Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
massam schreef:alle honden tegenwoordig zijn zo zoals wij het goed vinden..
maar dit soort dingen net als de engelse bull gaan te ver. ik vind het ook raar dat mensen die honden blijven kopen en daardoor dit in stand houden.
maar da's mijn bescheiden mening
elk ras is gefokt naar menselijk inzicht je houd er van of niet daar in is de keuze vrij.
mol
daar gaat het me niet om. wat jij nu zegt zeg ik ook al. het gaat erom dat ik niet snap dat rasliefhebbens het ok vinden als het misgaat of doorslaat zoals bij de engelse bull etc.
bij de engelse staff is het ook ver aan het gaan, steeds lager en breder. maar steeds meer mensen komen tot inzicht dat dat niet klopt. op shows winnen ook steeds vaker staffies die nog iets kunnen zeg maar.
maar bij dit soort rassen zie ik mensen die die rug van de herder geweldig vinden.. dat is toch raar?
Essy schreef:Mijn teef heeft een vrij lange rug. Overigens is het vrij moeilijk een reu te vinden die een wat kortere rug heeft en toch voldoende lange hals. Ik persoonlijk vind een wat kortere rug veel mooier dan een wat langere rug.
Lange rug x korte rug betekent een nest met pups die lange ruggen krijgen en pups die korte ruggen krijgen. (Ze erven van beide ouders wat.) Als je lange rug x korte rug kruist, betekent dat niet dat de pups dus ruggen van juiste lengte krijgen. Zo werkt dat niet in de erfelijkheidsleer. Dan had je een reu met een juiste ruglengte moeten gebruiken en had je in je nest pups met een juiste ruglengte en pups met een lange ruglengte gehad.
massam schreef:alle honden tegenwoordig zijn zo zoals wij het goed vinden..
maar dit soort dingen net als de engelse bull gaan te ver. ik vind het ook raar dat mensen die honden blijven kopen en daardoor dit in stand houden.
maar da's mijn bescheiden mening
elk ras is gefokt naar menselijk inzicht je houd er van of niet daar in is de keuze vrij.
mol
daar gaat het me niet om. wat jij nu zegt zeg ik ook al. het gaat erom dat ik niet snap dat rasliefhebbens het ok vinden als het misgaat of doorslaat zoals bij de engelse bull etc.
bij de engelse staff is het ook ver aan het gaan, steeds lager en breder. maar steeds meer mensen komen tot inzicht dat dat niet klopt. op shows winnen ook steeds vaker staffies die nog iets kunnen zeg maar.
maar bij dit soort rassen zie ik mensen die die rug van de herder geweldig vinden.. dat is toch raar?
tis de keurmeester die het veroorzaakt hoor de extremen in het ras, hij plaatst zo'n hond met die extremen mensen willen winnen en gaan die extremen fokken, potenciele kopers vallen er op, tis een visuele cirkel.
maar de hoofd fout ligt bij de keurmeester die de hond plaatst, en daarbij doel functie en uiterlijk totaal verdraait.
jidde schreef:Ik ga voor de showlijnen, hoewel een mooie grauwe, daar kan ik ook op kwijlen
Deze vind ik wel mooi, niet TE, gewoon normaal (oke, tis ook wel de vader van Tuana )
Zulke grauwe werkhonden vind ik ook prachtig!
Dan hoop ik niet dat ze zijn zwakke polsen heeft geerfd! Hij is wel heel erg doorgezakt.
jidde schreef:Ik ga voor de showlijnen, hoewel een mooie grauwe, daar kan ik ook op kwijlen
Deze vind ik wel mooi, niet TE, gewoon normaal (oke, tis ook wel de vader van Tuana )
Dan hoop ik niet dat ze zijn zwakke polsen heeft geerfd! Hij is wel heel erg doorgezakt.
zulke polsen hoeven niet zwak te zijn toch?
Jawel, anders stond de hond niet zo doorgezakt.
Ik vind dit dus echt niet mooi. :N:
Groetjes Joyce † Nick 16.08.1999 - 22.01.2009 † Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Dit is niet de vader van Tuana hoor, is die daarboven staat, de zwart bruine.
Wat vinden jullie van deze glijbaan?
Of is het bij de boxer gewoon de stand?
Ik vind de duitse herder kynologische lijn wel mooi. Heb er zelf twee.
Je kan ze inderdaad als een glijbaan neerzetten, maar zo in het dagelijks leven hebben ze dat niet.
veel van de herder type die je op foto ziet hebben simpel weg die bouw, daar doe je niks aan, en bij de boxer werkt het even net iets anders de hond heeft geen hoeking meer in de achter partij en word werkelijk zo geplaatst op show, maar lopen niet zo achterlijk.
Dit is niet de vader van Tuana hoor, is die daarboven staat, de zwart bruine.
Wat vinden jullie van deze glijbaan?
Of is het bij de boxer gewoon de stand?
Ik vind de duitse herder kynologische lijn wel mooi. Heb er zelf twee.
Je kan ze inderdaad als een glijbaan neerzetten, maar zo in het dagelijks leven hebben ze dat niet.
Even vooropgesteld dat ik de boxer op deze manier ook niet mooi vind, is er toch wel een duidelijk verschil
Ten eerste staan de poten van de boxer allebei ver naar achteren gestrekt.
Ten tweede is de rug aflopend maar wel recht....in die van de Duitser zit een kromming, hij staat bol.
Ik loop dagelijks wandelingen met iemand met een Boxer en deze Boxer staat regelmatig zo. Welliswaar niet zo overdreven, maar dezelfde "stand" zit er wel in:
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Even over een ODH.
Als ik de afstammeling kijk van de ODH, zie ik meestal als vader gewoon een duitse herder Wat nou rechtere ruggen?? er worden gewoon volle duitse herderreuen ingezet!
Ach ja, dan maar gehandicapte honden, ben er blij mee
En starfleet, je hebt Nanni toch zien lopen? Vond je haar dan zo kreupel lopen
Ik kan ook niet zeggen dat goed gefokte herders ook maar 1 nadeel tonen in hun gangen. Ik zie ze juist snel draven en lekker lopen. Lekker snel zonder te versnellen zeg maar.
Mijn tante heeft een Duitser, wel HD-d helaas maar dat hangt helemaal niet samen met de stand van de achterpoten, en hij kan lopen Dat gaat echt als een trein en shoot me, maar ik vind het prachtig.
Ik vind het dus ook niet realistisch om te zeggen dat een Duitse herder met een glijbaan niet beter zou kunnen draven . Dat kunnen ze zeker wel.
Kijk hier maar eens naar en dan weet je dus dat geen van de normaal gebouwde honden deze draf kan hebben. Hou er ook rekening mee dat deze hond liever nog een stuk harder zou gaan en dit houdt hij echt lang vol
Mwoaw...geef mij maar een grauwe werkhond als deze
Fantastische hond! Met name qua karakter. Ook zijn moeder en een aantal dochters die ik ken hebben dit karakter. Vriendelijk maar er wel staan als het nodig is!
Ik heb zelf heeeeeeel erg lang getwijfeld over een DH en alleen al om deze gangen zou ik alleen een hond uit combinatiefok of een niet extreme kynoloog willen
MARC_S schreef:
Kijk hier maar eens naar en dan weet je dus dat geen van de normaal gebouwde honden deze draf kan hebben. Hou er ook rekening mee dat deze hond liever nog een stuk harder zou gaan en dit houdt hij echt lang vol
Ik heb nauwelijks naar de hond gekeken, was helemaal geintrigeerd door die mevrouw in het paarse pakje die haar best deed om de hond bij te houden
MARC_S schreef:
Ik heb nauwelijks naar de hond gekeken, was helemaal geintrigeerd door die mevrouw in het paarse pakje die haar best deed om de hond bij te houden
Hahaha, ze kan het inderdaad helemaal niet bijhouden, zeker het laatste stukje niet
MARC_S schreef:Ik kan ook niet zeggen dat goed gefokte herders ook maar 1 nadeel tonen in hun gangen. Ik zie ze juist snel draven en lekker lopen. Lekker snel zonder te versnellen zeg maar.
Mijn tante heeft een Duitser, wel HD-d helaas maar dat hangt helemaal niet samen met de stand van de achterpoten, en hij kan lopen Dat gaat echt als een trein en shoot me, maar ik vind het prachtig.
Ik vind het dus ook niet realistisch om te zeggen dat een Duitse herder met een glijbaan niet beter zou kunnen draven . Dat kunnen ze zeker wel.
ik vind er eerlijk gezegd juist niks spectaculairs aan - hij grijpt ver uit, maar of zijn draf daardoor functioneler wordt ?
same here, ik vind het er ook niet vloeiend uit zien en ik blijf er iets raars aan zien, iets onnatuurlijks maar ieder zijn smaak hoor marc, ik houd er gewoon niet van
Essy schreef:Mijn teef heeft een vrij lange rug. Overigens is het vrij moeilijk een reu te vinden die een wat kortere rug heeft en toch voldoende lange hals. Ik persoonlijk vind een wat kortere rug veel mooier dan een wat langere rug.
Lange rug x korte rug betekent een nest met pups die lange ruggen krijgen en pups die korte ruggen krijgen. (Ze erven van beide ouders wat.) Als je lange rug x korte rug kruist, betekent dat niet dat de pups dus ruggen van juiste lengte krijgen. Zo werkt dat niet in de erfelijkheidsleer. Dan had je een reu met een juiste ruglengte moeten gebruiken en had je in je nest pups met een juiste ruglengte en pups met een lange ruglengte gehad.
Ik heb de reu juist gekozen omdat ik zijn rug precies goed vind Misschien is die iets korter dan gemiddeld maar ik vind hem zo het mooist.
Inge O schreef:ik vind er eerlijk gezegd juist niks spectaculairs aan - hij grijpt ver uit, maar of zijn draf daardoor functioneler wordt ?
Heb je zelf wel eens zo hard mee moeten rennen met een van je rustig dravende wartjes? Dacht het niet. Laat deze hond los en hij draaft de helft van de galloperende honden eruit. Die van mijn tante draaft achter honden aan die rennen
Inge O schreef:ik vind er eerlijk gezegd juist niks spectaculairs aan - hij grijpt ver uit, maar of zijn draf daardoor functioneler wordt ?
Heb je zelf wel eens zo hard mee moeten rennen met een van je rustig dravende wartjes? Dacht het niet. Laat deze hond los en hij draaft de helft van de galloperende honden eruit. Die van mijn tante draaft achter honden aan die rennen
nououou, als mijn wartjes naast de fiets draven wil ik er liever ook niet naast lopen hoor .
maar los daarvan zie ik ook geen enkele reden waarom een hond zo snel zou moeten kúnnen draven - een rustiger drafje verslindt veel minder energie (zie de wolf) en als het sneller moet dan galopperen ze maar lekker toch?
Ik zie ook niet overal een reden voor maar het kenmerk van de DH is nu eenmaal lang en zeer snel draven Dat kan deze hond met zijn glijbaan erg goed en in mijn smaak ook lekker spectaculair en mooi
nououou, als mijn wartjes naast de fiets draven wil ik er liever ook niet naast lopen hoor .
maar los daarvan zie ik ook geen enkele reden waarom een hond zo snel zou moeten kúnnen draven - een rustiger drafje verslindt veel minder energie (zie de wolf) en als het sneller moet dan galopperen ze maar lekker toch?
Ik zie ook niet overal een reden voor maar het kenmerk van de DH is nu eenmaal lang en zeer snel draven Dat kan deze hond met zijn glijbaan erg goed en in mijn smaak ook lekker spectaculair en mooi
uh das ook prima hoor, dat jij dat mooi vind maar wat heeft dat dan met de wartjes van Inge te maken? als het een kenmerk is voor de DH, dan doet het totaal niet ter zake of Inge ook zo hard moet rennen met dravende wartjes en of zij het wel spectaculair vind
Maar als ze moeten galloperen houden ze het niet meer lang vol , en het moet wel snel aangezien ze soms de hele dag dravend rond een kudde moeten om de zooi uit de weides naar de stal te brengen of bv met de schapen mee. Ik heb bordercollies gezien die in een bak water moesten omdat ze totaal uitgeput en oververhit waren van het galloperen.
MARC_S schreef:
uh das ook prima hoor, dat jij dat mooi vind maar wat heeft dat dan met de wartjes van Inge te maken? als het een kenmerk is voor de DH, dan doet het totaal niet ter zake of Inge ook zo hard moet rennen met dravende wartjes en of zij het wel spectaculair vind
De wartjes van Inge zijn even groot en hebben wel een rechte rug. Die kunnen dus minder snel draven Omdat ik het tegen Inge had kwamen die Wartjes mooi uit.
Of denk je dat ik het ras Hovawart wilde beledigen oid? Je neemt het zo voor ze op
Maargoed, lama, deze hond uit mijn filmpje kan gewoon beter draven dan vrijwel willekeurig welke andere hond en daar ga ik echt niet uit den treure over zagen. Zie wat je ziet en dat zou voldoende moeten zijn want meer dan visueel kan ik het niet maken
Sla het filmpje op en laat een van je eigen honden eens snel draven, kijk en vergelijk en zeg me dan eens dat je hond het net zo snel en goed kan. Met filmpje aub
Inge O schreef:
De wartjes van Inge zijn even groot en hebben wel een rechte rug. Die kunnen dus minder snel draven Omdat ik het tegen Inge had kwamen die Wartjes mooi uit.
Of denk je dat ik het ras Hovawart wilde beledigen oid? Je neemt het zo voor ze op
huh? nee joh, ik denk helemaal niks over beledigen en over opnemen voor.
het gaat erom, dat ik de relevantie van de vergelijking niet zie. je zegt zelf : kenmerk van de DH, die moeten langdurig en snel draven bij de kudde enz enz.
Inge zegt dat ze er weinig spectaculairs aanvind, en jij komt met of haar wartjes het kunnen... that's all
MARC_S schreef:
Sla het filmpje op en laat een van je eigen honden eens snel draven, kijk en vergelijk en zeg me dan eens dat je hond het net zo snel en goed kan. Met filmpje aub
Ik geloof best dat mijn hond het niet zo snel en goed kan
Maarrrrrr kan een Duitse Herder met een rechtere rug het ook niet zo snel en goed? Want daar gaat het toch om?
MARC_S schreef:Maargoed, lama, deze hond uit mijn filmpje kan gewoon beter draven dan vrijwel willekeurig welke andere hond en daar ga ik echt niet uit den treure over zagen. Zie wat je ziet en dat zou voldoende moeten zijn want meer dan visueel kan ik het niet maken
.... jij vind het mooi, andere niet of niet spectaculair, klaar toch? heeft er geen drol mee te maken of mijn honden het kunnen.
wel eens een duitser gezien die een das uit een hol blaft? ( en daar bedoel ik dus mee, dat de vergelijking met andere rassen nergens over gaat.)
yamie schreef:Inge zegt dat ze er weinig spectaculairs aanvind, en jij komt met of haar wartjes het kunnen... that's all
Hoe kan je iets dat een normale hond niet kan, als supersnel draven, nou niet spectaculair vinden? Je vindt een grey die 70 km/u gaat toch ook spectaculair? Of je er van houdt is een ander verhaal maar ontken niet dat het zo is. Omdat ik dat gevoel kreeg haalde ik de wartjes erbij
Maargoed, dit misverstand gaat denk ik nergens over
MARC_S schreef:Maargoed, lama, deze hond uit mijn filmpje kan gewoon beter draven dan vrijwel willekeurig welke andere hond en daar ga ik echt niet uit den treure over zagen. Zie wat je ziet en dat zou voldoende moeten zijn want meer dan visueel kan ik het niet maken
.... jij vind het mooi, andere niet of niet spectaculair, klaar toch? heeft er geen drol mee te maken of mijn honden het kunnen.
wel eens een duitser gezien die een das uit een hol blaft? ( en daar bedoel ik dus mee, dat de vergelijking met andere rassen nergens over gaat.)
Het gaat erover of een DH door die glijbaan wel of niet goed kan draven. Daarvoor moet je hem toch vergelijken met anderen van zijn soort? Of niet dan?
AAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH, ik wordt hier gek van!