Hoi Marie-josee
Ja ik weet dat het echte hittepetitten kunnen zijn. Ik heb me al behoorlijk in het ras verdiept en heb er nu 3 in mijn trimsalon als klant en ik moet je zeggen dat het alle drie goed opgevoede/ energieke honden zijn die behoorlijk luisteren, maar ze proberen altijd even uit hoe ver ze kunnen gaan!! Het zijn overigens wel allemaal lekkere knuffels die met iedereen willen knuffelen. Dat kan natuurlijk verschillen per hond. We hebben zelf thuis altijd Duitse herders en Yorkjes gehad. En ik kan je vertellen dat die yorkjes toch echt de baas waren over die herders! Ze zijn klein en fijn, maar het blijven terriers hoor!!
Wat betreft vachtverzorging dat gaat wel lukken, daar ben ik niet zo bang voor.
Ik hoop ook dat er een klik is. Ik heb toen ik mijn jongste kat (heilige birmaan) ging uitzoeken veel fokkers bezocht. Overal zaten wel lieve, schattige kittens bij, maar ik vond ze alleen maar gewoon leuk. Bij de laatste fokker was er maar een poesje vrij. Ik zag (zonder dat ik wist welke vrij was) toen ik de deur binnen stapte een kat ontzettend eigenwijs en brutaal kijkend op tafel staan zovan "wat kom jij hier in mijn domein doen". En ik wist het meteen ja dat zoek ik. Blijkt dat ook nog het enige poesje te zijn wat vrij was. Dus ik meteen dat brutaaltje opgepakt en het voelde meteen helemaal oke! De fokker kijkt mij aan en die kijkt die kat aan en die zegt meteen tja volgens mij zij jullie voor elkaar geschapen.
En tot aan vandaag zijn we nog steeds onafscheidelijk. Waar ik ben daar staat Noa ook!! Echt een geweldig lekker eigewijs beest!!
Oke ik ben misschien heel kieskeurig, maar zo'n gevoel wil ik ook hebben bij de hond die ik uit kies. Ik wil niet zomaar een pupje hebben die ik wel leuk vind, maar echt waar ik dat gevoel bij heb. En al moet ik daarvoor lang op mijn pupje wachten dan wacht ik daar gewoon op. Het klinkt misschien heel raar, maar ik vind dat gevoel gewoon heel belangrijk!!
Groetjes Kim