Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dacht ik ook, alleen nuanceer ik het "herder" gedeelte even naar Duitse Herder.
Dat ze zeker een deel DH in zich heeft staat voor mij vast, gezien het zadel op haar rug, haar kop en haar bouw. Maar de oorstand en iets in haar blik doen me ook denken aan een podenco of podenco-mix.
Ik vind het een prachthond, en ze ziet er zo aandoenlijk lief uit...
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ze lijkt enorm op een hond die ik vaak tegen kwam in vroegere woonwijk in Rotterdam. Dat was een Duitse herder x labrador (blond). Die hond had ook van die grappige oren tussen 'flap' en staand in.
Moya heeft trouwens wel een spitsere neus, dus iets van D. herder x greyhound zou misschien ook kunnen.
Hutsje schreef:Aan haar bouw en tekeing te zien (behalve haar kop dan) zie ik er heel zeker bloedhond in.
Het lijkt mij dat een hond waar bloedhond in zit een rondere schedel zou moeten hebben, en in ieder geval meer wang en vel rond de kop. Daarvoor lijkt mij Moya "te strak in haar vel" te zitten.
Ook had ik bij een Bloedhond de oren anders verwacht.
Ik zit zelf ook te denken aan (Duitse) herder met een windhond, ik denk het meest nog aan grey/galgo. Dit laatste vooral vanwege de spitse neus, de vorm van de neusbrug en de ogen. En ze is slanker gebouwd dan een herder, met een langere, dunnere staart.
Ik snap op zich het bloedhond-idee, maar er zit totaal géén neus op, qua jachtaanleg enzo... dat zou ik dan toch wel wat meer ontwikkeld verwachten?
En een lekker ding is het sowieso
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
jelle schreef:Ik zit zelf ook te denken aan (Duitse) herder met een windhond, ik denk het meest nog aan grey/galgo. Dit laatste vooral vanwege de spitse neus, de vorm van de neusbrug en de ogen. En ze is slanker gebouwd dan een herder, met een langere, dunnere staart.
Ik snap op zich het bloedhond-idee, maar er zit totaal géén neus op, qua jachtaanleg enzo... dat zou ik dan toch wel wat meer ontwikkeld verwachten?
En een lekker ding is het sowieso
Tel daar ook de krullende oortjes bij op Ik zat ook in de richting van grey/galgo te denken. Misschien ken je het fenomeen rozenoortjes wel?
Maar wat en hoe het ook zit, tis en blijft een stuk!
Hutsje schreef:Aan haar bouw en tekeing te zien (behalve haar kop dan) zie ik er heel zeker bloedhond in.
Het lijkt mij dat een hond waar bloedhond in zit een rondere schedel zou moeten hebben, en in ieder geval meer wang en vel rond de kop. Daarvoor lijkt mij Moya "te strak in haar vel" te zitten.
Het is toch ook een kruising
Kijk eens naar de kleur en tekening, en met name bij haar schouders en staart, qua kleur en vorm. Dan de rechte hoekige rug, en de rechte voorpoten en voeten, de hoeveelheid bone en de hoekingen achter. De hoogte komt ook overeen. Ik kan zo snel geen duidelijker foto's vinden maar die zijn er wel op het net.
Het is toch ook een kruising
Kijk eens naar de kleur en tekening, en met name bij haar schouders en staart, qua kleur en vorm. Dan de rechte hoekige rug, en de rechte voorpoten en voeten, de hoeveelheid bone en de hoekingen achter. De hoogte komt ook overeen. Ik kan zo snel geen duidelijker foto's vinden maar die zijn er wel op het net.
Met deze foto's erbij zie ik in het lijf inderdaad veel gelijkenis.
Ben eigenlijk benieuwd of zo'n kruising waarschijnlijk is, ik heb geen flauw idee of er veel bloedhonden in Spanje zitten. Duitse Herders en Duitse Herdermixen zeker wel. Maar de gelijkenis met de bloedhond van jouw foto's is zeker frappant.
Hutsje schreef:
Kijk eens naar de kleur en tekening, en met name bij haar schouders en staart, qua kleur en vorm.
de kleur is voor mij niet echt een argument, want als er nu één kleur vaak voorkomt (ook bij kruisingen) is het wel black-and-tan, of het nu met scherpe aftekeningen is of vaag in elkaar overvloeit.
vooral de 'boeren-duitseherders' (in tegenstelling tot de tentoonstellingsexemplaren bedoel ik dan) hebben ook heel vaak exact deze kleur.
Dit kwam er ook nog achter aan:
Dan de rechte hoekige rug, en de rechte voorpoten en voeten, de hoeveelheid bone en de hoekingen achter. De hoogte komt ook overeen.
LongFields schreef:
Met deze foto's erbij zie ik in het lijf inderdaad veel gelijkenis.
Ben eigenlijk benieuwd of zo'n kruising waarschijnlijk is, ik heb geen flauw idee of er veel bloedhonden in Spanje zitten. Duitse Herders en Duitse Herdermixen zeker wel. Maar de gelijkenis met de bloedhond van jouw foto's is zeker frappant.
Ja, dat weet ik ook niet, ik weet wel dat er veel Bassthounds zitten en dat had ik ook niet verwacht .