Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
de titel zegt het al onze diva is nu 1 jaar en 2 maanden oud maar begint steeds meer uit haar giegel te stinken....
op dit moment krijgt ze diner brokken van bonzo,diegene die je met warm water aanmaakt.
en natuurlijk heeft ze een kluif en krijgt ze zo af en toe een dentastix enz..
verder vreet ze echter wel veel paardenstront zou het daar aan kunnen liggen,ik ben bezig met het af te leren maar met een eigen mesthoop en een puberende hond is dat niet makkelijk :N: .
kan het aanhet voer liggen of aan de stront en beter nog is er een goede oplossing om die stank iets tegen te gaan..
ze krijgt ook die fresh breath stengels van bonzo maar of die zo werken???
ik hoor het graag .
gr gemma
Ik ben geen voorstander van brokken, helemaal niet van dinner en Bonzo vind ik wel een van de slechtste merken die er bestaan.
Geef je hond een rauwe vleesmaaltijd met af en toe rauwe vleesbotten (stukken rib, of kippenpoten) en lappen vuile pens te eten. Dan krijgen de tanden tenminste echt iets te doen en zal je zien dat het gebit er goed van opknapt.
Je kan beginnen met rauwe vleesmaaltijden die te koop zijn in de dierenwinkel en later ook leren zelf de maaltijden van je hond samen te stellen.
Controleer ook even of er geen hoektanden van het pupgebit zijn achtergebleven.
Volgens mij ben je iets te enthousiast met je smilie's geweest!
maar dat ter zijde.... Ik zou inderdaad de hond eerst eens overzetten op betere voeding en verder ligt er aan mondgeur toch vaak een gebitsprobleem ten gronde. Waar stinkt de hond naar?
Wat de anderen hier al zeiden:ander voer en even het gebit laten nakijken door de dierenarts;een rottende kies of veel tandsteen kunnen allebei behoorlijke stankoverlast geven
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
op dit moment krijgt ze dit voer omdat we nog steeds bezig zijn om te proberen waar we het beste op doet.
de pedrigree sprong er bij ons uit we hebben fokker gehad maar dat wilde ze niet meer...
en om rauw vlees te gaasn voeren zie ik niet echt zitten sorry.. .
van de zomer is ze nog gecontrolleerd bij de dierenarts en tevens onder het mes geweest hij heeft verschillende kiezen getrokken en het tandsteen bijgewerkt ze stonk toen ook uit haar giegel en dat was een rotte tand echter ruikt ze niet zo hevig mer uit haat mond dus dat zal het niet zijn ik ben echter wel benieuwd wat jullie dan wel aanraden....
Bonzo en pedigree zijn beide echt rotzooi.
Als je echt niet vers wilt voeren zou ik voor een natuurlijkere brok kiezen als bijv.
Cavom, farmfood of prins.
Als je echt niet vers wilt voeren zou ik in ieder geval overgaan op een 'betere' brok zoals Farmfood of Cavom. De kwaliteit voer kan wel degelijk te maken hebben met stinken uit de bek, en dan bedoel ik niet alleen ontwikkeling van tandsteen maar ook de vertering.
Goede kluiven zijn ook nodig om het gebit te reinigen, wat Dentastix belooft klinkt aardig maar werkt volgens mij niet. Farmfood heeft goede kluiven, Rawhide heten ze. En hier staat b.v. elke dag een pensstaaf op het menu (naast andere rauwe botten).
Maar ten 1ste zou ik naar je DA gaan, kan zijn dat er nu weer een andere tand is gaan rotten.
Overigens, bij een hond van nog maar 1 jaar en dan al een rotte tand, meerdere kiezen getrokken en tandsteen vind ik echt iets niet kloppen!
marye schreef:Bonzo en pedigree zijn beide echt rotzooi.
Als je echt niet vers wilt voeren zou ik voor een natuurlijkere brok kiezen als bijv.
Cavom, farmfood of prins.
Natas. schreef:Als je echt niet vers wilt voeren zou ik in ieder geval overgaan op een 'betere' brok zoals Farmfood of Cavom. De kwaliteit voer kan wel degelijk te maken hebben met stinken uit de bek, en dan bedoel ik niet alleen ontwikkeling van tandsteen maar ook de vertering.
Goede kluiven zijn ook nodig om het gebit te reinigen, wat Dentastix belooft klinkt aardig maar werkt volgens mij niet. Farmfood heeft goede kluiven, Rawhide heten ze. En hier staat b.v. elke dag een pensstaaf op het menu (naast andere rauwe botten).
Maar ten 1ste zou ik naar je DA gaan, kan zijn dat er nu weer een andere tand is gaan rotten.
Overigens, bij een hond van nog maar 1 jaar en dan al een rotte tand, meerdere kiezen getrokken en tandsteen vind ik echt iets niet kloppen!
wij hebben haar vanaf dat ze 6 mnd is we komen met regelmaat bij de dierenarts omdat ze vaak ergens tegen aan loopt vanwege haar oog,ze is rechts blind, ik zal eens gaan kijken naar de brok die jullie aanraden..
mijn honden eten ook brok , maar voor het gebid laat ik ze toch 1 a 2 keer in de week een penslap eten(leez scheuren)(resultaat stralend witte gebitten )
_diva_ schreef:
Waarom niet. Het is kant en klaar te koop en veel natuurlijker dan welke brok dan ook.
Zo'n jonge hond en dan al zo'n slecht gebit, daar schrik ik echt van.
Onze honden staan ook op brokken en kregen ondanks kluiven enz. last van tandsteen. Omdat vers en BARF voor ons practisch niet uitvoerbaar zijn, moesten we toch wat.
Sinds een maand of drie gebruiken we PlaqueOff van Buccosanté. Het is een voedingssupplement op basis van algen. We hebben het meegenomen van de shows, waar altijd mensen van PlaqueOff staan. We hebben er zeker een half jaar niet aan gewild omdat we niet geloofden dat het zou werken, maar verdomd: de tanden worden witter, de tandvleesontsteking van Tjeu is al stukken minder en de heren ruiken lekker fris uit de bek. Omdat Roumba bij ons werd afgeleverd met nagenoeg grijze kiezen en een enorme meurmuil krijgt ook zij het spul nu, maar het zal wel even duren voordat het gaat werken.
Ik heb alleen mijn twijfels over de verkrijgbaarheid in Nederland. Wij wonen en werken in Frankrijk waar het op iedere show verkrijgbaar is, maar in Nederland is het er volgens mij nog niet. Hier kun je meer info over het product krijgen en mocht je echt belangstelling hebben dan kun je ook even PB-en. http://www.molarltd.co.uk/plaqueoff/pro ... animal.htm
_diva_ schreef:
Waarom niet. Het is kant en klaar te koop en veel natuurlijker dan welke brok dan ook.
aan dat slechte gebit kunnen wij helaas niks meer doen.
ze is van de zomer onder narcose geweest bij de dierenarts die constateerde tevens dat er verschillede kiezen er gewoon niet waren.
verder heeft ze geen last van haar gebit en heeft ze stralend witte tanden.
het rauwe vlees zie ik gewoonniet zitten omdat het me uiteindelijk erg veeltijd gaat kosten.
op dit moment heb ik det ijd gewoonweg niet misscien dat het ooit nog komt.
gr gemma
_diva_ schreef:
aan dat slechte gebit kunnen wij helaas niks meer doen.
ze is van de zomer onder narcose geweest bij de dierenarts die constateerde tevens dat er verschillede kiezen er gewoon niet waren.
verder heeft ze geen last van haar gebit en heeft ze stralend witte tanden.
het rauwe vlees zie ik gewoonniet zitten omdat het me uiteindelijk erg veeltijd gaat kosten.
op dit moment heb ik det ijd gewoonweg niet misscien dat het ooit nog komt.
gr gemma
Het voeren van goede voeding heeft niks met tijd te maken. Een bak brokken stort je in een seconde leeg in een bak. Een zakje vlees laat je 's avonds in dezelfde bak ontdooien en zat hem de volgende dag voor zijn neus.
Veel duurder is het niet. Brokken zoals Hills en Eukenuba zijn vele malen duurder dan het geven van vleesvoer.
De prijs/kwaliteit verhouding is ook beter. In brokken zit veel waar een hond niks aan heeft, het is alleen maagvulling.
Ik zou nog redden wat er te redden valt. Zonder gebit heeft je hond niet jaren te leven.
Sjalot schreef:
Het voeren van goede voeding heeft niks met tijd te maken. Een bak brokken stort je in een seconde leeg in een bak. Een zakje vlees laat je 's avonds in dezelfde bak ontdooien en zat hem de volgende dag voor zijn neus.
Veel duurder is het niet. Brokken zoals Hills en Eukenuba zijn vele malen duurder dan het geven van vleesvoer.
De prijs/kwaliteit verhouding is ook beter. In brokken zit veel waar een hond niks aan heeft, het is alleen maagvulling.
Ik zou nog redden wat er te redden valt. Zonder gebit heeft je hond niet jaren te leven.
Als een hond een slecht gebit heeft, dan wil het niet meteen zeggen dat het met versvlees meteen een goed gebit wordt. Keizer heeft een slecht gebit en dat blijft een slecht gebit, ondanks dat ik versvlees voer. Wel blijft het allemaal schoner dan dat ik hem brokken zou voeren.
Mijn honden staan nu overigens beide op versvlees, en ik ben wel degelijk veel duurder uit, dan toen ze nog op farmfood stonden hoor!
Penotti & Sombra!
En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Sjalot schreef:
Als een hond een slecht gebit heeft, dan wil het niet meteen zeggen dat het met versvlees meteen een goed gebit wordt. Keizer heeft een slecht gebit en dat blijft een slecht gebit, ondanks dat ik versvlees voer. Wel blijft het allemaal schoner dan dat ik hem brokken zou voeren.
Mijn honden staan nu overigens beide op versvlees, en ik ben wel degelijk veel duurder uit, dan toen ze nog op farmfood stonden hoor!
ik denkidd dat het vers voeren het gebit van div aer niet heel veel beter op maakt verder zal ik inderdaad veel duurder uit zijn met vers voer ik heb al eerder vleesschijven gevoerd en die waren ook prijzig.
dat geeft op zich niet maar dat verhelpt niet het gebits prbleem.
zoals ik al eerder zei aan dit gebit is naast dat ze wat tanden mist en sommige scheef staan verder niks mis.
een rotte tand kan elke hond overkomen.....
Sjalot schreef:
ik denkidd dat het vers voeren het gebit van div aer niet heel veel beter op maakt verder zal ik inderdaad veel duurder uit zijn met vers voer ik heb al eerder vleesschijven gevoerd en die waren ook prijzig.
dat geeft op zich niet maar dat verhelpt niet het gebits prbleem.
zoals ik al eerder zei aan dit gebit is naast dat ze wat tanden mist en sommige scheef staan verder niks mis.
een rotte tand kan elke hond overkomen.....
gr gemma
door KVV wordt een gebit opzich niet beter, het blijft zacht voer.
maar als je rauw voert kan je wel weer rauwe vleesbotten geven en die botten zijn wel bevorderlijk voor een beter gebit.
Hanneke schreef:Onze honden staan ook op brokken en kregen ondanks kluiven enz. last van tandsteen. Omdat vers en BARF voor ons practisch niet uitvoerbaar zijn, moesten we toch wat.
Sinds een maand of drie gebruiken we PlaqueOff van Buccosanté. Het is een voedingssupplement op basis van algen. We hebben het meegenomen van de shows, waar altijd mensen van PlaqueOff staan. We hebben er zeker een half jaar niet aan gewild omdat we niet geloofden dat het zou werken, maar verdomd: de tanden worden witter, de tandvleesontsteking van Tjeu is al stukken minder en de heren ruiken lekker fris uit de bek. Omdat Roumba bij ons werd afgeleverd met nagenoeg grijze kiezen en een enorme meurmuil krijgt ook zij het spul nu, maar het zal wel even duren voordat het gaat werken.
Ik heb alleen mijn twijfels over de verkrijgbaarheid in Nederland. Wij wonen en werken in Frankrijk waar het op iedere show verkrijgbaar is, maar in Nederland is het er volgens mij nog niet. Hier kun je meer info over het product krijgen en mocht je echt belangstelling hebben dan kun je ook even PB-en. http://www.molarltd.co.uk/plaqueoff/pro ... animal.htm
Ik gebruik naast de botten ook Plaque Off. Stond er in het begin ook vrij sceptisch tegenover maar het werkt echt. Er wordt wel vermeld dat het toch wel zo'n 6-8 weken duurt voordat je iets merkt en dat klopt ook wel. Ik koop het op Crufts. In Nederland is het voor zover ik weet niet verkrijgbaar, ook op shows heb ik het nog niet gezien behalve in Engeland.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody In liefdevolle herinnering: Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Ik ben het eens met de rest, Bonzo is ook veel te zout, kan je nog meer problemen van krijgen. Rottende tanden bij een jonge hond? Heel triest. Als zijn adem ook stinkt naar amoniak en de slijmvliezen bleek zijn moet je je echt zorgen gaan maken dan zou hij zelfs nierproblemen kunnen hebben. ( Had onze Tom ook, maar die was
Hills heeft een een soort brokjes, met dental care, verkrijgbaar bij de dierenarts. Daar worden tander ook schoner en mooier van.
Ik vind Bonzo zowiezo helemaal niks. En heb vaker gehoord dat honden daarvan uit hun mond gaan stinken. Mocht Diva erg veel last hebben dan kun je eventueel de Dentidog spray gebruiken. 's Avonds op elke kaak 1 maal sprayen bakje water wegnemen. 's Morgens eerst een paar harde brokjes geven en dan bakje water terugzetten. Dentidog maakt de tandplak week en door de harde brokken wordt dit los gemaakt en door het water weggespoeld.
Zeer aan te bevelen voor de oudere honden die niet meer goed kunnen kauwen.