Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
waakhond
Moderator: moderatorteam
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
waakhond
We zitten er in de toekomst aan te denken een waakhond te nemen.. Of in ieder geval een hond die ook kan waken. We hebben al een paar keer gehad dat iemand blijkbaar onze poortdeur open doet, en dat vind ik geen prettig idee.
We hebben alleen nogwal wat eisen.
1: ze moet met andere honden kunnen leven ( voornamelijk dus de shih tzu)
2: moet met katten kunnen leven
3: moet zo te trainen zijn dat ze niet mijn broertje van 6 opvreet als die binnen komt rennen
4: wel lief en vriendelijk, knuffelen etc etc etc..... dus niet helemaal zwaar afstandelijk.
Kwa uiterlijk, vacht, kleur maakt het me geen ene moer uit... ik vind alles leuk. Alleen ben ik er nog niet uit kwa geslacht. Ik heb zelf ook een reu en wil dus geen vechtpartijen hebben.
Welk ras voldoet aan deze eisen?
3: moet zo te trainen zijn dat ze niet mijn broertje van 6 opvreet als die binnen komt rennen
4: wel lief en vriendelijk, knuffelen etc etc etc..... dus niet helemaal zwaar afstandelijk.
Kwa uiterlijk, vacht, kleur maakt het me geen ene moer uit... ik vind alles leuk. Alleen ben ik er nog niet uit kwa geslacht. Ik heb zelf ook een reu en wil dus geen vechtpartijen hebben.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.

- CKS
- Zeer actief
-
mar117
Re: waakhond
Een oudduitse herder? Onze Ivar maakt onderscheid in gewone huisgeluiden en "stront aan de knikker geluiden". Als er overdag iemand aan onze poort zit, wordt er niet geblaft, maar o wee degene die het 's nachts probeert. Dan zet hij het huis op stelten!Ailena schreef:We zitten er in de toekomst aan te denken een waakhond te nemen.. Of in ieder geval een hond die ook kan waken. We hebben al een paar keer gehad dat iemand blijkbaar onze poortdeur open doet, en dat vind ik geen prettig idee.
Verder is het een superhond om in huis te hebben. Maar wel een die zijn mannetje staat bij bedreiging.
Groetjes Marijke
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
punt 1, 2, 3 zijn denk ik wel aan iedere waakhond aan te leren.
jouw punt 4 gaat niet op voor mijn teef, die moet niet door vreemde aangehaald worden
ze gaat niet bijten, maar eens flink snauwen (nu ja, de eerste keer dat je ze wil aaien toch, er heeft nog nooit iemand een 2de keer geprobeerd
)
maar ook dat zal van hond tot hond afhangen.
Mijn teef moet dus niets van vreemde weten, floyd is een allemansvriend.
en beide zijn uitstekende wakers
jouw punt 4 gaat niet op voor mijn teef, die moet niet door vreemde aangehaald worden
maar ook dat zal van hond tot hond afhangen.
Mijn teef moet dus niets van vreemde weten, floyd is een allemansvriend.
en beide zijn uitstekende wakers
-
Remco
- Actief
- Contacteer:
-
pia zz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
boxer - Aantal honden: 2
-
boxersien
Hier een stel super waakhonden lopen. alleen blaffen ze te snel naar mijn zin af en toe, maar dat verschilt weer per hond. iedereen kan gewoon naar binnen komen. Geen problemen, maar doe het niet in het donker proberen als je vreemd ben. Let wel op bij dogachtigen dat ze vaak ook gezellige huishond willen zijn (niet allemaal) bv. de boxer zal niet blij zijn met een waakhond taak buiten als het gezin binnen zit 
- Amaranthas
- Zeer actief
- Contacteer:
-
pia zz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
boxer - Aantal honden: 2
-
boxersien
pia zz schreef:ja, maar dat had je er niet bijgeschreven
ik zou eens kijken op www.dierenasiels.com daar is vast wel wat van je gading te vinden en karakter is dan ook bekent
-
Melanie 74
Zoek je een hond die je familie(roedel) beschermt en dus met zijn roedel samenleeft of is het meer een hond die buiten het terrein moet bewaken?
Als je n.l. het eerst zoekt denk dan aan de zgn. berghonden
(Ik betrek dit op de tatra maar ik denk dat het op meerdere rassen geldz).
Alles wat bij hun roedel hoort (katten, konijnen, kinderen andere honden ) beschermen ze. Ook bezoek wat vaak komt hoort daarbij, als ze gewend zijn aan kinderen is dat ook geen probleem.
De mijne zijn erg lief voor mijn neefjes van bijna 7 en bijna 3.
En voor het eigen gezin (mits in huis levend) de grootste kroelkonten die je maar kunt wensen
Teven zijn trouwens net zo waaks als reuen, soms kunnen de reuen wat machogedrag buitenshuis vertonen. Het socaliseren is erg belangrijk, en dat begint al bij de fokker maar dat hoef ik jou niet te vertellen geloof ik.
Als je n.l. het eerst zoekt denk dan aan de zgn. berghonden
(Ik betrek dit op de tatra maar ik denk dat het op meerdere rassen geldz).
Alles wat bij hun roedel hoort (katten, konijnen, kinderen andere honden ) beschermen ze. Ook bezoek wat vaak komt hoort daarbij, als ze gewend zijn aan kinderen is dat ook geen probleem.
De mijne zijn erg lief voor mijn neefjes van bijna 7 en bijna 3.
En voor het eigen gezin (mits in huis levend) de grootste kroelkonten die je maar kunt wensen
Teven zijn trouwens net zo waaks als reuen, soms kunnen de reuen wat machogedrag buitenshuis vertonen. Het socaliseren is erg belangrijk, en dat begint al bij de fokker maar dat hoef ik jou niet te vertellen geloof ik.
-
boxersien
- eternal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
- Aantal honden: 1
De RR (= Ridgeback) is ook een goeie waak hond.
Goed voor zijn eigen gezin en zal zijn gezin ook beschermen.
Tenzij je die van mij hebt. Die vindt elk persoontje aardig. En kwispelt het liefs haar staart er af. Maar dat kan nog veranderen als ze ouder worden hè.
Maar wel een hond met gebruiksaanwijzingen.
Maar dat is elke hond wel toch?
Goed voor zijn eigen gezin en zal zijn gezin ook beschermen.
Tenzij je die van mij hebt. Die vindt elk persoontje aardig. En kwispelt het liefs haar staart er af. Maar dat kan nog veranderen als ze ouder worden hè.
Maar wel een hond met gebruiksaanwijzingen.
Maar dat is elke hond wel toch?
Laatst gewijzigd door eternal op 18 dec 2006 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
WOEF!
- Zeer actief
-
joline
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
- zonta
- Actief
Wij hebben een grote sint bernard voor de waak.Helaas is dat plan niet echt gelukt , het is een knuffelbeer geworden
Wij wonen buitenaf en er komt hier veel volk op het erf , maakt verder niet uit maar sommige zien er niet zo lief uit
Bruno (st.bernard) maakt alleen al door zijn grote indruk op mensen.Als ze me vragen stellen over Bruno zeg ik altijd "hij is lief als ik in de buurt ben , maar als Bruno alleen is sta ik niet in voor de gevolgen " Ik zal nooit tegen vreemde mensen zeggen dat het een WATJE is.
Ik voel me veilig met hem in m,n buurt.Durf zelfs s,nachts de deur open te maken , maar Bruno staat dan wel aan mijn zijde
.
Gr,Zonta
Wij wonen buitenaf en er komt hier veel volk op het erf , maakt verder niet uit maar sommige zien er niet zo lief uit
Ik voel me veilig met hem in m,n buurt.Durf zelfs s,nachts de deur open te maken , maar Bruno staat dan wel aan mijn zijde
Gr,Zonta
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
mechelaar
maar ook hier zit enorm veel verschil in, de een is een kroelkont en de ander totaal niet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Amaranthas
- Zeer actief
- Contacteer:
Mol schreef:een waakhond die moet kunnen knuffelen, hmmmm, vreemde combinatie, een waakhond die lief moet zijn???
een waakhond is in mijn ogen een hond die goed is voor eigen, maar alles wat vreemt is en onaagekondigt op je terein stap even verteld dat je niet welkom bent.
mol
dat bedoel ik dus ook...... ik wil geen hond die zich van je distangeerd( schrijf ik dit zo goed?

- Mol
- Zeer actief
ja sorry hoor maar ik vind dat het een niet met het ander samen kanAilena schreef:Mol schreef:een waakhond die moet kunnen knuffelen, hmmmm, vreemde combinatie, een waakhond die lief moet zijn???
een waakhond is in mijn ogen een hond die goed is voor eigen, maar alles wat vreemt is en onaagekondigt op je terein stap even verteld dat je niet welkom bent.
mol
dat bedoel ik dus ook...... ik wil geen hond die zich van je distangeerd( schrijf ik dit zo goed?) ondanks dat deze de boel in de gaten houd.
mol
-
tineke
Onze honden doen niets liever dan knuffelen met ons maar zijn toch waaks.Mol schreef:ja sorry hoor maar ik vind dat het een niet met het ander samen kanAilena schreef:Mol schreef:een waakhond die moet kunnen knuffelen, hmmmm, vreemde combinatie, een waakhond die lief moet zijn???
mol
dat bedoel ik dus ook...... ik wil geen hond die zich van je distangeerd( schrijf ik dit zo goed?) ondanks dat deze de boel in de gaten houd.
mol
Het 1 hoeft het ander toch niet uit te sluiten per definitie.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Mol gaf al aan dat een waakhond goed voor eigen is.tineke schreef:Onze honden doen niets liever dan knuffelen met ons maar zijn toch waaks.Mol schreef:ja sorry hoor maar ik vind dat het een niet met het ander samen kanAilena schreef:Mol schreef:een waakhond die moet kunnen knuffelen, hmmmm, vreemde combinatie, een waakhond die lief moet zijn???
mol
mol
Hier idem goed voor eigen als vreemde zou ik niet graag ongewenst binnenkomen.

Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Waaks zijn ze zeker,qua blaffenjoline schreef:De wolfskees![]()
Ik heb er hier 1, hij is ontzettend waaks, eenkennig, maar dol op zijn eigen familieleden. Verder zijn ze makkelijk op te voeden en luisteren goed naar het baasje. Ze kunnen prima met andere dieren, en passen zich makkelijk aan
Maar de zelfvertrouwen om daad bij kracht te zetten mis ik,maar ze is nog jong en ach,staat er nog 1 achter haar

Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
-
tineke
Oke dan zijn we het dus gewoon eensgreatdane schreef:Mol gaf al aan dat een waakhond goed voor eigen is.tineke schreef:Onze honden doen niets liever dan knuffelen met ons maar zijn toch waaks.Mol schreef:ja sorry hoor maar ik vind dat het een niet met het ander samen kanAilena schreef:
mol
Hier idem goed voor eigen als vreemde zou ik niet graag ongewenst binnenkomen.
- Amaranthas
- Zeer actief
- Contacteer:
- Amaranthas
- Zeer actief
- Contacteer:
tsja ik vind dus dat dat wel moet kunnen, maargoed ik ben dan ook niet bekend met grote rassen ( en die in mijn kindertijd er waren weet ik weinig meer van)Mol schreef:ja sorry hoor maar ik vind dat het een niet met het ander samen kanAilena schreef:Mol schreef:een waakhond die moet kunnen knuffelen, hmmmm, vreemde combinatie, een waakhond die lief moet zijn???
mol
mol

- Chione
- Zeer actief
- Vlinder
- Actief
- Mijn ras(sen): Bulldoggen
- Aantal honden: 3
Onze hond zou ook zeer geschikt zijn. Wij hebben een kruising EB x AB en het is de grootste knuffelkont die er is. Maar als wij weg zijn zit hij buiten in de tuin (met kennel en nachthok). Als er dan iemand over de schutting durft te kijken vliegt hij erop af!
Ook als ik met hem in het bos loopt let hij goed op me. Kom ik een vreemde tegen die hij niet vertrouwd, dan komt hij meteen naast me lopen. Heerlijk zo'n bodyguard!
Het kan dus goed hoor, een waakzame knuffel
Ook als ik met hem in het bos loopt let hij goed op me. Kom ik een vreemde tegen die hij niet vertrouwd, dan komt hij meteen naast me lopen. Heerlijk zo'n bodyguard!
Het kan dus goed hoor, een waakzame knuffel
Groetjes!