Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie vertelt me wat meer over een Border Collie?
Moderator: moderatorteam
-
jesiru
- geregistreerd lid
Wie vertelt me wat meer over een Border Collie?
Sinds vorige dinsdag hebben wij een Border Collie in huis. We hebben hem uit een asiel geadopteerd. Hij is een reu en is 2.5 jaar oud. Wat geven jullie als eten aan jullie Border? Wat doen jullie zoal om hem bezig te houden? Hij is heel kalm en lijkt soms te lui om te gaan wandelen. Met de kinderen is hij superlief. Hij is net een grote teddybeer. Binnen slaapt hij meestal maar eenmaal buiten is hij niet weg te slaan van onze twee konijnen. Hij kan soms uren voor dat hok zitten staren, wanneer je hem dan roept komt hij niet. Wie heeft wat tips in het algemeen. Ik heb hier een boekje over Border Collies maar daar steeds in dat ze willen werken maar Balto is nogal aan de luie kant.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Ik ben in het bezit van een border collie met behoorlijk veel energie.
Eerlijk gezegt ken ik maar weinig borders die echt lui zijn. In huis is mijn border ook redelijk rustig maar buiten altijd bezig. Een gewone wandeling vind Pardoes wel leuk maar hij word pas echt enthousiast als er balletjes bij komen of bij de behendigheid.
Hij krijgt hier kvv en farmfood.
Wat wil je weten?
Eerlijk gezegt ken ik maar weinig borders die echt lui zijn. In huis is mijn border ook redelijk rustig maar buiten altijd bezig. Een gewone wandeling vind Pardoes wel leuk maar hij word pas echt enthousiast als er balletjes bij komen of bij de behendigheid.
Hij krijgt hier kvv en farmfood.
Wat wil je weten?
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

-
boxersien
Ik ken ook alleen maar hyperactieve gevallen. Heb ooit weleens gedacht dat er hier een BC was die niet veel beweging nodig had. Hij lag heel de dag te slapen. Later bleek hij 's nachts het terrein af te gaan en de hele nacht op pad te gaan om 's morgens vroeg terug te keren en net te doen alsof hij precies wist dat hij niet van het terrein mocht en dus ook nooit van het terrein af liep als er iemand wasv
. Wel slim
ben ook wel benieuwd naar een foto
ben ook wel benieuwd naar een foto
-
Drossie
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie - Aantal honden: 3
Ik heb hier 2 Borders die vrij veel slapen hoor.
Overdag zijn we vrij veel bezig, maar savonds kunnen ze echt een paar uur slapen na elkaar. Maar als ik er dan mee buiten kom zijn ze direct actief he.
Ik zorg wel dat ze genoeg bezig zijn overdag. Zo gaan we elke dag ofwel fietsen ofwel lopen. Daarnaast nog een wandeling van minstens een uur met tussendoor wat ballen gooien. En dan 'savonds nog een klein half uurtje wandelen/ballen gooien/ballen zoeken.
Ahja, hier krijgen ze nu beiden Carnibest, maar binnenkort fulltime BARF. (meer uitleg daarover in het voedingsforum).
Overdag zijn we vrij veel bezig, maar savonds kunnen ze echt een paar uur slapen na elkaar. Maar als ik er dan mee buiten kom zijn ze direct actief he.
Ik zorg wel dat ze genoeg bezig zijn overdag. Zo gaan we elke dag ofwel fietsen ofwel lopen. Daarnaast nog een wandeling van minstens een uur met tussendoor wat ballen gooien. En dan 'savonds nog een klein half uurtje wandelen/ballen gooien/ballen zoeken.
Ahja, hier krijgen ze nu beiden Carnibest, maar binnenkort fulltime BARF. (meer uitleg daarover in het voedingsforum).
Laatst gewijzigd door Drossie op 18 dec 2006 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Selian
- Actief
- Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's - Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
selian is een hond uit werklijnen die graag wil werken en ook energie voor 10 heeft als het moet.
Maar in huis is hij heel rustig, slaapt veel komt af en toe eens met een speeltje aanzeulen en gaat dan weer in zn mand of onder de tafel liggen.
Buiten gewoon even een wandeling om te plassen en te poepen is hij heerlijk rustig. Zodra hij merkt dat we echt even op pad gaan en het balletje mee gaat is het een spring in het veld die dolgraag het balletje wil om er vervolgens eindeloos mee in de weer te gaan. Ik moet zeggen van dat het klaar is want hij stopt niet uit zichzelf. Ook tijdens te behendigheidsles is hij zo fanatiek dat hij niet aan de kant wil wachtten maar alsmaar door wil gaan.
Maar eenmaal in huis is hij weer lekker rustig. Heb gelijk van pup af aan geleerd dat buiten gespeeld mag worden en binnen rust. Ook op het oog als er een bc bij komt ze niet als 2 dolle stieren door het hele huis vliegen.
Tuurlijk zijn we binnen wel aan het spelen maar niet zoals we buiten doen. Binnen is veel geestelijk vermaak zoals een activity bal, snoepjes en speeltjes verstoppen en zoeken etc.
Alleen boven op zolder ligt zijn "tunnel" waar hij lekker gek mag doen.
Het buiten eindeloos naar de konijnen liggen staren is eyen. Dit gebruikt een border collie om te fixeren en ze een bepaalde kant op te dwingen. Dit maakt een bc ook een goede schapendrijver. Dit is wel rastypisch want zover mij bekend is heeft geen enkel ander ras het eye. Dus het is wel degelijk een border collie.
Maar toch een foto is altijd hartstikke leuk
Selian krijgt momenteel Royal Canin Energy 4800 .
Als je iets wilt weten mag je me gerust pb-en of emailen.
xxx
Maar in huis is hij heel rustig, slaapt veel komt af en toe eens met een speeltje aanzeulen en gaat dan weer in zn mand of onder de tafel liggen.
Buiten gewoon even een wandeling om te plassen en te poepen is hij heerlijk rustig. Zodra hij merkt dat we echt even op pad gaan en het balletje mee gaat is het een spring in het veld die dolgraag het balletje wil om er vervolgens eindeloos mee in de weer te gaan. Ik moet zeggen van dat het klaar is want hij stopt niet uit zichzelf. Ook tijdens te behendigheidsles is hij zo fanatiek dat hij niet aan de kant wil wachtten maar alsmaar door wil gaan.
Maar eenmaal in huis is hij weer lekker rustig. Heb gelijk van pup af aan geleerd dat buiten gespeeld mag worden en binnen rust. Ook op het oog als er een bc bij komt ze niet als 2 dolle stieren door het hele huis vliegen.
Tuurlijk zijn we binnen wel aan het spelen maar niet zoals we buiten doen. Binnen is veel geestelijk vermaak zoals een activity bal, snoepjes en speeltjes verstoppen en zoeken etc.
Alleen boven op zolder ligt zijn "tunnel" waar hij lekker gek mag doen.
Het buiten eindeloos naar de konijnen liggen staren is eyen. Dit gebruikt een border collie om te fixeren en ze een bepaalde kant op te dwingen. Dit maakt een bc ook een goede schapendrijver. Dit is wel rastypisch want zover mij bekend is heeft geen enkel ander ras het eye. Dus het is wel degelijk een border collie.
Maar toch een foto is altijd hartstikke leuk
Selian krijgt momenteel Royal Canin Energy 4800 .
Als je iets wilt weten mag je me gerust pb-en of emailen.
xxx
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
-
Selian
- Actief
- Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's - Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
Nou ja zeg. Toevallig heb ik zo'n hondje dat alleen maar wil werken, maar ik heb absoluut geen hyper geval en hij past perfect hier in het gezin ( terwijl ik ook nog een verstandelijk gehandicapte broer heb die nog in huis woont )! En ik ken hier zeker mee gevallen van! Je moet niet alles over 1 kam scheren.Nanna schreef:Wees blij dat je een luie Border Collie hebt; zo'n hyper geval dat alleen maar wil werken is niks voor in een gezin.
IS het wel een Border Collie, meestal zijn asiels niet zo rassenkennerig en noemen ze alles dat zwart/wit is Border Collie...
Met andere woorden: heb je een foto van Balto?
Selian komt uit een werklijn, mama hond is actief in behendigheid en af en toe schapen en zijn vader is dagelijks bij de schapen.
Maar als je je hond een beetje op kan voeden is het geen enkel probleem om hem in een gezin te hebben werkhond of geen werkhond
Meestal wordt in een asiel trouwens een zwart-witte hond niet vaak een border collie genoemd maar een friese stabij
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Hallo Katja,
komt Balto toevallig uit het dierenasiel in Sint Truiden? Ik denk dat ik hem op de site van Collie & Co. In Nood heb zien staan, een split face met een bruin en een blauw oog.
Mijn borders zijn zelf ook heel rustig, in huis zijn ze zelfs ronduit lui te noemen. Meestal liggen ze te slapen (of in ieder geval uit te rusten) of op een botje te kauwen. Ik heb ze van jongs af aan geleerd dat er binnenshuis niet wild gestoeid mag worden en balletjes gooien e.d. wil ik al helemaal niet hebben in huis. Dat doe ik hooguit af en toe buiten, maar dan ook alleen maar als ik daar toevallig zin heb. Ik hou niet zo van borders die honderd keer achter elkaar met een balletje komen aandraven en dan net zo lang blijven zeuren tot je het weer weggooit of hen duidelijk maakt dat 't echt genoeg is. Ze weten zich heel goed samen te vermaken en spelletjes met mij zijn altijd mijn initiatief, niet dat van hun. Voor de rest hebben ze ook nog een hele zooi hondenspeeltjes, met sommige daarvan mogen ze wel in huis spelen zolang ze de tent maar niet afbreken. Bij mijn honden is er een wereld van verschil tussen het leven binnenshuis en buitenshuis. Buiten weten ze dat ze gek mogen doen, dus dat doen ze dan ook om hun energie een beetje kwijt te raken. Maar het belangrijkste bij een border is niet eens zo zeer dat ze lichamelijk moe worden (dat is bij de doorsnee border namelijk heel moeilijk te bereiken
) maar dat ze mentaal genoeg gestimuleerd worden. Hersengymnastiek dus. Mijn honden zijn bijv. als ze een geurspoor van een kilometer hebben nagelopen behoorlijk moe en hebben dan ook echt even tijd nodig om daar van bij te komen, terwijl als je 20 km met ze gaat fietsen ze na een paar minuten weer naast je staan met zo'n blik van 'ik ben weer fit hoor, nog een rondje?'. Sportief bezig zijn vinden de meeste borders wel helemaal geweldig. Zeker als het iets is waar ze ook nog eens hun koppie bij moeten gebruiken levert dat een tevreden hond op. Behendigheid, flyball, doggydance..keuze genoeg voor een atletisch ras als de border. En natuurlijk schapendrijven, ik vind 't geweldig om een border bezig te zien met datgene waar het ras al generaties lang voor wordt gefokt. Er is bijna niets mooiers dan met een onervaren hond naar de schapen te gaan en dat kwartje te zien vallen. Instinct kicks in
Wat het fixeren van de konijnen betreft: dat is inderdaad typisch border collie gedrag. Een border collie gebruikt tijdens het schapendrijven z'n ogen om de schapen zo ver te krijgen dat ze doen wat hij wil. Dit 'eye' kan bij de konijnen geen kwaad (als het tenminste bij kijken blijft) maar je moet wel heel erg uitkijken dat hij het niet ook bij auto's, fietsers, joggers etc. gaat doen. Het zou niet de eerste keer zijn dat een border collie overlijdt omdat ie meende een auto te kunnen opdrijven.
Mijn borders krijgen trouwens brokken van Bento Kronen. Ze vinden het lekker en doen het er goed op. Ze hebben ook een tijdje op KVV gestaan, maar helaas is dat financieel niet meer haalbaar.
komt Balto toevallig uit het dierenasiel in Sint Truiden? Ik denk dat ik hem op de site van Collie & Co. In Nood heb zien staan, een split face met een bruin en een blauw oog.
Mijn borders zijn zelf ook heel rustig, in huis zijn ze zelfs ronduit lui te noemen. Meestal liggen ze te slapen (of in ieder geval uit te rusten) of op een botje te kauwen. Ik heb ze van jongs af aan geleerd dat er binnenshuis niet wild gestoeid mag worden en balletjes gooien e.d. wil ik al helemaal niet hebben in huis. Dat doe ik hooguit af en toe buiten, maar dan ook alleen maar als ik daar toevallig zin heb. Ik hou niet zo van borders die honderd keer achter elkaar met een balletje komen aandraven en dan net zo lang blijven zeuren tot je het weer weggooit of hen duidelijk maakt dat 't echt genoeg is. Ze weten zich heel goed samen te vermaken en spelletjes met mij zijn altijd mijn initiatief, niet dat van hun. Voor de rest hebben ze ook nog een hele zooi hondenspeeltjes, met sommige daarvan mogen ze wel in huis spelen zolang ze de tent maar niet afbreken. Bij mijn honden is er een wereld van verschil tussen het leven binnenshuis en buitenshuis. Buiten weten ze dat ze gek mogen doen, dus dat doen ze dan ook om hun energie een beetje kwijt te raken. Maar het belangrijkste bij een border is niet eens zo zeer dat ze lichamelijk moe worden (dat is bij de doorsnee border namelijk heel moeilijk te bereiken
Wat het fixeren van de konijnen betreft: dat is inderdaad typisch border collie gedrag. Een border collie gebruikt tijdens het schapendrijven z'n ogen om de schapen zo ver te krijgen dat ze doen wat hij wil. Dit 'eye' kan bij de konijnen geen kwaad (als het tenminste bij kijken blijft) maar je moet wel heel erg uitkijken dat hij het niet ook bij auto's, fietsers, joggers etc. gaat doen. Het zou niet de eerste keer zijn dat een border collie overlijdt omdat ie meende een auto te kunnen opdrijven.
Mijn borders krijgen trouwens brokken van Bento Kronen. Ze vinden het lekker en doen het er goed op. Ze hebben ook een tijdje op KVV gestaan, maar helaas is dat financieel niet meer haalbaar.
-
jesiru
- geregistreerd lid
Balto komt inderdaad uit het dierenasiel van Sint-Truiden. Volgens de dierenarts is het wel degelijk een echte Border Collie. Hij heeft één probleem, hij is bang van auto's. Wanneer hij een auto hoort naderen begint hij heel hard te trekken. Ik denk niet dat wij hem ooit onaangelijnd gaan kunnen laten lopen want dan zou hij weglopen. Wanneer we balletjes gooien in de tuin is hij het na twee balletjes beu en gaat hij terug naast de konijnen staan. Een bal apporteren doet hij niet, binnen gooit mijn zoon soms een bal en dan speelt hij eventjes mee maar ook dat houdt hij vlug voor bekeken. Hij eet momenteel Hills maar ik denk eraan om te veranderen want dat is vrij duur. Soms doe ik wat minder en dan meng ik met Duck diepvriespens. Dat eet hij heel graag. Hij eet wel veel vind ik. Ik geef hem 's morgens en 's avonds 150 gr Hills en 's avonds doe ik daar nog 100 gr pens bij. Dus in totaal 300 gr Hills en 100 gr pens. Is dit niet teveel? Hij lijkt daarna nog hongerig. Hoe voegen jullie een foto bij?
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Ik heb de foto's van Balto gezien en als je 't mij vraagt is het ook zeker een border collie. Wat auto's betreft: weet je zeker dat dat angst is? Zou je kunnen omschrijven hoe Balto's houding e.d is als er een auto aankomt? Je zou nl. niet de eerste zijn die de reactie van z'n border op auto's interpreteert als angst terwijl het eigenlijk een poging tot drijven is. Het kan best dat het inderdaad angst is hoor, maar ik wou het toch even vragen
Mijn honden lopen trouwens ook nooit los in gebieden waar veel verkeer komt. Dat vind ik een te groot risico, ook bij honden die doorgaans goed onder appel staan. Het zijn geen robots en zelfs bij goed luisterende honden zit een ongeluk in een klein hoekje. Ik ken wel mensen met borders die hun hond gewoon los laten lopen langs een drukke weg met veel (vracht)verkeer. Dan zie ik de hond steeds een stukje vooruit rennen om zich vervolgens om te draaien en plat op de grond (vracht)auto's te liggen fixeren. En dan een baas erbij die met een big smile rondloopt van 'kijk eens wat mijn hond kan, kijk eens hoe netjes hij op 't fietspad blijft'. Dat soort lui zouden wat mij betreft dus nooit een border collie mogen hebben, maar ja wie ben ik? En dan achteraf wel janken als hun lieve hondje opeens niet meer zo netjes op het pad blijft en zichzelf onder een vrachtwagen rent.
Balto is pas sinds kort bij je. Ik zou voorlopig eerst thuis gaan oefenen op aandacht voor jou en het hierkomen als je hem roept. Voor dat laatste zou ik een lange lijn van 10 meter ofzo gebruiken. Dan ga je dat uitbouwen naar verschillende omgevingen waar hij meer prikkels van buitenaf krijgt. Zo bouw je de moeilijkheidsgraad dus steeds een beetje op. Enthousiast belonen als ie luistert en goed reageert op het 'kom hier'. Ideaal zou zijn als je een omheind veldje ofzo kunt vinden waar je hem vervolgens los kunt laten zonder dat je bang hoeft te zijn dat er ongelukken gebeuren. Als dat ook goed gaat en je hebt er genoeg vertrouwen in dan kun je het ook op andere plaatsen gaan proberen waar het lekker rustig is. Niet te veel in 1 x willen, het kan best wel een tijdje duren voordat 't lukt. En veel belonen, desnoods met iets wat Balto ontzettend lekker vindt. Worst ofzo. Overigens is 't ook voor een border geen wereldramp als ie buiten niet kan loslopen zolang je hem mentaal maar genoeg uitdaging biedt, maar ik denk dat Balto het zeker wel fijner zou vinden als ie niet altijd aangelijnd hoeft te wandelen.
Niet iedere border is een balletjes- en apporteerfreak. Je kunt 't ze over het algemeen wel heel makkelijk leren om er compleet idolaat van te worden. Ik heb dat met m'n eigen honden bewust niet gedaan omdat ik niet zit te wachten op een hond die alleen maar naar de baas luistert als ie een balletje bij zich heeft en zodra de baas dat balletje een keer vergeet compleet schijt aan 'm heeft (die borders bestaan echt). Het kan aan de andere kant wel handig zijn omdat je je border zo makkelijk kunt weglokken uit gevaarlijke situaties of z'n aandacht kunt vragen op momenten dat je hond zich fixeert op iets waarvan je dat eigenlijk niet wil. Maar dan nog heeft de ene hond er meer aanleg voor dan de ander. Sommige borders kunnen het uren aan een stuk volhouden zonder het beu te worden terwijl een ander na 10 x dat balletje terugbrengen er niks meer aan vindt en liever wat anders gaat doen.
Wat het voer van Hills betreft: daar kan ik je niet mee helpen, ik heb er zelf geen ervaring mee. Wat ik wel weet is dat je brokken en KVV beter niet gemengd kunt geven i.v.m. verschillende verteringstijden. En wat dat hongerige betreft: ik zou m'n honden de hele dag door te eten kunnen geven, die blijven vreten. Maar ze zullen het moeten doen met datgene wat ik hen voorzet. Ik hou zelf in de gaten of m'n honden niet te dik worden door af en toe te testen of ik hun ribben nog kan voelen als ik m'n vlakke hand erop leg. M'n honden zijn op dat gebied redelijk stabiel, maar zouden ze te dik worden dan geef ik ze een tijdje wat minder eten en zijn ze te mager dan verhoog ik de hoeveelheid voeding tot ik ze weer goed op gewicht vind.
Voor 't plaatsen van foto's kun je op de volgende link kijken:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18814
Balto is pas sinds kort bij je. Ik zou voorlopig eerst thuis gaan oefenen op aandacht voor jou en het hierkomen als je hem roept. Voor dat laatste zou ik een lange lijn van 10 meter ofzo gebruiken. Dan ga je dat uitbouwen naar verschillende omgevingen waar hij meer prikkels van buitenaf krijgt. Zo bouw je de moeilijkheidsgraad dus steeds een beetje op. Enthousiast belonen als ie luistert en goed reageert op het 'kom hier'. Ideaal zou zijn als je een omheind veldje ofzo kunt vinden waar je hem vervolgens los kunt laten zonder dat je bang hoeft te zijn dat er ongelukken gebeuren. Als dat ook goed gaat en je hebt er genoeg vertrouwen in dan kun je het ook op andere plaatsen gaan proberen waar het lekker rustig is. Niet te veel in 1 x willen, het kan best wel een tijdje duren voordat 't lukt. En veel belonen, desnoods met iets wat Balto ontzettend lekker vindt. Worst ofzo. Overigens is 't ook voor een border geen wereldramp als ie buiten niet kan loslopen zolang je hem mentaal maar genoeg uitdaging biedt, maar ik denk dat Balto het zeker wel fijner zou vinden als ie niet altijd aangelijnd hoeft te wandelen.
Niet iedere border is een balletjes- en apporteerfreak. Je kunt 't ze over het algemeen wel heel makkelijk leren om er compleet idolaat van te worden. Ik heb dat met m'n eigen honden bewust niet gedaan omdat ik niet zit te wachten op een hond die alleen maar naar de baas luistert als ie een balletje bij zich heeft en zodra de baas dat balletje een keer vergeet compleet schijt aan 'm heeft (die borders bestaan echt). Het kan aan de andere kant wel handig zijn omdat je je border zo makkelijk kunt weglokken uit gevaarlijke situaties of z'n aandacht kunt vragen op momenten dat je hond zich fixeert op iets waarvan je dat eigenlijk niet wil. Maar dan nog heeft de ene hond er meer aanleg voor dan de ander. Sommige borders kunnen het uren aan een stuk volhouden zonder het beu te worden terwijl een ander na 10 x dat balletje terugbrengen er niks meer aan vindt en liever wat anders gaat doen.
Wat het voer van Hills betreft: daar kan ik je niet mee helpen, ik heb er zelf geen ervaring mee. Wat ik wel weet is dat je brokken en KVV beter niet gemengd kunt geven i.v.m. verschillende verteringstijden. En wat dat hongerige betreft: ik zou m'n honden de hele dag door te eten kunnen geven, die blijven vreten. Maar ze zullen het moeten doen met datgene wat ik hen voorzet. Ik hou zelf in de gaten of m'n honden niet te dik worden door af en toe te testen of ik hun ribben nog kan voelen als ik m'n vlakke hand erop leg. M'n honden zijn op dat gebied redelijk stabiel, maar zouden ze te dik worden dan geef ik ze een tijdje wat minder eten en zijn ze te mager dan verhoog ik de hoeveelheid voeding tot ik ze weer goed op gewicht vind.
Voor 't plaatsen van foto's kun je op de volgende link kijken:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18814
- Annet
- Zeer actief