Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maar 1 hond....

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Maar 1 hond....

Ongelezen bericht door tura »

PEKING -
Het politiekorps van de Chinese hoofdstad Peking heeft ontkend dat agenten massaal opgepakte honden doodslaan in de strijd tegen hondsdolheid. De Chinese metropool voert vanaf donderdag de eerder aangekondigde regel van één hond per huishouden in, maar het doodslaan van honden is geen onderdeel van deze strategie, aldus de politie tegen Chinese staatsmedia dinsdag.

Bewoners protesteren in peking tegen de regel van één hond per huishouden. Foto Reuters

Geruchten over massale hondenslachtingen in Peking doen al enige tijd de ronde, vooral op internet. Veel hondenbezitters zijn nerveus over de nieuwe wetgeving, die een einde moet maken aan de verspreiding van hondsdolheid en hondenbezitters nadrukkelijker zal verplichten hun viervoeters te registreren, te laten chippen en in te enten.

De nieuwe hondenwet zal in Peking vooralsnog worden ingevoerd in negen districten. Ook elders in China worden dergelijke regels van kracht. Hoofddoel is het bestrijden van hondsdolheid, die maandelijks honderden levens zou eisen in de volksrepubliek.

Hondenbezit is sterk in opmars in het steeds welvarender China. Vooral in de stedelijke gebieden is het hip een of meer honden te hebben. De trend gaat gepaard met een steeds grotere hoeveelheid straathonden (afgedankte huishonden) en met een groeiende illegale handel in honden en andere huisdieren.

Mijn stelling......Wat is jullie mening over het houden van maar 1 hond als dit opgelegd werd door de regering hier :wink:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

ik zou verhuizen
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik heb meer moeite met een kind per gezin zoals ze daar al zo lang gewend zijn.

Anne
marx-7
Actief
Mijn ras(sen): Als het maar 4 poten en een staart heeft

Ongelezen bericht door marx-7 »

Als je zo leest wat daar in China gebeurt kan ik me het enigszins voorstellen. Ze hebben daar geen asiels en opvang e.d. zoals dat hier geregeld is.....dan zeh ik beter dit dan al die beesten wat op straat belanden.

Mocht dit in nederland gebeuren (maar dat kan ik me niet voorstellen) zal half nederland in opstand komen vrees ik....en de regering geen lang leven beschoren zijn :mrgreen:

Dan ook maar 1 kat, 1 parkiet, 1 vis, en ga zo maar door :pffff:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Max (RIP)..........Baldo (RIP)...............Senna
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

ik zou verhuizen als zoiets doorkomt :zwaai

Martijn schreef: Dat zijn twee uitingen van dezelfde ziekelijke neiging mensen duidelijk te maken dat ze een anonieme, genummerde burger zijn en de staat almachtig is.
dat had ik niet beter kunnen zeggen :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dan was ik weg... pieker er toch niet over om 4 van mijn 5 honden weg te doen :neenee:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Timmy
Actief

Ongelezen bericht door Timmy »

Ik vind het een stomme keuze ,vind veel beter dat ze de mensen hun dieren laten vaccineren tegen honsdolheid
dat de regering daar iets aan doet
Ik heb echt moeite met hun wetten ... ze zijn niet te snappen
Kom ook eens op mijn website kijken en laat een leuk berichtje achter in mijn gastenboek
http://www.hondenhokje.be
Groetjes van Timmy
[img]http:///users.pandora.be/tva/forum/timmy.png[/img]
Natas
Actief

Ongelezen bericht door Natas »

Het verschilt misschien per gemeente, maar hier wordt het hebben van meerdere honden wel ontmoedigd. De hondenbelasting voor de tweede hond is veel hoger!
En wat ik dan altijd erg vreemd vind: de parkeervergunning voor de tweede auto is goedkoper. Oftewel, minder honden, meer auto's?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”