Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondeneigenaren

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Nanna schreef:Waarom? Er komen ook zat honden op mijn honden af, die willen geen van allen problemen. Waarom zouden ze met Vegas nou juist wel willen matten? Omdat het "een vechthond" is? :wink: Kom zeg, dat weten zij toch niet?
Als ze willen vechten met Vegas komt dat omdat Vegas uitstraalt dat hij dominant is en niet met zich laat sollen. Daar kunnen sommige honden inderdaad op reageren in de trant van "dat zullen we dan wel es effe zien".
Reden temeer om alleen nog maar in aanlijngebieden te gaan wandelen, als je dit gesodemieter niet wilt.
Vegas heeft inderdaad een houding dat hij niet met zich laat sollen, als het eenmaal tot een confrontatie komt. Maar tot die tijd houdt hij zich helemaal niet bezig met die honden en is zijn aandacht bij mij. Het is toch een kleine moeite om je intacte reu dan in de gaten te houden. Die honden waar het mis mee gaat komen zelf met een Air van hier tot en met Tokio aangewandeld en dan zou ik moeten verkassen terwijl die honden hetzelfde doen en het komen uitlokken, dat slaat toch nergens op?
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Nanna schreef: Je hebt volkomen gelijk meid. Maar zo zit de wereld nou eenmaal niet in elkaar.. :wink:
Dit soort gezeur hou je toch, hoe je het ook wendt of keert.
En daar komt dus mijn frustratie vandaan waarna ik dit topic heb geopend. Vegas maakt nergens problemen, die honden komen het dankzij hun niet-oplettende baas zelf opzoeken en dan kan fikkie lekker aanklooien want er wordt toch niet op hem gelet, ik sta daar met die hond en daar ga je weer. Ziek wordt ik ervan.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Nanna schreef:
Maar dat is nou juist de ellende. De honden die op Vegas afkomen, willen problemen.
Waarom? Er komen ook zat honden op mijn honden af, die willen geen van allen problemen. Waarom zouden ze met Vegas nou juist wel willen matten? Omdat het "een vechthond" is? :wink: Kom zeg, dat weten zij toch niet?
Als ze willen vechten met Vegas komt dat omdat Vegas uitstraalt dat hij dominant is en niet met zich laat sollen. Daar kunnen sommige honden inderdaad op reageren in de trant van "dat zullen we dan wel es effe zien".
Reden temeer om alleen nog maar in aanlijngebieden te gaan wandelen, als je dit gesodemieter niet wilt.
Tsja, waarom? Geen idee. Bram is ook een zelfverzekerde reu, maar daar komen ze niet staan patsen. Wel bij Vegas. In veel gevallen is Vegas met heel andere dingen bezig, het is echt niet zo dat hij aldoor zo staat van 'kom maar op'.

Ik denk dat die honden ook staat te patsen bij veel andere zelfverzekerde reuen. Bij Nelson zie ik het bijv. ook.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Vlinder
Actief
Mijn ras(sen): Bulldoggen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Vlinder »

:denken: Nou Reini ik kan me goed voorstellen dat je er helemaal simpel van wordt! Wij hebben een niet-intacte bulldog die in de woonwijk niet losloopt. Dat hoort niet. Onze hond is vrij makkelijk naar andere honden toe, zowel naar reutjes als naar teefjes, maar ik vind het gewoon geen mentaliteit van bazen om hun hond(en) zomaar los te laten lopen en nergens naar te kijken of niets te doen als ze een andere hond zien aankomen.

Het gaat bij ons tot nu toe altijd goed want Tiesto is gelukkig meer geinteresseerd in mensen dan in honden, maar wij spreken mensen er altijd op aan dat ze hun honden moeten aanlijnen. Helaas helpt dat niet...

Als ik iemand met een Stafford of dogachtige hond zie aankomen probeer ik een directe ontmoeting altijd te vermijden. Niet omdat de andere hond per definitie agressief kan zijn, maar omdat de vorige baasjes van Tiesto ons gewaarschuwd hebben dat dat niet altijd goed gaat. Ik neem dus geen risico, voor beide partijen. Gelukkig doen de mensen hier in de buurt dat ook niet en wandelen we nog altijd fijn!

De mensen waar jij het over hebt begrijpen het gewoon niet, of ze hebben geen respect voor jou en jouw hond.
Groetjes!

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nanna schreef:
Maar dat is nou juist de ellende. De honden die op Vegas afkomen, willen problemen.
Waarom? Er komen ook zat honden op mijn honden af, die willen geen van allen problemen. Waarom zouden ze met Vegas nou juist wel willen matten? Omdat het "een vechthond" is? :wink: Kom zeg, dat weten zij toch niet?
Maar als je zo begint, waar eindigt het dan vraag ik me dan af...

Saartje lokt ook vervelend gedrag uit bij andere honden. Een soort van 'even lekker pesten' (en dat kan zijn opjagen of op haar stuiteren) omdat van mijlenver al te zien is dat je dat bij haar kan maken zonder ook maar een snauwtje te krijgen.
Ik heb periodes ook met haar drukke losloopgebieden gemeden omdat mensen het gewoon vertikken hun hond even bij zich te houden, en daarna hun hond dus totaal niet meer onder controle blijken te hebben als het mis loopt.
Nu boffen we hier dat Saar erg klein is, en de oplossing is geworden om haar heel soms de lucht in te hijsen (liefst voordat er uberhaupt iets gebeurt is), dan het snuffelen te begeleiden en weer door te lopen. En dan huppelt ze weer vrolijk rond met een dennenappel in d'r snufferd.

En zo zijn er denk ik nog tig honden die vast wel iets uitlokken bij andere honden door hun houding. Maar er zijn toch echt twee honden nodig om tot een probleemsituatie te komen...
En als je al met een hond die zelf gewoon geen problemen veroorzaakt en andere honden ook niet opzoekt (zoals Vegas) losloopgebieden moet gaan mijden, omdat mensen gewoon te beroerd zijn op hun eigen hond te letten, dan klopt er toch gewoon iets niet?
Ik vind dat heel moelijk te verkroppen dat dat dan de oplossing zou moeten zijn :19:
Afbeelding
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mirri »

Reini schreef:
tineke schreef: Ja de verslindtactiek is hier ook wel succesvol zeker toen Tash nog leefde was dat vaak genoeg om mensen met hun ongeleide projectielen op de vlucht te doen slaan :mrgreen:
Wel vind ik het een heel vervelend gegeven dat ik mijn hond moet neerzetten als een verslindend monster terwijl dat dus niet zo is :wink:
Ik schreef dus ook al dat ik het heel vervelend vind want Vegas staat hier nu te boek als gevaarlijke hond terwijl hij dat helemaal niet is. Het helpt echter wel dus het is maar niet anders, ik weet beter denk ik dan maar :wink:
Vegas vervelend, now way. Idd jij weet beter Reini. Kom maar meis gooi het er maar uit :ok:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

er lopen hier bij mij in de wijk een paar honden los, niet zozeer met wandelen, maar die hebben de mogelijkheid om uit de poort/deur te komen en op straat te scharrelen. en opzich stuk voor stuk redelijk vriendelijke honden, maar ik heb 2 honden, die er wel redelijk hysterisch op reageren als de hond ineens achter ze aan sprint oid. ( ben nu al een aantal keren bijna van mijn fiets gepleurd)

ik snap dat ook niet zo goed.... er zal ws eerst echt iets moeten gebeuren, voordat ze het voorkomen. :19:

en oh..ik heb ook een hond, die als ik die niet goed in de gaten houd, de kuierlatten neemt :N: ben ik ook niet blij mee en zal ook direct zelf de straat opgaan ( en ik weet dat hij niet naar andere honden toe zal gaan, hij zoekt dan etennnnnnnnn)
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik liet me honden ook altijd los, maar die bleven in de buurt en zodra ik iemand met een hond aan de lijn zag floot ik ze en dan gelijk de riem om, ik vind het niet kunnen dat je hond los loopt als er een hond aan de riem loopt.

Ik ben dat nu met Bowie ook aan het doen, alleen let ik nog meer op want ik heb hem maar pas, maar als ik fluit kom die terug ook als die aan het spelen is, doet hij dat niet laat ik hem niet los, ik heb gelijk geoefend met het hier komen en met fluiten
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik heb niet heel de topic gelezen :N: dus ik reageer even op het begin: ja, ik vind het zwaar, zwaar irritant!!
Ook in losloopgebied vind ik dat je je hond een beetje in de gaten moet houden.

Ik loop er ook met Kaya en Kaya is ook niet gediend van elke hond, zeker niet van de opdringerige types (puppies die om d'r nek hangen, honden die over d'r heen springe, enz.).
Een periode heb ik gewoon echt problemen gehad, want de ene hond na de andere kwam op haar afgerend, zonder baas ergens in het vizier, en ik heb de grootste problemen zelfs als ik Kaya aanlijn want sommige die blijven achtervolgen en springen.
Kaya zelf dendert niet op andere honden af, ze mag het niet eens al zou ze het willen. Maar ik kon bijna niet meer normaal lopen omdat heel veel mensen hun honden maar laten gaan :19:

Inmiddels is ze gelukkig weer heel wat milder geworden en zijn er veel minder problemen, maar toch blijf ik het ergenis nr 1 vinden met honden uitlaten.

Zo :pffff: :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Remco
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Remco »

Hier lopen er ook geregeld honden los in de wijk. Helemaal moe wordt ik van de tekst 'mijn hond doet niets', deze mensen lijken geen eens te beseffen dat de ander zijn hond ook nog iets zou kunnen doen. 'Helaas' heb ik een hond die er veel te vriendelijk uit ziet, dus erg veel haast met hun hond terug roepen maken mensen niet. Als ik als vrijwilliger voor het dierenasiel loop in hun opvallende jas van de dierenbescherming lijnen mensen vaak wel hun hond aan.

Ik heb wel verschillende incidenten gehad met mijn hond (en er nog veel meer moeten voorkomen door honden zelf weg te sturen) waar ik maar weinig aan kon doen. Als mijn hond oog in oog komt met een grote reu is het bingo behalve als deze zich onderdanig toont.

Gelukkig heb ik al wat plekjes ontdekt in mijn omgeving waar ik volstrekt niemand tegen kom, enige nadeel is dat ik daar flinke modderpoten van krijg want dat zijn niet de meest gangbare paadjes.
peet
Actief

Ongelezen bericht door peet »

Remco schreef:Gelukkig heb ik al wat plekjes ontdekt in mijn omgeving waar ik volstrekt niemand tegen kom, enige nadeel is dat ik daar flinke modderpoten van krijg want dat zijn niet de meest gangbare paadjes.
Ik zakte gisteren ook tot mijn enkels weg in de modder omdat ik de meest onmogelijke paadjes zoek. Belachelijk toch, ik ben wel eens een uur later thuisgekomen van de wandeling, omdat ik alle loslopende honden moest ontwijken. Ik vind het echt zonde hoor, ik liep hier altijd zo heerlijk te genieten van de wandelingen in de natuur en nu wordt het soort iets wat moet en niet leuk is. Ik ben bijna blij dat het vandaag zo slecht weer is, lekker rustig in het bos.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nanna schreef:Ik heb (gelukkig) nergens last van. Ik loop fluitend met 4 sociale honden door het losloopgebied (straks met 5, hahaha) en ze kunnen het met alle honden goed vinden. Er wordt hooguit soms streng gekeken maar daar blijft het ook bij.
Het scheelt natuurlijk wel dat het losloopgebied een enorm stuk natuurgebied is dat misschien door honden niet zo snel als territorium wordt gezien als een speelveldje.
Er lopen hier toch zat honden maar er wordt zelden of nooit gevochten.
Hoop dat dat ook zo blijft.
Het scheelt misschien ook dat heel veel honden elkaar kennen? Of dat je iig heel vaak wel bekende honden tegenkomt?

Ik loop ook fluitend door het hondenbos hier waar ik de meeste honden ken en ook altijd wel vriendjes van mijn honden tegenkom.
Mensen lopen daar ook niet zo snel met een hond die niet zo handig is met andere honden, want het is een bekend hondenbos.
Ik loop een stuk minder fluitend door bijvoorbeelde de tig kilometers duin hier, omdat je daar heel weinig andere honden tegenkomt, en juist daardoor er ook relatief veel honden lopen die niet geschikt zijn voor in het hondenbos, of andere wat drukkere losloopgebieden hier in de buurt.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik heb (gelukkig) nergens last van. Ik loop fluitend met 4 sociale honden door het losloopgebied (straks met 5, hahaha) en ze kunnen het met alle honden goed vinden. Er wordt hooguit soms streng gekeken maar daar blijft het ook bij.
Het scheelt natuurlijk wel dat het losloopgebied een enorm stuk natuurgebied is dat misschien door honden niet zo snel als territorium wordt gezien als een speelveldje.
:19: haha?

prima hoor dat jij nergens last van hebt, en jij roept je honden dan ook bij je? of zijn het zulke dwaasjes dat ze niet eens door hebben dat er een vreemde hond loopt?

jij loopt toch voornamelijk in niet losloop gebieden?
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

M'n fikkie loopt altijd los :pffff:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Felix schreef:M'n fikkie loopt altijd los :pffff:
ik ken de meeste veldjes in a'doorn en die worden niet overspoeld met mensen die enig idee hebben van honden gedrag. de " vaste" klupjes op een veld zijn het ergst, ze menen alleen recht te hebben op een veld met hun oh zo sociale gelegenheidsroedel

baasjes kleppen lekker, in de zomer gezellig zitten op een veld, en echt opletten ho maar.
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Jij hebt toch teckels. Ik heb nog nooit teckels gezien die direct luisteren als ze teruggeroepen worden. Maar die van jou dus wel?
Felix
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
ik ken de meeste veldjes in a'doorn en die worden niet overspoeld met mensen die enig idee hebben van honden gedrag. de " vaste" klupjes op een veld zijn het ergst, ze menen alleen recht te hebben op een veld met hun oh zo sociale gelegenheidsroedel

baasjes kleppen lekker, in de zomer gezellig zitten op een veld, en echt opletten ho maar.
Klopt ... maar dan moet jij toch maar eens echt een keer bij ons op het veldje langs komen (in het Mheenpark), dan zul je zien dat die vooroordelen die jij hebt werkelijk nergens op slaan :wink:

En het is een openbaar veldje, dus iedereen is welkom, en gezellig op een veldje zitten :denken:

Nah, daar kom ik echt niet aan toen met Laika, die wil gewoon ergens aan gaan, bijvoorkeur de bal :mrgreen:
Reini
Zeer actief

yamie schreef:

Dit is exact de reden waarom ik al maanden niet meer op de hei kom waar ik voorheen altijd met veel plezier liep. Groepjes mensen zitten op de bankjes, de honden worden niet meer in de gaten gehouden en tussen die honden zitten er twee die Vegas en mij iedere keer dat we ze tegenkomen lastigvallen zonder dat iemand er wat aan doet. De hei is niet uitgestrekt (meer bos-achtig) dus ik kan ze niet ontwijken. Vegas kwam een keer in de clinch met een labrador reu die maar bleef hangen, baas stond een eind verderop, ik had al een keer geroepen dat hij zijn hond moest komen ophalen, Vegas snauwt uiteindelijk terug en ik krijg boze blikken :19: Daar kom ik dus niet meer.
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Dan ben ik zekers de uitzondering op de regel, door haar verleden is Laika (soms) niet echt 1 van de vrolijkste, en kent ze haar grenzen niet echt met spelen, dus alleen om die reden houdt ik haar al in de gaten. :wink:

Dan moet je maar eens op de hei hiero komen wandelen, kun je uren lopen zonder ook maar 1 iemand tegen te komen :ok:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Felix schreef:
yamie schreef:

Klopt ... maar dan moet jij toch maar eens echt een keer bij ons op het veldje langs komen (in het Mheenpark), dan zul je zien dat die vooroordelen die jij hebt werkelijk nergens op slaan :wink:

En het is een openbaar veldje, dus iedereen is welkom, en gezellig op een veldje zitten :denken:

Nah, daar kom ik echt niet aan toen met Laika, die wil gewoon ergens aan gaan, bijvoorkeur de bal :mrgreen:
vooroordelen? kom op zeg, mijn gedachte en het weten van gaat op voor 90 % en ik ken de velden in het mheenpark hoor :mrgreen: die zijn prima voor men die vind, dat hun uitlaat roedel vreemde enz honden mag keuren en eventueel eraf mag jagen ( ligt altijd aan de andere hond, die past zich niet aan :mrgreen: uhuh')
Felix
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
Felix schreef:
yamie schreef:

vooroordelen? kom op zeg, mijn gedachte en het weten van gaat op voor 90 % en ik ken de velden in het mheenpark hoor :mrgreen: die zijn prima voor men die vind, dat hun uitlaat roedel vreemde enz honden mag keuren en eventueel eraf mag jagen ( ligt altijd aan de andere hond, die past zich niet aan :mrgreen: uhuh')
Nah, dan moet je toch maar eens echt vaker komen kijken, want zoals jij het schetst klopt het echt van geen kant :wink:

Heb in al die tijd (en dat zijn heel wat jaartjes bij elkaar) nog nooit gezien dat er een hond ervanaf wordt gejaagt door z'n soort genoten, en wat het opletten van de hondeneigenaren, ach er zal er vast wel eens eentje tussen zitten die niet zo oplettend is .. maar ik geloof dat iedereen wel eens de aandacht ergens anders heeft zitten als zij of hij met de hond op pad is, als je continue je aandacht bij je hond hebt is er voor je zelf ook geen zak aan volgens mij, net zoals een dominante hond, als die de hele dag de dominante teef/reu uithangt dan heeft dat fikkie ook geen leven meer :wink:

Dus zoals jij het schetst is het zeer sterk overdreven en klopt je verhaal gewoon niet :ok:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

:mrgreen: je hoeft mij echt niks over de plekjes in adoorn te vertellen hoor.

jij bent ws idd een " ik heb 1 hond en weet het allemaal eigenaar"

en is goed kerel. :mrgreen:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef::mrgreen: je hoeft mij echt niks over de plekjes in adoorn te vertellen hoor.

Neuh .. ik weet het ook niet allemaal, maar ik zie het probleem niet zo met een (omheint) los loop veldje hier in het park, en ach er zullen inderdaad wel eens rare snuiters tussen zitten, but sow what! :wink:

En als m'n fikkie daar leuk speelt met een andere golden retriever iedere dag, nah daar kan ik als hondeneigenaar niet tegenop wandelen lijkt me :ok:

En het is tevens IN Apeldoorn bijna de enigste plek waar ze gecontroleeert los kunnen en mogen lopen, zonder gelijk een prent aan je broek te hebben van 75 euro :wink:

En ja, ik loop me soms ook te irriteren aan sommige op dat veld, maar heb je wel eens gehoort van het spreekwoord: "leven en laten leven" ? Mischien moet jij daar maar eens mee gaan beginnen :E:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Bekend gegeven, dacht ik ( ooit ) dat andere honden tegen komen leuk was, tegenwoordig vermijd ik ze liever. De grote parken hier in de buurt vermijd ik dus ook liever, als ik daarheen ga, ga ik heel vroeg of heel laat, zodat we geen andere honden tegen komen.

Gelukig lopen hier in en om de wijk de meeste honden ( die niet luisteren ) a.d riem, niettemin is mijn Lola in de 10 maanden dat ik haar heb al 4 x aangevallen ( pogingen van kleine hondjes niet meegerekent ), waarbij ze de laatste keer ( eindelijk ) doorhad dat het geen spelletje was en ze terug vocht. En dat is nu juist wat ik, net als de meeste hier, wil voorkomen.
Reini
Zeer actief

Felix schreef: Neuh .. ik weet het ook niet allemaal, maar ik zie het probleem niet zo met een (omheint) los loop veldje hier in het park, en ach er zullen inderdaad wel eens rare snuiters tussen zitten, but sow what! :wink:
Ik heb dit topic geopend omdat ik dankzij die rare snuiters die ik tegenkom niet meer 'so what' kan zeggen en dan loop ik niet eens in parken e.d. waar het hartstikke druk is en je dus op voorhand al kan verwachten dat er veel ontmoetingen zullen plaatsvinden.
En ja, ik loop me soms ook te irriteren aan sommige op dat veld, maar heb je wel eens gehoort van het spreekwoord: "leven en laten leven" ? Mischien moet jij daar maar eens mee gaan beginnen :E:
Juist ja: leven en laten leven.. maar dan wel zo dat die eigenaren ervoor zorgen dat hun honden mijn hond niet meer lastig komen vallen. Jouw hond wordt niet lastig gevallen en dan is het heel makkelijk om te zeggen 'leven en laten leven' maar als je dus last hebt van andermans honden en daardoor wordt verdrogen uit het bos dan gaat dat spreekwoord niet meer op hoor.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Felix schreef:
yamie schreef::mrgreen: je hoeft mij echt niks over de plekjes in adoorn te vertellen hoor.

Neuh .. ik weet het ook niet allemaal, maar ik zie het probleem niet zo met een (omheint) los loop veldje hier in het park, en ach er zullen inderdaad wel eens rare snuiters tussen zitten, but sow what! :wink:

En als m'n fikkie daar leuk speelt met een andere golden retriever iedere dag, nah daar kan ik als hondeneigenaar niet tegenop wandelen lijkt me :ok:

En het is tevens IN Apeldoorn bijna de enigste plek waar ze gecontroleeert los kunnen en mogen lopen, zonder gelijk een prent aan je broek te hebben van 75 euro :wink:

:denken: :mrgreen: tuurlijk jochie
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Reini schreef:
Felix schreef: Neuh .. ik weet het ook niet allemaal, maar ik zie het probleem niet zo met een (omheint) los loop veldje hier in het park, en ach er zullen inderdaad wel eens rare snuiters tussen zitten, but sow what! :wink:
Ik heb dit topic geopend omdat ik dankzij die rare snuiters die ik tegenkom niet meer 'so what' kan zeggen en dan loop ik niet eens in parken e.d. waar het hartstikke druk is en je dus op voorhand al kan verwachten dat er veel ontmoetingen zullen plaatsvinden.
Juist ja: leven en laten leven.. maar dan wel zo dat die eigenaren ervoor zorgen dat hun honden mijn hond niet meer lastig komen vallen. Jouw hond wordt niet lastig gevallen en dan is het heel makkelijk om te zeggen 'leven en laten leven' maar als je dus last hebt van andermans honden en daardoor wordt verdrogen uit het bos dan gaat dat spreekwoord niet meer op hoor.
En waarom zouden ze speciaal jouw hond: "komen lastig vallen" :denken:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik gruwel van mensen die met hun hond lopen en denken dat ze de hele wereld bezitten.... als ik naar het strand ging had je altijd van die types die op de parkeerplaats de auto open gooide, de honden los lieten en dan op hun gemak eens zelf die kant op liepen...
Die honden vlogen alle kanten op en liepen al lang en breed op het strand als de baas eens om de hoek kwam, het strand is openbaar gebied en ik vind dat je rekening te houden hebt met anderen, niet iedereen is gediend van honden die ineens springend en rennend op je af komen of als je met je netjes aangelijnde hond richting parkeerplaats loopt :roll:
Je hebt ten alle tijden je hond in de gaten te houden en je kan mij niet wijsmaken dat het gros van de hondenbezitters zijn/haar hond onder controle heeft terwijl de hond uit het zicht is...
En dan heb ik het echt niet alleen over de moeilijke honden mbt soortgenoten maar ik heb vaak genoeg ellende gezien, overenthousiaste loslopende honden en aangelijnde honden die daardoor in de verdediging schieten.. en die lui van die loslopende honden maar zeggen; nou mijne doet normaal niets hoor..... pff jammer dat honden honden zijn en je nooit zeker kan zijn daarvan..
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Felix
Zeer actief
Contacteer:

cloris schreef:Ik gruwel van mensen die met hun hond lopen en denken dat ze de hele wereld bezitten.... als ik naar het strand ging had je altijd van die types die op de parkeerplaats de auto open gooide, de honden los lieten en dan op hun gemak eens zelf die kant op liepen...
Die honden vlogen alle kanten op en liepen al lang en breed op het strand als de baas eens om de hoek kwam, het strand is openbaar gebied en ik vind dat je rekening te houden hebt met anderen, niet iedereen is gediend van honden die ineens springend en rennend op je af komen of als je met je netjes aangelijnde hond richting parkeerplaats loopt :roll:
Je hebt ten alle tijden je hond in de gaten te houden en je kan mij niet wijsmaken dat het gros van de hondenbezitters zijn/haar hond onder controle heeft terwijl de hond uit het zicht is...
En dan heb ik het echt niet alleen over de moeilijke honden mbt soortgenoten maar ik heb vaak genoeg ellende gezien, overenthousiaste loslopende honden en aangelijnde honden die daardoor in de verdediging schieten.. en die lui van die loslopende honden maar zeggen; nou mijne doet normaal niets hoor..... pff jammer dat honden honden zijn en je nooit zeker kan zijn daarvan..
De mijne blijft altijd binnen een straal van 10 meter bij me, anders wordt ze gewoon aangelijnt, als mevrouw die verantwoordelijkheid niet kan nemen, dan neem ik die wel voor haar :pffff:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Felix schreef:
cloris schreef:Ik gruwel van mensen die met hun hond lopen en denken dat ze de hele wereld bezitten.... als ik naar het strand ging had je altijd van die types die op de parkeerplaats de auto open gooide, de honden los lieten en dan op hun gemak eens zelf die kant op liepen...
De mijne blijft altijd binnen een straal van 10 meter bij me, anders wordt ze gewoon aangelijnt, als mevrouw die verantwoordelijkheid niet kan nemen, dan neem ik die wel voor haar :pffff:
Dan zeg je toch eigenlijk hetzelfde? ik verbaas me over het aantal hondeneigenaren wat je zoals tegenkomt die het gewoon geen ene moer intresseren wat die hond doet en of er misschien wel iemand is die er last van kan hebben... het enige dat je hoort is; Hij doet niets hoooooorrrrr :roll:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”