Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geen behendigheid voor Jamey...

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Geen behendigheid voor Jamey...

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik had naar aanleiding vna de reacties hier op Jameys patella-luxatie toch maar eens op de hondenschool gevraagd of zij er ervaring mee hadden... Ze hebben het voor me aan een expert gevraagd (Marcel nog-iets?) en die heeft gezegd dat het niet verstandig is, aangezien ze er op zo jonge leeftijd al last van heeft en als ik behendigheid ga doen het waarschijnlijk alleen maar erger wordt...

Dus het wordt geen behendigheid voor Jamey... Wordt wat anders verzinnen, aangezien ik wel wil doortrainen met haar en ik me afvraag of het wat wordt met gehoorzaamheid...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Dat is flink balen zeg.
Je bedoelt waarschijnlijk Marcel Nijland.
Toch inderdaad verstandig om het niet te doen als het haar klachten kan verergeren.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat jammer, maar wel verstandig om het dan niet te doen.
Heeft Marcel ook nog een idee wat je dan wel voor leuks zou kunnen doen met Jamey?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

ranetje schreef:Wat jammer, maar wel verstandig om het dan niet te doen.
Heeft Marcel ook nog een idee wat je dan wel voor leuks zou kunnen doen met Jamey?
Ik heb hem zelf niet gesproken...

Maar naar aanleiding van hoe het clickeren vandaag ging, heb ik weer wat hoop voor gehoorzaamheid :mrgreen:
Afbeelding
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

ja ja marcel nijland heeft er verstand van, vraag me af of ie wel eens een veld van dichtbij heeft gezien, in ieder geval niet met een eigen hond en zeker niet in de behendigheid of het moet ineens in het laatste half jaar op zijn gekomen, want afgelopen half jaar heb ik me niet kunnen laten zien op de wedstrijden.

nou ik weet wel dat er meer jackies en andere rassen lopen op het veld met hetzelfde euvel, en die gewoon lekker behendigheid doen.

wanneer je hondje thuis ook lekker rond rent en op de bank springt, in de auto springt, lekker mee gaat naar het strand en door de zware duinen loopt te strauzen dan kan ie best wel behendigheid doen hoor.

pas wanneer ie daadwerkelijk mank blijft lopen van de pijn is dat een ander verhaal. maar verder zou ik een andere ëxpert"in schakelen om te constateren of dat dat het geval is.
starfleet
Erelid

Re: Geen behendigheid voor Jamey...

Ongelezen bericht door starfleet »

Jacksel schreef:
Dus het wordt geen behendigheid voor Jamey... Wordt wat anders verzinnen, aangezien ik wel wil doortrainen met haar en ik me afvraag of het wat wordt met gehoorzaamheid...
Ik zou toch ook liever aan een wat kundiger iemand vragen. Sowieso scheelt het welke graad het is en als je het voor de lol wil doen, kan ik me voorstellen dat je heel belastende dingen zou kunnen weglaten, maar voor de rest speelt en doet ze toch ook, zoals hierboven al staat.

Anne
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

:jank: Nou weet ik het echt niet meer... :jank:

Zette ik hier eerst neer dat de da de ok had gegeven voor behendigheid, krijg ik reacties dat ik het niet moet doen met pl...

Zeg ik dat de hondenschool (Marcel Nijland) idd zegt dat ik het beter niet kan doen, krijg ik weer reacties dat het wel kan

Kweet het nu echt niet meer...

Weet wel wat mn droom is (behendigheid) maar ik wil niet dat Jamey daaronder lijdt...

(En ik hoef helemaal geen wedstrijden ofzo, maar vind het gewoon leuk om iets te doen te hebben met Jamey)

Misschien naar een expert??? Maar waar vind ik die en wat zijn de kosten? En hoeveel kan die voelen als Jamey supergespannen en trillend als een rietje op de behandeltafel staat :19:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik zou als ik jou was eens bellen met een orthopeed en je vraag stellen. Geven ze heus wel antwoord op en kost niets. Bezig blijven en spieropbouw is erg belangrijk bij PL maar wat je kunt doen hangt ook van de graad van ernst af. Ik heb vaker gehoord dat je met PL gewoon mag sporten maar weet niet of dat in alle gevallen geldt.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

sirene schreef:Ik zou als ik jou was eens bellen met een orthopeed en je vraag stellen. Geven ze heus wel antwoord op en kost niets. Bezig blijven en spieropbouw is erg belangrijk bij PL maar wat je kunt doen hangt ook van de graad van ernst af. Ik heb vaker gehoord dat je met PL gewoon mag sporten maar weet niet of dat in alle gevallen geldt.
Ik zou niet weten hoe ik het telefoonnummer van een orthopeed met verstand hiervan zou moeten vinden :denken: Ben echt totaal niet bekend in dat wereldje
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Maarten Kappen in Eersel ? Misschien met de zoekfunctie hier op het forum ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
kick4toi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door kick4toi »

Behendigheid is best inspannend voor de hond. In een beginnersgroep, gaat het rustig aan toe. De honden moeten de toestellen leren en dat kan beter rustig en beheerst dan met veel vaart. Maar evengoed; om met een hond te springen waarbij de knieschijf van de plaats schiet, lijkt mij geen goed idee. Heeft die het aan één been, dan wordt het andere been extra zwaar belast (en hoe zit het met die knieschijf?) Heeft die het aan twee benen, dan zou ik er helemaal niet aan denken.

Naast gehoorzaamheid zou je eventueel ook aan speuren kunnen denken. Dat is fysiek niet belastend, maar vergt veel mentale inspanning van de hond. Succes en sterkte ermee!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”