Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
boxersien schreef:toen hij puppie was van 3 maanden wel, toen is hij ook door de politie 'aangehouden' maar omdat het pup was gaf het niet.
Is dat zo?!
Schijnbaar wel. Hij was toen net 3 maanden en de grote van een am staf en had die kenmerken ook toen. Daar is hij helemaal overheen gegroeid en niets is meer herkenbaar. De politie vond het een geweldige hond (en nog steeds, want laatst nog gewoon een gezellig praatje gemaakt) en zei: als deze nog moet groeien dan zal het wel goed komen, dit klopte dus ook. Het is gewoon een xam. bulldog niemand weet beter, als iedereen alles weet wordt je er ook niet vrolijker van. Omdat de am. bull ook erg op de staf kan lijken als pup zijnde zou het niet eerlijk zijn om een pup van 12 weken te veroordelen.
Bovendien als het niet zo was dan had hij er nu niet meer geweest
Tsa, op de RAD na zou ik ook geen nadelen weten a.d kruizing, mits de pups bij juiste eigenaren terecht komen.
Maar de RAD alleen lijkt mij al reden genoeg het niet te doen ( hopenlijk ook voor die kennis).
Misschien zou het formaat nog uit kunnen maken, forse ambull reu op staff teef en de grootte van de pups
of passen zich deze aan de grootte vd teef aan? (geen id ).
Chione schreef:Tsa, op de RAD na zou ik ook geen nadelen weten a.d kruizing, mits de pups bij juiste eigenaren terecht komen.
Maar de RAD alleen lijkt mij al reden genoeg het niet te doen ( hopenlijk ook voor die kennis).
Misschien zou het formaat nog uit kunnen maken, forse ambull reu op staff teef en de grootte van de pups
of passen zich deze aan de grootte vd teef aan? (geen id ).
Volgens mij wordt de bevalling voor de teef dan moeilijk omdat ze dan relatief grootte pups heeft voor dat ras met een hond erop die veel groter is. De pups passen zich niet aan de grootte van de teef. Ik heb nog nooit een am staf gezien die groter was dan mijn boxer (63 cm schofthoogte) en dat is die kruising wel.
Vlinder schreef:@ Little wolf: Pfffff, fijn om te lezen dat jij die combi niet gaat doen. Dat had ik er zo niet uitgehaald. Ik vind het zo jammer dat mensen toch dit soort kruisingen willen gaan fokken.....Wat hopen ze ermee te bereiken?
Dat denk ik zowiezo wel van andere kruisingen ook. Zoals de OEB, vind ze super hoor daar niet van maar toch vind ik het als Amerikaanse Bulldog eigenaar ook wel erg jammer dat ze de AB er zo bij betrekken. Het ras heeft het op dit moment al moeilijk genoeg en als er dan ook nog eens mensen zijn die ze veelvuldig inzetten om kruisingen zoals de OEB te fokken dan vind ik dat ook erg jammer
Brigitte schreef:
Dat denk ik zowiezo wel van andere kruisingen ook. Zoals de OEB, vind ze super hoor daar niet van maar toch vind ik het als Amerikaanse Bulldog eigenaar ook wel erg jammer dat ze de AB er zo bij betrekken. Het ras heeft het op dit moment al moeilijk genoeg en als er dan ook nog eens mensen zijn die ze veelvuldig inzetten om kruisingen zoals de OEB te fokken dan vind ik dat ook erg jammer
Mee eens! Nu is OEB wel een vaag begrip. Wij hebben zelf een Old Time Bulldog (kruising ABxEB), die wij overgenomen hebben van mensen als zijnde "OEB". Naderhand heb ik me er meer in verdiept en dan blijkt wel dat in een echte OEB eigenlijk geen AB (meer) zit! Een echte OEB lijkt ook niet op een AB, terwijl onze Ties dat best wel een beetje doet....
Kruising AB x EB heeft dus weinig tot niets te maken met OEB........even voor de duidelijkheid . Een echte OEB lijkt gewoon op een EB, alleen dan veel actiever en ietsje hoger op de poten. Een EB met veel minder kwaaltjes dus......
een vriendin van mij uit belgie heeft een staf{pittbull}x am bulldog is een grote teef met een meer johnsen koppie {bully am bull} maar is gespierder dan menig am bulldog in de kaken en de achter benen maar wel minder pittig dan een staff
de moedre was een johnson type am bulldog is gedekt door een red nose staff pittbul reu die deze mensen net hadden hij was 6 maanden en dachten dat die de teef nog niet kon dekken
wendy{de vriendin van mij uit belgie} kende de am bulldog en wou er een pup van ze zou gedenkt worden door een andere ambull maar die weigerde ze bij zich