Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondeneigenaren

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Sita schreef: Wat ik zelf heel vervelend vind, is dat ik dus probeer Sita aan te leren niet naar elke hond te gaan. Dat veel mensen haar alsnog lokken als ze netjes naast mij mee loopt. Vaak krijg ik het commentaar dat ik mijn hond moet laten spelen. Als ik dan zeg dat ik dat liever zelf bepaal, ben ik weer een asociaal mens :19:
O ja, dit is ook erg herkenbaar! :wink:
Heel soms kom ik op het smalle jaagpad langs de Schie hondeneigenaars/honden tegen.
Als ik niet kan inschatten hoe of wat loop ik met Billy en Silka de berm in (ver naast het pad) en laat ze voor zekerheid zitten. Met wat lekkers in mijn hand lukt dat goed.
Daar krijg ik dan ook regelmatig het commentaar dat mijn honden wel 'heel erg goed opgevoed zijn' (is nog redelijk positief) tot 'loop maar door Fikki (of Max of hoe de hond ik kwestie dan ook heet), "die honden mogen niet spelen...". :roll: :mrgreen:
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Als ik dit allemaal zo hoor en lees, dan mogen jullie honden ook allemaal maar bar weinig :denken:
Rami
Zeer actief

Felix schreef:Als ik dit allemaal zo hoor en lees, dan mogen jullie honden ook allemaal maar bar weinig :denken:
Klopt, ze mogen niks. Een rotleven hebben ze! :roll:
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Rami schreef:
Felix schreef:Als ik dit allemaal zo hoor en lees, dan mogen jullie honden ook allemaal maar bar weinig :denken:
Klopt, ze mogen niks. Een rotleven hebben ze! :roll:
Nou als ik dat zo hoor ... een andere hond die tegemoet komt, is strak aan de voet mee lopen en anders aangelijnt worden en zulks soort dingen :N:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Felix schreef: Nou als ik dat zo hoor ... een andere hond die tegemoet komt, is strak aan de voet mee lopen en anders aangelijnt worden en zulks soort dingen :N:
Nou, Bram niet hoor. Ik zal wel gelyncht worden hier, maar Bram maakt bijna met elke loslopende hond even kennis. Als een hond niet met andere honden kan, haalt hij het niet in z'n hoofd om erheen te gaan. En zie ik dat de andere eigenaar er niet van gediend is, dan roep ik hem terug.

Zie ik een hond aan de lijn in een losloopgebied, dan lijn ik Bram ook aan. Dat wel.

Edit: veel mensen hier weten dat overigens wel omdat ze met mij en Bram gewandeld hebben. Bram is altijd op zoek naar 'de volgende hond' om even :blah:
Laatst gewijzigd door Zoek stok! op 24 nov 2006 22:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rami
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Nou, Bram niet hoor. Ik zal wel gelyncht worden hier, maar Bram maakt bijna met elke loslopende hond even kennis. Als een hond niet met andere honden kan, haalt hij het niet in z'n hoofd om erheen te gaan. En zie ik dat de andere eigenaar er niet van gediend is, dan roep ik hem terug.

Zie ik een hond aan de lijn in een losloopgebied, dan lijn ik Bram ook aan. Dat wel.
Hoezo dan 'gelyncht' worden? :denken:
Zolang Bram ook komt als jij roept is het toch goed?
Ik roep mijn honden ook bij me als dat nodig is. En soms laat ik ze idd naast lopen of zitten.
Het gaat er gewoon om of je - als hondeneigenaar - een beetje in de gaten hebt wat er om je heen gebeurt.
Toch? :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Rami schreef:
Zoek stok! schreef:Nou, Bram niet hoor. Ik zal wel gelyncht worden hier, maar Bram maakt bijna met elke loslopende hond even kennis. Als een hond niet met andere honden kan, haalt hij het niet in z'n hoofd om erheen te gaan. En zie ik dat de andere eigenaar er niet van gediend is, dan roep ik hem terug.

Ik roep mijn honden ook bij me als dat nodig is. En soms laat ik ze idd naast lopen of zitten.
Het gaat er gewoon of je - als hondeneigenaar - een beetje in de gaten hebt wat er om je heen gebeurt.
Nou, ik lees in dit topic dat 'men' zich er aan ergert dat een hond naar een andere hond mag lopen. Bram mag dat dus op grote schaal. Loop ik bijv. in de Soesterduinen, dan hobbelt hij van hond naar hond om even te snuffelen en soms te spelen. Ik heb hem nog wel in zicht en kan hem terugroepen, maar ik laat hem dus ook z'n gang gaan.

Ik heb er ook nog nooit opmerkingen over gekregen ofzo, mensen reageren eigenlijk altijd positief op Bram. Hij maakt ook echt geen problemen, maar komt gewoon even buurten. En is de hond daar niet van gediend, dan loopt hij weer weg alsof hij nooit van plan was om kennis te maken :mrgreen:

De enige honden die hij wel lastig valt, zijn loopse teven. Dus dan kom ik in actie.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoek stok! schreef:
Nou, ik lees in dit topic dat 'men' zich er aan ergert dat een hond naar een andere hond mag lopen. Bram mag dat dus op grote schaal. Loop ik bijv. in de Soesterduinen, dan hobbelt hij van hond naar hond om even te snuffelen en soms te spelen. Ik heb hem nog wel in zicht en kan hem terugroepen, maar ik laat hem dus ook z'n gang gaan.
Ik erger me daar alleen maar aan als mensen niet op hun hond letten, wat Reini in het begin ook aangeeft. Dat het niet leuk gaat tussen de honden en dat de eigenaar zit te beppen of staat te bellen of helemaal uit zicht is. Met een hond als Bram kun je je ook veel meer permitteren dan met de patsers die veel eigenaren er maar op los laten patseren.

Anne
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Zoek stok! schreef:
Nou, Bram niet hoor. Ik zal wel gelyncht worden hier....
:boos: wèèr geen rel...waar zijn de ''goeie''
tijden gebleven? :19: :smile:
Zoek stok!
Zeer actief

starfleet schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik erger me daar alleen maar aan als mensen niet op hun hond letten, wat Reini in het begin ook aangeeft. Dat het niet leuk gaat tussen de honden en dat de eigenaar zit te beppen of staat te bellen of helemaal uit zicht is. Met een hond als Bram kun je je ook veel meer permitteren dan met de patsers die veel eigenaren er maar op los laten patseren.

Anne
Ja, daarom probeerde ik in het begin van het topic aan te geven wat ik nou precies storend vind als het gaat om honden die naar Vegas komen. Natuurlijk zou ik Bram niet dreigend in vechthouding rondjes laten lopen om een andere reu. Dat spreekt voor zich.

Maar het topic ontwikkelt zich steeds meer in een ergernis tegen honden die naar andere honden toe gaan. En daarvan zeg ik eerlijk dat ik dus 1 van die mensen ben die haar hond 'gewoon laat gaan'. Bram wacht niet op toestemming van mij om met een hond kennis te maken.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Marie-José schreef:
Zoek stok! schreef:
Nou, Bram niet hoor. Ik zal wel gelyncht worden hier....
:boos: wèèr geen rel...waar zijn de ''goeie''
tijden gebleven? :19: :smile:
Misschien komt het nog :H:

Ik denk ik kan het beter eerlijk zeggen, iedereen die met mij gewandeld heeft, weet dat Bram naar andere honden toe mag :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rami
Zeer actief

Zoek stok! schreef:

Ik heb er ook nog nooit opmerkingen over gekregen ofzo, mensen reageren eigenlijk altijd positief op Bram. Hij maakt ook echt geen problemen, maar komt gewoon even buurten. En is de hond daar niet van gediend, dan loopt hij weer weg alsof hij nooit van plan was om kennis te maken :mrgreen:

De enige honden die hij wel lastig valt, zijn loopse teven. Dus dan kom ik in actie.
Ik zal nog even voor mezelf spreken dan! :wink:
Waar ik me aan erger zijn die situaties waarbij grote honden (of groepen honden) als dolle stieren op mij en mijn honden af komen denderen. En dan erger ik me niet aan die honden maar aan de desbetreffende eigenaar.
Ik heb best makkelijke honden maar Billy kan wel op zijn strepen gaan staan als het een volle reu betreft en Silka gaat er mogelijk vandoor.
Dingen waar ik rekening mee houd en dus als het even kan uit de weg ga.
Een hobbelende :wink: Bram die even komt buurten zou in mijn geval geen enkel probleem opleveren. (Ik denk dat Silka 'm erg leuk vindt, volgens mij houdt Bram ook wel van een 'potje racen' :mrgreen: ).
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Nogmaals ... Als je in een losloopgebied loopt met je hond en daar andere mensen tegenkomt met hun hond los, dan kun je hoog of laag springen, zacht of hardt roepen ... Ze mogen daar gewoon hun hond los laten lopen, en dat de hondjes elkaar opzoeken om nader kennis te maken, daar kun je het mee eens of oneens zijn (op wat voor manier dan ook) :wink:

En mocht je het er oneens mee zijn, dan blijf je toch lekker weg uit zulk soort gebieden :pffff:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Felix schreef:Nogmaals ... Als je in een losloopgebied loopt met je hond en daar andere mensen tegenkomt met hun hond los, dan kun je hoog of laag springen, zacht of hardt roepen ... Ze mogen daar gewoon hun hond los laten lopen, en dat de hondjes elkaar opzoeken om nader kennis te maken, daar kun je het mee eens of oneens zijn (op wat voor manier dan ook) :wink:

En mocht je het er oneens mee zijn, dan blijf je toch lekker weg uit zulk soort gebieden :pffff:
Ik ben het niet eens met het vetgedrukte gedeelte van de stelling.
Een hond die met een hoge houding op andere honden afgaat om het hier en daar voor de sodemieter es effe voor eens en altijd uit te zoeken, hoeft voor mij niet. Aan dat gehakketak heeft niemand wat.
Dus alleen sociale honden los en effe de hond vast als er een aangelijnde aankomt (alhoewel ik niet snap wat die in het losloopgebied doet)
Nee oke ... maar dat valt je als honden eigenaar vast wel op lijkt me ...
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Felix schreef:Nogmaals ... Als je in een losloopgebied loopt met je hond en daar andere mensen tegenkomt met hun hond los, dan kun je hoog of laag springen, zacht of hardt roepen ... Ze mogen daar gewoon hun hond los laten lopen, en dat de hondjes elkaar opzoeken om nader kennis te maken, daar kun je het mee eens of oneens zijn (op wat voor manier dan ook) :wink:

en dat is nou net de verkeerde instelling, een losloopgebied, daar MAG een hond loslopen, maar dat houd niet in, dat de hond maar mag doen en laten wat hij/zij zelf wil. het is geen vrijbriefje om je hond maar lekker te laten struinen.

en als jij het fatsoen niet hebt, om je hond niet zomaar op alles af te laten gaan? blijf jij toch lekker weg?
Felix
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:

en dat is nou net de verkeerde instelling, een losloopgebied, daar MAG een hond loslopen, maar dat houd niet in, dat de hond maar mag doen en laten wat hij/zij zelf wil. het is geen vrijbriefje om je hond maar lekker te laten struinen.

en als jij het fatsoen niet hebt, om je hond niet zomaar op alles af te laten gaan? blijf jij toch lekker weg?
Dat jij nou angstvallig overal loopt met jouw hond, dat houdt dan niet gelijk in dat de gehele wereld maar rekening met jou heeft te houden, en van die omhoog gevallen mutsen die het een beetje te hoog in de bol hebben en in zo'n hondenuitlaatgebied een beetje de lakens uit proberen te delen, ja daar heb ik vierkant schijt aan ja :ok:

Ohja, trek die broek eens uit joh, dat werkt hier toch niet :E:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Felix schreef:
yamie schreef:

Dat jij nou angstvallig overal loopt met jouw hond, dat houdt dan niet gelijk in dat de gehele wereld maar rekening met jou heeft te houden, en van die omhoog gevallen mutsen die het een beetje te hoog in de bol hebben en in zo'n hondenuitlaatgebied een beetje de lakens uit proberen te delen, ja daar heb ik vierkant schijt aan ja :ok:

Ohja, trek die broek eens uit joh, dat werkt hier toch niet :E:
:roll: ga aub ergens anders zitten mauwen felix... :zwaai
Rami
Zeer actief

Graag zelfs!
Vind het fijn dat ik tegenwoordig voor mijn dagelijkse wandelingen niet meer afhankelijk ben van gebieden waar heel veel mensen met honden komen. De polder begint op 5 minuten loopafstand van mijn huis en daar komt niemand (te modderig, denk ik :wink: ) en kan ik uren lang ongestoord dwalen met de honden.
Ik heb niets tegen mensen en helemaal niets tegen honden maar er zijn soms van die combinaties... :N: :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Felix schreef:Nou als ik dat zo hoor ... een andere hond die tegemoet komt, is strak aan de voet mee lopen en anders aangelijnt worden en zulks soort dingen :N:
Misschien gaat het over de bebouwde kom waar een aanlijngebod geldt? Daar wel eens over nagedacht? Of mensen die geen labradorteefje hebben? Of mogen wat moeilijkere honden niet meer op straat komen omdat jij vindt dat je hond altijd los mag en naar iedere hond mag rennen?

Verder moet onze reu niet aangelijnd worden omdat wij hem per definitie willen beschermen, het gaat veel vaker om de hond van een ander waar de eigenaar te rot van is :ok: Hier kan geen JR borstelend de roedel instormen met zijn grootheidswaanzin :neenee: . Voor zijn eigen bestwil wel te verstaan. En voor een ander moet ik dus de honden kort houden en evt omlopen. Hoe ziek is dat daar waar honden vast moeten (voor mijn huisdeur)? :19:
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Felix schreef:Nou als ik dat zo hoor ... een andere hond die tegemoet komt, is strak aan de voet mee lopen en anders aangelijnt worden en zulks soort dingen :N:
Misschien gaat het over de bebouwde kom waar een aanlijngebod geldt? Daar wel eens over nagedacht? Of mensen die geen labradorteefje hebben? Of mogen wat moeilijkere honden niet meer op straat komen omdat jij vindt dat je hond altijd los mag en naar iedere hond mag rennen?

Verder moet onze reu niet aangelijnd worden omdat wij hem per definitie willen beschermen, het gaat veel vaker om de hond van een ander waar de eigenaar te rot van is :ok: Hier kan geen JR borstelend de roedel instormen met zijn grootheidswaanzin :neenee: . Voor zijn eigen bestwil wel te verstaan. En voor een ander moet ik dus de honden kort houden en evt omlopen. Hoe ziek is dat daar waar honden vast moeten (voor mijn huisdeur)? :19:
Ik heb het hier over losloopgebieden zoals die her en der in Nederland te vinden zijn, en niet bij wie dan ook voor de deur. Trouwens in de bebouwdekom en voor de rest op straat loopt mevrouw hier altijd gewoon aangelijnt :wink:

En wat dat labrador teefje betreft, zou zo zeggen, kom eens langs en loop eens een rondje met haar aangelijnt en los van de lijn, ik denk dat je dan je mening wel bij zult stellen over labrador teefjes :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
Maar het topic ontwikkelt zich steeds meer in een ergernis tegen honden die naar andere honden toe gaan. En daarvan zeg ik eerlijk dat ik dus 1 van die mensen ben die haar hond 'gewoon laat gaan'. Bram wacht niet op toestemming van mij om met een hond kennis te maken.
Moos en Saar mogen in principe ook gewoon gaan, omdat de ettiquete zeg maar nou eenmaal zo is. En ik heb ook helemaal geen problemen met vriendelijke honden die elkaar begroeten en snuffelen en doen. Ik vind het ook alleen maar gezellig als er een kwispelende gezellige hond kennis komt maken met die van mij.
En als ik bij de druk bezochte hondenvijver loop vind ik het ook niet meer dan normaal dat alle honden elkaar opzoeken en dergelijke.

Het probleem zit 'm er bij mij in dat ik last heb van andermans patserige reuen die grommend over Moos heen hangen, van andermans honden die op elke hond klappen die ze tegenkomen, en van andermans honden die er een spelletje van maken om Saar over duintoppen heen te jagen.

En ik heb daar ondertussen zo vaak last van gehad dat ik er helemaal geen problemen mee zou hebben als de etiquette in (rustige) losloopgebieden gewijzigd wordt naar 'eerst je hond bij je roepen en dan kijken of er gesnuffelend of wat dan ook kan worden'.
Niet vanwege de leukerd die gezellig komen snuffelen (zoals Bram bijvoorbeeld), maar vanwege de 'slechte bazen' de het verpesten voor de anderen.

Je kan je ook met bepaalde honden veel meer permiteren (wat Anne ook al zei). Honden zoals Bram, of zoals Saartje, die andere honden rustig benaderen en direct weg zijn als blijkt dat die andere hond er niet van gedient is; die kan je ook veel meer vrijheid geven vind ik.
Een vreselijke patser van een reu die ruzie zoekt met elke reu die zich niet meteen aan hem onderwerpt moet je veel strakker bij je houden.
Afbeelding
Vlinder
Actief
Mijn ras(sen): Bulldoggen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Vlinder »

Ties heeft niet echt veel belangstelling voor andere honden, meestal is het even snuffel snuffel en verder. Wij laten hem over het algemeen ook gewoon kennismaken met andere honden, beetje afhankelijk van de hond en zijn gedrag. Dat geeft eigenlijk nooit problemen gelukkig :ok: .

Nu kwamen mijn vriend en ik vanmorgen een vrouw met een jonge labrador tegen. Wij lopen met Ties (aangelijnd) over de stoep naar huis, en die lab loopt aangelijnd aan de overkant. Ze zien elkaar, Ties loopt met ons mee en de lab rukt zich los, sjeest de straat over en komt op Ties af. Nou is Ties een 42 kg wegende bulldog, maar wel een lieffie. Ze snuffelen even aan elkaar en ineens grijpt die lab Ties :80: . Dat laat Ties niet op zich zitten en hij snaait terug. John krijgt ze uit elkaar maar die lab komt terug en probeert het nog een keer. Daarop heeft John hem een schop verkocht om hem weg te krijgen. Intussen is het bazinnetje er ook en zij wordt heel erg boos.........op de lab! Gelukkig hadden ze beiden niets, maar zij vond dat ze het wel uit hadden kunnen vechten, "want dan leert hij het misschien eens" :denken: .

:19: Tja, zo werkt het niet bij Ties. Het is gewoon geen vechtersbaas. Hij verdedigd zich wel, maar that's it gelukkig! Wel grappig eigenlijk als je bedenkt dat een lab het imago heeft van lief familiehondje bij uitstek en onze bull vaak wordt versleten voor illegale vechthond (door de echte experts hahaha).
Groetjes!

Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:De Labrador is van huis uit een lieve sociale hond, maar er lopen tegenwoordig nogal wat verkniptelingen rond. Er wordt ook veel te veel mee aangefokt..en dan het liefst bruin op bruin, want dat verkoopt zo lekker....
Die choco's zijn over het algemeen genomen inderdaad wat drukker als de andere kleurtjes (blond en zwart) :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

Rami schreef:
Waar ik me aan erger zijn die situaties waarbij grote honden (of groepen honden) als dolle stieren op mij en mijn honden af komen denderen. En dan erger ik me niet aan die honden maar aan de desbetreffende eigenaar.
Ik heb best makkelijke honden maar Billy kan wel op zijn strepen gaan staan als het een volle reu betreft en Silka gaat er mogelijk vandoor.
Een hobbelende :wink: Bram die even komt buurten zou in mijn geval geen enkel probleem opleveren. (Ik denk dat Silka 'm erg leuk vindt, volgens mij houdt Bram ook wel van een 'potje racen' :mrgreen: ).
Bram is natuurlijk maar in z'n eentje en peilt heel goed wat voor vlees hij in de kuip heeft. Die inschatting is nog nooit verkeerd geweest en ik vertrouw daar dus ook enorm op. Zo kan het gebeuren dat hij met een boogje rond een voor mij zeer vriendelijk uitziende Tibetaanse Terrier loopt (gisteren nog) en wel even gezellig gaat buurten bij drie Hollandse Herders (ook gisteren).

De laatste keer dat ik echt even schrok, was in de Soesterduinen. Er liep daar een giga groep Podenco's (stuk of 30 volgens mij) en een gedeelte daarvan kwam met een noodvaart op Vegas en Bram afrennen. Bram was even onder de indruk en liet zich even een paar seconden opjagen. De eigenaren waren wel een kilometer weg en keken niet op of om. Gelukkig bedacht Bram zich en ging stilstaan waardoor de lol er voor de andere honden vanaf was en ze weer verder gingen.
Maar leuk is zoiets niet nee!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Rami schreef:
Bram is natuurlijk maar in z'n eentje en peilt heel goed wat voor vlees hij in de kuip heeft. Die inschatting is nog nooit verkeerd geweest en ik vertrouw daar dus ook enorm op. Zo kan het gebeuren dat hij met een boogje rond een voor mij zeer vriendelijk uitziende Tibetaanse Terrier loopt (gisteren nog) en wel even gezellig gaat buurten bij drie Hollandse Herders (ook gisteren).

De laatste keer dat ik echt even schrok, was in de Soesterduinen. Er liep daar een giga groep Podenco's (stuk of 30 volgens mij) en een gedeelte daarvan kwam met een noodvaart op Vegas en Bram afrennen. Bram was even onder de indruk en liet zich even een paar seconden opjagen. De eigenaren waren wel een kilometer weg en keken niet op of om. Gelukkig bedacht Bram zich en ging stilstaan waardoor de lol er voor de andere honden vanaf was en ze weer verder gingen.
ik vind dat zo vreselijk onverantwoord, ik weet wel zeker, dat bv kleine Mégan de benen neemt als er zo'n groep op haar af komt, en dan? denk dat de kans groot is, dat ik nog geen stukje van haar terug vind ( nah ja ergste scenario dan :wink: )
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Zoek stok! schreef:
Rami schreef:

Het gaat er gewoon of je - als hondeneigenaar - een beetje in de gaten hebt wat er om je heen gebeurt.

Sita loopt ook naar bijna elke hond toe, dat kan ik moeilijk ontkennen. Maar zodra ik zie dat die andere hond daar niet van gedient is dan moet ze bij me komen en lopen we verder.

Ik vind dat je je hond in zicht moet hebben. Daar ging het volgens mij hier over. Het is zo irritant dat mensen hun hond het maar zelf laten uitzoeken en mocht het fout gaan dan niet ingrijpen. Dat snap ik dus gewoon echt niet. En daar erger ik mij aan.

Vanochtend gewandeld met Vegas en de Q's. Zitten we nog wat te drinken bij de kiosk. Komt er een vrouw aan met een herder en ik gok een appenzeller. Die appenzeller komt met een dominante houding op ons afgelopen. Vegas en Queen lieten duidelijk merken dat ze er niet van gediend zijn, komt die vrouw naar ons toe lopen en zegt ze tegen de appenzeller ga maar kijken :devil: En dan nog verontwaardigd kijken als wij zeggen dat dat niet zo'n slim plan is :19:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Boomer mag van mij ook bijna overal loslopen, hij mag spelen met loslopende honden, maar als ik een hond zie die aan de lijn is, moet hij bij mij komen en blijven zitten, totdat ik zeg dat hij door moet lopen, of mag gaan kijken bij de andere hond. Het laatste natuurlijk in overleg.
Meestal zijn mensen heel verbaasd dat hij bij me blijft zitten, totdat ik zeg dat hij mag gaan, zelfs als hun hond aan hem snuffelt kan hij blijven zitten. Hij doet het niet altijd nog, daar werk ik aan, maar als ze merken dat ik het in ieder geval probeer, zijn ze ook al blij, alhoewel het vaak niet nodig is, volgens de andere eigenaar. Al gaat hij nooit naar honden toe die uitvallen, ik wil gewoon niet dat hij bij iedere hond drachter gaat hangen of gaat spelen, want ik ken ze niet allemaal. En niet alle honden zijn gediend van een klein hondje dat aan komt rennen om te spelen..
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

yamie schreef:
Zoek stok! schreef:
Rami schreef:

ik vind dat zo vreselijk onverantwoord, ik weet wel zeker, dat bv kleine Mégan de benen neemt als er zo'n groep op haar af komt, en dan? denk dat de kans groot is, dat ik nog geen stukje van haar terug vind ( nah ja ergste scenario dan :wink: )
Ik snap dat ook nooit...Saar gaat dan ook rennen. Dat is ook een van de redenen dat ik als ik wandel altijd om me heen loop te kijken, en nooit helemaal in gedachten loop.
Saar gaat dan trouwens de lucht in. Ik ben daar heel makkelijk in geworden en heb sindsdien een steeds vrijer en opener hondje, omdat ze nog maar zelden echt wordt opgejaagd nu.
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Het hangt er denk ik vanaf wat voor hond je hebt. Een Bram b.v. wel en Raisa mag ook naar andere loslopende honden om te snuffen. Zij zal ook geen contact maken met een hond die dat niet wil.
Maar als ik b.v. een grote roedel zou hebben met een paar honden erin die erg op hun strepen staan, dan zou ik dat niet meer goed vinden.
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Natas. schreef:
Het hangt er denk ik vanaf wat voor hond je hebt. Een Bram b.v. wel en Raisa mag ook naar andere loslopende honden om te snuffen. Zij zal ook geen contact maken met een hond die dat niet wil.
Maar als ik b.v. een grote roedel zou hebben met een paar honden erin die erg op hun strepen staan, dan zou ik dat niet meer goed vinden.
Dan zul jij denk ik eigenlijk ook nooit ergens op je gemak en voor de lol rondstappen met die twee van je :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”