Mijn ouders willen in april/mei met het hele gezin + aanhang (+ dogjes

Volgens mij mogen op Ameland de honden het hele jaar door op het strand los? En op Texel en Terschelling?
Moderator: moderatorteam
Hoi Marie-José,Marie-José schreef:Dat is mijn ervaring ook met Texel.
Wij zijn in februari een midweek daar geweest en het was erg hondvriendelijk....
Maar Bram valt ook iets minder op dan twee doggen.Zoek stok! schreef:Wij gaan vaak naar Vlieland. Zelfs in het hoogseizoen loopt Bram daar los op het strand. Ik zoek gewoon een opgang naar het strand waar niet iedereen ligt.
Maar dat is ook per gemeente heel verschillend. Bij de ene gemeente mogen honden vanaf 1 april al niet meer op de stranden, bij de volgende gemeente vanaf 15 april en er zijn ook gemeentes waarbij de honden het hele jaar door op (een gedeelte van) de stranden mogen komen. Vandaar dat ik dus graag wil weten hoe dat op die Waddeneilanden zit.cloris schreef:Ik denk dat je dan gewoon dezelfde regels hebt als bij andere kustgebieden in Nederland
Hahaha, ja dat zou kunnen. Maar weet je, er is op die eilanden zo ontzettend veel strand dat je heel makkelijk een plekkie kunt vinden waar bijna niemand ligt. Dus niet de opgang nemen waar iedereen hutje mutje ligt, maar even doorlopen.Scooby schreef:Maar Bram valt ook iets minder op dan twee doggen.Zoek stok! schreef:Wij gaan vaak naar Vlieland. Zelfs in het hoogseizoen loopt Bram daar los op het strand. Ik zoek gewoon een opgang naar het strand waar niet iedereen ligt.Ik denk dat mensen daardoor met een hond als Bram ook sneller wat coulanter zullen zijn?
Waar was dat?cloris schreef:Dogos vallen misschien ook wat meer op dan de gemiddelde hond maar niemand die moeilijk deed