cloris schreef:Felix schreef:cloris schreef:Ik gruwel van mensen die met hun hond lopen en denken dat ze de hele wereld bezitten.... als ik naar het strand ging had je altijd van die types die op de parkeerplaats de auto open gooide, de honden los lieten en dan op hun gemak eens zelf die kant op liepen...
Die honden vlogen alle kanten op en liepen al lang en breed op het strand als de baas eens om de hoek kwam, het strand is openbaar gebied en ik vind dat je rekening te houden hebt met anderen, niet iedereen is gediend van honden die ineens springend en rennend op je af komen of als je met je netjes aangelijnde hond richting parkeerplaats loopt
Je hebt ten alle tijden je hond in de gaten te houden en je kan mij niet wijsmaken dat het gros van de hondenbezitters zijn/haar hond onder controle heeft terwijl de hond uit het zicht is...
En dan heb ik het echt niet alleen over de moeilijke honden mbt soortgenoten maar ik heb vaak genoeg ellende gezien, overenthousiaste loslopende honden en aangelijnde honden die daardoor in de verdediging schieten.. en die lui van die loslopende honden maar zeggen; nou mijne doet normaal niets hoor..... pff jammer dat honden honden zijn en je nooit zeker kan zijn daarvan..
De mijne blijft altijd binnen een straal van 10 meter bij me, anders wordt ze gewoon aangelijnt, als mevrouw die verantwoordelijkheid niet kan nemen, dan neem ik die wel voor haar

Dan zeg je toch eigenlijk hetzelfde? ik verbaas me over het aantal hondeneigenaren wat je zoals tegenkomt die het gewoon geen ene moer intresseren wat die hond doet en of er misschien wel iemand is die er last van kan hebben... het enige dat je hoort is; Hij doet niets hoooooorrrrr

Ja, wat verwacht je nou, als je in een honden losloop gebied gaat lopen dat je aangelijnde honden tegen gaat komen
Komop zeg ... daar kun je verwachten dat je honden tegenkomt die mischien ook niet goed opgevoed zijn, en dat laatste dat is de mijne nou net wel, die springt niet tegen mensen op en die gaat ook niet als een dolle op een andere hond zitten te rijen (en pikt dat laatste ook niet van andere honden), het enige wat ze zal doen is even begroeten en kijken wie of wat je bent, and that's it
Voor de rest gaat ze letterlijk en figuurlijk haar neus achterna
Dus je kan je kop wel als een dolle in de wind gooien, maar in zulke gebieden weet je gewoon dat je zulke dingen kan verwachten, en als je het niet zint, dan ga je toch lekker ergens anders met je fikkie wandelen