Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rastypische Cane Corso

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

jidde

rastypische Cane Corso

Ongelezen bericht door jidde »

Het valt mij op dat er veel Cane Corso's zo onderling verschillen van elkaar.
ik ken er nu totaal 3. 1 is net een duitse dog, 1 lijkt er veel op, alleen teveel hanglippen (mastino achtig) en weer een ander lijkt na mijn weten wel op een cc.

Hoe komen die verschillen? ik zit op de cane corso club te kijken en zie zooooveel verschillen
even een paar willekeurige voorbeelden
http://www.canecorsoclub.nl/herplaatsin ... kelly3.jpg
deze lijkt sprekend op 1 die in pension zit, vind het zelf een duitse dog lijken

http://www.canecorsoclub.nl/images/angel.JPG
deze lijkt mij rastypisch

http://www.canecorsoclub.nl/images/Toran%209maand6.jpg
Weer andere type bouw

http://www.canecorsoclub.nl/images/kenj ... 05_007.JPG
en deze vind ik echt prachtig

Wie kan mij vertellen wat nu een "echte" cc is :denken:
Laatst gewijzigd door jidde op 06 dec 2006 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

De laatste vind ik ook t mooiste maar heb geen verstand van CC :denken: maarre kleine foto's zeg :N:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Jeetje Wendy, nou zit je al zo lang op dit forum, en dan durf je nog zulke immense foto's te plaatsen... :N:
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik ben vorig jaar naar een CC-dag geweest, en dat viel mij dus ook op. Naar mijn gevoel waren er maar heel weinig honden bij die de benaming CC waard
waren, en toch waren het allemaal stamboomhonden. Uiteenlopend van 'gewoon een dogachtige' tot type flinke labrador:
hoog en slank, klein en gedrongen en alles daartussenin.
Laatst gewijzigd door Anna* op 06 dec 2006 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

LongFields schreef:Jeetje Wendy, nou zit je al zo lang op dit forum, en dan durf je nog zulke immense foto's te plaatsen... :N:
Heel irrtitant overigens :pffff: :wink: :mrgreen:
jidde

Ik heb ze zo van internet afgeplukt, sorry :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

jidde schreef:Ik heb ze zo van internet afgeplukt, sorry :mrgreen:
verklein ze dan even of maak er een link van ofzo...
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Ik vindt al deze honden NIET rastypisch alhoewel de rasstandaard nogal uitgebreid is.

Dit is in mijn ogen een cc zoals hij hoort te zijn.

http://www.cane-corso-italiano.com/nieuwe_pagina_4.htm

En is volgens een italiaanse keurmeester een hond die waardig een echte cc genoemd mag worden. :ok:
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

dat was mij ook al opgevallen, vind ook lang niet alle CC's mooi

deze trouwens wel

Afbeelding

gr Aimee
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Aimee schreef:dat was mij ook al opgevallen, vind ook lang niet alle CC's mooi

deze trouwens wel

Afbeelding

gr Aimee
Ja maar zet er nu eens 1 MET oren en MET staart naast, dan heb je direkt een andere hond maar ja ik vindt dus gecoupeerd echt veel mooier maar dat is een ander verhaal.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

cane corso schreef:
Aimee schreef:dat was mij ook al opgevallen, vind ook lang niet alle CC's mooi

deze trouwens wel

Afbeelding

gr Aimee
Ja maar zet er nu eens 1 MET oren en MET staart naast, dan heb je direkt een andere hond maar ja ik vindt dus gecoupeerd echt veel mooier maar dat is een ander verhaal.
Afbeelding

ook deze vind ik mooi :ok: maar ben het wel met je eens dat het over het algemeen iets stoerder staat, gecoupeerd

gr Aimee
jidde

Afbeelding
Als je zou zeggen dat dit een bullmastif is, geloof ik je meteen :N:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

de meeste CC's die ik zie hebben echt niet zo een lange nek als die 2 op de foto's die door AImee en Cane Corso geplaatst zijn, dat zijn meer propjes, ik heb dan ook geen verstand van het ras, maar dat viel me zo op bij het zien van die foto's :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

cane corso schreef:Ik vindt al deze honden NIET rastypisch alhoewel de rasstandaard nogal uitgebreid is.

Dit is in mijn ogen een cc zoals hij hoort te zijn.

http://www.cane-corso-italiano.com/nieuwe_pagina_4.htm

En is volgens een italiaanse keurmeester een hond die waardig een echte cc genoemd mag worden. :ok:
echt verschrikkelijk echt waar brrrrrrrrr

mol :8):
Mol
Zeer actief

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit is mijn optiek een CC

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mol schreef:Afbeelding

Deze vind ik nu weer echt verschrikkelijk. Alleen al hoe die hond op zijn poten staat vind ik niet om aan te zien. Dan dat veel te kleine hoofd erbij :jank:

Ik vind dit weer meer typische cane corso's :mrgreen: Ik vind CC overigens vaak erg eng om te zien. :eek: Gecoupeerd lijken het wel gefokte killing machines en ik loop dan ook graag een blokje om als ik de volgende honden tegenkom.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Ik vind het mooie honden, maar die gecoupeerde oren (zoooo kort) vind ik echt geen gezicht.
AfbeeldingAfbeelding
eternal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door eternal »

Vinds het hele mooi honden. Maar die oren inderdaad. Brrr vind het niet mooi. Het maakt een hond gelijk zo lelijk. Terwijl het pratige honden zijn.
Sylvi@
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvi@ »

Dit is wat mij betreft een mooie CC http://www.canecorso-info.nl/foto_aradam.htm
jidde

Grappig om allerlei meningen te horen wat nu een echte cc is. :mrgreen:
Ik vind ze qua karakter echt onwijs leuk! Tenminste, degene die i kken zijn echte grote knuffelkonten.
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:
Mol schreef:Afbeelding

Deze vind ik nu weer echt verschrikkelijk. Alleen al hoe die hond op zijn poten staat vind ik niet om aan te zien. Dan dat veel te kleine hoofd erbij :jank:

Ik vind dit weer meer typische cane corso's :mrgreen: Ik vind CC overigens vaak erg eng om te zien. :eek: Gecoupeerd lijken het wel gefokte killing machines en ik loop dan ook graag een blokje om als ik de volgende honden tegenkom.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

mol, hoe komt het dat er zoveel verschil in zit qua uiterlijk?
is dat men gewoon naar zijn visie fokt? of kijkt men nu eerst alleen naar karakter?

bij de bb en dc vind ik het verschil ook erg groot.
ik zal als ik ooit nog een dc wil, hem niet uit nl of belgie halen, maar spanje ofzo.
Mol
Zeer actief

little-wolf schreef:mol, hoe komt het dat er zoveel verschil in zit qua uiterlijk?
is dat men gewoon naar zijn visie fokt? of kijkt men nu eerst alleen naar karakter?

bij de bb en dc vind ik het verschil ook erg groot.
ik zal als ik ooit nog een dc wil, hem niet uit nl of belgie halen, maar spanje ofzo.
tja hoe komt dat, bij de CC komt het door het werk en als ik het goed heb 2 tal fokkers, de 1 wilde een tang gebit om het werken met koeien daar op beter ging, en de ander was een varkens boer en die wilde een onderbeet omdat die beter grip zouden hebben, hoe je het draait of keer, vind ik het laatste persoonlijk onzin, in je fok als je dus bewust onderbeet fokt word de kop korter, en uit me hoofd gezegt moet een CC kop 40/60 zijn, in het begin waren de CC wel mooi hier maar ze worden kleiner en vragieler met de jaren.
koppen worden korter en krijgen meer rimpel, word hier niet op geled gaat het nergen meer op lijken en krijg je dus dit soort kopppen
Afbeelding
Afbeelding
nou dat moet niet kunnen vind ik, wat je ook veel gaat zien is overdreven veel keelhuid enz hang ogen enz enz, het ras is explozief gegroeit en je kan ze nu voor een appel en een ei krijgen, het isjammer want een goed gefokt exenplaar is echt mooi om te zien.

jidde

De centenbakken vielen mij dus ook al op, wat is de reden dat sommige rassen centenbakken hebben?
Mol
Zeer actief

jidde schreef:De centenbakken vielen mij dus ook al op, wat is de reden dat sommige rassen centenbakken hebben?
grip

jidde

even domme vraag, maar een herder bv moet ook een goede grip hebben. Toch hebben deze spitse neuzen.
Waarom is een centenbak een betere grip? omdat de kaker korter zijn en daardoor meer kracht komt ofzo?
Mol
Zeer actief

jidde schreef:even domme vraag, maar een herder bv moet ook een goede grip hebben. Toch hebben deze spitse neuzen.
Waarom is een centenbak een betere grip? omdat de kaker korter zijn en daardoor meer kracht komt ofzo?
jep zo kan je het inderdaad zien ja, het klopt ook niet helemaal hoor maar vroeger dacht men zo er zit wel een bron van waarheid in hoor, voor al in de bulldog kop en de gedachter hier achter met de verkorte neus en de achter over ligende neus, maar goed een dogo bijvoorbeeld heeft ook een tang gebit en word ook op de grip gefokt.

Brindlecardi
Zeer actief

Sylvi@ schreef:Dit is wat mij betreft een mooie CC http://www.canecorso-info.nl/foto_aradam.htm
heee die ken ik :mrgreen: :ok: Deze man zat bij ons in het groepje van de E.G cursus bij de rwa :wink: Ben heeft er 1 keer mot mee gehad

geweldig beestje :ok:

gr Aimee
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mol schreef:
jidde schreef:even domme vraag, maar een herder bv moet ook een goede grip hebben. Toch hebben deze spitse neuzen.
jep zo kan je het inderdaad zien ja, het klopt ook niet helemaal hoor maar vroeger dacht men zo er zit wel een bron van waarheid in hoor, voor al in de bulldog kop en de gedachter hier achter met de verkorte neus en de achter over ligende neus, maar goed een dogo bijvoorbeeld heeft ook een tang gebit en word ook op de grip gefokt.

Verder moet een herder in de dunne delen bijten. De poten van een dier en de armen en benen van een mens. Dat betekent dat juist een langere neus betere grip zal geven. Immers meer tanden om mee vast te houden en het deel dat ze pakken is dun dus past in de bek. :mrgreen:

Een bulldog en ook een CC moeten dieren pakken die grote oppervlakken hebben. Door de bek heel breed te fokken kan zo'n hond zijn tanden makkelijker in een groot oppervlak zetten. Ook kan hij blijven ademenen, tenminste, dat is de theorie, met een stuk koe tegen zijn neus gedrukt. De neus ligt immers helemaal naar boven en achteren.

Een herder kan zowiezo ademenen omdat die iets in zijn bek heeft ipv zijn bek in het midden van een dier vastgebeten :mrgreen:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

MARC_S schreef:Verder moet een herder in de dunne delen bijten. De poten van een dier en de armen en benen van een mens. Dat betekent dat juist een langere neus betere grip zal geven. Immers meer tanden om mee vast te houden en het deel dat ze pakken is dun dus past in de bek. :mrgreen:

Een bulldog en ook een CC moeten dieren pakken die grote oppervlakken hebben. Door de bek heel breed te fokken kan zo'n hond zijn tanden makkelijker in een groot oppervlak zetten. Ook kan hij blijven ademenen, tenminste, dat is de theorie, met een stuk koe tegen zijn neus gedrukt. De neus ligt immers helemaal naar boven en achteren.

Een herder kan zowiezo ademenen omdat die iets in zijn bek heeft ipv zijn bek in het midden van een dier vastgebeten :mrgreen:
Heeeee, wat interessant! Nooit over nagedacht :19:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”