen.
Als Moos zou mogen kiezen heeft hij vast liever Saar dan dagjes A'dam hoor, maar hij had het in zijn eentje ook prima naar zijn zin.

Maar wat ik al zei, Saar alleen zou wel wat sneu zijn, omdat Saar erg moeilijk contact maakt met vreemde honden. Wel snuffelen enzo, maar echt spelen (met stoeien enzo) doet ze alleen als ze een hond echt helemaal vertrouwd; en da's met vreemde honden wat lastig :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Martijn schreef:

Dus jij vindt Bram zielig?

Staat dat er?

Euh ja, je zegt dat één hond zielig is. En aangezien Bram mijn enige hond is, vind je hem dus zielig lijkt me :denken:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Roelfien schreef:Dus als je een hond het samenleven met een andere hond onthoudt omdat je keuzes maakt voor je eigen manier van leven, is dat je goed recht, maar niet altijd het beste voor de hond. Niet het beste voor de hond is ook dus niet het slechtste voor de hond, het kan gewoon beter.
En meer wordt er in mijn optiek niet gezegd. :wink:
Als iemand zegt dat diegene medelijden met honden heeft omdat ze alleen zijn en ze zielig vindt, is dat toch wel wat anders dan zeggen dat het 'niet altijd het beste voor de hond is' :wink:

Je maakt net zo goed een keuze voor je eigen manier van leven als je je honden niet mee naar je werk neemt, maar ze uren alleen thuis laat. Of dat je je hond niet elke dag lekker los laat hollen. Dan kan het ook beter voor de hond. Maar ik oordeel daar niet over in de zin van 'ik heb medelijden met die honden'.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”