Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zogende teef aan de dunne

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

MoJo
Vaste gebruiker

Zogende teef aan de dunne

Ongelezen bericht door MoJo »

Hallo,

Mijn hond is 2 weken geleden bevallen(voor het verhaal zie mijn voorsteldraadje) en sindsdien is haar ontlasting al een beetje brij...
Maar sinds een dag of drie is ze ECHT aan de dunne..
Ik heb mn dierenarts al gebeld en die zei dat ik maar moest ontwormen en norit moest geven en het gewoon aankijken...
Dit zei hij mede doordat mn hond gewoon erg vrolijk is en gewoon eet...

Als het maandag niet over is wil ik toch gewoon naar de dierenarts. gaan,maar in de tussentijd vroeg ik me af of jullie nog advies voor me hebben
:denken:
Laatst gewijzigd door MoJo op 25 nov 2006 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Rosevicee stop!
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

drink ze zelf nog goed? en vuile pens geven.

iig even geen norit meer hoor :wink:
MoJo
Vaste gebruiker

Yv*nn schreef:Rosevicee stop!
Dat meen je niet?Dat zei mn gevoel al,maar mn dierenarts zei dus ECHT dat ik norit moest geven :roll:

Waarom geen norit dan :denken:

Ze drinkt gewoon normaal,niet extreem veel maar ook niet te weinig..

Kan ze door die diarree ook minder melk gaan geven?

Of zouden de pups dan moeten gaan piepen ofzo :denken:

(ja sorry,ik heb helemaal geen verstand van fokken enzo en dit nestje is ons dus ook overkomen zonder dat we ons er in konden verdiepen)

Ik moet er ook bij zeggen dat ik een vreselijke muts ben hoor(pas bevallen vol met hormonen hahha) dus misscien maak ik me gewoon weer eens zorgen om niks :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

MoJo schreef:
Yv*nn schreef:Rosevicee stop!
Dat meen je niet?Dat zei mn gevoel al,maar mn dierenarts zei dus ECHT dat ik norit moest geven :roll:

Waarom geen norit dan :denken:

Ze drinkt gewoon normaal,niet extreem veel maar ook niet te weinig..

Kan ze door die diarree ook minder melk gaan geven?

Of zouden de pups dan moeten gaan piepen ofzo :denken:

(ja sorry,ik heb helemaal geen verstand van fokken enzo en dit nestje is ons dus ook overkomen zonder dat we ons er in konden verdiepen)

Ik moet er ook bij zeggen dat ik een vreselijke muts ben hoor(pas bevallen vol met hormonen hahha) dus misscien maak ik me gewoon weer eens zorgen om niks :mrgreen:
tja, als je hond al 3 dagen aan de dunne is, werkt norit dus niet, norit is vaak een noodoplossing ( ook bij vergiftiging bv)

zorg echt dat ze voldoende blijft drinken, dat is het grootste gevaar, je kunt eventueel wat gekookte kip geven en rijstwater.

een Da kan ook een stopmiddel voorschrijven ;)

een hond, die een nest heeft van 2 weken, heeft al haar krachten nodig, die moet dus geen dagen aan de dunne zijn. haar weerstand is dus minder, waardoor ook de puppen gevaar lopen.

misschien ook verstandig, om je heel snel te gaan verdiepen in een nest, hoe en wat :wink:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

assiejaja schreef:Wat ik weet van mensen en norit: als de diarre wordt veroorzaakt door een bacterie in de darm bv, dan blijft die langer aanwezig doordat de norit het vasthoudt als het ware. Vasten en veel drinken is beter, omdat je dan eerder schoon wordt van binnen.
Van diarree lijkt me dat ze wel minder melk kan gaan geven, omdat je zit met het risico van uitdroging. Ze neemt zelf minder goed op, en dan nog de pups die vocht aan haar onttrekken..
Ik heb er verder geen verstand van hoe het zit met zogende hondjes, maar zorg dat ze goed drinkt, lekker vers vlees geven met pens, pens is goed voor de darmflora, beetje yoghurt.. dat soort dingen. Als ze niet goed drinkt kippenbouillon ofzo.. Sterkte!
een zogende teef, met een nest van 2 weken oud, is vasten niet zo'n goed plan ;)

vuile pens idd.. :wink:
MoJo
Vaste gebruiker

misschien ook verstandig, om je heel snel te gaan verdiepen in een nest, hoe en wat
Het is ook weer niet zo dat ik helemaal niks weet over pups enzo hoor :wink:

Uiteraard ben ik me vanaf de dag dat ik zeker wist dat ze zwanger was meer gaan verdiepen in dracht , bevalling en de weken erna,maar wat ik al zei,we hadden hier niet echt op gerekend toen we een hondje adopteerden
MoJo
Vaste gebruiker

yamie schreef:
assiejaja schreef:Wat ik weet van mensen en norit: als de diarre wordt veroorzaakt door een bacterie in de darm bv, dan blijft die langer aanwezig doordat de norit het vasthoudt als het ware. Vasten en veel drinken is beter, omdat je dan eerder schoon wordt van binnen.
Van diarree lijkt me dat ze wel minder melk kan gaan geven, omdat je zit met het risico van uitdroging. Ze neemt zelf minder goed op, en dan nog de pups die vocht aan haar onttrekken..
Ik heb er verder geen verstand van hoe het zit met zogende hondjes, maar zorg dat ze goed drinkt, lekker vers vlees geven met pens, pens is goed voor de darmflora, beetje yoghurt.. dat soort dingen. Als ze niet goed drinkt kippenbouillon ofzo.. Sterkte!
een zogende teef, met een nest van 2 weken oud, is vasten niet zo'n goed plan ;)

vuile pens idd.. :wink:
Nee precies,normaliter had ik haar ook laten vasten..
Bedankt voor de tip van de pens...
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Als er hier ooit eentje aan de dunne is en nog wel gewoon eet, geef ik regelmatig een droge beschuit tussendoor.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”