Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Engelse Bulldog

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Afbeelding

Afbeelding

mijn zus had eerst een eb.. 3 jaar overleden aan hartstilstand
deze op de fotos is nu 4 jaar.. heeft nog maar 1 long kan nauwelijks wat en de dierenarts is elke keer verbaast dat hij nog leeft..
neem aub een ras met op zn minst een levensverwachting van 12..
Remco
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Remco »

Ik heb wel eens met Bulldoggen gelopen die in het pension zaten. Dat waren hele lieve honden en beresterk voor dat formaat.

Toch vind ik de Engelse Bulldog een karikatuur van wat het ooit was. Het ras is compleet verneukt door de hondenshows. Als je kijkt naar de Engelse Bulldog van rond 1800 dan zie je een prachtige atletische hond, die bovendien groter was dan de huidige bulldog.
Vlinder
Actief
Mijn ras(sen): Bulldoggen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Vlinder »

Hallo!

Ik vind EB's helemaal geweldig, maar om veel van de redenen die in dit topic zijn genoemd hebben wij er vanaf gezien . Inmiddels zijn wij de trotse "ouders" van een 6 jaar oude Olde Bulldog/Old English Bulldog (kruising EB x AB). Hij is zo lief en "sullig" en clownesk als een EB, maar is niet benauwd of traag. Hij racet graag door het bos en wandelt als de beste! Hij is trouw, aanhankelijk, maar ook waaks, op een prettige manier. Het is geen blafferd en hij is niet echt geinteresseerd in andere honden (gaat wel goed), maar meer in mensen. Hij wil zo graag de baas plezieren, kortom het is een schat van een hond! :ok: !
Dus......voor alle bulldogliefhebbers: kijk ook eens bij de relatief jonge/nieuwe bulldogsoorten (renasance, victorians, etc.), ook al zijn ze (nog) niet erkend door de FCI. Zo heb je, als je bij een goede fokker gaat, een schat van een bull met een stuk minder problemen dan de gemiddelde EB!
Groetjes!

Afbeelding
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Hier 4 engelse bullen, en echt kerngezond. Ze zijn nog wel jong, jonger dan tweeenhalf jaar oud, misschien piep ik over een paar jaar wel anders, dat zou kunnen.
Ik ben er er wel mee eens dat er verschrikkelijk gekloot wordt met het ras. Als je de rasstandaard leest, daar springen de tranen van in je ogen.
Hoe breder en lager hoe mooier, kromme poten geen probleem. Hoe meer rimpels hoe liever, met alle smetzooi tot gevolg.
Volgens de rasstandaard mogen teefjes ook maar ongeveer 23 kilo wegen, absurd ! Die teefjes hebben het heel zwaar als ze zwanger zijn, er is gewoon geen ruimte in hun buik voor pak em beet 6-9 pups.
Als de rasstandaard op de schop genomen wordt en die idiote eisen verdwijnen, dan zie ik nog een toekomst voor de engelse bulldog, anders niet.
Groetjes, Ellen
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

bullenmama schreef:Hier 4 engelse bullen, en echt kerngezond. Ze zijn nog wel jong, jonger dan tweeenhalf jaar oud, misschien piep ik over een paar jaar wel anders, dat zou kunnen.
Ik ben er er wel mee eens dat er verschrikkelijk gekloot wordt met het ras. Als je de rasstandaard leest, daar springen de tranen van in je ogen.
Hoe breder en lager hoe mooier, kromme poten geen probleem. Hoe meer rimpels hoe liever, met alle smetzooi tot gevolg.
Volgens de rasstandaard mogen teefjes ook maar ongeveer 23 kilo wegen, absurd ! Die teefjes hebben het heel zwaar als ze zwanger zijn, er is gewoon geen ruimte in hun buik voor pak em beet 6-9 pups.
Als de rasstandaard op de schop genomen wordt en die idiote eisen verdwijnen, dan zie ik nog een toekomst voor de engelse bulldog, anders niet.
Groetjes, Ellen
Uhu… mag ik even opmerken dat jij persoonlijk ook niets maar dan ook niets hebt bijgedragen aan de verbetering van het ras.
Uiteindelijk heb jij 2 onverantwoorde nestjes gefokt {geklooid}met een bij jouw herplaatste stamboomloze teef, afkomstig uit Zuid Afrika, waar je dus geen enkele achtergrond van wist.
Puur omdat je het zo leuk vond als hobby, ja ja
Je hebt de “fokteef” 3 jaar gehad voor ze overleed, in die tijd heeft ze 2 x een nestje gekregen, en het had hoogstwaarschijnlijk nog een 3de nestje geworden ook, als ze niet …….
En wat de gezondheid van jou bullen aangaat, 3 van jouw 4 bullen zijn je eigen fokproduct, en 1 volle zus waarmee ik nauw verbonden ben, heeft nogal wat erfelijke afwijkingen.
Lijkt mij hoogwaarschijnlijk dat er maar 1 van alle 13 of 14 pups deze afwijkingen vertoont, dus kom jij nu niet met het verhaal hoe kern gezond jouw bullen wel niet zijn….
Want pffff “hobby” fokkers zoals jij, zijn de mede verantwoordelijke voor de vele aangeboren afwijkingen die hier reeds genoemd zijn bij Engelsenbullen.
Voor alle duidelijkheid,
Boe slaap zacht meisje…………
Bullenmama

Goh Yvonn, wat leuk dat je zo reageert ! Ik had niet anders verwacht schat.
Dikke kus he !
Groetjes van Ellen.
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

bullenmama schreef:Goh Yvonn, wat leuk dat je zo reageert ! Ik had niet anders verwacht schat.
Dikke kus he !
Groetjes van Ellen.
Ach, weet je als ik een mogelijk zie om een reactie te geven op hobby vermeerderaars zoals jij, dan kan ik dat idd moeilijk achterwege laten.
Als jij maar 1 moment oprecht zou nadenken waarmee je bezig bent, en daadwerkelijk stopt met vermeerderen, dan is voor mij elk niet verantwoord gefokt EB nestje wat NIET geboren word er 1.
Dus dream on girl, als dit ook maar enige invloed zou hebben, gaat jou hypotheek niet betaald worden door weer een stamboomloos en ondeugdelijk nest bullen puppy,s a 1.500 euri per stuk.
En uhu.. ben verreweg een schat, als het om mensen gaat zoals jij, en die dikke kus die kan je geven op een plek waar de zon niet schijnt.
Hier wou ik het bij laten.
Bullenmama

Fijn dat je het hierbij wil laten. Wel doen dan he, of kan ik dreig-en haatmailtje nummer 27 op de stapel gaan leggen en moet ik weer de politie op je dak sturen om van je af te komen ?
Bullenmama

Nog even voor mensen die denken : waarom gaat Ellen er niet inhoudelijk op in: dat is precies waar Yvonn op wacht.
Wat zij schrijft over mij is 1 bonk leugens, makkelijk voor mij om ze 1 voor 1 te weerleggen, maar dan moet ik weer de strijd met haar aan. Die strijd heeft niets te maken met engelse bulldoggen maar ligt op het persoonlijke vlak. Er is ook een derde persoon bij betrokken, daar hebben wij onlangs een rechtzaak van gewonnen. Als ik inhoudelijk op haar aanvallen in ga hier, hoe graag ik dat ook wil, dan moet ik die persoon er ook bij gaan betrekken.
Klinkt allemaal vaag en raar, wie echt wil weten hoe of wat ( kan ik me amper voorstellen): via pb of telefoon kan ik het uitleggen, maar niet op een openbaar forum.
Groetjes, Ellen
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Vlinder schreef:Hallo!

Ik vind EB's helemaal geweldig, maar om veel van de redenen die in dit topic zijn genoemd hebben wij er vanaf gezien . Inmiddels zijn wij de trotse "ouders" van een 6 jaar oude Olde Bulldog/Old English Bulldog (kruising EB x AB). Hij is zo lief en "sullig" en clownesk als een EB, maar is niet benauwd of traag. Hij racet graag door het bos en wandelt als de beste! Hij is trouw, aanhankelijk, maar ook waaks, op een prettige manier. Het is geen blafferd en hij is niet echt geinteresseerd in andere honden (gaat wel goed), maar meer in mensen. Hij wil zo graag de baas plezieren, kortom het is een schat van een hond! :ok: !
Dus......voor alle bulldogliefhebbers: kijk ook eens bij de relatief jonge/nieuwe bulldogsoorten (renasance, victorians, etc.), ook al zijn ze (nog) niet erkend door de FCI. Zo heb je, als je bij een goede fokker gaat, een schat van een bull met een stuk minder problemen dan de gemiddelde EB!
Ook ik ben helamaal gek van de EB, en ook ik heb het niet aangedurft, en ook gekozen voor de OEB, ( geen spijt van gehad, tot nu toe)ik denk ook dat ik wel bij de OEB blijf :ok:
puppy06
Actief

Ongelezen bericht door puppy06 »

Ze knorren... :mrgreen:
Net harige varkentjes :smile:
Maar idd wel slecht qua gezondheid...
*Hoe meer ik de mens leer kennen, hoe meer ik van honden hou.*
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

bullenmama schreef:Fijn dat je het hierbij wil laten. Wel doen dan he, of kan ik dreig-en haatmailtje nummer 27 op de stapel gaan leggen en moet ik weer de politie op je dak sturen om van je af te komen ?
===============================================
Nog even voor mensen die denken : waarom gaat Ellen er niet inhoudelijk op in: dat is precies waar Yvonn op wacht.
Wat zij schrijft over mij is 1 bonk leugens, makkelijk voor mij om ze 1 voor 1 te weerleggen, maar dan moet ik weer de strijd met haar aan. Die strijd heeft niets te maken met engelse bulldoggen maar ligt op het persoonlijke vlak. Er is ook een derde persoon bij betrokken, daar hebben wij onlangs een rechtzaak van gewonnen. Als ik inhoudelijk op haar aanvallen in ga hier, hoe graag ik dat ook wil, dan moet ik die persoon er ook bij gaan betrekken.
Klinkt allemaal vaag en raar, wie echt wil weten hoe of wat ( kan ik me amper voorstellen): via pb of telefoon kan ik het uitleggen, maar niet op een openbaar forum.

Tuurlijk is het voor jou bedreigend als mensen worden geattendeerd op het feit dat ze geen pup bij jou moeten kopen, omdat de omstandigheden waarin ze gefokt zijn verreweg verantwoord zijn.
Tuurlijk voel jij je bedreigd in je toekomstplannen om de dochters van je absoluut voor de fok ondeugdelijk teef vol te dauwen met jong.
{Want wie moeten er anders centjes verdienen voor bullemama.}
Tuurlijk schreeuw jij om het hardst allemaal LEUGENS, en haal je er de halve wereld bij, en verzonnen verhalen om de aandacht af te leiden van de waarheid.
En tuurlijk kan jij het als persoonlijk opvatten, dat ik jou er x op x op attendeer.............
Mens gaat toch krassen!!!!!!!!!!!!!!!
En laat het fokken van een "toekomstige" gezonde bullen populatie over aan wie er echt verstand van hebben, aan die zich daadwerkelijk verdiepen in het welzijn en verbeteren van het ras.
Want ik ben er van overtuigd dat daardoor deze geweldige mooie honden met hun niet te evenaren karakters wel dergelijk een haalbare en gezonde toekomst hebben.........

En uhu… zit na al maaaanden te wachten op die vermeende politieagent die jij mijn op het dak zou hebben gestuurd.
Mss komt hij/zij binnenkort wel langs, mogelijk undercover verkleed als zwarte piet.
Komt i via m`n dak door de schoorsteen zo m`n woonkamer binnen glijden, o jee zou er bang van worden heeeel bedreigend hoor, straks krijg ik nog de roe.
De mazel, dat ik mee moet naar Spanje, die zal ik dan wel weer niet hebben.

Goed waar ging het over in deze topic................... o jaa
Dit is mijn aanbeveling voor aspirant kopers, er zijn wel dergelijk vele gezonde en verantwoord gefokte bullen.
Maar verdiep je eerst terdege in het ras, en ga niet met de eerste de beste fokker in zee.
Gebruik je verstand, geef je ogen en oren de kost en daarna je hart.
En dan kan je uiteindelijk toch nog pech hebben, net zo als in het hartverscheurende verhaal van "Gucci"
Maar dit kan je ook overkomen met een ander ras.
Dus wat ik wil zeggen neem je verantwoordelijkheid gebruik je verstand... en gaaaa er voor.
Ik heb er nog nooit 1 dag spijt van gehad, oké ze ruften en snurken als geen andere hond, ze kunnen b.v. niet met de fiets mee rennen, maar wel dergelijk lange wandelingen maken, en als het boven de 25 graden word zijn ze niet vooruit te branden en en…..
Als je dat als een beperking of een belasting ziet, tja dan moet je zeker geen bull nemen, mss wel helemaal geen hond.
Bullenmama

Je zou toch stoppen en ons nou eens met rust laten ? We zijn je zat, je blijft maar aan de gang jij, wil je het nou op dit forum proberen om van Ellen te winnen omdat je van alle andere forums afgegooid ben met je bedreigingen? nou kom maar op met je grote smoel, en oja zeg e ven tege die vriendin van je dat ze vergeten is haar pup te betalen, we krijgen nog 1100 euro van dr. We zijn allang blij dat de pup het overleefd heeft, ze had de pup bijna dood laten gaan aan kennelhoest !!!!
Wij zijn een slechte fokker ? en je wilde nog wel zo graag een pup van ons, gratis, als uitzetteef voor ons, en dan 50/50. Nou daar doen we niet aan. Ellen wil niet meer fokken want ze kan geen afstand nemen van pups en ze blijft er te veel bij betrokken dus wees niet bang dat er nog slechte stamboomloze zieke honden hier vandaan konmen.
En laat Boe erbuiten, uit jouw smoel hoeven we geen medelijden voor Boe, Boe mocht je niet eens. Oh ja, de belofte dat je hier zou komen met met je knokploeg, wanner komt die nou ? En weet je nog dat je geld van ellen wilde lenen om een pup te kopen en dat ik dat niet goed vond ? weet je ook nog dat je niet weg wilde na hier twee weken logeren en dat ik je helemaal naar amsterdam gebracht heb, 200 kilometers?
Allemaal vergetten zeker, ik niet.
Je moet hier kappen, ellen wil niks meer tijpen maar ik ben het zat met je , kappen dus.
En die 1500 euro klopt ook niet, 1200 was het , met een jaar garantei tot de aankoopprijs. Met alle pups hebben we alleen 2 keer een kerseoog hoeven vergoeden verder geen afwijkingen. Met alle pupkopers hebben we contact alleen niet met die vriendin van jouw die zogenaamd erfelijke afwijkingen heeft en die niet betaalt heeft.
En nog wat stamboom had Boe wel die heb je zelf gezien , en nog wat begin niet over dat pups de hypotheek moeten betalen, hoe goor ben jij in je geest.

GROETEN VAN TINUS !
Laatst gewijzigd door Bullenmama op 20 nov 2006 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Volgens mij gaat dit topic niet meer helemaal over Engelse Bullen :denken: maar over een geschil over een verkocht pupje? :N:

C.
Bullenmama

Daar heb je helemaal gelijk in, als het aan mij (Tinus) ligt mag het hele gezeik weg . Anders wort het hele onderwerp verpest.
Vlinder
Actief
Mijn ras(sen): Bulldoggen

Ongelezen bericht door Vlinder »

[quote="loving bulls] Ook ik ben helamaal gek van de EB, en ook ik heb het niet aangedurft, en ook gekozen voor de OEB, ( geen spijt van gehad, tot nu toe)ik denk ook dat ik wel bij de OEB blijf :ok:[/quote]

Daar sluit ik me van harte bij aan! Ik heb helemaal niets tegen de Engelse Bulldog, maar voor mijn gevoel moet de rasstandaard inderdaad hoognodig op de schop! Als de bull weer wordt zoals hij ooit geweest is zou dat helemaal fantastisch zijn! Tot die tijd blijf ik lekker bij de OEB!

Groetjes,
Ellen
Groetjes!

Afbeelding
Bullenmama

OEB vind ik ook erg mooi, en de gezondheid is over het algemeen beter. Ik snap echt niet dat de rasstandaard niet aangepast wordt. Wij zijn 1 keer naar een show geweest en we zijn behoorlijk geschrokken van sommige bullen die in de prijzen vielen. Poten die echt naast het lichaam staan, hele korte honden, en maar hijgen :jank:
Qua gewicht moeten ze zowiezo wat veranderen, ik zit op een paar bullenforums en heb schrijnende gevallen gelezen van teefjes die gestorven zijn doordat hun lijf te klein was om de pups te dragen.
En dan de warmte waar een hoop bullen niet tegen kunnen.
Eigenlijk zouden ze op shows alleen moeten letten op de gezondheid, laat dat uiterlijk maar even zitten.
Groetjes, Ellen
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Ik weet te weinig over de EB, en wat voor een leeftijd ze meestal halen, maar mijn vriendin heeft een eb, die word volgende maand 12 jaar en is nog best aktief, hoort en ziet wat slechter maar de gezondheid is nog :ok:
Nathalja
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nathalja »

bullenmama schreef:OEB vind ik ook erg mooi, en de gezondheid is over het algemeen beter. Ik snap echt niet dat de rasstandaard niet aangepast wordt. Wij zijn 1 keer naar een show geweest en we zijn behoorlijk geschrokken van sommige bullen die in de prijzen vielen. Poten die echt naast het lichaam staan, hele korte honden, en maar hijgen :jank:
Qua gewicht moeten ze zowiezo wat veranderen, ik zit op een paar bullenforums en heb schrijnende gevallen gelezen van teefjes die gestorven zijn doordat hun lijf te klein was om de pups te dragen.
En dan de warmte waar een hoop bullen niet tegen kunnen.
Eigenlijk zouden ze op shows alleen moeten letten op de gezondheid, laat dat uiterlijk maar even zitten.
Groetjes, Ellen
Gisteren zijn we naar de clubmatch in Duitsland geweest met onze (wij zijn gastgezin) Billy.
Ze is beste jeugdteef geworden.
Billy is een knappe gezonde meid, weegt 29 kilo en is groot van stuk (zie profiel foto).
Na afloop kwam de keurmeester vertellen dat het een prahtige hond is waar je eigenlijk niet omheen kan.
Maar...ze is wat groot en hij moest bij "beste teef" een standaard hondje kiezen.
Het is inderdaad af en toe triest als je ziet wat voor hond een CAC haalt.
Kortademig, kromme poten scheve kaken.....om over de "gang" maar niet te spreken.
Ons meisje is gezond, ligt met 25 graden gewoon in de zon, rent net zo hard als onze Bull Mastiff.
Als zij in het voorjaar van 2008 haar eerste nestje zal krijgen is zelf een volwassen teef.
En zowel geestelijk als lichamelijk klaar om mama te worden.
Tot die tijd rustig op zoek naar een passende reu!!!
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

bullenmama schreef:Je zou toch stoppen en ons nou eens met rust laten ? We zijn je zat, je blijft maar aan de gang jij, wil je het nou op dit forum proberen om van Ellen te winnen omdat je van alle andere forums afgegooid ben met je bedreigingen? nou kom maar op met je grote smoel, en oja zeg e ven tege die vriendin van je dat ze vergeten is haar pup te betalen, we krijgen nog 1100 euro van dr. We zijn allang blij dat de pup het overleefd heeft, ze had de pup bijna dood laten gaan aan kennelhoest !!!!
Wij zijn een slechte fokker ? en je wilde nog wel zo graag een pup van ons, gratis, als uitzetteef voor ons, en dan 50/50. Nou daar doen we niet aan. Ellen wil niet meer fokken want ze kan geen afstand nemen van pups en ze blijft er te veel bij betrokken dus wees niet bang dat er nog slechte stamboomloze zieke honden hier vandaan konmen.
En laat Boe erbuiten, uit jouw smoel hoeven we geen medelijden voor Boe, Boe mocht je niet eens. Oh ja, de belofte dat je hier zou komen met met je knokploeg, wanner komt die nou ? En weet je nog dat je geld van ellen wilde lenen om een pup te kopen en dat ik dat niet goed vond ? weet je ook nog dat je niet weg wilde na hier twee weken logeren en dat ik je helemaal naar amsterdam gebracht heb, 200 kilometers?
Allemaal vergetten zeker, ik niet.
Je moet hier kappen, ellen wil niks meer tijpen maar ik ben het zat met je , kappen dus.
En die 1500 euro klopt ook niet, 1200 was het , met een jaar garantei tot de aankoopprijs. Met alle pups hebben we alleen 2 keer een kerseoog hoeven vergoeden verder geen afwijkingen. Met alle pupkopers hebben we contact alleen niet met die vriendin van jouw die zogenaamd erfelijke afwijkingen heeft en die niet betaalt heeft.
En nog wat stamboom had Boe wel die heb je zelf gezien , en nog wat begin niet over dat pups de hypotheek moeten betalen, hoe goor ben jij in je geest.

GROETEN VAN TINUS !
Ach daar hebben we Tinus weer eens, Ellen,s alter ego die uit de kast mag als er weer eens nog ongenuanceerd gewauweld en feiten verdraaid moeten worden.
Of heeft Tinus uiteindelijk dan toch nog leren typen uhu tijpen. :denken:

Kijk mevrouw Ellen, als jij na al het verdraaien en uit de lucht grijpen van volkommen verzonnen verhalen je eens daadwerkelijk aan je woorden houd.

Ellen wil niet meer fokken {want ze kan geen afstand nemen van pups en ze blijft er te veel bij betrokken} dus wees niet bang dat er nog slechte stamboomloze zieke honden hier vandaan komen.

Dan ben ik definitief klaar met jou, en dan zou ik dat idd wel eens als een overwinning kunnen zien.
Puur een overwinning ter bevordering van het welzijn van de Bulldog, niets meer en niet minder.

Voor eens en altijd dag mevrouw Ellen en doe de groeten aan Tinus.
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

ik ken geen bullen persoonlijk, maar het is niet een ras wat ik zou willen hebben.

Niet om hun karakter, want dat schijnt VERSCHRIKKELIJK lief te zijn...

maar om hun uiterlijk/gezondheid. Een oude buurvrouw bij mn ouders in de buurt had er 2, echt triest. In de zomer ( 20 graden) zie je dr nooit buiten en liggen die honden de hele dag in een badje.... als ze al lopen waggelt dat zo erg, een pinguin is er niets bij...

ik geloof zelfs dat er al 1 is overleden.... nog geen 3 jaar oud...

triest ras is het.... :jank: ( als je de verkeerde hebt altans he)
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
*Cootje*
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): labradoodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Cootje* »

Een vriendin van mij fokt engelse buldoggen.
Ze heeft er 5 en die zijn echt wel gezond.
Ze kunnen met gemak anderhalf uur lopen en rennen!!

Als het warm is gaan ze ook echt wel naar buiten en als het hééél heet is
hebben die 2 van mij er ook last van.

Ik geloof ook wel dat het ras is doorgefokt maar dat je je goed met inlezen en op zoek moet gaan naar een goeie fokker!!
Afbeelding

groetjes Corine en Ivy
geke
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door geke »

Jeetje wat een rot stukjes hier!!

Maar ff waar het over gaat hier eigenlijk...
Wij hebben 2 bullen en van een ebcn fokker ....
En moet zeggen ik wil nooit een andere hond als een bull :cheer:
We hebben bullen al vanaf 1993 en zijn er hardstikke verliefd op!!

Ook de onze kunnen echt wel wat hoor lopen uren in het bos en kunnen zeker rennen...en in het zonnetje kunnen ze ook prima ...

Onze oudste Bull is nu 6 1/2 en loopt ook nog zeker 2x per dag een heel lange wandeling en 2 korte van ruim een 1/2 uur (de lange is zeker 2uur)

Moet zeggen dat ik mijn buik vol heb van alle kritiek op bullen...

Geke
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

geke schreef:Jeetje wat een rot stukjes hier!!

Maar ff waar het over gaat hier eigenlijk...
Wij hebben 2 bullen en van een ebcn fokker ....
En moet zeggen ik wil nooit een andere hond als een bull :cheer:
We hebben bullen al vanaf 1993 en zijn er hardstikke verliefd op!!

Ook de onze kunnen echt wel wat hoor lopen uren in het bos en kunnen zeker rennen...en in het zonnetje kunnen ze ook prima ...

Onze oudste Bull is nu 6 1/2 en loopt ook nog zeker 2x per dag een heel lange wandeling en 2 korte van ruim een 1/2 uur (de lange is zeker 2uur)

Moet zeggen dat ik mijn buik vol heb van alle kritiek op bullen...

Geke
Dat komt omdat jij er zo verliefd op bent, en dat geld voor mij ook, maar ik ben niet blind voor wat dit ras word aangedaan door fokkers die steeds extremer gaan(dat is ook de reden dat ik een OEB heb en geen EB ) het is gewoon een te groot risico dat je er eentje treft die geweldig is om te hebben als het om karakter gaat maar waarmee je alle weken bij de DA zit en die niet oud word (helaas)
geke
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door geke »

Ben ook niet blind hoor.......
Zit op heel veel engelsebullen forums en gelukkig valt het allemaal wel mee......een uitzondering is er altijd natuurlijk bij elk ras!!

Ken gelukkig ook een HEEL goede eb Fokker......geen vermeerderaar..(niet dat de mijne daar weg komen hoor!) voor de centen maar een echte liefhebber en een top fokker!!
En met een rashond moet je echt en dat is voor elk ras bij een goede fokker zijn!!

geke
Afbeelding
kreel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Engelse bulldog en Boerboel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door kreel »

Ook hier zeker een liefhebber, al ben ik beslist niet blind voor bepaalde zaken. Ergens ben ik totaal verslingerd aan dit ras, aan de andere kant heb ik door de jaren heen op fora zo ongelooflijk veel gezondheidsproblemen voorbij zien komen, dat het me schrik heeft aangejaagd.
Met één van mijn meiden heb ik (relatief, en dat zegt al genoeg) mazzel. Met de andere heb ik enorme pech (op gezondheidsvlak). Er zijn successtory´s, absoluut, maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dit ras wel bekend is met vele gezondheidsrisico´s. En ervaring heeft me ook geleerd, dat als er iets is, het meestal niet klein te noemen is. De honden kunnen er zelf niets aan doen, maar het fokbeleid zou, zoals Ellen ook zegt, een schop onder de kont moeten krijgen wat mij betreft.

Het karakter is voor mij echter niet in woorden te vangen. Nooit eerder heb ik honden gehad die me zo vertederden, boos konden maken, waar ik zo om moest lachen (al kon onze Teckel daar ook wat van hihi), waardoor mijn gevoel van pure liefde zo werd aangesproken.

Het doggenkarakter zal me blijven trekken in de toekomst, maar voor mij wel in een iets minder risicovol (gezondheidstechnisch) jasje.
Kreel, Noppes R.I.P., Toosje en Dirkje: GIRLPOWER!
Bica
nieuw lid

Ongelezen bericht door Bica »

hoi hoi ...
Ik heb met veel belangstelling alle berichtjes hier gelezen. We hebben ons al eens georienteerd op het internet over de eb maar zijn wel heel erg geschrokken van alles wat je leest en hoort ...
Het lijken mij hele fijne honden met een prettig karakter maar door al de ziektes ed. durven wij het niet goed aan ... zelfs onze dierenarts rade het af een eb te nemen ...
Wij twijfelen echt heel veel, wat is wijsheid ? Om een pup te gaan kopen, en dan maar hopen dat je geluk heb daar begin ik echt niet aan.

Waarom moet de mens nu toch alles naar de knoppen helpen ... ?? :devil:
groetjes Bica en de beestjes ... :sunny: bye bye ..

Afbeelding
Gittje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gittje »

Sjalot schreef:De Engelse Bulldog is de achondroplast onder de honden. Ze hebben de Bulldog in de loop van de 100 jaar steeds kleiner gefokt. Er wordt al jaren geroepen dat ze weer terug moeten naar het oude type, maar er is geen fokker die kennelijk het voortouw durft te nemen omdat ze anders niet scoren op de shows. Ook onder keurmeesters zou er dus een verandering moet plaatsvinden.
Hoewel de EB daarin de kroon spant, zijn er nog rassen die de afgelopen decennia verprutst worden door de zogn. FCI-standaarden.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

al met al de EB is een carikatuur van zijn eigen geworden
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ook ik heb nog wel iets toe te voegen dat ik hier nog nergens heb gelezen.
Voor zover ik weet, worden eigenlijk ALLE nesten EB's geboren via een keizersnede.
Als dit niet klopt hoor ik het wel.
Maar dit is voor mij al voldoende reden om zo'n ras niet aan te schaffen.
Een hond hoort normaal te kunnen bevallen.

Ik heb een tijdje als bijrijder 'gewerkt' bij de dierenambulance, en toen het eens boven de 30 graden was, is er een EB opgehaald die zomaar dood neer viel.
De eigenaren hadden helemaal niets met de hond gedaan aan lang wandelen ofzo.
Hij liep gewoon rustig in de tuin!
Regelmatig kom ik EB's tegen die heel erg moeilijk ademen en vreselijk hijgen.
Nee, ik zou echt nooit van mijn leven voor zo'n ras kiezen.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”