Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

poedel,barbet,lagotto

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

poedel,barbet,lagotto

Ongelezen bericht door fabienne s »

ik hoop dat de meiden nog een tijdje meegaan maar na ruby en canyon wil ik geen flat meer.de grootste reden is de gezondheid,die is bij de flat's niet al te denderend en ik mag al in mijn handen knijpen dat ruby 11is en canyon ruim 8.ik weet wel niet elke hond heeft het eeuwige leven maar als je ziet dat de meeste niet overlijden van ouderdom maar aan een ziekte(vaak kanker)valt de flat in de toekomst af.

mijn volgende keus is een middenslag poedel,kleiner,krullen=lekker tutten en knippen en ik wil er net als met mijn flats nu veel mee sporten en misschien showen.en de gezondheid is over het algemeen beter(bij goede erkende fokkers dan)nu kwam ik op de winner een barbet tegen(waar de poedel van af komt) en het is dat ik het vroeg anders had ik hem voor poedel uitgemaakt(wel in ander model maar een poedel kan je in elk model knippen)maar ik ken verder helemaal niks van de barbet,ook omdat je ze niet dagelijks tegen komt.maar ergens vindt ik het wel een hele leuke hond.zo ook met de lagotto,een instructrice bij ons op de club heeft er 1 echt een leukerd om te zien en qua maat ook wel wat ik wil en ook deze honden hebben krullen.maar is er misschien iemand die verdere ervaringen heeft met een barbet of een lagotto en komt de lagotto alleen in een lichte kleur voor of heb je ze ook in het zwart of overwegend zwart?ik val namelijk niet echt op een licht gekleurde hond.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Wij hebben volgens mij dezelfde smaak. :mrgreen:
Zoals je weet wil ik heel erg graag een grote poedel hebben. Maar... mijn man vindt ze wat groot. Een middenslag poedel wil ik weer niet (is een gevoel, don't ask :mrgreen: ), en wij zijn daarom eens gaan kijken naar de lagotto. Ik vind het erg leuke honden. :ok:
De lagotto heb je ook in het donkerbruin of wit met bruine vlekken. Een bijna witte hond heeft ook niet mijn voorkeur. :wink:
Als je echt voor zwart wilt gaan, dan zou je voor een barbet moeten kiezen. Er is een fokker in Nederland die lagotti en barbets fokt.
Heb je al eens naar een spaanse waterhond gekeken?
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

De Barbet is er in de kleuren zwart, wit, kastanjekleurig, fawn of grijs.
De Lagotto in ivoorwit of wit met of zonder bruin op het hoofd of grote bruine vlekken op het lichaam, alsmede oranje in alle nuances met of zonder wit.

Keuze zat dus :wink:

De Barbet is ietsje groter dan de Lagotto
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ook héél leuk: de Ierse Waterspaniël.
Een vrolijke, altijd goedgemutste jachthond mèt krullen... :wink:
Zijn die echt goedgemutst, Nanna? Ik heb helaas namelijk een iets andere indruk gekregen, maar dat kan natuurlijk aan de situatie gelegen hebben. :wink:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:De Lagotto in ivoorwit of wit met of zonder bruin op het hoofd of grote bruine vlekken op het lichaam, alsmede oranje in alle nuances met of zonder wit.
En helemaal bruin of schimmel. :wink:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Nina schreef:
ranetje schreef:De Lagotto in ivoorwit of wit met of zonder bruin op het hoofd of grote bruine vlekken op het lichaam, alsmede oranje in alle nuances met of zonder wit.
En helemaal bruin of schimmel. :wink:
:ok: :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:De spaanse waterhond komt wèl voor in zwart, voor de donkere kleurliefhebbers... :wink:
Ja, klopt. Ik vind de spanjaarden ook erg leuk, maar het karakter van de lagotto spreekt mij iets meer aan en die zijn ook net iets kleiner, wat bij mij dus weer een criterium is. :wink:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Nina schreef:
Nanna schreef:De spaanse waterhond komt wèl voor in zwart, voor de donkere kleurliefhebbers... :wink:
Ja, klopt. Ik vind de spanjaarden ook erg leuk, maar het karakter van de lagotto spreekt mij iets meer aan en die zijn ook net iets kleiner, wat bij mij dus weer een criterium is. :wink:
Ze verschillen niet veel in maat :wink:
Lagotto 45/46 cm. als ideale maat
Spanjaard reu 40/50 cm. en teef 38/45 cm.
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ja, dat klopt. Maar een spanjaard heeft over het algemeen een veel langer lijf, waardoor het gewicht van een volwassen reu kan oplopen tot een ruime 20 kilo (das net zoveel als een grote poedel, die dan alleen nog iets hoger is :mrgreen: ), terwijl een lagotto-reu meestal zo rond de 16 kg blijft steken.
Dat vind ik toch wel een redelijk verschil. :wink:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief

nee hou maar op heb nog even verder gekeken maar het blijft toch echt een poedel.een spanjaard wordt het al helemaal niet,barbet is met net een maatje teveel(heb besloten dat we een kleinere hond willen)en een lagotto vindt ik wel leuk maar mis ik net een beetje meer uitstraling.het karakter van een poedel ken ik erg goed doordat ik 9jaar bij een fokker heb gewerkt en ik moet zeggen dat ik weinig nadelen ken van een poedel.en ik ben ook geneigd om de schaar in een barbet of lagotto te zetten om het allemaal net iets strakker eruit te laten zien,en die bolle koppen vindt ik eigenlijk ook niks.dussss toch een poedel.

grappig nina dat wij dezelfde smaak hebben qua rassen,zelfs zo erg dat als er een grote zou komen ik hem graag bij de fokker vandaan wil waar jij de hond voor traind :wink:
Afbeelding

jemble 5 maanden
ranetje
Zeer actief

Nina schreef:Ja, dat klopt. Maar een spanjaard heeft over het algemeen een veel langer lijf, waardoor het gewicht van een volwassen reu kan oplopen tot een ruime 20 kilo (das net zoveel als een grote poedel, die dan alleen nog iets hoger is :mrgreen: ), terwijl een lagotto-reu meestal zo rond de 16 kg blijft steken.
Dat vind ik toch wel een redelijk verschil. :wink:
Daar heb je gelijk in :ok: :wink:
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief

o ja en de ierse waterspaniel vindt ik weer te lomp ogen,wat een eisen he? ik hou van sierlijke honden zoals een flat of een windhond of een poedel.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Nina
Zeer actief
Contacteer:

fabienne s schreef: grappig nina dat wij dezelfde smaak hebben qua rassen,zelfs zo erg dat als er een grote zou komen ik hem graag bij de fokker vandaan wil waar jij de hond voor traind :wink:
Ik weet het. Het zijn ook gewoon fantastische honden, sprak zij volledig objectief. :mrgreen:
die bolle kop van de lagotto moet ik ook wel een beetje aan wennen hoor.... :eek:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

fabienne s schreef:o ja en de ierse waterspaniel vindt ik weer te lomp ogen,wat een eisen he? ik hou van sierlijke honden zoals een flat of een windhond of een poedel.
Ik vind ze op zich wel mooi, maar niet zo aardig, wat ik er tot nu van heb gezien. Zeker niet nu Jonne er door eentje is gebeten en een flink gat heeft. :jank:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief

och die arme jonne,geef hem maar een dikke knuf.zit z"n mooie pak er nog wel helemaal aan?

nanna:ja een whippet ben ik ook ooit voor gevallen echt waar vindt ze helemaal het einde maar ik wil een hond met haar waar ik aan kan knippen en borstelen tot ik een ons weeg,gaat nie he bij een whippie?
Afbeelding

jemble 5 maanden
Nina
Zeer actief
Contacteer:

fabienne s schreef:och die arme jonne,geef hem maar een dikke knuf.zit z"n mooie pak er nog wel helemaal aan?
Een gat in zijn hals en met geen tien paarden de ring meer in te krijgen. :boos:
Ik val niet op een whippet, want ik wil een hond waar ik lekker mee kan trainen en manlief is allergisch voor dat soort haartjes, ook al verliezen ze niet veel. :wink:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

bij mij komt er later ook een grote poedel, geweldige dieren en als trimster moet je zelf ook wat te knippen hebben, nee hoor daarom niet, vind het wel beetje jammer dat zowat elke trimmer met een poedel of kniphond loopt, de bestempelt ze daar een beetje mee vind ik

maar ik vind ze echt geweldig die poedels dat karakter..

En het liefs een bruine of abrikoos
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Nanna schreef:Je zou juist verwachten dat een trimmer met een kortharige hond loopt, dat die geen zin meer heeft om na een lange dag knippen en wassen geen zin meer heeft om ook nog eens aan een eigen hond te beginnen...
ja zo kan je ook weer denken, maarja niet elke trimsalon krijgt veel poedels dus haal je dr zelf maar een om je knipbehoefte uit te leven :mrgreen:
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

vosse schreef:
Nanna schreef:Je zou juist verwachten dat een trimmer met een kortharige hond loopt, dat die geen zin meer heeft om na een lange dag knippen en wassen geen zin meer heeft om ook nog eens aan een eigen hond te beginnen...
ja zo kan je ook weer denken, maarja niet elke trimsalon krijgt veel poedels dus haal je dr zelf maar een om je knipbehoefte uit te leven :mrgreen:
ik ben zelf trimster en wil vanwege het vele werk juist zelf geen knip hond,
ik heb zelf twee bouviers en een havanezer en zit soms echt tegen het trimmen van mijn boeven op te hikken om de reden zoals nanna schreef dus plan ik ze gewoon in mijn agenda tussen mijn eigen klanten en ga ze niet op mijn vrije dag doen.
een havanezer mag niet geknipt dus dat is makkelijk en het kamwerk valt wel mee ook van de boeven,
ik zou alleen vanwege het verharen nooit een kortharige hond willen,
Groetjes Patries
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

fabienne s schreef:nee hou maar op heb nog even verder gekeken maar het blijft toch echt een poedel.een spanjaard wordt het al helemaal niet,barbet is met net een maatje teveel(heb besloten dat we een kleinere hond willen)en een lagotto vindt ik wel leuk maar mis ik net een beetje meer uitstraling.het karakter van een poedel ken ik erg goed doordat ik 9jaar bij een fokker heb gewerkt en ik moet zeggen dat ik weinig nadelen ken van een poedel.en ik ben ook geneigd om de schaar in een barbet of lagotto te zetten om het allemaal net iets strakker eruit te laten zien,en die bolle koppen vindt ik eigenlijk ook niks.dussss toch een poedel.

grappig nina dat wij dezelfde smaak hebben qua rassen,zelfs zo erg dat als er een grote zou komen ik hem graag bij de fokker vandaan wil waar jij de hond voor traind :wink:
Ik mis de Portugese Waterhond in dit rijtje?
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

is een ruwharige podengo portugues medio niets voor je ? of een silken ?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
ik zou alleen vanwege het verharen nooit een kortharige hond willen
Ik heb een kortharige hond (Whippet) en ik kan niet zeggen dat die nou zo dramatisch verhaart. Ze is natuurlijk donkergestroomd, dat scheelt wel enorm met een witte Whippet... :wink:
Voor mijn gevoel verharen stokharige honden (bijvoorbeeld duitse herder) vele malen erger.
De Bouviers zullen niet veel verharen, maar ik denk zo dat die een macht aan zand en rotzooi mee naar binnen slepen als ze in het bos zijn geweest? :wink:
En zo heeft ieder voordeel zijn nadeel... :ok:
ik heb ook kortharen maar dat verharen valt reuze mee, ze hebben zoizo ook geen ondervacht en dat scheelt ook een hoop, een kat verhaart erger dan mijn honden
het zal zoizo per ras verschillen want het korte haar van een gladhaar ibicenco en een basenji is heel anders dan dat van bv een boxer of een stafford.

daarbij is het idd wat Nanna zegt, de rotzooi nemen ze niet mee naar binnen in hun vacht :ok:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

Podenji schreef:
Nanna schreef:
ik zou alleen vanwege het verharen nooit een kortharige hond willen
Ik heb een kortharige hond (Whippet) en ik kan niet zeggen dat die nou zo dramatisch verhaart. Ze is natuurlijk donkergestroomd, dat scheelt wel enorm met een witte Whippet... :wink:
Voor mijn gevoel verharen stokharige honden (bijvoorbeeld duitse herder) vele malen erger.
De Bouviers zullen niet veel verharen, maar ik denk zo dat die een macht aan zand en rotzooi mee naar binnen slepen als ze in het bos zijn geweest? :wink:
En zo heeft ieder voordeel zijn nadeel... :ok:
ik heb ook kortharen maar dat verharen valt reuze mee, ze hebben zoizo ook geen ondervacht en dat scheelt ook een hoop, een kat verhaart erger dan mijn honden
het zal zoizo per ras verschillen want het korte haar van een gladhaar ibicenco en een basenji is heel anders dan dat van bv een boxer of een stafford.

daarbij is het idd wat Nanna zegt, de rotzooi nemen ze niet mee naar binnen in hun vacht :ok:
aan die rotzooi pas je je huis aan :wink:
de woonkamer is boven en ze komen beneden binnen en als ze ( eenmaal)droog zijn valt de bagger enz. uit hun vacht zijn veeg je met een veger het zand op van de plavuizen vloer.
maar aan iedere vacht kleeft een nadeel want voordat ze droog zijn duurt echt wel even en als het echt hoost krijgt die kleine een regenjas aan :mrgreen: maar als ik bij een vriendin met een verhaarbrador zie hoeveel haar er op de grond (en niet alleen op de grond) ligt en hoe die haren echt in het vetbed blijven "steken"brrr. :N:

groetjes patries.
Groetjes Patries
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

patricia schreef:aan die rotzooi pas je je huis aan :wink:
over rotzooi in huis maak ik me zoizo al jaren niet druk :smile:
ranetje
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:Ik mis de Portugese Waterhond in dit rijtje?
Die kan je er ook nog bij noemen ja :wink:
Alleen vind ik (net als bij Poedels) dat ze niet zo vreselijk getoiletteerd moeten worden. :N:
Nou ja, dat is natuurlijk héél persoonlijk hé? :mrgreen:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Alleen vind ik (net als bij Poedels) dat ze niet zo vreselijk getoiletteerd moeten worden. :N:
Of je iets 'vreselijk' vindt is persoonlijk ja. Eigenlijk ga ik er op dit forum vanuit dat mensen wel iets verder kijken dan een kapsel.

Mijn ervaring is inmiddels dat het erg snel went. Daarnaast..... het is maar háár en er bestaat ook nog zoiets als een working retriever model.
Laatst gewijzigd door Rosita Compagner op 03 dec 2006 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
ranetje
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:
ranetje schreef:
Of je iets 'vreselijk' vindt is persoonlijk ja. Eigenlijk ga ik er dit forum vanuit dat mensen wel iets verder kijken dan een kapsel.

Mijn ervaring is inmiddels dat het erg snel went. Daarnaast..... het is maar háár en er bestaat ook nog zoiets als een working retriever model.
Dat ziet er inderdaad beter uit :wink:
Ik kijk heus wel verder dan het kapsel :mrgreen:
En als ik er zelf een had, zou het zònder "kapsel"zijn :smile:
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ik vind de portugese waterhond net iets te groot. Tenminste.. dat vindt manlief. :wink:
De blote billen vind ik ook niet mooi, maar dat is natuurlijk geen 'moeten'.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Nina schreef:Ik vind de portugese waterhond net iets te groot. Tenminste.. dat vindt manlief. :wink:
43 tot 57 centimeter, 't lijkt me nogal ruim.
ranetje
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:
Nina schreef:Ik vind de portugese waterhond net iets te groot. Tenminste.. dat vindt manlief. :wink:
43 tot 57 centimeter, 't lijkt me nogal ruim.
Je zal de pech maar hebben en 57 cm treffen :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”