Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voor de rottweilerliefhebbers, keuring PH1 (veel foto's)

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Wil je rondom op t been?
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door visaton »

Selena schreef:Wil je rondom op t been?
Ik neem aan dat je met rondom op t been bedoeld met alle oefeningen? Tja, hij geeft zelf aan dat hij op het been wilt, en ik denk dat het stimuleren van zijn beet (dat is echt nodig) makkelijker gaat als je hem laat bijten waar hij zelf graag wilt bijten, maar dan wel "gestuurd".Het moet op de juiste plaats gebeuren, een helper is ook maar een mens. Toen ik de eerste keer met Junk naar de keur ging, heb ik tegen de keurmeesters zelfs gezegd dat hij met de fiets op de arm zit. Werd me door de voorzitter ook gelijk duidelijk gemaakt dat ik dat niet hoefde te melden…Wat een nurk was dat .. :evil: Maar het was inderdaad niet nodig geweest, mocht voor het stellen naar huis :(:

Het stelwerk hoeft voor mij niet spectaculair te zijn…maar wel goed, niet met de voorste tandjes. Honden die al 7 meter voor de helper los komen van de grond..tja het is mooi om naar te kijken maar het levert je niets meer op, misschien blessures bij hond/helper of afgebroken tanden..
Afbeelding

Ervaring is de naam die we geven aan de optelsom van onze fouten.
Selena
Zeer actief

visaton schreef:Het stelwerk hoeft voor mij niet spectaculair te zijn…maar wel goed, niet met de voorste tandjes. Honden die al 7 meter voor de helper los komen van de grond..tja het is mooi om naar te kijken maar het levert je niets meer op, misschien blessures bij hond/helper of afgebroken tanden..
Weet er alles van..dat is waarom dick niet naar de keuring meer gaat met Spike..blessure..trouwens komt hij van nature al heel vroeg, maar dan wordt de confrontatie nog groter.

Met rondom, bedoel ik idd alle oefeningen :wink:

Hoe dénk je dat je t wil aanleren en wat zou je evt willen verbeteren in zn beet?

visaton
Actief

Selena schreef: Hoe dénk je dat je t wil aanleren en wat zou je evt willen verbeteren in zn beet?
Aanleren…zetten daar waar ik hem wil hebben en dat blijven herhalen…en alleen daar en nergens anders.En verbeteren…tja..daar kan ik wel tips voor gebruiken, een club hier in de buurt werkt met een stiek..Als tie dan zijn bek niet dicht houdt, is tie er af. Hij bijt als of hij bang is je pijn te doen.
Afbeelding

Selena
Zeer actief

Gewoon als bij een jonge hond opnieuw beginnen. Platte band en lange lijn. Zetten op het been, helper been op spanning, jij lijn op spanning. bij bijbijten klein beetje lijn geven, bij trekken of willen loslaten allebei op spanning laten staan. Laat íe los jammer dan, ben je de helper kwijt. Opnieuw zetten, en weer herhalen. Coachen op je stem, bijbijten en goed vasthouden is ie een braaf pikkie, evt bevestigen door comm. vast. Bij loslaten negeren, bij trekken evt nee, vast. Afsluiten door afplagen en evt. broek winnen.

Filmpje zoals wij t doen bij een jonge hond, op de video 10 mnd, nog op de mouw maar principe is hetzelfde: http://www.vanleeuwen-hollandseherders. ... 27_4_06.rm
(realplayerbestandje, afspelen in quicktime of realplayer)

Ook een hond die anders niet zal bijten als hij wist dat hij iemand pijn kan doen, kan leren bijten...op de buitdrift.. ultieme voorbeeld hier is t kleine mecheltje. Eigenlijk een trekkerd als ze haar zin had gekregen als jonge hond, heel lang aan de beet gewerkt (tot na 18 mnd). Voorbeeld filmpje zoals ze nu bijt: http://www.vanleeuwen-hollandseherders. ... ie_KNPV.rm

visaton
Actief

Selena schreef:Gewoon als bij een jonge hond opnieuw beginnen. Platte band en lange lijn. Zetten op het been, helper been op spanning, jij lijn op spanning. bij bijbijten klein beetje lijn geven, bij trekken of willen loslaten allebei op spanning laten staan. Laat íe los jammer dan, ben je de helper kwijt. Opnieuw zetten, en weer herhalen. Coachen op je stem, bijbijten en goed vasthouden is ie een braaf pikkie, evt bevestigen door comm. vast. Bij loslaten negeren, bij trekken evt nee, vast. Afsluiten door afplagen en evt. broek winnen.

Filmpje zoals wij t doen bij een jonge hond, op de video 10 mnd, nog op de mouw maar principe is hetzelfde: http://www.vanleeuwen-hollandseherders. ... 27_4_06.rm
(realplayerbestandje, afspelen in quicktime of realplayer)

Ook een hond die anders niet zal bijten als hij wist dat hij iemand pijn kan doen, kan leren bijten...op de buitdrift.. ultieme voorbeeld hier is t kleine mecheltje. Eigenlijk een trekkerd als ze haar zin had gekregen als jonge hond, heel lang aan de beet gewerkt (tot na 18 mnd). Voorbeeld filmpje zoals ze nu bijt: http://www.vanleeuwen-hollandseherders. ... ie_KNPV.rm
Kijk...hier heb je wat aan :wink: Alleen kan ik het eerst filmpje niet bekijken, de link werkt niet.Zou het toch graag zien :mrgreen: Zit een lekkere beet op dat mecheltje...volle bek
Afbeelding

keessie
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door keessie »

Ik blijf het mooi vinden om te zien om dat de honden er zoveel plezier in hebben. Leuke foto's,hoor!
Selena
Zeer actief

sorry foutje in de link neergezet (was uit m´n hoofd):

http://www.vanleeuwen-hollandseherders. ... 27_4_06.rm

oh nog ff dr bij: is een trainingssessie dus incl alle fouten van geleider en hond :mrgreen: Je kunt ook zien dat Dick mij aangeeft wanneer ik wat lijn moet geven met bij bijten. Hij voelt als helper, wat alle handelingen met de beet doet. Komt dus ook veel aan op de samenwerking tussen helper en geleider.

Begin eerst op achterkant been, daar beet goed, ga dan pas ook van voren aan bijten :wink: Mss makkelijk om eerst op frans te bijten.

visaton
Actief

Selena schreef:sorry foutje in de link neergezet (was uit m´n hoofd):

http://www.vanleeuwen-hollandseherders. ... 27_4_06.rm

oh nog ff dr bij: is een trainingssessie dus incl alle fouten van geleider en hond :mrgreen: Je kunt ook zien dat Dick mij aangeeft wanneer ik wat lijn moet geven met bij bijten. Hij voelt als helper, wat alle handelingen met de beet doet. Komt dus ook veel aan op de samenwerking tussen helper en geleider.

Begin eerst op achterkant been, daar beet goed, ga dan pas ook van voren aan bijten :wink: Mss makkelijk om eerst op frans te bijten.
Jammer dat er op onze club niemand is met ervaring wat betreft een slecht bijtende hond, want je weet zelf ook wel hoe dat gaat..9 van de 10 gaan niet aan de gang met een hond die maar matig/slecht bijt. Wat ik het meeste hoor is “die had bij mij al lang weggeweestâ€
Afbeelding

Selena
Zeer actief

Wat is er precies niet goed aan de beet?
Trekken, klem niet goed, combinatie van deze twee niet goed of iets anders?

Ik kan proberen je zo wat tips te geven, anders kom je gewoon een keer op visite :wink:

visaton
Actief

Selena schreef:Wat is er precies niet goed aan de beet?
Trekken, klem niet goed, combinatie van deze twee niet goed of iets anders?

Ik kan proberen je zo wat tips te geven, anders kom je gewoon een keer op visite :wink:
Hij bijt vol in, en dan probeert hij zo te bijten dat hij alleen het pak vast heeft ( en dan gaat tie plukken). Maar ik heb hem ook laten plagen met een IPO mouw (door een lid wat uit de IPO komt) en dan is zijn beet wel goed. En dat is eigenlijk best raar voor een hond die altijd op een zacht pak bijt en nu dan dus die harde IPO mouw krijgt (volgens deze IPO man).

Het is een combinatie van beide en zijn aandacht is weg als hij los is, al is dat al verbeterd, kwestie van blijven plagen als hij lost…Een goede helper is belangrijk, maar dat wisten we al..

Ik heb er al over nagedacht om eens ff op visite te komen, maar ut is zo’n end rijden, maar wie weet… :wink:
Afbeelding

Rotti
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Rotti »

Hij bijt vol in, en dan probeert hij zo te bijten dat hij alleen het pak vast heeft ( en dan gaat tie plukken). Maar ik heb hem ook laten plagen met een IPO mouw (door een lid wat uit de IPO komt) en dan is zijn beet wel goed. En dat is eigenlijk best raar voor een hond die altijd op een zacht pak bijt en nu dan dus die harde IPO mouw krijgt (volgens deze IPO man).

Er zijn verschillende mouwen, in de IPO, je kunt hem langszaam laten wennen aan een hardere mouw, er zijn zeker 3 varianten en zo krijg je hem ook goed op de harde mouw. Vraag er eens naar want het is de moeite waard.
visaton
Actief

Rotti schreef:Hij bijt vol in, en dan probeert hij zo te bijten dat hij alleen het pak vast heeft ( en dan gaat tie plukken). Maar ik heb hem ook laten plagen met een IPO mouw (door een lid wat uit de IPO komt) en dan is zijn beet wel goed. En dat is eigenlijk best raar voor een hond die altijd op een zacht pak bijt en nu dan dus die harde IPO mouw krijgt (volgens deze IPO man).

Er zijn verschillende mouwen, in de IPO, je kunt hem langszaam laten wennen aan een hardere mouw, er zijn zeker 3 varianten en zo krijg je hem ook goed op de harde mouw. Vraag er eens naar want het is de moeite waard.
Zijn beet was op een hardere ipo mouw al beter dan op het pak..We zijn nu bezig met een elastiek.Het gaat vooruit...Het schiet niet echt op, maar dat is niet erg, ik heb de tijd. Hij houdt nu in ieder geval aandacht voor de helper als hij los is van de mouw. Al met al blijf ik het raar vinden, enorm gedreven en als hij dan bijten kan/mag is zijn beet zeer matig (gewoon slecht dus).
Afbeelding

Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

wat een super mooie foto's en wat gaaf weer om te zien,jaren geleden heb ik met mijn eerste rottie KNPV getraind,nou was ze er eigenlijk veels te lief voor,maar ze vond het wel heel leuk om te doen...

echt heel leuk om weer eens wat foto's te zien...gaat meten weer een beetje kriebelen :mrgreen:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

waarom zeg je dat hij helaas vergat zijn bek dicht te doen?
moet dat?

ik vind de foto's heel mooi maar heb geen verstand ervan :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”