Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dalmatiër: goede waakhond ?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Dalmatiër: goede waakhond ?

Ongelezen bericht door Gipsy »

Hallo,

Wie heeft ervaring met dalmatische honden en kan me zeggen of ze echt goede waakhonden zijn.
Dank voor alle info ! :ok:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

mm, nee, denk het niet, een dalmaat is geen zekere waker iig, lichtgeraakt, kort lontje, soms wat zenuwachtig. dus nee niet bij uitstek een waker :wink:
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Contacteer:

Elk naslagwerk dat ik heb geraadpleegd en elke internetsite die ik heb gezien stellen dat ze hele goeie waakhonden zijn. K wou zien of er hier mensen zijn met dalmatiers die dat bevestigen kunnen. :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

evaellenjoan schreef:Elk naslagwerk dat ik heb geraadpleegd en elke internetsite die ik heb gezien stellen dat ze hele goeie waakhonden zijn. K wou zien of er hier mensen zijn met dalmatiers die dat bevestigen kunnen. :mrgreen:

Waaks

De Dalmatische hond is niet waaks in de zin van het terrein verdedigen, maar aanslaan (blaffen) als er iemand aankomt zullen ze wel doen. Als de 'indringer' de hond normaal tegemoet treedt , dan zal de Dalmaat deze persoon vriendelijk en kwispelend binnen laten.

van de site van de RV :wink:
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

Wat ik ook bedoel, nl. ze waken (waakhond) en verwittigen je dus als er iemand aankomt, das al voldoende. Hoeven niet te verdedigen (dan had ik gevraagd of het een goede verdedigingshond is... :cheer: !).

Dank !
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik denk dat je met een dalmatier niet kan rekenen op een hond die jouw of je spullen verdedigt. en zelfs het aanslaan zou ik niet teveel op rekenen.
sikkenk47
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sikkenk47 »

denkt het nie egt
spike
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door spike »

Nah, echte waakhonden, nee dat is niet gegarandeerd. Ik heb er eentje die aanslaat, maar ik heb er ook eentje die gezellig al haar speelgoed gaat brengen als er iemand aan komt, want je weet maar nooit of ze soms per ongeluk met je willen spelen :mrgreen:

Wanneer je interesse hebt in de dalmatische hond, neem eens contact op met de rasvereniging, zij kunnen een heleboel van je vragen beantwoorden!
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

spike schreef:Nah, echte waakhonden, nee dat is niet gegarandeerd. Ik heb er eentje die aanslaat, maar ik heb er ook eentje die gezellig al haar speelgoed gaat brengen als er iemand aan komt, want je weet maar nooit of ze soms per ongeluk met je willen spelen :mrgreen:

Wanneer je interesse hebt in de dalmatische hond, neem eens contact op met de rasvereniging, zij kunnen een heleboel van je vragen beantwoorden!
Ik denk dat ze niet veel aan de rasvereniging hier heeft. woonplaats: Spanje. Of misschien dat ze een import zou willen? :mrgreen:
Volgens mij heeft ze zelf een nest dalmaten liggen.
spike
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door spike »

boxersien schreef:
spike schreef:Nah, echte waakhonden, nee dat is niet gegarandeerd. Ik heb er eentje die aanslaat, maar ik heb er ook eentje die gezellig al haar speelgoed gaat brengen als er iemand aan komt, want je weet maar nooit of ze soms per ongeluk met je willen spelen :mrgreen:

Ik denk dat ze niet veel aan de rasvereniging hier heeft. woonplaats: Spanje. Of misschien dat ze een import zou willen? :mrgreen:
Volgens mij heeft ze zelf een nest dalmaten liggen.
ohw daar heb ik niet opgelet :mrgreen:
Dan zou ik zeggen, het hangt echt van de hond af of deze zal aanslaan ja of nee. Maar om nu van een dalmatier pup te zeggen dat het een goede waakhond zal zijn, nee ik denk dat je dat niet kunt garanderen.
Een zeer gezellige, zeer vrolijke, zeer sportieve huishond, vind ik beter bij de dalmatische hond passen :wink:
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

Ja inderdaad heb ik hier 3 pups rondlopen die ik van een gewisse dood heb proberen te redden. Morgen zijn ze 5 weken oud en ze zijn hier al 4 weken en 1/2. Mijn honden helpen goed mee met de verzorging en opvoeding.
Uiteraard kunnen ze niet allen bij me blijven en probeer ik goede families voor ze te vinden.
Omdat ik in alle boeken las dat het goede waakhonden zijn wou ik dat even nachecken op deze site (ik zeg wel waakhonden: dus ze blaffen als er iemand afkomt en niet verdedigingshonden). Dat was een vraag van één van de potentiële opvangfamilies.
Vandaar !
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”