We hebben besloten voor eerste nestkeus te gaan omdat wij per se een teefje willen en natuurlijk liefst eentje die goed bij onze huidige hond past. Als we geen eerste nestkeus hadden gewild waren we wel beduidend goedkoper uitgeweest, maar ja....Het is de eerste hond waar we zoveel voor gaan betalen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Prijsverschillen
Moderator: moderatorteam
- Vlinder
- Actief
- Mijn ras(sen): Bulldoggen
- Aantal honden: 3
Tja.......wij hebben een Old time bulldog pup "besteld" en moeten voor de eerste nestkeus € 1250 betalen.
Tuurlijk is dat veel geld, maar in ruil daarvoor krijgen we levenslange garantie op erfelijke gebreken en we hebben een heel goed gevoel bij de fokker en de pappa en mamma van onze toekomstige pup.
We hebben besloten voor eerste nestkeus te gaan omdat wij per se een teefje willen en natuurlijk liefst eentje die goed bij onze huidige hond past. Als we geen eerste nestkeus hadden gewild waren we wel beduidend goedkoper uitgeweest, maar ja....Het is de eerste hond waar we zoveel voor gaan betalen.
Groetjes!

- Dipsausje
- Actief
- Contacteer:
Ik denk dat dit ras bedoeld wordt: http://www.hondenland.nl/main.php?soort=oldeMartijn schreef:Old time?
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Meer geld betalen voor een eerste nestkeus?Vlinder schreef:Tja.......wij hebben een Old time bulldog pup "besteld" en moeten voor de eerste nestkeus € 1250 betalen.Tuurlijk is dat veel geld, maar in ruil daarvoor krijgen we levenslange garantie op erfelijke gebreken en we hebben een heel goed gevoel bij de fokker en de pappa en mamma van onze toekomstige pup.
Nog even en ze gaan de eerste nestkeus veilen op e-bay...
Ik vind sommige rassen ook enorm duur, prijzen boven de 800 euro alsof het niets is. Niet mijn idee dus, dat zijn ook geen prijzen die bij mijn ras gebruikelijk zijn (gelukkig).
-
Marion.
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
Niet alleen bij de kooiker dus ook bij het markiesjeZoek stok! schreef:Maar de rasvereniging heeft toch ook invloed? Die kan een prijs toch laag houden? Volgens mij is dat wel wat bij de Kooiker gebeurt.
Doordat de pupprijs laag is is het ras ook niet aantrekkelijk voor broodfok
Al vind ik wel dat de prijs voor een markiesje wat omhoog zou mogen om het fokken rendabel te houden.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Maar ik ben zo benieuwd naar de prijsverschillen tussen de rassen. Want jouw Teckels kosten dus 700 euro, terwijl Bram 550 euro was. En een Toller kost volgens mij boven de 1.000 euro. Waarom is een Kooiker goedkoper dan een Teckel en een Teckel weer goedkoper dan een Toller?Nanna schreef:Hier idem. Ik sta ook in voor erfelijke gebreken (werk met verkoopcontract), de pups worden gechipt, krijgen een stamboom en twee entingen. de ouders zijn op shows geweest en hebben allebei U gelopen. Ze zijn ook onderzocht op erfelijke oogafwijkingen.
Mijn pups kosten 700 euro en een teckel kan makkelijk 14 jaar mee. Dus voor 50 euro per jaar heb je een prima gefokt en gezond hondje.
IK vind dat niet duur....
Ik heb het dan bij alledrie de rassen over goede fokkers.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik vind daar wel wat voor te zeggen hoor. Als je meer dan 1.000 euro voor een pup vraagt, gaan er echt mensen afvallen die voor een lagere prijs wel bij een goede fokker hadden aangeklopt.*Anita* schreef:Niet alleen bij de kooiker dus ook bij het markiesjeZoek stok! schreef:Maar de rasvereniging heeft toch ook invloed? Die kan een prijs toch laag houden? Volgens mij is dat wel wat bij de Kooiker gebeurt.![]()
Doordat de pupprijs laag is is het ras ook niet aantrekkelijk voor broodfok
Al vind ik wel dat de prijs voor een markiesje wat omhoog zou mogen om het fokken rendabel te houden.

Linda, Izzie en Bram
-
Marion.
Weet ik niet Marc. Het kan een reden zijn ja, maar ik heb het idee dat in de broodfok meer de op dat moment populaire rassen gefokt worden. Dus Goldens voor 400 euro enzo.MARC_S schreef:Broodfok en alle leed die daaraan gekoppeld is komt voort uit het feit dat mensen doen alsof het normaal is dat een hondje van 8 weken 1200 euro mag kosten. Dat is niet de schuld van mensen die 1200 euro vragen maar wel een reden voor broodfokkers om met bulldoggen te gaan fokken.
Kenmerk van de broodfok is nog altijd de lagere prijs ten opzichte van de betere fokkers (omdat ze zonder stamboom zijn, je kent het riedeltje), volgens mij
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
precies, als je kijkt hoeveel hussels er rond lopen en geboren worden ( waar men van vind dat het echte jack russells zijn) tja voor 75 euro kun je er een ophalen uit een stal.. dus de broodfok gaat ook mee met de prijzen van de rashonden fokker, bv: hond bij goede fokker 1000 euro = hond bij broodfokker 500 euro.Martijn schreef:Klopt.Marion. schreef:Weet ik niet Marc. Het kan een reden zijn ja, maar ik heb het idee dat in de broodfok meer de op dat moment populaire rassen gefokt worden. Dus Goldens voor 400 euro enzo.MARC_S schreef:Broodfok en alle leed die daaraan gekoppeld is komt voort uit het feit dat mensen doen alsof het normaal is dat een hondje van 8 weken 1200 euro mag kosten. Dat is niet de schuld van mensen die 1200 euro vragen maar wel een reden voor broodfokkers om met bulldoggen te gaan fokken.
Kenmerk van de broodfok is nog altijd de lagere prijs ten opzichte van de betere fokkers (omdat ze zonder stamboom zijn, je kent het riedeltje), volgens mij
Daarnaast is geld niet de enige reden dat mensen naar de broodfokker gaan.
Heel vaak is het ook omdat ze domweg niet willen wachten.
Ze hebben besloten dat er een puppy moet komen en dan is wachten tot zaterdagochtend al heel erg lang.
Niks stambomen. Wat dondert het je wie de ouders van je hond zijn als je niet weet welke gevolgen dat heeft?
Die heb je hier op het forum zelfs. "Nou! Honden met een stamboom kenne toch ook zieke worde? Ik heb gewoon zonder stamboom en die is zeker te min!" dat geloel. Die mensen hebben gewoon geen idee.
Logisch dat ze voor goedkoop en makkelijk gaan.
bij de jacks dus, hond van goede fokker 500-600 euro, pup van broodfok 150 euro.
je kunt er ook bijna niet tegenop, het besef van mensen moet ook eerst anders worden.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Toller kost gemiddeld 800/900 euro.Zoek stok! schreef:Maar ik ben zo benieuwd naar de prijsverschillen tussen de rassen. Want jouw Teckels kosten dus 700 euro, terwijl Bram 550 euro was. En een Toller kost volgens mij boven de 1.000 euro. Waarom is een Kooiker goedkoper dan een Teckel en een Teckel weer goedkoper dan een Toller?Nanna schreef:Hier idem. Ik sta ook in voor erfelijke gebreken (werk met verkoopcontract), de pups worden gechipt, krijgen een stamboom en twee entingen. de ouders zijn op shows geweest en hebben allebei U gelopen. Ze zijn ook onderzocht op erfelijke oogafwijkingen.
Mijn pups kosten 700 euro en een teckel kan makkelijk 14 jaar mee. Dus voor 50 euro per jaar heb je een prima gefokt en gezond hondje.
IK vind dat niet duur....
Ik heb het dan bij alledrie de rassen over goede fokkers.
Laatst gewijzigd door marye op 13 dec 2006 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Klopt wat je zegt naast het feit dat helaas bullen wel als warme broodjes gaan in de broodfok omdat die echt populairder zijn dan goldens nu. De gemiddelde broodfok ambull of bulldog komt toch echt uit Polen. Ook bordeauxdoggen en dergelijke worden enorm veel verhandeld in de broodfok. Het scheelt de pupkoper zo 500 euro en dan heeft de hond nog een "stamboom" ook. Je hebt daarnaast inderdaad de hondjes in de winkels, de JRmixen en helaas ook de goldens voor 350 euro. Maar de grote puppyfarms zitten daarentegen weer vol Franse bulletjes en Co.Marion. schreef:Weet ik niet Marc. Het kan een reden zijn ja, maar ik heb het idee dat in de broodfok meer de op dat moment populaire rassen gefokt worden. Dus Goldens voor 400 euro enzo.MARC_S schreef:Broodfok en alle leed die daaraan gekoppeld is komt voort uit het feit dat mensen doen alsof het normaal is dat een hondje van 8 weken 1200 euro mag kosten. Dat is niet de schuld van mensen die 1200 euro vragen maar wel een reden voor broodfokkers om met bulldoggen te gaan fokken.
-
Marion.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nee, bullen zijn vaak een stuk zieliger als ze slecht gefokt zijn. Ze zijn al zo zwak en ziekelijk aangelegd dus als daar mee gerotzooid wordt geeft dat echt veel hondenleedMarion. schreef:Ik mag zeker niet zeggen: "gelukkig!"MARC_S schreef:Klopt wat je zegt naast het feit dat helaas bullen wel als warme broodjes gaan in de broodfok omdat die echt populairder zijn dan goldens nu
Maar voor de golden is dat zeker "gelukkig"
-
Marion.
Heb je gelijk in. Maar voor "mijn ras" ben ik er wel blij omMARC_S schreef:Nee, bullen zijn vaak een stuk zieliger als ze slecht gefokt zijn. Ze zijn al zo zwak en ziekelijk aangelegd dus als daar mee gerotzooid wordt geeft dat echt veel hondenleedGoldens worden gewoon minder typisch en lelijk maar blijven op zich wel redelijk in elkaar zitten op HD na dan. Die honden lijden dus minder.
Maar voor de golden is dat zeker "gelukkig"![]()
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb al vaker discussies gevolgd, en aan sommige deel genomen over dit onderwerp.
Vooral over mijn Ebullen virus, en hoe de discussie ook gevoerd werd, t`kwam er altijd weer op neer dat er verschillende opvattingen zijn tussen de kopers en fokkers over de kostprijs van een nestje, en wat een pup nu zou “mogen” kosten.
Kopers verkijken zich veelal over de daadwerkelijke kosten, {en oké het vele werk wat een nestje met zich mee brengt}
Vooral de zogenaamde hobbyfokkers kwamen vaak heel creatief met opsommingen van extra kosten waarvan ik me op z`n minst 3x achter m`n oren moest krabben.
B.v. onbetaalde verlof opnemen en dan pakweg 3000 euro op de kostenpost zetten voor gederfde inkomsten, en/of de aanschaf van een grotere wasmachine, een airco enz.
De aanschaf v/d fokteef, en de kosten van levenslange verzorging als ze na 2,3 of 4 nestjes is uitgefokt…..
En dan alle doem scenario, s van wat als de fokteef ziek word, of bij Eb nog erger ze blijft in de narcose tijdens de keizersnede of overlijd tijdens de zwangerschap, doodgeboren puppy, s of nestjes van maar 2 stuks….
En dan de {levenslange}garantie op aangeboren afwijkingen die b.v. bij Ebullen veelvuldig kunnen zijn door een onzorgvuldig fokbeleid…..
Kortom zal je hobby maar wezen, mij niet gezien….. ik spaar wel tot ik die idiote ‘kostprijs” prijs kan betalen voor een verantwoord gefokte pup. {stukken goedkoper
}
Of ik haal er 1 uit het asiel, of een herplaatser die weg moet omdat de nieuwe bank anders zo vies word…………
Vooral over mijn Ebullen virus, en hoe de discussie ook gevoerd werd, t`kwam er altijd weer op neer dat er verschillende opvattingen zijn tussen de kopers en fokkers over de kostprijs van een nestje, en wat een pup nu zou “mogen” kosten.
Kopers verkijken zich veelal over de daadwerkelijke kosten, {en oké het vele werk wat een nestje met zich mee brengt}
Vooral de zogenaamde hobbyfokkers kwamen vaak heel creatief met opsommingen van extra kosten waarvan ik me op z`n minst 3x achter m`n oren moest krabben.
B.v. onbetaalde verlof opnemen en dan pakweg 3000 euro op de kostenpost zetten voor gederfde inkomsten, en/of de aanschaf van een grotere wasmachine, een airco enz.
De aanschaf v/d fokteef, en de kosten van levenslange verzorging als ze na 2,3 of 4 nestjes is uitgefokt…..
En dan alle doem scenario, s van wat als de fokteef ziek word, of bij Eb nog erger ze blijft in de narcose tijdens de keizersnede of overlijd tijdens de zwangerschap, doodgeboren puppy, s of nestjes van maar 2 stuks….
En dan de {levenslange}garantie op aangeboren afwijkingen die b.v. bij Ebullen veelvuldig kunnen zijn door een onzorgvuldig fokbeleid…..
Kortom zal je hobby maar wezen, mij niet gezien….. ik spaar wel tot ik die idiote ‘kostprijs” prijs kan betalen voor een verantwoord gefokte pup. {stukken goedkoper
Of ik haal er 1 uit het asiel, of een herplaatser die weg moet omdat de nieuwe bank anders zo vies word…………