Waarom wordt er dan zoveel ruzie gemaakt, op bijvoorbeeld forums, over honden?

Moderator: moderatorteam
Ze begrijpen de mensen wel, maar ze begrijpen de omgang van die mensen met die honden niet?Kenai schreef:Ik lees hier ergens dat mensen die honden hebben, andere mensen die honden hebben vaak goed begrijpen, omdat ze de liefde voor het dier met elkaar gemeen hebben.
Waarom wordt er dan zoveel ruzie gemaakt, op bijvoorbeeld forums, over honden?
Ik neem aan dat je hier heel in het algemeen spreekt.....boemerang schreef: er zijn best wel mensen die geen hond hebben ,waar je ook een goede band mee hebt
maar over het algemeen ,trek je wel meer met mensen op
die ook een hond hebben
een mens is een dier, sanneke. wij behoren tot de fauna. echt.Mama Sanneke schreef:Wij zijn het menselijk ras.Inge O schreef:zo is het toch, sanneke? wij zijn de diersoort 'mens'.Mama Sanneke schreef:Ja, halloooo![]()
Ik begrijp wel, dat je dat niet van iedereen kan zeggen, als je zo rond je kijkt, maar we zijn wel in weze mens.
vooral gevaarlijke amy ! ik heb trouwens altijd heel veel ruimte om me heen als ik met andy ergens ga wandelen of ergens naartoe ga, heerlijk![/quote]Ella46 schreef:monky555 schreef:ik zou het liefste in een hutje op de hei zitten lijkt me heerlijkRob* schreef:monky555 schreef:ik heb iig veel meer met dieren als met mensenik heb niet zoveel behoefte aan mensen om me heen
ik ben graag alleen met mijn honden
dus de stelling klopt wel een beetje bij mij
dan woon je wel heel vreemd in Rotterdam als je geen mensen om je heen wiltmaar ja hier lukt het ook aardig hoor
daarom heb ik natuurlijk ook staffords genomen he
als die drukke stad ook zonder manlief is dan kies ik ook 1.Stang schreef:Het is zeker niet zo dat ik niet van mensen hou.... alhoewel, van mensen in het algemeen hou ik dus inderdaad niet![]()
Ik hou wel van bepaalde mensen, ik mag bepaalde mensen ook graag, maar over de mensheid in het algemeen heb ik zeker geen hoge pet van op.
Als ik mag kiezen tussen in de stilte wonen met allemaal dieren om me heen of in de drukke stad zonder dieren, dan kies ik dus optie nr. 1.
Maar totaal buiten mensen zou ik ook weer niet kunnen, want tenslotte moet er af en toe geklept worden
Klopt helemaal.Mark-fryslan schreef:Snap je wel, maar zo druk je wel veel dieren liefhebbers gelijk in een hoekje. Maar ik deel de mening van Rob. Wat mij aanspreekt in dieren is de puurheid. Er zit niks achter. Je krijgt wat je geeft. Bij mensen zit er 9 van de 10 keer wel wat achter. Dat moet je dan eerst boven water zien te krijgen. Bij dieren is dat gewoon veel duidelijker. Maar jee de een die teleurgesteld is in mensen zal zich richten op zijn sport, de ander gaat veel lezen, weer een ander trekt meer met zijn hond op. Zal iedereen daar niet op zijn eigen manier mee omgaan? Het is wel een beetje heel algemeen bedoel ik deze topic.Carmen schreef:Beetje flauwe reactie Mark...Mark-fryslan schreef:Dit is wel een extreme vorm van generaliseren. Maar ik doe even mee, vind het wel leuk. Hier komt mijn stelling: Ik heb een rode fiets dus alle mensen met een rode fiets sporen niet.Carmen schreef:...je merkt vaak dat mensen die in het leven erg teleurgesteld zijn in de mensen zich erg op dieren richten...
Dus mensen met veel dieren houden niet van mensen...
(als stelling dus niet als mijn mening)
Groetjes Mark
Ik zeg toch als stelling en als het genuanceerd is vind ik het minder leuk discussieren...
Groetjes Mark
Onzin ik hou ontzettend van mijn honden, maar zonder andere mensen wil ik niet.Carmen schreef:...je merkt vaak dat mensen die in het leven erg teleurgesteld zijn in de mensen zich erg op dieren richten...
Dus mensen met veel dieren houden niet van mensen...
(als stelling dus niet als mijn mening)