Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pakwerk

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Eva
Actief

pakwerk

Ongelezen bericht door Eva »

kan iedere hond pakwerk doen?

Of mogen alleen herders de cursus volgen?
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

er zijn er nog meer, staan op een lijst. (vb. rottweiler, riesenschnauzer, airdale...)

andere dan op die lijst kunnen ook pakwerk doen, maar mogen niet aan wedstrijden deelnemen. dus vele clubs gaan daar hun tijd niet insteken :wink:

heb zo ooit eens een jack russel geweten, die deed een volledig ipo-programma, echt grappig om te zien :mrgreen:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

maart schreef:er zijn er nog meer, staan op een lijst. (vb. rottweiler, riesenschnauzer, airdale...)

andere dan op die lijst kunnen ook pakwerk doen, maar mogen niet aan wedstrijden deelnemen. dus vele clubs gaan daar hun tijd niet insteken :wink:

heb zo ooit eens een jack russel geweten, die deed een volledig ipo-programma, echt grappig om te zien :mrgreen:
Cooooooooool dat wil ik met Jamey :mrgreen: :N:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

er is een lijst met werkhondenrassen, die is hier ook regelmatig al geplaatst dus moet je ff zoeken welke honden dit betreft. Deze honden en kruisingen hiervan mogen IPO doen en dus ook examens en wedstrijden. Honden van andere rassen moeten toestemming hebben van de betreffende rasvereniging wat ik begrepen heb. Zonder toestemming zul je weinig verenigingen vinden die je lid zullen laten worden aangezien je geen examens of wedstrijden kan lopen en die tijd kunnen ze beter besteden aan honden die dat wel kunnen. Niet om te degraderen maar zo gaat het wel in de praktijk is mijn ervaring. Overigens zullen honden als JR etc. nooit IPO kunnen doen gezien de verplichte hoogtes etc. van de sprongen. :wink: Ik ken ze ook wel hoor die bijten, maar dat is voor de fun verder niets
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

jack russel was wel op jack russel niveau hé :mrgreen:

pakwerker op de knieen met een puppy mouw vast :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”