Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
stamboom naam vraag
Moderator: moderatorteam
- rovianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 1
stamboom naam vraag
Uit hoeveel letters mag de stamboom naam maximaal bestaan? Of is daar geen max. aan? Dus incl. de kennelnaam.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
Marion.
En inclusief punten en komma'sLongFields schreef:Ik heb het voor de zekerheid opgezocht op de site van de Raad van Beheer, maar een hondennaam mag (inclusief kennelnaam, exclusief spaties tussen de woorden) maximaal 30 tekens hebben.
Mijn jongste Laekense heeft een naam van 29 tekens, dat mocht dus nog net!
Saar wilden we Everlasting Summer v.d. Issel Hoeve noemen, maar dat was 1 teken te lang. Dus werd het Eternal Summer.
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Klopt, van den, van der, of van de in kennelnamen wordt standaard afgekort tot v.d., met de punten erbij dus.marye schreef:Denk alleen dat dit bij de kennelnaam hoortYv*nn schreef:De punten van v.d. weglaten of v/d er van maken kan het net!En inclusief punten en komma's![]()
Saar wilden we Everlasting Summer v.d. Issel Hoeve noemen, maar dat was 1 teken te lang. Dus werd het Eternal Summer.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik heb ook een relatief korte kennelnaam genomen, zonder "van der" of iets dergelijks erbij, om meer ruimte te houden voor de eigen naam of namen van de pups.Nanna schreef:Wellicht ook iets om rekening mee te houden voor mensen die nog kennelnamen gaan aanvragen.
Het is wel leuk om een lange kennelnaam te kiezen maar daarna ben je wel heel beperkt in het uitzoeken van namen voor de pups.
Ik heb zelf een korte kennelnaam gekozen zodat ik met de pupnamen loos kan gaan..
Ik heb wel eens een keer een kennelnaam gezien, waarbij er nog maar een letter of 5 a 6 beschikbaar was voor de naam van de pup. Dat is natuurlijk niet zo handig!
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
.. en nog maar 5 posities voor de naam van de hond, ook niet handig!yamie schreef:ik hou ook van "korte"namen, idd ook voor de mogelijkheid met pup namen, maar ook omdat ik "van het achterliggende steegje" ( ook terplekke verzonnen natuurlijk, ik ga niemand voor ut hoofd stoten......hoop ik![]()
) niet mooi vind, te lang dus , ook zo irritant met inschrijven voor een show haha
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
3 toch?LongFields schreef:.. en nog maar 5 posities voor de naam van de hond, ook niet handig!yamie schreef:ik hou ook van "korte"namen, idd ook voor de mogelijkheid met pup namen, maar ook omdat ik "van het achterliggende steegje" ( ook terplekke verzonnen natuurlijk, ik ga niemand voor ut hoofd stoten......hoop ik![]()
) niet mooi vind, te lang dus , ook zo irritant met inschrijven voor een show haha
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
"Van het" wordt afgekort tot v.h.yamie schreef:3 toch?LongFields schreef:.. en nog maar 5 posities voor de naam van de hond, ook niet handig!yamie schreef:ik hou ook van "korte"namen, idd ook voor de mogelijkheid met pup namen, maar ook omdat ik "van het achterliggende steegje" ( ook terplekke verzonnen natuurlijk, ik ga niemand voor ut hoofd stoten......hoop ik![]()
pip, puk, jup, tip, tok, sep, mop, rik........ saaaaiiii idd hahha
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ojaLongFields schreef:"Van het" wordt afgekort tot v.h.yamie schreef:3 toch?LongFields schreef:.. en nog maar 5 posities voor de naam van de hond, ook niet handig!yamie schreef:ik hou ook van "korte"namen, idd ook voor de mogelijkheid met pup namen, maar ook omdat ik "van het achterliggende steegje" ( ook terplekke verzonnen natuurlijk, ik ga niemand voor ut hoofd stoten......hoop ik![]()
pip, puk, jup, tip, tok, sep, mop, rik........ saaaaiiii idd hahha
-
Essy
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Niet altijd. Mijn hond heet Ozewiezewiske van Wietse Sebastiaan, bij haar is 'van' als 1 teken geteld.LongFields schreef:Klopt, van den, van der, of van de in kennelnamen wordt standaard afgekort tot v.d., met de punten erbij dus.marye schreef:Denk alleen dat dit bij de kennelnaam hoortYv*nn schreef:De punten van v.d. weglaten of v/d er van maken kan het net!En inclusief punten en komma's![]()
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Inderdaad, Bono heet op de stamboom: Sir Bono van 't Buitengebeuren. Het woordje 'van' staat in zijn kennelnaam dus ook voluit gespeld.kitty schreef:Niet altijd. Mijn hond heet Ozewiezewiske van Wietse Sebastiaan, bij haar is 'van' als 1 teken geteld.LongFields schreef:Klopt, van den, van der, of van de in kennelnamen wordt standaard afgekort tot v.d., met de punten erbij dus.marye schreef:Denk alleen dat dit bij de kennelnaam hoortYv*nn schreef: De punten van v.d. weglaten of v/d er van maken kan het net!
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat strookt dan dus niet met de regelgeving op de site van de Raad over kennelnamen en afkortingen. Wel raar eigenlijk.Scooby schreef:Inderdaad, Bono heet op de stamboom: Sir Bono van 't Buitengebeuren. Het woordje 'van' staat in zijn kennelnaam dus ook voluit gespeld.kitty schreef:Niet altijd. Mijn hond heet Ozewiezewiske van Wietse Sebastiaan, bij haar is 'van' als 1 teken geteld.LongFields schreef:Klopt, van den, van der, of van de in kennelnamen wordt standaard afgekort tot v.d., met de punten erbij dus.marye schreef: Denk alleen dat dit bij de kennelnaam hoort
-
jilton
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
Selian
- Actief
- Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's - Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Bij Wiske op de stamboom staat 'van' wel als 'v.' maar dat is maar als 1 teken gerekend.LongFields schreef:Dat strookt dan dus niet met de regelgeving op de site van de Raad over kennelnamen en afkortingen. Wel raar eigenlijk.Scooby schreef:Inderdaad, Bono heet op de stamboom: Sir Bono van 't Buitengebeuren. Het woordje 'van' staat in zijn kennelnaam dus ook voluit gespeld.kitty schreef:Niet altijd. Mijn hond heet Ozewiezewiske van Wietse Sebastiaan, bij haar is 'van' als 1 teken geteld.LongFields schreef: Klopt, van den, van der, of van de in kennelnamen wordt standaard afgekort tot v.d., met de punten erbij dus.
- jetty
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Oh, nou snap ik waarom onze hond Charley op zijn stamboom staat als Faithful Charley Joy of the Moor, ipv Faithful Charley, from Joy of the Moor.
Was waarschijnlijk net iets te lang. Het nestje moest van de fokker met een F beginnen en wij wilden de naam Charley, vandaar deze creatieve oplossing. Het schijnt dat tegenwoordig de stamboom procedure anders is en de namen helemaal door de fokker bepaald worden. De aanvraag moet eerder gdaan worden, al bij het chippen. Ik ben zelf geen fokker hoor, maar hoorde zoiets van de fokker waar onze Charley vandaan komt.
Was waarschijnlijk net iets te lang. Het nestje moest van de fokker met een F beginnen en wij wilden de naam Charley, vandaar deze creatieve oplossing. Het schijnt dat tegenwoordig de stamboom procedure anders is en de namen helemaal door de fokker bepaald worden. De aanvraag moet eerder gdaan worden, al bij het chippen. Ik ben zelf geen fokker hoor, maar hoorde zoiets van de fokker waar onze Charley vandaan komt.
Many people will walk in and out of your life,
but only true friends will leave footprints in your heart
http://members.home.nl/sanderenjettyvanhelvoort
but only true friends will leave footprints in your heart
http://members.home.nl/sanderenjettyvanhelvoort