Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dobermann wandeling 16 december 13.00 uur Amsterdamse Bos

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

DoberLuca
Actief

Dobermann wandeling 16 december 13.00 uur Amsterdamse Bos

Ongelezen bericht door DoberLuca »

Wandeling staat ook aangekondigd op het dobermannforum (http://www.dobermannvereniging.nl/modul ... mpost37194)

Verzamelen vanaf 13.00 uur. Start wandeling 13.30 uur.

We verzamelen op het grasveld voor het houten gebouwtje (kan niet missen, er staat er maar een gebouwtje) op de Duizendmeterweg te Amstelveen. Zodra je in het Amsterdamse Bos rijdt, de paarse bordjes volgen naar ‘openluchttheater’. Een uitgebreide routebeschrijving staat hieronder beschreven.

BELANGRIJK: Willen jullie svp een handdoek meenemen om je hond af te drogen naar de wandeling?
Anders mogen ze niet mee naar binnen bij het koffietentje.

Nu nog mooi weer!! en geen kraaien (ivm kraaienkolder Luca) en reigers....... Nou ja, en anders kunnen jullie ook is een jachtdober zien.....
Tot de 16de in ieder geval.

Voor het geval dat: mijn telefoonnummer plaats ik liever niet op internet, je kunt mij een pm sturen en dan geef ik het je. Geen probleem……

Routebeschrijving

Vanuit richting Haarlem/Alkmaar A 9:
Afrit 6 ( Aalsmeer ), onderaan afslag linksaf, bij rotonde rechtdoor over de Ringvaartbrug , volgende rotonde rechtsaf, bij T-splitsing rechtsaf. Na circa 2 km rijd je langs de roeibaan (bosbaan). Zie verdere beschrijving onderaan.

Vanuit richting Utrecht A 9:
Afrit 6 ( Aalsmeer ), bij rotonde rechtsaf, volgende rotonde linksaf, over Ringvaartbrug, volgende rotonde rechtsaf, bij T-splitsing rechtsaf. Na circa 2 km rijd je langs de roeibaan (bosbaan). Zie verder beschrijving onderaan.

Vanuit richting Zaandam Coentunnel/ Den Haag A 10:
Afslag S 108 ( VU ziekenhuis, Buitenveldert ), onderaan afslag linksaf, u rijdt nu op de Amstelveenseweg, bij kruising Van Nijenrodeweg ( 2e stoplicht ) rechtsaf het Amsterdamse Bos in, bij T- splitsing linksaf. Na 500 meter rijd je langs de roeibaan (bosbaan). Zie verder beschrijving onderaan.

Vanuit richting Utrecht/Almere A 10:
Afslag S 108 ( VU ziekenhuis, Buitenveldert ), onderaan afslag linksaf u rijdt nu op de Amstelveenseweg, bij kruising Van Nijenrodeweg ( 3e stoplicht) rechtsaf het Amsterdamse Bos in, bij T- splitsing linksaf. Na 500 meter rijd je langs de roeibaan (bosbaan). Zie verder beschrijving onderaan.

Laatste stuk vanaf Bosbaan/roeibaan:
Als je langs de roeibaan rijdt, maakt de weg halverwege, een slinger. In deze slinger ga je links- of rechtsaf (afhankelijk vanuit welke richting je komt) de duizendmeterweg op. Dit staat aangegeven met een KLEIN bord ‘Openluchttheater’. Deze weg kan niet missen, is nl. de enige weg die je op kunt rijden halverwege de roeibaan.
Ong. 500 meter de weg oprijden, totdat je het houten gebouwtje ziet.
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Weten jullie dat je in het A'damse bos niet meer mag lopen met groepen groter dan 5 honden??
Er schijnt veel op te worden gecontroleerd, en het maakt niet uit dat de honden van verschillende eigenaren zijn die erbij lopen.
Afbeelding
DoberLuca
Actief

Ongelezen bericht door DoberLuca »

Dit mag wel.

Zelf loop ik altijd in het amsterdamse bos, ook in groepjes, en ik heb nog nooit gezeur gehad, en ik kom ook regelmatig de boswachter tegen.

Heb net toch nog even gebeld.

Het beleid is dat 1 persoon niet meer dan 5 honden bij zich mag hebben, dit ivm illegale hondenuitlaatservices etc.
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Heee dat is leuk, en nog om de hoek ook :mrgreen:
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

DoberLuca schreef:Dit mag wel.

Zelf loop ik altijd in het amsterdamse bos, ook in groepjes, en ik heb nog nooit gezeur gehad, en ik kom ook regelmatig de boswachter tegen.

Heb net toch nog even gebeld.

Het beleid is dat 1 persoon niet meer dan 5 honden bij zich mag hebben, dit ivm illegale hondenuitlaatservices etc.
`

Idd mag het wel, mits onder bovenstaande conditie.
Er word ook regelmatig bullenwandelingen georganiseerd in het A`damse bos.
Erg leuk altijd!!! deze foto is van een paar weken geleden.
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Dan zullen verschillende boswachters er misschien andere ideeën op na houden. Iemand die ik ken van het buitenlandsehondenforum is al meerdere malen tegen dit gezeur aangelopen, ook dus met meerdere mensen erbij en niet met maar 1 persoon en meer dan 5 honden.
Afbeelding
Laura W
Actief

Ongelezen bericht door Laura W »

Dat was ik waarschijnlijk. :wink:

Wij zijn inderdaad aangehouden door de boswachter toen we met z'n tweëen en onze zes honden in het bos liepen. Volgens de boswachter maakte het niets uit dat we met twee mensen en dus slechts drie honden per persoon liepen. We kwamen er wel nog met een waarschuwing vanaf. We hebben echter ook al gehoord van mensen die een boete kregen van 45 euro.

Iemand die ik ken van een ander forum wilde een wandeling in het Amsterdamse Bos organiseren en heeft het nagevraagd. Haar werd verteld dat dat inderdaad niet meer toegestaan is. Zelf heb ik maanden geleden een keer met het beheer van het Amsterdamse Bos gebeld. Ik hoorde toen namelijk al geruchten over deze regel. Het beheer wist toen van niets. Het is geloof ik maar net wie je treft. :19:

Het schijnt in de APV van Amstelveen te staan, maar op internet kan ik alleen maar oude APV vinden en daar staat het niet in. Als iemand het eens echt goed wil uitzoeken graag, want ik weet het inmiddels ook niet meer. :denken:

Verder hoop ik natuurlijk dat jullie een hele leuke, probleemloze wandeling hebben gehad. :ok:
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Laura W schreef:Dat was ik waarschijnlijk. :wink:
Yep :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”