Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mij ook, maar naar nogeens kijken kan ook wel toller x springer spaniel. Leuk hondje, maar vind hem apart staan op zijn achterpoten (zo doorgebogen lijkt het weL)
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
In ieder geval cocker
Zou ook een toller in kunnen zitten, maar denk het niet. Vindt de kniehoeking daar iets te veel voor.
Ik zou zeggen cocker x setter
ik heb wel werkend lijnen van engelse cockers dit type gezien veel hoger op de benen en slanker in lichaam. die totaal niet lijken op de showtype cockers.
wat dus wel zuiver engels cockers zijn. alleen niet van het doorsnee type.
effe kijken of ik een foto kan vinden
Toen ik de vraag las en slechts het koppie op de eerste foto zag omdat ik nog niet voldoende naar beneden gescrolld had, was mijn eerste reactie ook een kruising met een Toller.
Dus ik zou willen zeggen cocker en toller maar ik vind setter ook wel kunnen.
OT: ik vind die werklijnen van de Engelse cocker, die Amiwoods laat zien, wel heel erg mooi .
Inge O schreef:
toch hebben ook die (overigens zeer mooie) werktypes altijd nog een stuk meer 'body' dan dit hondje - raszuiver kan hij naar mijn idee dus zeker niet zijn, ook niet in het werktype.
deze zijn nog klein en redelijk veel body ik heb ze vanuit het oostblok gezien die veel hoger op de benen waren en slanker in bouw net als het hondje op die foto's. en dan lijkt ie weer wel heel goed.
in het noorden des lands zit een broodfokker die doorgaans dit soort hondjes als engels cockers verkoopt bijna altijd rood of rood-bont.. of ze zuiver zijn is nog maar de vraag.
Die eerste foto doet mij denken aan een teckel.
Toller zie ik er, behalve de kleur, echt niet in.
Teckel maal Setter, maar of die kruising uberhaupt mogelijk is...
son-pei schreef:Die eerste foto doet mij denken aan een teckel.
Toller zie ik er, behalve de kleur, echt niet in.
Teckel maal Setter, maar of die kruising uberhaupt mogelijk is...
teckel ??
Ja zoeen
maar bij nader inzien...
Laatst gewijzigd door son-pei op 13 dec 2006 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk niet dat het Toller X Setter is want dan zou hij niet van die lange haren op z'n oren hebben. Ik ga denk ik toch voor Setter X Cocker, de setter wegens de slanke bouw en de Cocker wegens z'n formaat en beharing...