Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wij krijgen een Sharpei
Moderator: moderatorteam
-
Bimar
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Wij krijgen een Sharpei
Hallo,
Ikzelf ben groot gebracht met bouviers.
Nu ik jaren op mezelf woon mis ik een hond.
Wij hebben gekozen voor de sharpei.
We zijn nog druk aant werk in huis over 2 weken komt de sharpei als het huis klaar is.
Mischien hebben de mensen hier wat tips of leuke dingen te vertellen over de sharpei.
Over voeding, gedrag, verzorging etc. mischien leuke links ?Eigenlijk alles is welkom aan info een raad, ervaring ?
Ikzelf ben groot gebracht met bouviers.
Nu ik jaren op mezelf woon mis ik een hond.
Wij hebben gekozen voor de sharpei.
We zijn nog druk aant werk in huis over 2 weken komt de sharpei als het huis klaar is.
Mischien hebben de mensen hier wat tips of leuke dingen te vertellen over de sharpei.
Over voeding, gedrag, verzorging etc. mischien leuke links ?Eigenlijk alles is welkom aan info een raad, ervaring ?
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Leuk
Komt je peienbeest bij een fokker weg?
Zie onderschrift...dat is mijn Rimpel...
Ik kan je hele lappen tekst tikken over de Pei...
maar iedere Pei is weer anders...reu of teef maakt ook nog verschil...
Als je met specifieke vragen komt dan zal ik ze voor je proberen te beantwoorden, oke?
Dus kom maar op

Komt je peienbeest bij een fokker weg?
Zie onderschrift...dat is mijn Rimpel...
Ik kan je hele lappen tekst tikken over de Pei...
maar iedere Pei is weer anders...reu of teef maakt ook nog verschil...
Als je met specifieke vragen komt dan zal ik ze voor je proberen te beantwoorden, oke?
Dus kom maar op
-
Bimar
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Het is een teefje van 15 maanden.
We hebben de hond van een opvang vandaag.
Die mensen vangen honden op die slecht terecht gekomen waren, ondervoed, mishandelt mensen die er niet meer voor kunnen zorgen etc etc.
Zei nemen deze hondne op, en dan gaan ze ze dus opknappen, ze krijgen goeie voeding, verzorging en ene opvoeding. Als de hond eenmaal goed regeert dan gaan ze weg.
Wij hebben altijd bouviers gehad, hebben hier mee getraint en dergelijke.
Maar ikzelf heb voor de sharpei gekozen.
Hij krijgt bij die mensen brokken van royal Canin te eten.
Hij zit daar tussen andere sharpei's
en hij is gek op mensen en kinderen, ene hele sociale hond.
Mischien hier nog mensen met ervaringen of tips over voeding, gedrag, verzorging
We hebben de hond van een opvang vandaag.
Die mensen vangen honden op die slecht terecht gekomen waren, ondervoed, mishandelt mensen die er niet meer voor kunnen zorgen etc etc.
Zei nemen deze hondne op, en dan gaan ze ze dus opknappen, ze krijgen goeie voeding, verzorging en ene opvoeding. Als de hond eenmaal goed regeert dan gaan ze weg.
Wij hebben altijd bouviers gehad, hebben hier mee getraint en dergelijke.
Maar ikzelf heb voor de sharpei gekozen.
Hij krijgt bij die mensen brokken van royal Canin te eten.
Hij zit daar tussen andere sharpei's
en hij is gek op mensen en kinderen, ene hele sociale hond.
Mischien hier nog mensen met ervaringen of tips over voeding, gedrag, verzorging
-
Bimar
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik heb vernomen dat de sharpei, ene gevoelige hond is qua karakter.
Ik heb ook vernomen dat hij niet te veel dierlijke eiwitten mag ivm zijn vacht en huid, hij kon hiervan iritatie krijgen ?
Wij gaven onze bouviers altijd op vaste tijden eten.
om 17:00 kregen ze dus avond eten. Nu zijn er ook veel mensen die 24/7 eten hebben klaar staan voor de honden.
Nu begrijp ik dat je brokken 24/7 kan laten staan, en vers diner, met vlees en dergelijk niet te lang kan laten staan.
Maar is het mischien niet beter opm hem op vaste tijden eten te geven ivm de spijsvertering ?, of het kwijlen te voorkomen ?
Ik heb ook vernomen dat hij niet te veel dierlijke eiwitten mag ivm zijn vacht en huid, hij kon hiervan iritatie krijgen ?
Wij gaven onze bouviers altijd op vaste tijden eten.
om 17:00 kregen ze dus avond eten. Nu zijn er ook veel mensen die 24/7 eten hebben klaar staan voor de honden.
Nu begrijp ik dat je brokken 24/7 kan laten staan, en vers diner, met vlees en dergelijk niet te lang kan laten staan.
Maar is het mischien niet beter opm hem op vaste tijden eten te geven ivm de spijsvertering ?, of het kwijlen te voorkomen ?
Laatst gewijzigd door Bimar op 18 dec 2006 01:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- mercedes2803
- Zeer actief
-
Bimar
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ja inderdaad.
Wij hebben ooit een bouvier gehad via een bevriende dierenarts.
Die hond was erg ondervoed kaal etc etc.
Die had niet lang meer, het enige was te proberen viel was brood eieren en honing. maar niet veel kans meer zei de dierenarts.
Ik kan jezeggen dat de hond helemaal is opgeknapt, en zelfs voor de beveiliging in belgie heeft gewerkt, en op 1 dag na 18 is geworden.
Hij is overleden aan kanker in de lever en nieren.
Hij heeft het lang volgehouden, en ze kregen hem niet ingeslapen, maar hij had zoveel pijn en moeite dat we hebben besloten hem in te laten slapen.
En zo hebben we nog meer honden van een ouwe dag voorzien allemaal 17 jaar ongeveer.
Daarom ben ik benieuwd wat jullie vinden van brokken ?
Wij gaven onze honden altijd diner, en daarbij vers vlees, ook vaak rijst en macaroni etc etc etc.
Ditzelfde hebben wij ook bij papegaaien.
Je hebt kant en klare brokken daar zit alles in.
Maar je hebt ook zaad, waarbij je fruit en groente kan geven vers dus !!!
Ik ben een voorstander van zaad, en vers fruit en groente.
De papegaai is hier langer mee bezig, en heeft de smaak van verschillende soorten, fruit en groente.
Dit vind ik eigenlijk ook bij honden, diner en dan vers vlees enzo erbij.
Onze honden zijn allemaal `15 16 17 jaar geworden groot en klein.
Brokken vind ik eigenlijk voor luie mensen, net zoals voor de mensen moet je bezig Zijn voor de hond zijn eten.
Wij maakte het diner gemengt met water altijd warm op het vuur en lieten het afkoelen daarna nog wat vers vlees enzo erbij
Wij gaven dit ook op vaste tijden van de dag
Wij hebben ooit een bouvier gehad via een bevriende dierenarts.
Die hond was erg ondervoed kaal etc etc.
Die had niet lang meer, het enige was te proberen viel was brood eieren en honing. maar niet veel kans meer zei de dierenarts.
Ik kan jezeggen dat de hond helemaal is opgeknapt, en zelfs voor de beveiliging in belgie heeft gewerkt, en op 1 dag na 18 is geworden.
Hij is overleden aan kanker in de lever en nieren.
Hij heeft het lang volgehouden, en ze kregen hem niet ingeslapen, maar hij had zoveel pijn en moeite dat we hebben besloten hem in te laten slapen.
En zo hebben we nog meer honden van een ouwe dag voorzien allemaal 17 jaar ongeveer.
Daarom ben ik benieuwd wat jullie vinden van brokken ?
Wij gaven onze honden altijd diner, en daarbij vers vlees, ook vaak rijst en macaroni etc etc etc.
Ditzelfde hebben wij ook bij papegaaien.
Je hebt kant en klare brokken daar zit alles in.
Maar je hebt ook zaad, waarbij je fruit en groente kan geven vers dus !!!
Ik ben een voorstander van zaad, en vers fruit en groente.
De papegaai is hier langer mee bezig, en heeft de smaak van verschillende soorten, fruit en groente.
Dit vind ik eigenlijk ook bij honden, diner en dan vers vlees enzo erbij.
Onze honden zijn allemaal `15 16 17 jaar geworden groot en klein.
Brokken vind ik eigenlijk voor luie mensen, net zoals voor de mensen moet je bezig Zijn voor de hond zijn eten.
Wij maakte het diner gemengt met water altijd warm op het vuur en lieten het afkoelen daarna nog wat vers vlees enzo erbij
Wij gaven dit ook op vaste tijden van de dag
-
Bimar
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Heel leuk Mercedes2803
Ik wacht met smart op je berichtje.
Ik vind voeding toch wel een belangrijk onderdeel van het houden van een hond of wat voor beest dan ook.
Dierlijke eiwitten mogen ze niet veel vertelde ze mij, dus vlees enzo kippe lever etc etc zitten ook dierlijke eiwitten in.
Ik ga me deze week eens storten in de voeding van de sharpei.
Is toch weer anders als de Bouvier heh
Ik vind voeding toch wel een belangrijk onderdeel van het houden van een hond of wat voor beest dan ook.
Dierlijke eiwitten mogen ze niet veel vertelde ze mij, dus vlees enzo kippe lever etc etc zitten ook dierlijke eiwitten in.
-
boxersien
Heb geen verstand van de shar pei dus kan je daar niet over adviseren, maar wilde je succes wensen en vind het super dat je een opvangertje neemt!!!!!!
Ps. is één keer per dag voeren niet wat weinig voor een shar pei (en zeker bouviers, ondanks dat je die niet meer hebt?). Zelf zou ik bang zijn voor een maagkanteling als ze er zoveel in één keer binnen krijgen.
Ps. is één keer per dag voeren niet wat weinig voor een shar pei (en zeker bouviers, ondanks dat je die niet meer hebt?). Zelf zou ik bang zijn voor een maagkanteling als ze er zoveel in één keer binnen krijgen.
-
Remco
- Actief
- Contacteer:
- mercedes2803
- Zeer actief
laat me raden...Remco schreef:Ik heb wel eens met een sharpei uit het asiel gelopen. Dat was een erg eigenzinnige hond (dat hoort wel bij het ras heb ik begrepen). Die hond had echt dagen dat die geen zin had om te gaan wandelen en dan kon je doen wat je wilde maar hij bleef gewoon staan.
Het regende?
De tegels van de stoep en het gras waren nat?
Het waaide erg hard?
Het had gesneeuwd?
Het vroor een graadje of 2?
- mercedes2803
- Zeer actief
Ik ga er morgen even wat uitgebreider op in, maar an sich heb je gelijk aangaande de eiwitten.Bimar schreef:Heel leuk Mercedes2803
Toch heb ik Rimpel op KVV staan.
Je hebt al eens eerder een topic geopend over het eten wat je jouw Bouviers gaf en daar heb ik toen ook in gereageerd.
kijk maar eens terug.
Rimpel doet het goed op de rollen van Carnibest...
Hij eet het graag en dat is niet geheel onbelangrijk..er lopen namelijk nogal wat kieskeurige peitjes rond
Zie mijn bericht hierboven voor een voorproefje wat je te wachten staat qua wandelen
-
Remco
- Actief
- Contacteer:
ja, dat soort dingen jamercedes2803 schreef:laat me raden...Remco schreef:Ik heb wel eens met een sharpei uit het asiel gelopen. Dat was een erg eigenzinnige hond (dat hoort wel bij het ras heb ik begrepen). Die hond had echt dagen dat die geen zin had om te gaan wandelen en dan kon je doen wat je wilde maar hij bleef gewoon staan.![]()
Het regende?
De tegels van de stoep en het gras waren nat?
Het waaide erg hard?
Het had gesneeuwd?
Het vroor een graadje of 2?
![]()
![]()