Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup laten krijsen in de bench, leert ie van?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

speurneus carola schreef:een hyperactieve pup is een pup die van huis uit afstamt van honden die gebruikt worden om te werken, hebben dus een beetje extra veel werkdriften (jachtdrift zoals je het wilt noemen)

honden die voor dat doel gefokt zijn zijn nu eenmaal hyperactief en dat heeft nix met een gebrek, ziekte o.i.d. te maken.

een paard dat van renpaarden afstamt en die genen vererft heeft zal het ook niet naar zijn zin hebben in een manege elke dag rondjes lopen, die zal het beter naar zijn zin hebben op de renbaan.

je hebt nu eenmaal huishonden en werkhonden, helaas komen sommige werkhonden soms in een huissituatie terecht waar ze totaal hun ei niet kwijt kunnen, dit worden adhd hondje genoemd. dit is een menselijke eigenschap die de gedrachtsterapeut een naampje heeft gegeven. dit is een verkeerd beeld,

honden die van huis uit geboren zijn om te jagen (de jachthonden, of de waakhonden, de hoed/ drijfhonden etc.) en deze eigenschappen nog steeds bezitten, kunnen wel eens in een huissituatie te weinig te doen krijgen, zowel geestelijk als lichamelijk, daardoor hebben ze tijd over om allerlei andere dingen te gaan verzinnen, slopen, blaffen etc. voor het gemiddelde huishouden dus een probleem.

veel van dit soort gedragsproblemen zijn heel simpel op te lossen, geef de hond een doel in zijn leven in bv een sport of werk. voor sommige honden is wat extra fietstraining of een lange wandeling voldoende, maar er zijn er ook bij die daarmee alleen maar meer energie opbouwen en dus alleen maar meer zin in activiteit. die moeten ook geestelijk onderhouden worden.

zoekspelletjes, al dan die in jacht, speuren, zoekopdrachten, behendigheid, gehoorzaamheid obedience noem maar op kan voor dit type hond een aanvulling zijn waarbij ze zoveel bezig gehouden worden dat ze de ideale huishond worden.

wij zoeken juist dit soort hondjes uit als wij er mee willen werken of mee willen sporten, maar vaak is het geen kwestie van karakter bij bepaald type baasje zoeken, maar een kwestie van een leuk kleurtje of hij kijkt zo lief. als dat hondje want nu bij dat baasje terecht komt die helemaal geen tijd, geen zin of geen know how heeft van het karakter, zal waarschijnlijk een probleemhondje kweken (zeg waarschijnlijk want heoft hoeft in de praktijk niet zo te zijn, maar de kans is groot).

kijk maar naar de herplaatster die wij binnen ons bedrijf nu hebben, dit zijn allemaal hondjes die sloopten, te druk waren, overactief waren, of soms nog erger. het enige wat wij met deze honden hebben gedaan is ze in het zoekwerk te zetten. geen heropvoeding o.i.d. alleen maar werken, de problemen zijn daardoor vanzelf verdwenen.

het hondje waar het hier om gaat is dus gewoon een hondje met werkdrift en dat is op deze leeftijd al te merken. (gelukkig voor ons want daardoor kunnen wij dus ook pups selecteren voor het doel waarvoor wij ze willen gebruiken).

en waarom er tegenwoordig veel mee honden zijn die het stempel adhd opgelegd krijgen. tegenwoordig is het een mode om iets met een hond te gaan doen, flyball, jacht, behendigheid maakt niet uit. met een hondje dat maar een gemiddeld of zelfs geen driften heeft zal het in de sport niet echt gaan maken, maar mensen raken besmet met het virus en de winnersmentaliteit komt dan naar boven, dus word er gezocht naar een hond die deze driften wel meegekregen heeft, zo gaan steeds meer sporters met hun tophonden fokken om ook voor deze mensen een pup te kweken, maar niet alle pups komen dan ook in de sport terecht. enkele gaan dus ook gewoon huishondje worden en als ze dan ook nog de karaktereigeschappen van hun topsportende ouders mee hebben gekregen dan heb je weer een adhd hondje op de wereld gezet.
Ik wordt een beetje hyper van die lange antwoorden van je :jank:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Felix schreef:
speurneus carola schreef: wat niet wil zeggen dat als iemand met een mishandeld, verwaarloosd uit het buitenland gehaald getraumatisseerd frummeltje aankomt dat deze methode ook DE methode is voor dit typje.
Hoe kan een: "frummeltje" van laten we zeggen een week of 9 nou al getraumatiseert zijn, zo'n: "frummeltje" die heeft nog niets van de wereld gezien, of maar uberhaupt (los van mama hond dan) iets mee gemaakt :denken:

Please explain !! :roll:
Nou, vergis je niet, ik denk dat ze soms al meer ervaring met het " leven" hebben opgedaan dan menige hond in zijn hele leven.
Ze worden of op straat geboren of in een schuurtje, waar het gevaar loert van mensen of kinderen die ze treiteren of zelfs mishandelen, geen veilig nest hebben. Geen of weinig eten krijgen. In een zak langs de snelweg uit de auto neergegooid worden. Oftewel hondjes die geleerd hebben dat de wereld niet veilig is en zich dus ook niet snel zullen laten kennen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Felix schreef:
speurneus carola schreef: wat niet wil zeggen dat als iemand met een mishandeld, verwaarloosd uit het buitenland gehaald getraumatisseerd frummeltje aankomt dat deze methode ook DE methode is voor dit typje.
Hoe kan een: "frummeltje" van laten we zeggen een week of 9 nou al getraumatiseert zijn, zo'n: "frummeltje" die heeft nog niets van de wereld gezien, of maar uberhaupt (los van mama hond dan) iets mee gemaakt :denken:

in het buitenland, op de straat tussen het straatvuil, een schop krijgen als ze niet snel genoeg verdwijnen, blagen die er met stokken op los meppen etc. nee daar krijgen ze geen trauma's van denk je :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Felix schreef:
speurneus carola schreef:een hyperactieve pup is een pup die van huis uit afstamt van honden die gebruikt worden om te werken, hebben dus een beetje extra veel werkdriften (jachtdrift zoals je het wilt noemen)

honden die voor dat doel gefokt zijn zijn nu eenmaal hyperactief en dat heeft nix met een gebrek, ziekte o.i.d. te maken.

een paard dat van renpaarden afstamt en die genen vererft heeft zal het ook niet naar zijn zin hebben in een manege elke dag rondjes lopen, die zal het beter naar zijn zin hebben op de renbaan.

je hebt nu eenmaal huishonden en werkhonden, helaas komen sommige werkhonden soms in een huissituatie terecht waar ze totaal hun ei niet kwijt kunnen, dit worden adhd hondje genoemd. dit is een menselijke eigenschap die de gedrachtsterapeut een naampje heeft gegeven. dit is een verkeerd beeld,

honden die van huis uit geboren zijn om te jagen (de jachthonden, of de waakhonden, de hoed/ drijfhonden etc.) en deze eigenschappen nog steeds bezitten, kunnen wel eens in een huissituatie te weinig te doen krijgen, zowel geestelijk als lichamelijk, daardoor hebben ze tijd over om allerlei andere dingen te gaan verzinnen, slopen, blaffen etc. voor het gemiddelde huishouden dus een probleem.

veel van dit soort gedragsproblemen zijn heel simpel op te lossen, geef de hond een doel in zijn leven in bv een sport of werk. voor sommige honden is wat extra fietstraining of een lange wandeling voldoende, maar er zijn er ook bij die daarmee alleen maar meer energie opbouwen en dus alleen maar meer zin in activiteit. die moeten ook geestelijk onderhouden worden.

zoekspelletjes, al dan die in jacht, speuren, zoekopdrachten, behendigheid, gehoorzaamheid obedience noem maar op kan voor dit type hond een aanvulling zijn waarbij ze zoveel bezig gehouden worden dat ze de ideale huishond worden.

wij zoeken juist dit soort hondjes uit als wij er mee willen werken of mee willen sporten, maar vaak is het geen kwestie van karakter bij bepaald type baasje zoeken, maar een kwestie van een leuk kleurtje of hij kijkt zo lief. als dat hondje want nu bij dat baasje terecht komt die helemaal geen tijd, geen zin of geen know how heeft van het karakter, zal waarschijnlijk een probleemhondje kweken (zeg waarschijnlijk want heoft hoeft in de praktijk niet zo te zijn, maar de kans is groot).

kijk maar naar de herplaatster die wij binnen ons bedrijf nu hebben, dit zijn allemaal hondjes die sloopten, te druk waren, overactief waren, of soms nog erger. het enige wat wij met deze honden hebben gedaan is ze in het zoekwerk te zetten. geen heropvoeding o.i.d. alleen maar werken, de problemen zijn daardoor vanzelf verdwenen.

het hondje waar het hier om gaat is dus gewoon een hondje met werkdrift en dat is op deze leeftijd al te merken. (gelukkig voor ons want daardoor kunnen wij dus ook pups selecteren voor het doel waarvoor wij ze willen gebruiken).

en waarom er tegenwoordig veel mee honden zijn die het stempel adhd opgelegd krijgen. tegenwoordig is het een mode om iets met een hond te gaan doen, flyball, jacht, behendigheid maakt niet uit. met een hondje dat maar een gemiddeld of zelfs geen driften heeft zal het in de sport niet echt gaan maken, maar mensen raken besmet met het virus en de winnersmentaliteit komt dan naar boven, dus word er gezocht naar een hond die deze driften wel meegekregen heeft, zo gaan steeds meer sporters met hun tophonden fokken om ook voor deze mensen een pup te kweken, maar niet alle pups komen dan ook in de sport terecht. enkele gaan dus ook gewoon huishondje worden en als ze dan ook nog de karaktereigeschappen van hun topsportende ouders mee hebben gekregen dan heb je weer een adhd hondje op de wereld gezet.
Ik wordt een beetje hyper van die lange antwoorden van je :jank:
dan lees je het niet :19: ik vind het duidelijk uitgelegd :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Roelfien schreef:
Felix schreef:

Nou, vergis je niet, ik denk dat ze soms al meer ervaring met het " leven" hebben opgedaan dan menige hond in zijn hele leven.
Ze worden of op straat geboren of in een schuurtje, waar het gevaar loert van mensen of kinderen die ze treiteren of zelfs mishandelen, geen veilig nest hebben. Geen of weinig eten krijgen. In een zak langs de snelweg uit de auto neergegooid worden. Oftewel hondjes die geleerd hebben dat de wereld niet veilig is en zich dus ook niet snel zullen laten kennen.
Ben ik het mee eens, maargoed waarom kan je het bij zo'n hondje dan niet maken om in de bench te zetten en te laten krijsen en bij een 9 weken oud pupsel dat geen trauma heeft wel?
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

janus-powerrr schreef:
Roelfien schreef:
Felix schreef:

Ben ik het mee eens, maargoed waarom kan je het bij zo'n hondje dan niet maken om in de bench te zetten en te laten krijsen en bij een 9 weken oud pupsel dat geen trauma heeft wel?
Tja, kan ik geen antwoord op geven, want ik ben tegen het gebruik van een bench in huis. Bij een normale hond, tenminste. Ik heb zelf benches in mijn auto waardoor ik mijn honden veilig kan vervoeren. Maar ik heb ze niet in huis. En ik heb maar 1 pup gehad en dat is Toby en die heeft eerst in een doosje naast het bed geslapen en daarna al heel snel gewoon in een mand naast het bed. En als ik niet thuis ben, lopen de honden gewoon door het huis. In zijn sloopperiode /tandjeswisselen zat ie samen met een van mijn andere honden lekker in de eetkamer waar alles opgeruimd was en waar hij geen schade aan kon richten, maar wel kon lopen en spelen, als ik er niet was. En ja, dat was ook een hyperhondje wat niet wilde slapen. Dan zat ik dus naast kussen in de huiskamer hem te kroelen tot ie in slaap viel.
En dan heel voorzichtig proberen om weer op mijn stoel te kruipen zonder dat ie wakker werd. Ja, dat waren nog eens tijden. Want natuurlijk mislukte dat regelmatig. :smile:
Dus ik kan daar verder ook niks zinnigs over zeggen hoe dat met getraumatiseerde hondjes zit en benches. :19:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
C@rmen

Roelfien schreef:
janus-powerrr schreef:
Roelfien schreef:
Felix schreef: Hoe kan een: "frummeltje" van laten we zeggen een week of 9 nou al getraumatiseert zijn, zo'n: "frummeltje" die heeft nog niets van de wereld gezien, of maar uberhaupt (los van mama hond dan) iets mee gemaakt :denken:

Tja, kan ik geen antwoord op geven, want ik ben tegen het gebruik van een bench in huis. Bij een normale hond, tenminste. Ik heb zelf benches in mijn auto waardoor ik mijn honden veilig kan vervoeren. Maar ik heb ze niet in huis. En ik heb maar 1 pup gehad en dat is Toby en die heeft eerst in een doosje naast het bed geslapen en daarna al heel snel gewoon in een mand naast het bed. En als ik niet thuis ben, lopen de honden gewoon door het huis. In zijn sloopperiode /tandjeswisselen zat ie samen met een van mijn andere honden lekker in de eetkamer waar alles opgeruimd was en waar hij geen schade aan kon richten, maar wel kon lopen en spelen, als ik er niet was. En ja, dat was ook een hyperhondje wat niet wilde slapen. Dan zat ik dus naast kussen in de huiskamer hem te kroelen tot ie in slaap viel.
En dan heel voorzichtig proberen om weer op mijn stoel te kruipen zonder dat ie wakker werd. Ja, dat waren nog eens tijden. Want natuurlijk mislukte dat regelmatig. :smile:
Dus ik kan daar verder ook niks zinnigs over zeggen hoe dat met getraumatiseerde hondjes zit en benches. :19:
Haha Sjaan hier is ook een sloperig -niet -slapen- hondenbeest :mrgreen:
Als ik weer terug denk aan alle keren dat ik thuis kwam en hij weer het glasvlies van de muur af had getrokken :jank:
Of dat ik hem op zijn kussen deed en er op de grond bij moest zitten om te zorgen dat hij ging slapen, en inderdaad kom dan maar eens weg bij dat eindelijk slapende mormeltje :mrgreen:
Nogmaals Janus heeft hier eerst ook in de bench gezeten, toen hij begon te joelen was dat voor mij een teken dat IK te snel was gegaan.
Ergens onderweg in de benchtraining heb IK signalen niet opgevangen met als gevolg dat IK een joelende pup in de bench had zitten.
Niets mijn pup is een dominant joelend rotkreng, nee IK had meer geduld moeten hebben.

Heb de bench een enkeltje vuilnisbelt gegeven :mrgreen:
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Martijn schreef:
Teckelgek schreef:
Martijn schreef: Ik weet zeker dat er hier honden op het forum zijn die elke dag veel en veel te lang in de bench zitten terwijl de baasje gezellig over ze praten op het forum. :blah:
Nou nou nou, dat vind ik toch wel een hele grove insinuering :19: .
Hoe weet jij dat zo zeker?
Er zullen hier best honden zijn die in een bench zitten, dat weten we allemaal, maar veel en veel te lang, terwijl de baasjes gezellig over ze praten hier.
Daar geloof ik geen moer van.
Uu-uu-uuuuhhh! Mevrouw de mier heeft weer eens een opvlieger. :roll:
:neenee: Die tijd heeft mevrouw de mier al lang gehad hoor.
Maar als jij zo zeker weet dat het zo is, noem dan eens namen. Ik ben daar dan toch wel erg benieuwd naar.
Ari@ne

ranetje schreef:
Er zijn mogelijke heel wat forummers die met de pup op schoot zitten terwijl ze hier kletsen. Lijkt me nog niet zo vreselijk eigenlijk :19:
Dat heb ik idd soms met Jagger ook gedaan. Was voor allebei heel gezellig :mrgreen: .
C@rmen

Teckelgek schreef:
ranetje schreef:
Er zijn mogelijke heel wat forummers die met de pup op schoot zitten terwijl ze hier kletsen. Lijkt me nog niet zo vreselijk eigenlijk :19:
Dat heb ik idd soms met Jagger ook gedaan. Was voor allebei heel gezellig :mrgreen: .
Mijn hond wil niet schoot zitten :jank:
Daarom leen ik soms de jack van mn ouders, die wil dat wel :wink:
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

voor iedere hond, voor iedere baas en elke situatie is anders, elk karakter van het hondje is anders, dus kan het 1e advies bij het ene hondje super werken maar kun je dat bij een ander hondje absoluut niet uitvoeren.

dat is nou hondentrainen, ff in het kort uitgelegd dan.

:boos: en ja sorry hoor, daarom hebben wij ook ff geen tijd om trainingen te geven wij hebben namelijk altijd tijd te kort om dat ff in een uurtje te doen dus een uurtje training is bij ons vaka een middagje er is zoveel over te vertellen, te laten zien en mee te doen
C@rmen

Inge O schreef:
janus-powerrr schreef:Niet mijn pup is een dominant joelend rotkreng, nee IK had meer geduld moeten hebben.
heeft ook niks met dominantie te maken, gewoon met het niet leuk vinden. maar er zijn wel meer vormen van niet-leuk-vinden dan angst alleen, en in zo'n geval kan het best om even laten merken dat daar niet op gereageerd wordt en zal dat ook helemaal geen trauma's veroorzaken, of het nu over een bench gaat of iets anders.
Maar het is toch jou taak om die bench leuk te maken?
Die bench word toch niet ineens leuk als de hond merkt dat joelen geen zin heeft?
Tuurlijk je hond is dan stil, maar vind het nog altijd niet prettig.

(overigens denk ik dat er toen bij janus iets is gebeurd toen hij in de bench zat en dat hij daarvan geschrokken is, denk de glazenwasser )
malinois
Zeer actief
Contacteer:

janus-powerrr schreef: Die bench word toch niet ineens leuk als de hond merkt dat joelen geen zin heeft?
Tuurlijk je hond is dan stil, maar vind het nog altijd niet prettig.
dat leuk maken doe je vooraf al en altijd dat je de bench gebruikt moet ie leuk blijven, het moet geen straf zijn.
Als ze hier buiten lopen omdat hier iemand komt die geen honden gewend is lopen ze ook te miemelen omdat ze naar binnen willen... jammer dan... geen aandacht houden ze ook zo op :19: Vinden ze het dan ook niet prettig buiten, jawel maar eigenlijk willen ze veel liever naar die piepeltjes toe maar ze hoeven niet altijd hun zin te hebben.

net als om een uur of 5 beginnen ze hier te pruttelen dat ze eten willen hebben... ook jammer dan pruttel maar mooi een eind verder... ik beslis wanneer er eten komt en de ene keer is dat om 5 uur, de andere keer om 8 uur... :roll:

zo is dat ook met het benchverhaal, wil niet zeggen dat ze het niet leuk vinden in de bench... maar ze zien wat erbuiten en dat willen ze ook...

geef ik ze hier een kauwstaaf kan je er de klok op gelijk zetten dat er eentje is die na een half uur alle kauwstaven bij de rest gejat heeft en er niks mee doet... alleen hebbuh :boos: :mrgreen: Het gras bij de buren is altijd groener en de kauwstaven van de ander altijd lekkerder dan je eigen. :wink:
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

:denken: Ik snap niet waarom de bench meteen zo negatief wordt beoordeeld, tuurlijk is het een onding als hij slecht aangeleerd is. En een pup van 9 weken maar laten krijsen in een bench is idd geen goeie training! En er vervolgens heel hard opslaan :eek: al helemaal niet :N:

maar een bench met dezelfde functie als een mand is gewoon een heel veilig plekje. Ik denk dat ik een van die mensen ben die hier gezellig over dr hond loop te kletsen terwijl mijn hond de heledag in de bench ligt. :19: doet ze toch echt zelf hoor deurtje staat gewoon open. Ik heb nu eenmaal geen hond die 24 uur per dag aandacht wil. Ik meer van haar dan anders om.

Het ligt in mijn ogen dus ook heel sterk aan de situatie. Toen ik geen bench had en alleen een mand en mn hondje overal in mijn huisje mocht komen werdt ze helemaal onrustig en gestrest. Eigenlijk wou ze niet gezellig op de bank enzenz. Nu die bench er weer staat heeft ze haar rust weer gevonden.

Kan dus wel heel positief zijn zon bench. En tja ze licht dan wel ook in een bench voor een veel grotere hond, want ruimte moeten ze natuurlijk wel hebben.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

janus-powerrr schreef:
Teckelgek schreef:
ranetje schreef:
:smile: :smile:
Een volwassen Lab op schoot is ook wel veel :wink:
En Carmen...discussie is er hier in ieder geval wel :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief

Martijn schreef:
corason del perro schreef: maar een bench met dezelfde functie als een mand is gewoon een heel veilig plekje. Ik denk dat ik een van die mensen ben die hier gezellig over dr hond loop te kletsen terwijl mijn hond de heledag in de bench ligt. :19: doet ze toch echt zelf hoor deurtje staat gewoon open. Ik heb nu eenmaal geen hond die 24 uur per dag aandacht wil. Ik meer van haar dan anders om.

Het ligt in mijn ogen dus ook heel sterk aan de situatie. Toen ik geen bench had en alleen een mand en mn hondje overal in mijn huisje mocht komen werdt ze helemaal onrustig en gestrest. Eigenlijk wou ze niet gezellig op de bank enzenz. Nu die bench er weer staat heeft ze haar rust weer gevonden.

Kan dus wel heel positief zijn zon bench. En tja ze licht dan wel ook in een bench voor een veel grotere hond, want ruimte moeten ze natuurlijk wel hebben.
Een hond die jouw aandacht niet zoekt en het mentaal niet redt zonder bench heeft geen bench maar een gedragstherapeut nodig.

Ik geloof best dat er honden zijn die niet zonder bench kunnen hoor. Er zijn ook honden die pas rustig worden nadat ze hun eigen poten aangevroten hebben maar ja..of dat nou een reden is om dat dan maar goed te vinden?
Ik zie mijn honden graag wat stabieler.
:roll: :roll:
Leuke vergelijking :mrgreen:
Wat zou je doen als je hond niet aan zijn poten kluift als hij in een bench kan liggen? (net zoals bij "corason del perro" met het deurtje open)
Je kunt een stabiele hond willen.
Maar krijg je die ook altijd? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ranetje
Zeer actief

Martijn schreef:
ranetje schreef:
Martijn schreef:
corason del perro schreef: maar een bench met dezelfde functie als een mand is gewoon een heel veilig plekje. Ik denk dat ik een van die mensen ben die hier gezellig over dr hond loop te kletsen terwijl mijn hond de heledag in de bench ligt. :19: doet ze toch echt zelf hoor deurtje staat gewoon open. Ik heb nu eenmaal geen hond die 24 uur per dag aandacht wil. Ik meer van haar dan anders om.

Een hond die jouw aandacht niet zoekt en het mentaal niet redt zonder bench heeft geen bench maar een gedragstherapeut nodig.

Ik geloof best dat er honden zijn die niet zonder bench kunnen hoor. Er zijn ook honden die pas rustig worden nadat ze hun eigen poten aangevroten hebben maar ja..of dat nou een reden is om dat dan maar goed te vinden?
Ik zie mijn honden graag wat stabieler.
:roll: :roll:
Leuke vergelijking :mrgreen:
Wat zou je doen als je hond niet aan zijn poten kluift als hij in een bench kan liggen? (net zoals bij "corason del perro" met het deurtje open)
Je kunt een stabiele hond willen.
Maar krijg je die ook altijd? :wink:
Dan zou ik hem natuurlijk in eerste instantie wel in de bench laten maar daarna ook doorzoeken naar wat er nou eigenlijk aan de hand is.

Ik bedoel het trouwens helemaal niet lullig hoor maar met een hond die zonder bench niet kan rusten is gewoon iets aan de hand.

Of hij heeft vanuit die benchtraining een complex meegekregen. Zou me ook niets verbazen.
Ja, er kan iets met die hond aan de hand zijn :ok:
Vind ik ook geen lullige opmerking van je :wink:
Soms kan je er niet achter komen wat dat is en soms blijkt het een van nature (foktechnisch?) nerveuze hond te zijn. Daar kan je niet veel aan veranderen.
Als hij zijn rustpunt kan vinden door die bench is hij gelukkiger denk ik en de baas daardoor ook.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Martijn schreef: Ik geloof niet zo in fokfouten die met een bench ineens opgelost zijn.
Maar als mijn hond een bench nodig heeft om rond te komen dan krijgt hij een bench van me..dat ben ik met je eens.
Niet ineens Martijn :wink:
Maar soms na lang zoeken en puzzelen wel :ok:
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

ow haha, nou even voor de duidelijkheid dan. Mijn hond is duidelijk GEEN fokfout maar een echte werkhond. In zo verre zou ze heus wel rust kunnen vinden zonder bench maar waarom zou ze persee nu nog moeten aanleren in een mand te liggen als ze het prima doet in die bench :denken:

dat vind ik dan weer lekker onzinnig. Ik heb verder een hele stabiele hond, die gewoon duidelijke regels nodig heeft omdat ze het anders niet helemaal trekt. Dat is geen gedrags probleem dat hebben heel veel honden hoor. Ze komt snel in een strijd in rangorde en op veel manieren moet ze gewoon duidelijk haar plekje weten. Werdt dus onrustig toen ze wel overal mocht komen. Terwijl ze nu rust heeft omdat haar plek duidelijk is. Wat niet alleen maar haar bench is.

Deze hond wordt iederedag getraind en krijgt genoeg beweging, maar ik wil ook een relaxte en rustige hond in mijn huis. Zeker geen hond die zich continu opdringt.

Denk trouwens niet echt dat ik er een GT bij hoef te halen heb zelf enorm wat studie over honden gedrag gehad en kan mijn hond prima lezen. Ik zie geen probleem als mijn hond rust vind in deze situatie waarom zou alles persee naar mijn hand omgezet moeten worden?
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
corason del perro schreef:ow haha, nou even voor de duidelijkheid dan. Mijn hond is duidelijk GEEN fokfout maar een echte werkhond. In zo verre zou ze heus wel rust kunnen vinden zonder bench maar waarom zou ze persee nu nog moeten aanleren in een mand te liggen als ze het prima doet in die bench :denken:

dat vind ik dan weer lekker onzinnig. Ik heb verder een hele stabiele hond, die gewoon duidelijke regels nodig heeft omdat ze het anders niet helemaal trekt. Dat is geen gedrags probleem dat hebben heel veel honden hoor. Ze komt snel in een strijd in rangorde en op veel manieren moet ze gewoon duidelijk haar plekje weten. Werdt dus onrustig toen ze wel overal mocht komen. Terwijl ze nu rust heeft omdat haar plek duidelijk is. Wat niet alleen maar haar bench is.

Deze hond wordt iederedag getraind en krijgt genoeg beweging, maar ik wil ook een relaxte en rustige hond in mijn huis. Zeker geen hond die zich continu opdringt.

Denk trouwens niet echt dat ik er een GT bij hoef te halen heb zelf enorm wat studie over honden gedrag gehad en kan mijn hond prima lezen. Ik zie geen probleem als mijn hond rust vind in deze situatie waarom zou alles persee naar mijn hand omgezet moeten worden?
Naar jouw hand gezet? Ik zeg alleen maar dat een hond die een bench nodig heeft om te relaxen (jouw woorden) me erg gestressed lijkt.
Heeft trouwens niets met werkhonden te maken. Ook werkhonden kunnen ontspannen. Kwestie van duidelijkheid scheppen.

Maar als jij zegt dat je hond in orde is vind ik het prima hoor.
Kennelijk ligt dat dan meer aan de bench dan aan jouw ervaring en kennis over honden maar als je dat oké vindt dan vind ik dat ook. :wink:

En dan nog wat. :mrgreen: Ik begrijp wel dat je strijd hebt met je hond als je haar laat kiezen welk meubulair er in huis staat.
Hahahaha..sorry..kon het niet laten.

:smile: Ja stom he. eerste hond en ik ben jong ziet er zo leuk uit een hond op de bank en ja je weet zoiets natuurlijk pas als je haar eerst de vrijheid gegeven hebt. Nou heeft ze nooit zonder commando op de bank gemogen. Maar ik wou hier mee aangeven dat ze gewoon niet echt een schoothond is. En dat wou ik in het begin wel :mrgreen: Maar nu ben ik blij met hoe ze is. En ben door deze ervaring wijzer geworden over mijn hondje. Daarbij kiest ze mijn meubelair niet :wink: dat zou nu echt onzin zijn ik wou op dat moment gewoon een gezellige schoothond wat niet voor haar weggelegd is

En tja..dingen naar je hand zetten.
Misschien laat je je hondje wel teveel dingen naar haar pootje zetten?
Misschien wordt ze wel rustiger als ze wat minder te vertellen heeft?

Dit probeer ik nu juist duidelijk te maken ze heeft die neigingen als ik alles niet duidelijk genoeg voor haar maak. Wat ik nu dus juist wel doe door te bepalen dat ze maar in een gedeelte van het huis komen mag en ze bv gewoon rustig op haar plek liggen moet als we eten enzenz. Ze heeft nu allang rust in haar kont hoor

Maar goed..ik ken je hond niet dus laat ik me er niet mee bemoeien. Ik zit er ongetwijfeld naast.
haha :mrgreen: dat is nou het leuke van zon forum he vaak komen dingen heel anders over als bedoeld. Als de dingen zo waren als jij ze opvat gaf ik je de volle 100% gelijk. Gelukkig is het niet zo.

Kwestie van duidelijkheid schep ik dus mede door die bench en te bepalen waar ze wel en niet komen mag.

En nog even voor de duidelijkheid mijn hond heeft nu dus heel veel rust en echt afhangen van die bench doet het natuurlijk niet maar het helpt die rust zou ze ook kunnen vinden in een mand maar dan moet ze daar eerst weer aan wennen dat vind ik dus niet nodig.

Eerder in dit topic heb ik zelfs geschreven dat toen ze heel jong was (andere eigenaar) een bench om alle verkeerde reden gebruikt werdt dus zou je eerder verwachten dat ze er een afkeer voor zou hebben.Maar door juiste bench training is dit nu gewoon haar plek om zich terug te trekken.

Hoop dat ik nu wat duidelijker ben :roll:
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

:cheer: Ja helemaal goed
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Gevalletjes appart haha stuk pittiger vaak nog als echte herders :wink:
Het zijn een vd voorouders vd huidige duitse herder maar hebben die rust dus nog lang niet. Ze worden voornamelijk ook nog steeds gefokt voor het werk bij de schapen. En zijn er nu toch best al een aantal in nederland waar vanallerlei sporten mee gedaan worden. heel leuk. Zondag gaan we met een groot aantal fuchsen wandelen dus dan ga ik eens veel foto's maken. Heel leuk is de site www.harzerkaja.nl, daar staan ook veel foto's in van de nederlandse fuchsen ze proberen daar een inventaris van bij te houden.

Het zijn honden met een heel speciaal karrater. niet al te makkelijk maar ik zou nu al niet meer zonder de uitdaging kunnen :mrgreen:
Ari@ne

Martijn schreef:
Teckelgek schreef:
Martijn schreef:
Teckelgek schreef: Nou nou nou, dat vind ik toch wel een hele grove insinuering :19: .
Hoe weet jij dat zo zeker?
Er zullen hier best honden zijn die in een bench zitten, dat weten we allemaal, maar veel en veel te lang, terwijl de baasjes gezellig over ze praten hier.
Daar geloof ik geen moer van.
Uu-uu-uuuuhhh! Mevrouw de mier heeft weer eens een opvlieger. :roll:
:neenee: Die tijd heeft mevrouw de mier al lang gehad hoor.
Maar als jij zo zeker weet dat het zo is, noem dan eens namen. Ik ben daar dan toch wel erg benieuwd naar.
Het was overdrachtelijk bedoeld, oma.
Ja ja, het zal wel :19: . Ik geloof je natuurlijk direct :ok: .
En jammer genoeg ben ik nog geen oma :jank: :jank: .
Ari@ne

ranetje schreef:
janus-powerrr schreef:
Teckelgek schreef:
ranetje schreef:
Bij Carmen is alles mogelijk hoor. Niets is haar te gek.
Hè Carmen :smile2: :smile2: :wink: .
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef: Ook werkhonden kunnen ontspannen. Kwestie van duidelijkheid scheppen.
dat zijn ze hier elke middag :mrgreen: als ik maar lang genoeg loop en er geen jong puppekind rondhuppeld van een week of 8 is het heerlijk rustig en ontspannen!
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

malinois schreef:
Martijn schreef: Ook werkhonden kunnen ontspannen. Kwestie van duidelijkheid scheppen.
dat zijn ze hier elke middag :mrgreen: als ik maar lang genoeg loop en er geen jong puppekind rondhuppeld van een week of 8 is het heerlijk rustig en ontspannen!
ik moet mijn werkteef soms aanzetten om te werken :roll:
C@rmen

Teckelgek schreef:
ranetje schreef:
janus-powerrr schreef:
Teckelgek schreef: Dat heb ik idd soms met Jagger ook gedaan. Was voor allebei heel gezellig :mrgreen: .
Sssssst, straks krijgen de forummers nog een hele verkeerde indruk van me :N:
Ari@ne

janus-powerrr schreef:
Teckelgek schreef:
ranetje schreef:
janus-powerrr schreef: Mijn hond wil niet schoot zitten :jank:
Sssssst, straks krijgen de forummers nog een hele verkeerde indruk van me :N:
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Elke hond bij mij heeft zijn eigen bench.
En als ze het effe beu zijn kruipen ze er zelf in om alleen te kunnen zijn en met rust gelaten te worden.
De bench moet een leuke plek voor ze zijn. Als ze het associeren met alleen-gelaten te worden en of achtergelaten dan zullen ze het nooit leuk vinden.
Maak er een feest van. Ze moeten er zich veilig voelen.
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Martijn schreef:
evaellenjoan schreef:Elke hond bij mij heeft zijn eigen bench.
En als ze het effe beu zijn kruipen ze er zelf in om alleen te kunnen zijn en met rust gelaten te worden.
De bench moet een leuke plek voor ze zijn. Als ze het associeren met alleen-gelaten te worden en of achtergelaten dan zullen ze het nooit leuk vinden.
Maak er een feest van. Ze moeten er zich veilig voelen.

Oooohohohohhhhhh...je maakt me zo verdrietig! :jank:
waarom? ik weet wel hoor, erin kruipen om met rust gelaten te worden, druist al in tegen een hond die zich veilig en oke voelt in een roedel.

ik gebruik ook een bench en ja vooral om dat ik er voor kies om een roedel te hebben en ik ze niet bij elkaar wil hebben als ik er niet ben, mag men van vinden wat men wil.......hier liggen ze ook in hun bench, als die open is, maar niet om hun rust te zoeken, gewoon omdat ze ws dat kleedje fijn vinden ( ze kruipen dan met 3 in een openstaande bench)
geen hun oh zo leuke plek ed, ik gebruik hem, omdat ik ze niet los bij elkaar wil hebben
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”