Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenliefhebbers hebben een hekel aan mensen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Kenai

Ongelezen bericht door Kenai »

Ik lees hier ergens dat mensen die honden hebben, andere mensen die honden hebben vaak goed begrijpen, omdat ze de liefde voor het dier met elkaar gemeen hebben.
Waarom wordt er dan zoveel ruzie gemaakt, op bijvoorbeeld forums, over honden? :denken:
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Kenai schreef:Ik lees hier ergens dat mensen die honden hebben, andere mensen die honden hebben vaak goed begrijpen, omdat ze de liefde voor het dier met elkaar gemeen hebben.
Waarom wordt er dan zoveel ruzie gemaakt, op bijvoorbeeld forums, over honden? :denken:
Ze begrijpen de mensen wel, maar ze begrijpen de omgang van die mensen met die honden niet? :19:
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

hier gaat het om mensen en honden
mensen die een hond hebben begrijpen elkaar beter b.v
als je hond ziek is leven die mensen eerder met je mee
ze begrijpen je bezorgdheid
en helemaal als je alleen maar honden hebt ,en geen kinderen
er word zo gauw gezegd het is 'maar''een hond
dat antwooed krijg je van mensen die anti hond zijn
en wat dit forum betreft 10 mensen 10 verschilende meningen
maar dat is soms ook maar goed
er zijn best wel mensen die geen hond hebben ,waar je ook een goede band mee hebt
maar over het algemeen ,trek je wel meer met mensen op
die ook een hond hebben
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

boemerang schreef: er zijn best wel mensen die geen hond hebben ,waar je ook een goede band mee hebt
maar over het algemeen ,trek je wel meer met mensen op
die ook een hond hebben
Ik neem aan dat je hier heel in het algemeen spreekt.....
Ik heb dit zelf helemaal niet. Ik trek ook veel op met mensen die toevallig geen hond hebben. Sommigen zouden er misschien wel een willen, maar vinden dat ze de hond niet kunnen bieden wat zij vinden dat hij nodig heeft. Sommigen houden niet specifiek van honden, maar kunnen die van ons wel waarderen. Maar hondenhaters zitten er inderdaad niet bij (die ken ik eigenlijk ook niet persoonlijk).

Wat ik me wel kan voorstellen is dat je als hondenbezitter gemakkelijk in contact komt met andere hondenbezitters door je activiteiten. Maar ja wij duiken ook dus zitten er relatief veel mensen in onze kennissenkring die dat ook doen. Ik ben gek op m'n honden hoor maar er zijn ook nog wel andere dingen in het leven.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Mama Sanneke schreef:
Inge O schreef:
Mama Sanneke schreef:
Gos schreef:Mensen zijn ook dieren.....

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dier
Ja, halloooo :eek:
zo is het toch, sanneke? wij zijn de diersoort 'mens'.
Wij zijn het menselijk ras. :pffff:
Ik begrijp wel, dat je dat niet van iedereen kan zeggen, als je zo rond je kijkt, maar we zijn wel in weze mens. :wink:
een mens is een dier, sanneke. wij behoren tot de fauna. echt.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Dat wil mijn schoonzusje dus ook niet aannemen, dat mensen ook dieren zijn. "ik zie dat toch echt anders", zegt ze dan. Ze komt uit een gezin waar ze niet met dieren opgegroeid zijn en dieren worden er als 2e rangs wereldburgers beschouwd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
angela en joek
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door angela en joek »

Ella46 schreef:
monky555 schreef:
Rob* schreef:
monky555 schreef:ik heb iig veel meer met dieren als met mensen :wink: ik heb niet zoveel behoefte aan mensen om me heen :wink: ik ben graag alleen met mijn honden :wink: dus de stelling klopt wel een beetje bij mij :wink:

dan woon je wel heel vreemd in Rotterdam als je geen mensen om je heen wilt :wink:
ik zou het liefste in een hutje op de hei zitten lijkt me heerlijk :cheer: maar ja hier lukt het ook aardig hoor :wink: daarom heb ik natuurlijk ook staffords genomen he :lekkerpuh:
vooral gevaarlijke amy ! ik heb trouwens altijd heel veel ruimte om me heen als ik met andy ergens ga wandelen of ergens naartoe ga, heerlijk![/quote]

nou dan moet je mij niet tegen komen, ik ben namelijk helemaal waus van staffords, bij mij in de straat loopt er ook altijd een langs, en dan moet ik altijd ff knuffen hoor.
Daantje*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daantje* »

Tis niet zo dat ik niet van mensen houdt, maar ik geef wel veel meer om dieren dan om mensen :ok:
Afbeelding
HeidiWeer

Ongelezen bericht door HeidiWeer »

Nee hoor heb geen hekel aan mensen.Wel aan bepaalde soorten mensen;
mensen die zich heiliger voordoen dan ze zijn.
mensen die denken dat ze overal verstand van hebben en zodoende iets behoorlijk kapot maken.
mensen die veel aandacht willen[aanstellen]
:denken: volgens mij heb ik nog wel een paar voorbeelden maar kom er effe niet op
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Stang schreef:Het is zeker niet zo dat ik niet van mensen hou.... alhoewel, van mensen in het algemeen hou ik dus inderdaad niet :wink:
Ik hou wel van bepaalde mensen, ik mag bepaalde mensen ook graag, maar over de mensheid in het algemeen heb ik zeker geen hoge pet van op.

Als ik mag kiezen tussen in de stilte wonen met allemaal dieren om me heen of in de drukke stad zonder dieren, dan kies ik dus optie nr. 1.
Maar totaal buiten mensen zou ik ook weer niet kunnen, want tenslotte moet er af en toe geklept worden :pffff:
als die drukke stad ook zonder manlief is dan kies ik ook 1.

maar ik kan echt niet zonder mensen. en dan vooral mensen die dicht bij me staan.

helemaal alleen of helemaal alleen met dieren is een makkelijke keus.
Afbeelding
Nathalja
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Dierenliefhebbers hebben een hekel aan mensen

Ongelezen bericht door Nathalja »

Mark-fryslan schreef:
Carmen schreef:
Mark-fryslan schreef:
Carmen schreef:...je merkt vaak dat mensen die in het leven erg teleurgesteld zijn in de mensen zich erg op dieren richten...
Dus mensen met veel dieren houden niet van mensen...

(als stelling dus niet als mijn mening)
Dit is wel een extreme vorm van generaliseren. Maar ik doe even mee, vind het wel leuk. Hier komt mijn stelling: Ik heb een rode fiets dus alle mensen met een rode fiets sporen niet.

Groetjes Mark
Beetje flauwe reactie Mark...
Ik zeg toch als stelling en als het genuanceerd is vind ik het minder leuk discussieren...
Snap je wel, maar zo druk je wel veel dieren liefhebbers gelijk in een hoekje. Maar ik deel de mening van Rob. Wat mij aanspreekt in dieren is de puurheid. Er zit niks achter. Je krijgt wat je geeft. Bij mensen zit er 9 van de 10 keer wel wat achter. Dat moet je dan eerst boven water zien te krijgen. Bij dieren is dat gewoon veel duidelijker. Maar jee de een die teleurgesteld is in mensen zal zich richten op zijn sport, de ander gaat veel lezen, weer een ander trekt meer met zijn hond op. Zal iedereen daar niet op zijn eigen manier mee omgaan? Het is wel een beetje heel algemeen bedoel ik deze topic.

Groetjes Mark
Klopt helemaal.

Ik hou van sommige mensen, maar wel van alle dieren.

En zoals ze zeggen "Als je de mens leert kennen heb je de dieren lief!!"
pia zz
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pia zz »

Van dieren krijg je een onvoorwaardelijke liefde, die je bij veel mensen ver moet zoeken. Je ware vrienden vind je in nood, zeker waar, zij zijn te vergelijken met de onvoorwaardelijke dierenliefde. Ze zullen je nooit laten vallen, en neem van mij aan, ook die bestaan!!
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
nance
Erelid

Re: Dierenliefhebbers hebben een hekel aan mensen

Ongelezen bericht door nance »

Carmen schreef:...je merkt vaak dat mensen die in het leven erg teleurgesteld zijn in de mensen zich erg op dieren richten...
Dus mensen met veel dieren houden niet van mensen...

(als stelling dus niet als mijn mening)
Onzin ik hou ontzettend van mijn honden, maar zonder andere mensen wil ik niet.
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Ik ben geen fan v.d meeste mensen, maar zou ook niet helemaal zonder mensen kunnen :wink:
bike
Zeer actief

Ongelezen bericht door bike »

Doordat ik (te) vaak bedonderd ben door mensen, ben ik meer van honden gaan houden en vertrouwen. Dit betekent niet dat ik niet van mensen houd, maar het groepje is wel heel select en dat vind ik best.
Afbeelding

Gr.Bianca, Rico en Dribbel
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

zonder mensen kan ik niet
maar ik woon liever samen met mn honden dan met een mens
dieren vertrouw ik sneller, hou ik sneller van, stellen me minder teleur
maar toch, goede mensen zijn er ook en als je die hebt gevonden kunnen ze ook een erg leuk gezelschap vormen
WOEF!
Zeer actief

Ongelezen bericht door WOEF! »

ik hou van mensen en dieren...

ik vind mijn sociale leven met andere mensen vrienden en famillie heel belangrijk..maar mijn hond net zo belangrijk!

gaat bij mij perfect samen :smile1: gelukkig
Afbeelding

Groeten van "Woef" én Lianne
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik denk wel dat sommige mensen die heel erg bezig zijn met dieren, vaak teleurgesteld zijn in de mens.
en dan heb ik het niet over iedereen hoor :mrgreen: maar ik denk dat er toch wel heel wat mensen op het forum zitten, die wel eens is teleurgesteld in de mens :wink:

maar mensen haten, nee :wink: :ok:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

aan sommige mensen heb ik een hekel.
Ik zou dus mijn honden boven sommige mensen verkiezen :19:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”