]Bij mijn vrend hebben ze als kind zijnde een hond gehad, een labrador-achtige kruising (Pollie). Toen Pollie is overleden hebben ze geen hond weer gehad omdat zijn ouders dat niet meer wilden.
Bij mij zelf ik het eigenlijk vrijwel hetzelfde gegaan. Toen ik 10 was is onze hond Pepper overleden aan kanker. Pepper was een 'ongelukje', een mechelse herder x golden retriever.
Natuurlijk heb ik van de opvoeding enzo toen niet echt veel meegekregen omdat ik daar nog te klein voor was. Maar honden hebben me altijd blijven weten te boeien en ik lees er al jaren over. Mijn droom was om toch ooit weer een eigen hond te hebben en nu lijkt het daar dus eindelijk tijd voor te zijn.
Wat wij zelf te gekke rassen vinden zijn:
*Bull Terrier
*Dobermann
*Fox Terrier (gladhaar)
*(Duitse) Herders
Erg varierend dus.
Ook al heb ik me altijd met honden beziggehouden omdat ik het geweldige beesten vind, ik heb natuurlijk alleen vroeger een hond gehad. Veel praktijkervaring heb ik dus niet.
Daarom denk ik eigenlijk dat deze rassen niet zo heel geschikt zullen zijn voor ons. Wat denken jullie?
We zijn er trouwens ook nog niet helemaal uit of we een pup gaan nemen of een volwassen hond, maar ik dénk dat het toch uiteindelijk een volwassen hond gaat worden. En dan waarschijnlijk uit het asiel.