Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandelen op de Posbank

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

peet
Actief
Aantal honden: 1

Wandelen op de Posbank

Ongelezen bericht door peet »

Zijn er op dit forum mensen die in Rheden wonen of omgeving en veel op de Posbank wandelen? Ik zoek namelijk een wandelmaatje voor Luna. Ik ben bang dat het moeilijk zal worden. Luna is niet de makkelijkste en valt snel uit naar honden, vooral teefjes. Het zou perfect zijn als ik iemand in de buurt kon vinden met een stabiele reu, die zich nergens druk om maakt. Ik zou Luna erg graag met leuke, rustige, niet te grote honden kennis willen laten maken. Ze kan nu eigenlijk met zeer weinig honden opschieten omdat ze drie keer flink is gegrepen. Ze denkt nu dat alle honden "slecht" zijn. Ik zoek waarschijnlijk naar een naald in een hooiberg, maar wie weet.
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Kom regelmatig op de Posbank! :ok:
peet
Actief

Felix schreef:Kom regelmatig op de Posbank! :ok:
Wat heb jij voor hond(en)?
johan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door johan »

peet schreef:
Felix schreef:Kom regelmatig op de Posbank! :ok:
Wat heb jij voor hond(en)?
Ik gok op een Labrador? :wink:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi,

Ik wandel ook regelmatig op de Posbank. Tenminste; als je het Rozendaalse Veld bedoelt? Alleen heb ik een teef en een niet zo rustige (zeg maar gerust hyperactieve :mrgreen: ) reu. Ik weet niet of dat wat voor Luna is...?
joieblanche
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door joieblanche »

helaas bijna nooit meer ..
Ik heb 19 jaar in De Steeg gewoont en was er toen bijna dagelijks te vinden.
groetjes, Karin

Afbeelding
peet
Actief

Scooby schreef:Hoi,

Ik wandel ook regelmatig op de Posbank. Tenminste; als je het Rozendaalse Veld bedoelt? Alleen heb ik een teef en een niet zo rustige (zeg maar gerust hyperactieve :mrgreen: ) reu. Ik weet niet of dat wat voor Luna is...?
Mmmmm, nee ik denk dat dat niet gaat lukken, het moet echt een superrustige hond zijn, anders gaat ze echt over de rooie, en ik loop ook niet op het Rozendaals Veld maar gewoon rondom de Posbank (dus niet los), maar wel bedankt voor je reactie.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Dan ben je dus meer op zoek naar een wandelmaatje voor jezelf dan voor Luna als de honden toch niet los mogen? :wink:
Aan de riem zijn mijn doggen wel heel rustig, maar ik heb geen zin in een aangelijnde wandeling als de honden iets verderop lekker los kunnen.
peet
Actief

Scooby schreef:Dan ben je dus meer op zoek naar een wandelmaatje voor jezelf dan voor Luna als de honden toch niet los mogen? :wink:
Aan de riem zijn mijn doggen wel heel rustig, maar ik heb geen zin in een aangelijnde wandeling als de honden iets verderop lekker los kunnen.
Nee, ik ben absoluut niet op zoek naar een wandelmaatje voor mezelf, juist het tegenovergestelde, ik doe het alleen voor Luna. De honden mogen hier niet los (ook al heeft de helft van Nederland daar maling aan) en ik ga niet met Luna naar het Rozendaalse Veld omdat ze daar al drie keer door een hond gegrepen is, daar lopen namelijk niet alleen nette honden en baasjes. Luna krijgt haar beweging toch wel, we wonen namelijk zelf in het bos en ze is hier de hele dag druk in de weer. Het is puur voor het contact met een hond, niet voor de beweging.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Maar als beide honden aan de riem moeten blijven tijdens de wandeling hebben ze toch niet echt contact met elkaar?
peet
Actief

Scooby schreef:Maar als beide honden aan de riem moeten blijven tijdens de wandeling hebben ze toch niet echt contact met elkaar?
Nee, maar haar op een losloopgebied laten lopen, vind ik niet verantwoordelijk. Ik heb geen zin in ongelukken. Daar kan ze niet op haar gemak kennis maken met een "goeie" hond. Maar daar krijgt ze van alles op zich af goed en slecht. Zo krijgt ze het vertrouwen in honden niet terug, dat wordt alleen maar knokken.
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

ik wil best een keer afspreken. Daan loopt liever los maar een keer een aanlijn wandeling kan ook. Ik woon in Arnhem en loop eigenlijk nooit op de posbank. Daan is een cairn terrier, kan soms wat mopperen maar maakt zelden ruzie. Hij houdt niet van opdringerige honden.
Laat maar weten wanneer je wilt gaan lopen.
Afbeelding
Marco#

Ongelezen bericht door Marco# »

Ik ga niet naar Arnhem rijden om Benthor vervolgens aangelijnd te houden. Hij houdt niet van autorijden. Dus als jullie een keer naar Bussloo komen, kunnen we eens kijken hoe Luna op Benthor reageert :idea:

Ik hoop niet dat ik dan trouwens met het cliche "dat doet ie anders nooit" moet strooien :denken:
Maar goed, uit ervaring kan ik nog steeds zeggen dat ie niet ingaat op uitvallen en gemopper.
Marco#

Ongelezen bericht door Marco# »

peet schreef:
Scooby schreef:Maar als beide honden aan de riem moeten blijven tijdens de wandeling hebben ze toch niet echt contact met elkaar?
Nee, maar haar op een losloopgebied laten lopen, vind ik niet verantwoordelijk. Ik heb geen zin in ongelukken. Daar kan ze niet op haar gemak kennis maken met een "goeie" hond. Maar daar krijgt ze van alles op zich af goed en slecht. Zo krijgt ze het vertrouwen in honden niet terug, dat wordt alleen maar knokken.
Op Bussloo is het 's morgens uitgestorven, tenminste toen ik er was een paar weken terug.
peet
Actief

Kiki en Benthor, bedankt voor jullie aanbod en ik ga er zeker gebruik van maken, maar ik zit nu momenteel prive in een erg vervelende situatie. Als de rust is teruggekeerd dan laat ik van me horen.

Petra
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”