Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mechelse herders in Almere?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Podenji schreef:
:idea: ik heb een hollandse herder langhaar gehad, beter zo? :mrgreen:
Oh ja????
Wie, wat, waar? :eek:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

Inge schreef:Nope...geen Almere, zelfs niet in de buurt
Mijn raskennis is niet zo denderend :boos: :boos:
Jij heb een hollandse herder een mechel als ik het goed zie, maar wat is jou derde mooie hond voor ras?

groetjes yvonne
indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

Ja hier ook een mechelaar en wonende in almere en na 10 jaat lid geweest te zijn in almere op de club ,nu actief in lelystad ,wederhelft traint met een duitser en staat ook in het pak.
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

roy schreef:
Je onderschrift is leuk :smile:

groetjes
Inge schreef:
Podenji schreef:
Oh ja????
jah :mrgreen: wat wil je allemaal weten? haar naam was Isa-Belle van de Sylvester Stee

en ik mis haar na 2 1/2 jaar nog steeds heel erg :jank:

ik zal een foto opzoeken
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
roy
Zeer actief

indiera schreef:Ja hier ook een mechelaar en wonende in almere en na 10 jaat lid geweest te zijn in almere op de club ,nu actief in lelystad ,wederhelft traint met een duitser en staat ook in het pak.
Welkom bij de club voor enge hedders :cheer: :cheer: :cheer:

groetjes yvonne en een poot van roy
roy
Zeer actief

We willen foto's Podenji :cheer: :cheer: :cheer:
WOEF!
Zeer actief

Ongelezen bericht door WOEF! »

:N: :N: wat veel herders in almere

enge stad :N:
Afbeelding

Groeten van "Woef" én Lianne
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

roy schreef:We willen foto's Podenji :cheer: :cheer: :cheer:
ik heb 1 foto gevonden :cheer: een scan dat wel maar wel een mooie :I:

Afbeelding
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
WOEF!
Zeer actief

indiera schreef:Ja hier ook een mechelaar en wonende in almere en na 10 jaat lid geweest te zijn in almere op de club ,nu actief in lelystad ,wederhelft traint met een duitser en staat ook in het pak.
trainde je in almere in het weteringspark ?
Afbeelding

roy
Zeer actief

Podenji schreef:
roy schreef:We willen foto's Podenji :cheer: :cheer: :cheer:
ik heb 1 foto gevonden :cheer: een scan dat wel maar wel een mooie :I:

Afbeelding
Wat een mooierd, die ogen zeggen genoeg.

groetjes
roy
Zeer actief

WOEF! schreef::N: :N: wat veel herders in almere

enge stad :N:
Dat Almere eng is wist ik wel :smile: :smile: :smile:
Maar met zoveel enge hedders wordt het niet beter :mrgreen:

groetjes weer
indiera
Zeer actief

WOEF! schreef:
ja dat klopt, bij de hoge vaart maar nu al weer met heel veel plezier in lelystad bij de batavia wat voorheen de dober ver, was.
Afbeelding
WOEF!
Zeer actief

indiera schreef:
WOEF! schreef:
ja dat klopt, bij de hoge vaart maar nu al weer met heel veel plezier in lelystad bij de batavia wat voorheen de dober ver, was.
oke, ik ben nu nog op puppycursus bij axl (die eerste links zegmaar :wink: ) maar ik twijfel nog.. ik wil na de puppy cursus en gehoorzaamheid nog VZH en/of ipo doen maar twijfel nog waar... ben al een paar keer bij de hogevaart weze kijken, wat is de reden van je vertrek daar?
Afbeelding

indiera
Zeer actief

WOEF! schreef:
indiera schreef:
WOEF! schreef:
oke, ik ben nu nog op puppycursus bij axl (die eerste links zegmaar :wink: ) maar ik twijfel nog.. ik wil na de puppy cursus en gehoorzaamheid nog VZH en/of ipo doen maar twijfel nog waar... ben al een paar keer bij de hogevaart weze kijken, wat is de reden van je vertrek daar?

dat vertel ik je even vis een pb.
Afbeelding
WOEF!
Zeer actief

indiera schreef:
WOEF! schreef:
indiera schreef:
WOEF! schreef: trainde je in almere in het weteringspark ?

dat vertel ik je even vis een pb.
Thx :ok:
Afbeelding

Inge
Zeer actief
Contacteer:

roy schreef:
Jij heb een hollandse herder een mechel als ik het goed zie, maar wat is jou derde mooie hond voor ras?

groetjes yvonne
Een boxer :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:
Inge schreef:
Podenji schreef:
Oh ja????
jah :mrgreen: wat wil je allemaal weten? haar naam was Isa-Belle van de Sylvester Stee

en ik mis haar na 2 1/2 jaar nog steeds heel erg :jank:

ik zal een foto opzoeken
Dat wist ik echt niet! Heel wat anders dan de rassen die je nu hebt :wink:
Is ze gestorven?
Groetjes Inge
Afbeelding

Inge
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef: ik heb 1 foto gevonden :cheer: een scan dat wel maar wel een mooie :I:

Afbeelding
:I: :I: :I:
Groetjes Inge
Afbeelding

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Inge schreef:
Podenji schreef: ik heb 1 foto gevonden :cheer: een scan dat wel maar wel een mooie :I:

Afbeelding
idd, wat een knappe hond zeg :eek:
Babsiej
Actief

Ongelezen bericht door Babsiej »

Hier ook 2 mechelse, nou ja 1,5 en een halve duitser :mrgreen:

Maar woon helaas ook niet in Almere :19: :wink:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

bedankt allemaal voor de complimenten aan mijn Iesewiesje :wink:
Inge schreef:Dat wist ik echt niet! Heel wat anders dan de rassen die je nu hebt :wink:
Is ze gestorven?
je gooit nu koren op de molen, en kan dit verhaal niet kort vertellen, dus ga ervoor zitten :wink:

we hebben haar in moeten laten slapen, eigenlijk was het de hond van mijn ouders, maar ik zat in de pubertijd toen we dr kregen en ik had echt heel veel aan dat beestje, ze ging ook overal met me mee naar toe, urenlange wandelingen maken en ook mee de kroeg in :mrgreen: we hadden echt een heel sterke band, ik trainde ook behendigheid met dr, maar op wedstrijden is het niets geworden want ze was veel te eigenwijs :smile2:

op een gegeven moment was ze 9 jaar oud en ze ging dieper slapen, was minder actief, was wat dromeriger/afweziger allemaal dingen die we dachten dat bij de ouder wordende hond hoorde, soms sliep ze zo vast dat we dr nauwelijks wakker konden krijgen ... op een gegeven moment begon ze ook te stinken, maar ja wij dachten dat het kwam omdat het 25 graden was buiten en dat ze steeds in de sloot zat om af te koelen en door de sloot stonk, die verklaring hadden we ook voor het feit dat ze best heel erg .veel dronk terwijl ze niet zo vaak hoefde te plassen. We besloten om haar niet meer in de sloot te laten, maar de stank bleef..... op een gegeven moment kreeg ze een "aanval" d.w.z. plotseling een waas voor dr ogen en in mom van tijd had ze iets gesloopt wat een normale hond niet zo snel kapot krijgt op die manier.....we herkenden dat als vorm van pijn, het was echt een kei en keiharde hond die pijn niet aangaf maar we wisten van toen ze 3 was dat ze zulke aanvallen ook had, ze is toen gesterreliseerd ( baarmoeder ontstoken en alle ellende ) en toen was het over dus haar manier om pijn te uiten maar eigenlijk als het pas te laat is....
al die tijd was ze wel speels en ging ze graag mee op de lange wandelingen, wel merkten we dat na die aanval tijdens de wandelingen Kalusha steeds meer het leiderschap overnam, solar was toen pas een paar maanden oud en keek heel erg op tegen Isa maar we merkten dat ze haar steeds meer link lieten liggen, Isa zocht zelf ook steeds meer de rust op, het liefste onder de bosjes achterin de tuin ....

dus wij besloten naar de dierenarts te gaan.....darmkanker en nieren naar de klote :jank: toen viel gelijk alle andere dingen op zn plaats..de stank...het vele drinken....de extreme diepe slaap, de afwezigheid, de strubbelingen als we haar op haar buik wilden borstelen ( want dat deed natuurlijk zeer, maar piepen deed ze niet, ze ging gewoon weg )..... :jank:

ooooo hadden we het maar eerder geweten, nu was het te laat en we hebben haar in moeten laten slapen........ze is bijna 10 geworden

getver ik krijg weer tranen in mijn ogen nu ik dit opschrijf, Isa was echt zo speciaal voor mij.......daarom kan ik gewoon geen hollandse herder meer nemen, hoe graag ik dat zou willen, ik ga dan vergelijken en het zal nooit geen Isa zijn.....van Isa bestaat er geen tweede en zal er nooit komen.

weet je wat het gekke is? ik heb echt het gevoel dat ze nog bij me is, soms kan ik dr ook ruiken, spontaan zonder dat ik aan haar denk, ruik ik haar dan en weet ik dat ze bij me is...

klinkt voor sommigen misschien erg zweefteverig, maar voor mij is het een gevoel dat ik niet goed kan beschrijven, ze is hier bij me, ik kan het voelen, soms roep ik ook nog haar naam als ik mijn andere honden bij me roep :roll: het zit nog erg diep ...
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Klinkt helemaal niet zweverig hoor.
Wat zal het moeilijk zijn geweest om haar te verliezen. Ze klinkt als een fantastische hond.
Dat eigenwijze....tja, Hollander :mrgreen:
Ik kan me heel goed voorstellen dat je bang bent te gaan vergelijken als je weer een Hollander zou nemen. Misschien over een aantal jaren, als je het echt een plekje hebt kunnen geven. :wink:
Ik ben even gaan snuffelen en met een broer en een zus van Isabella is gefokt :wink:

De vader van Toby (van Roelfien) is ook een Sylvesterstee :wink: , namelijk Haldar van de Sylvesterstee
Groetjes Inge
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

wat een mooi hondje, een langhaar HH?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Inge schreef:

Afbeelding
Ohh wat een mooitje, echt met die rastypische uitdrukking in haar koppie. :I:
Ja, Toop is ook een nazaatje van Sylvesterstee. :wink:

Oh en ehh, geen mechelaar in Almere, maar wel een hollander (en een fox :mrgreen: )
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Klinkt helemaal niet zweverig hoor.
Wat zal het moeilijk zijn geweest om haar te verliezen. Ze klinkt als een fantastische hond.
Dat eigenwijze....tja, Hollander :mrgreen:
Ik kan me heel goed voorstellen dat je bang bent te gaan vergelijken als je weer een Hollander zou nemen. Misschien over een aantal jaren, als je het echt een plekje hebt kunnen geven. :wink:
Ik ben even gaan snuffelen en met een broer en een zus van Isabella is gefokt :wink:

De vader van Toby (van Roelfien) is ook een Sylvesterstee :wink: , namelijk Haldar van de Sylvesterstee
ja die hollanders weten het zelf allemaal wel beter :mrgreen: wat dat betreft hebben ze wel overeenkomsten met de rassen die ik nu heb hoor :wink:
en het was idd een fantastische hond, althans voor mij, want we waren mekaars maatjes en dan komt er niet zomaar iemand tussen :neenee: :mrgreen:

wat een leuke info trouwens over Isas broer en zus dank je!! hoe weet je dat allemaal, is er een hollander database ergens ofzo?? kan je me er meer over vertellen??

@ Roelfien: ik vind Toby ook prachtig, erg leuk dat het familie is van Isa :ok:
ik vind wel dat ze door het inkruizen van de tervuernaar flink hebben moeten inleveren aan type én karakter, erg jammer, in mijn ogen worden er nauwelijks meer échte hollandse langharen gefokt :jank:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:
wat een leuke info trouwens over Isas broer en zus dank je!! hoe weet je dat allemaal, is er een hollander database ergens ofzo?? kan je me er meer over vertellen??
Kennel van het meerhuisje heeft een langhaar-database op de site staan
http://portanger.nl/meerhuisje/stamboom.html

Als je dan kijkt bij de I zie je Isabella staan
Klik je dan op de moeder Blitske v.d. Sylvester Stee dan zie je de broers en zussen van Isabella onderin staan
Met Ivor v.d. Sylvester Stee is 1 nest gefokt (met Arvensis' Gaya Bijl-G0)
en met Ieke Aura v.d. Sylvester Stee zijn 3 nesten gefokt (met Hugo v.d. Sylvester Stee, Carl-Oscar v.d. 's-Gravenschans en Joran v.d. Sylvester Stee) :wink: Met de andere broer en zus is niet gefokt :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
Podenji schreef:
Kennel van het meerhuisje heeft een langhaar-database op de site staan
http://portanger.nl/meerhuisje/stamboom.html

Als je dan kijkt bij de I zie je Isabella staan
Klik je dan op de moeder Blitske v.d. Sylvester Stee dan zie je de broers en zussen van Isabella onderin staan
Met Ivor v.d. Sylvester Stee is 1 nest gefokt (met Arvensis' Gaya Bijl-G0)
en met Ieke Aura v.d. Sylvester Stee zijn 3 nesten gefokt (met Hugo v.d. Sylvester Stee, Carl-Oscar v.d. 's-Gravenschans en Joran v.d. Sylvester Stee) :wink: Met de andere broer en zus is niet gefokt :wink:
met de andere broer had zoizo niet gefokt mogen worden want die had flaporen namelijk, ik kan me nog een nestdag herinneren waar ze allemaal waren :ok: en dat er met ieke-Aura gefokt was wist ik ook alleen niet dat er 3 nesten gefokt zijn met haar, Carl Oscar kan ik me ook herinneren, prachtige hond, ben gelijk ff naar de website van Oscarli gegaan, had ik beter niet kunnen doen, daar zitten echt mooie hondjes tussen, precies zoals ik ervan hou :eek:

edit: zie ik daar Olliebeer staan, die woont bij mij in de buurt, erg leuke hond,
alleen nu heb ik gehoord dat ze hem een kruisingteef ( wel herdertype )laten dekken omdat de eigenaar van die teef dat zo graag wil , ik weet niet of het al gebeurt is of of het uberhaupt doorgaat maar ik hou er niet zo van :19:
roy
Zeer actief

Inge schreef:
roy schreef:

groetjes yvonne
Een boxer :wink:
Een boxer was ook mijn gok, maar om een afgang te voorkomen vroeg ik het :wink: :wink:
Je heb een mooi span zo bij elkaar :ok: :cheer:

groetjes yvonne
roy
Zeer actief

Babsiej schreef:Hier ook 2 mechelse, nou ja 1,5 en een halve duitser :mrgreen:

Maar woon helaas ook niet in Almere :19: :wink:
Ik zie het :wink: ergens in een gehucht :wink: :smile:
Wel lekker rustig toch :smile: :smile:

groetjes yvonne
roy
Zeer actief

Jeetje Podenji wat een verhaal, kippevel krijg ik ervan, ze is heel speciaal voor jouw geweest en dat je nu nog aan haar denkt, haar ruikt dat is niet zweverig maar bewijst alleen maar hoe bijzonder ze is geweest voor jou.

groetjes yvonne
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”