Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
alaskan malamute
Moderator: moderatorteam
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
alaskan malamute
wie heeft er een alaskan malamute
sonja
sonja
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
onze buren hadden er een
echt een geweldig lieve hond voor mensen die dicht bij hem stonden.
voor onebekenden een best terughoudende hond.
in omgang niet altijd even sociaal met reuen (was zelf ook reu) maar verder lekker enthousiast speels en vrolijk.
en een echte knuffelkont
echt een geweldig lieve hond voor mensen die dicht bij hem stonden.
voor onebekenden een best terughoudende hond.
in omgang niet altijd even sociaal met reuen (was zelf ook reu) maar verder lekker enthousiast speels en vrolijk.
en een echte knuffelkont

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
- schelsey
- Zeer actief
Ik heb zelf ook een mix van malamute en vind het echt een prachthond,uiterlijk alsook innerlijk,het enige minpuntje dat ze hebben is het loslopen,als men gewent is om honden te hebben die tegen je plakt,zaols mijn mechelaar is het toch even wennen als een hond jou minder leuk vind dan de omgeving,al gaat het al stukken beter nu hij wat ouder word en volwassener,hij begint me leuker en leuker te vinden,hihi.
Sinds ik hem heb ben ik helemaal gek om de malamute,maar eerlijkshalve vooral om hun uiterlijk,kwa karakter weet ik niet hoe ze eigenlijk zijn,mijn mix is niet zuiver,in hoevere heeft hij de karaktertrekken van een mal,tja,dat weet ik niet.
sonja
Sinds ik hem heb ben ik helemaal gek om de malamute,maar eerlijkshalve vooral om hun uiterlijk,kwa karakter weet ik niet hoe ze eigenlijk zijn,mijn mix is niet zuiver,in hoevere heeft hij de karaktertrekken van een mal,tja,dat weet ik niet.
sonja
- schelsey
- Zeer actief
ja,eigenlijk lijkt ze er erg op,alleen misschien dat haar snuit wat dunner is,hoe is ze verder van karakter?Rami schreef:Ik heb (waarschijnlijk, ze is een herplaatser) een kruising Malamute.
Als ik mensen met kennis van poolhonden tegenkom, roepen ze allemaal dat ze een Malamute in Silka herkennen.
Wanneer ze dik in haar wintervacht zit, zoals onderstaand fotootje, zie ik ook wel een hoop gelijkenis...
heb zelf ook een mix,in de zomer is zijn vacht redelijk kort,maar nu met de winter begint het terug dikker te worden en lijkt hij ook erg op een mal.
vorig week op de hondenschool zei iemand me nog,das toch zo'n sledehond hee,geen hus maar dat ander,ik zeg" een mal",ja die zei die man,wel leuk om te horen
sonja
- Rami
- Zeer actief
Ja, haar snuit is spitser, dat klopt. Ik zie ook wel een beetje Schotse herdershond (collie) in haar.schelsey schreef:
ja,eigenlijk lijkt ze er erg op,alleen misschien dat haar snuit wat dunner is,hoe is ze verder van karakter?
heb zelf ook een mix,in de zomer is zijn vacht redelijk kort,maar nu met de winter begint het terug dikker te worden en lijkt hij ook erg op een mal.
vorig week op de hondenschool zei iemand me nog,das toch zo'n sledehond hee,geen hus maar dat ander,ik zeg" een mal",ja die zei die man,wel leuk om te horen
sonja
Qua karkaker: ze is heel erg op mensen gesteld, is ook heel vriendelijk en zacht naar kinderen.
Naar vreemde honden (grote teven bijvoorbeeld) kan ze wel wat narrig doen, reuen (vooral speelse) gaat altijd goed.
Verder heeft ze een behoorlijk ontwikkeld jacht-instinct (we hebben haar sinds januari en ze loopt pas vanaf het begin van de zomer los, we hebben echt maanden met haar getraind op 'niet-jagen' en dat gaat nu goed, ze doet ontzettend graag 'haar best') en is ze behoorlijk waaks. Vooral onze binnenplaats en tuin worden goed bewaakt door haar.
O ja, Silka's vacht is altijd wel lang maar in de winter is het enorm dik.
Van de zomer zag ze er zo uit:

Heb jij een foto van jou Malamute-mix?
Vind ik wel leuk om te zien.
- schelsey
- Zeer actief
mooie hond,wat een prachtstaart, er zit toch ook collie in,haar vachtstruktuur is precies anders dan bij een mal,klopt dit,want op foto is het niet altijd even duidelijk.
die van mij heeft ook een groot jachtinstinkt,hoe heb je dit onder controle gekregen,ben al 1 jaar ermee bezig aar het gaat nog altijd niet zoals ik het zou willen,al is er al veel verbetert.
de mijne is een allemandvriendje,hij ziet iedereen even graag,kinderen,mensen,elke hond,kan soms zo van die knorgeluiden maken terwijl hij op de zetel rollebolt en spreekt erg veel met zijn stem,verder begint hij nu goed te luisteren, loslaten doe ik wel maar niet overal ben erg voorzichtig doordat ik al wat dingen heb meegemaakt met hem toen hij jonger was,hij is nu 18 maanden.
dit is hem,alleen is nu zijn vacht wat dikker en komt er meer witte haren doorheen.
sonja
die van mij heeft ook een groot jachtinstinkt,hoe heb je dit onder controle gekregen,ben al 1 jaar ermee bezig aar het gaat nog altijd niet zoals ik het zou willen,al is er al veel verbetert.
de mijne is een allemandvriendje,hij ziet iedereen even graag,kinderen,mensen,elke hond,kan soms zo van die knorgeluiden maken terwijl hij op de zetel rollebolt en spreekt erg veel met zijn stem,verder begint hij nu goed te luisteren, loslaten doe ik wel maar niet overal ben erg voorzichtig doordat ik al wat dingen heb meegemaakt met hem toen hij jonger was,hij is nu 18 maanden.
dit is hem,alleen is nu zijn vacht wat dikker en komt er meer witte haren doorheen.

sonja
- Rami
- Zeer actief
Ja, klopt hoor. Ze heeft lang dekhaar. In de zomer lijkt ze dan idd meer op een collie. In in de winter als ze meer onderwol heeft, lijkt haar vacht meer op die van een mal of hus.schelsey schreef:mooie hond,wat een prachtstaart, er zit toch ook collie in,haar vachtstruktuur is precies anders dan bij een mal,klopt dit,want op foto is het niet altijd even duidelijk.
Ik heb haar maanden lang aan de lange riem gehad. Die liet ik achter haar aan slepen en steeds als ze ervandoor wilde gaan ging ik op die riem staan en riep ik haar bij me. Ze kreeg dan iets enorm lekkers (biefstuk!).schelsey schreef:die van mij heeft ook een groot jachtinstinkt,hoe heb je dit onder controle gekregen,ben al 1 jaar ermee bezig aar het gaat nog altijd niet zoals ik het zou willen,al is er al veel verbetert.
Op een gegeven moment hoefde ik niet meer op de lijn te gaan staan als ze achter een spoor aanwilde, maar kwam ze braaf bij me als ik riep.
Nu loopt ze los (in de polder, bos, strand, overal waar het veilig is qua verkeer) en komt ze als ik roep. Ze moet wel altijd op de paden blijven en mag dus niet in het struweel of tussen de bomen lopen. Zodat ze ook niet in verleiding komt!
Daarbij heb ik het geluk dat mijn andere hond Billy altijd heel dicht bij me blijft en omdat ze graag bij het 'roedeltje' wil horen, gaat ze er niet meer vandoor.
Hij is mooi zo met zijn typische poolhonden-masker!schelsey schreef: dit is hem,alleen is nu zijn vacht wat dikker en komt er meer witte haren doorheen.
- schelsey
- Zeer actief
heb je dan nooit gehad dat je te laat waard om op de lijn te trappen,heb al dikwijls dit in gedachten gehad,maar denk altijd als ik te laat ben en hij loopt weg,dan blijft de lijn misschien ergens achter hangen
zelf heb ik een 10 meter lijn aan een uitrollijn van 8 meter gehangen en had hij zo 18 meter,maar hij loopt ook op bepaalde plaatsen al wel los waar het geen kwaad kan als hij eens weg schiet
jaagt die van jou nu nooit meer,of durft ze nog wel eens achter iets aan gaan,komt ze dan direct als je roept?
sonja
zelf heb ik een 10 meter lijn aan een uitrollijn van 8 meter gehangen en had hij zo 18 meter,maar hij loopt ook op bepaalde plaatsen al wel los waar het geen kwaad kan als hij eens weg schiet
jaagt die van jou nu nooit meer,of durft ze nog wel eens achter iets aan gaan,komt ze dan direct als je roept?
sonja
- Rami
- Zeer actief
Ik had haar aan een lange ljn van canvas (12 meter, geloof ik) en dat had ik vastgemaakt aan haar tuig. Dus mocht ze ergens aan blijven hangen, zou ze in ieder geval niet kunnen stikken.schelsey schreef:heb je dan nooit gehad dat je te laat waard om op de lijn te trappen,heb al dikwijls dit in gedachten gehad,maar denk altijd als ik te laat ben en hij loopt weg,dan blijft de lijn misschien ergens achter hangen
sonja
En ja, ik ben wel eens te laat geweest (want het is wel opletten in het begin) en dan ging ze achter een konijn aan, maar door die lange sleep achter haar aan was ze minder snel en kon ik toch wel makkelijk bij haar komen om op de lijn te gaan staan (en dan weer roepen en belonen).
Ze jaagt idd niet meer, het lijkt wel of het uit haar 'systeem' is. Een tijdje terug stuitte ze op een fazant (zat in de berm naast het pad waar we liepen). De fazant fladderde weg en Sil wilde er achteraan. Maar toen ik riep stopte ze! Ze bleef hem wel erg lang nastaren maar ze ging er niet achteraan! Ik heb haar natuurlijk uitbundig beloond...
Ik weet niet of je elke jagende hond op zo'n manier kan afleren om te jagen, maar het lijkt er op of Silka inmiddels weet dat niet jagen meer oplevert dan wel jagen.
Het is wel zo dat ik altijd op haar let, tijdens het lopen, zodat ik haar op tijd kan roepen, mocht dat nodig zijn.
Overigens laat ik haar in de buurt van auto-wegen nog steeds niet los. Maar dat doe ik met mijn andere hond ook niet, terwijl die nooit ergens acher aan zal gaan.
Ik weet niet hoe lang je al traint met je hond, maar bij mij heeft het wel een paar maanden geduurd, hoor. Hoop dat jouw hond binnenkort ook 'rustig' los kan lopen. Succes er mee!
-
Nikita
- Vaste gebruiker
Ik heb ook een alaskan malamute teefje, Nikita, van 6 jaar oud.

Ze kan gewoon los, alleen niet in de bebouwde kom. Heb het in het begin ooit met een lange lijn geprobeerd maar ging toen bijna onderuit
Maar het scheelt dat ze altijd terug komt en niet zo'n heel sterk jachtinstinct heeft.

Ze kan gewoon los, alleen niet in de bebouwde kom. Heb het in het begin ooit met een lange lijn geprobeerd maar ging toen bijna onderuit
Maar het scheelt dat ze altijd terug komt en niet zo'n heel sterk jachtinstinct heeft.
Het is de kieltepetoet, de stinkiedinkie malamoet 

- Rami
- Zeer actief
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Rami
- Zeer actief
- schelsey
- Zeer actief
-
lloyd
- geregistreerd lid
alaskan malamute
hoi
wij hebben een alaskan malemute. Ze zijn lief van karakter echte knuffelberen. Je kan er veel plezier aan hebben als je ze goed opvoedt
en stevig op je benen staat .Trekken is hun lust.Dus normaal over straat lopen zoals met een andere soort ras vergeet dat maar.
gr lloyd de knuffelbeer
wij hebben een alaskan malemute. Ze zijn lief van karakter echte knuffelberen. Je kan er veel plezier aan hebben als je ze goed opvoedt
en stevig op je benen staat .Trekken is hun lust.Dus normaal over straat lopen zoals met een andere soort ras vergeet dat maar.
gr lloyd de knuffelbeer