Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Veel verdriet gehad, maar ik krijg nu weer hoop.
Moderator: moderatorteam
-
Jeanet Stehouwer
- Actief
- Contacteer:
Veel verdriet gehad, maar ik krijg nu weer hoop.
Jara is een week tevroeg bevallen van 1 reutje en 1 teefje, het teefje kwam eerst en die was vrij snel op gang, het reutje kwam heel moeilijk op gang,hij heeft ongeveer 1 uur naar adem lopen snakken, het reutje had zelfs geen haar op zijn snoet, dus we denken dat hij nog jonger was dan het teefje,
ze waren te zwak om aan de tepel te blijven hangen, dus ik heb ze met een pipetje bijgevoerd, ik kolfde Jara af en deed dat in een pipetje zodat ze de heel belangrijke moedermelk binnenkregen, ik lag ze ook steeds aan, en dan hield ik ze vast,
dag en nacht om de 1 a 1.5 uur voeden
het reutje ging 2 dagen aardig hij haalde gewoon adem,dronk ook uit het pipetje, daarna ging hij opeens heel snel achteruit, het was zo zielig,de laatste ochtend kreeg hij 2 aanvallen, dan voelde je hem verstijven, daarna weer verslappen en maar snakken naar adem, jeetje wat een vechtertje, na de 2e aanval wilde ik hem niet meer laten lijden en ben met hem naar de dierenarts gegaan, in een handdoek, ik heb hem tot het einde vastgehouden en getroost, jeetje wat heb ik gehuild, onderweg dacht ik een paar keer: nu heeft hij het leven losgelaten, maar dan zag je hem opeens weer naar adem happen, geknokt tot het einde.
ik heb hem weer meegenomen naar huis, en hij heeft een mooi plekje gekregen in de tuin.
Maar nu krijg ik weer een beetje hoop, het teefje is nu 7 dagen oud en ik durf het bijna nog niet te zeggen maar het gaat goed !!:cheer:
ik ben helemaal versleten,7 dagen en nachten op de bank en ze had nachten dat ze heel onrustig was, en ik maar ongerust zijn, je hebt gewoon weer een baby in huis: heb je het koud/ warm/honger/pijn.
de laatste 2 nachten gaat het heel goed, ze is tevreden en komt super aan, nu maar hopen dat het goed blijft gaan.
Jara is een hele lieve moeder, ligt er heel de tijd bij, en verzorgd haar super.
Ik heb madametje nog geen naam durven geven, maar ga er nu voorzichtig over nadenken.
Groetjes Jeanet
ze waren te zwak om aan de tepel te blijven hangen, dus ik heb ze met een pipetje bijgevoerd, ik kolfde Jara af en deed dat in een pipetje zodat ze de heel belangrijke moedermelk binnenkregen, ik lag ze ook steeds aan, en dan hield ik ze vast,
dag en nacht om de 1 a 1.5 uur voeden
het reutje ging 2 dagen aardig hij haalde gewoon adem,dronk ook uit het pipetje, daarna ging hij opeens heel snel achteruit, het was zo zielig,de laatste ochtend kreeg hij 2 aanvallen, dan voelde je hem verstijven, daarna weer verslappen en maar snakken naar adem, jeetje wat een vechtertje, na de 2e aanval wilde ik hem niet meer laten lijden en ben met hem naar de dierenarts gegaan, in een handdoek, ik heb hem tot het einde vastgehouden en getroost, jeetje wat heb ik gehuild, onderweg dacht ik een paar keer: nu heeft hij het leven losgelaten, maar dan zag je hem opeens weer naar adem happen, geknokt tot het einde.
ik heb hem weer meegenomen naar huis, en hij heeft een mooi plekje gekregen in de tuin.
Maar nu krijg ik weer een beetje hoop, het teefje is nu 7 dagen oud en ik durf het bijna nog niet te zeggen maar het gaat goed !!:cheer:
ik ben helemaal versleten,7 dagen en nachten op de bank en ze had nachten dat ze heel onrustig was, en ik maar ongerust zijn, je hebt gewoon weer een baby in huis: heb je het koud/ warm/honger/pijn.
de laatste 2 nachten gaat het heel goed, ze is tevreden en komt super aan, nu maar hopen dat het goed blijft gaan.
Jara is een hele lieve moeder, ligt er heel de tijd bij, en verzorgd haar super.
Ik heb madametje nog geen naam durven geven, maar ga er nu voorzichtig over nadenken.
Groetjes Jeanet
Dogo Canario Kennel Devito
- kelly 1981
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Lietje
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
- Aantal honden: 1
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat een nachtmerrie!
Zo leuk is fokken vaak niet, dat blijkt maar weer uit jouw verhaal. Wat een zorgen en slapeloze nachten zal jij achter de rug hebben!
Sneu voor het reutje dat hij het niet gered heeft, ik duim met je mee dat het teefje het gewoon wel gaat redden. Hoe doet de moederhond het?
Je zou kunnen overwegen je teefje aan te melden bij de moederloze puppycentrale (zie de sticky bovenaan in Fokken). Wellicht kan je op deze manier een andere fokker van dienst zijn, en heeft je teefje als ze opgroeit wat speelkameraadjes van ongeveer haar eigen leeftijd.
Ik had in mei ook maar 1 gezonde pup, en heb me toen aangemeld bij de puppycentrale. Helaas kon ik toen niets betekenen voor iemand anders, maar wie weet is die situatie nu anders.
Hoe dan ook, sterkte met alle beslommeringen rondom je pupje, ik duim voor haar!
Zo leuk is fokken vaak niet, dat blijkt maar weer uit jouw verhaal. Wat een zorgen en slapeloze nachten zal jij achter de rug hebben!
Sneu voor het reutje dat hij het niet gered heeft, ik duim met je mee dat het teefje het gewoon wel gaat redden. Hoe doet de moederhond het?
Je zou kunnen overwegen je teefje aan te melden bij de moederloze puppycentrale (zie de sticky bovenaan in Fokken). Wellicht kan je op deze manier een andere fokker van dienst zijn, en heeft je teefje als ze opgroeit wat speelkameraadjes van ongeveer haar eigen leeftijd.
Ik had in mei ook maar 1 gezonde pup, en heb me toen aangemeld bij de puppycentrale. Helaas kon ik toen niets betekenen voor iemand anders, maar wie weet is die situatie nu anders.
Hoe dan ook, sterkte met alle beslommeringen rondom je pupje, ik duim voor haar!
-
Jeanet Stehouwer
- Actief
- Contacteer:
Het is goed dat er zo`n stichting is, maar ik ga geen risico`s nemen, Jara is heel goed voor haar pup en ik ben bang dat ze geen andere pups zal accepteren en er nerveus van word.LongFields schreef:Wat een nachtmerrie!
ik ben blij dat het eindelijk een beetje goed gaat.
ik hoop dat we snel weer een week verder zijn, dan zijn we een beetje uit de gevaren zone.
groetjes Jeanet
-
Jeanet Stehouwer
- Actief
- Contacteer:
Hoi Lietje!Lietje schreef:Hallo,
Sorry dat had ik nog niet gelezen.Ik kan mijn eigen wel voor m'n kop slaan!!!!!!!!!!
Wat is dat zonde zeg....je bent er helemaal op in gesteld en dat gaat er van alles mis!!!
Ik hoop van harte dat het teefje het gaat redden!!
En nogmaals sorry!!
groetjes Lietje
Ik had jouw berichtje gelezen, en heb toen een nieuwe topic gemaakt,
dus je had het nog niet kunnen lezen,
erg aardig van jou om er naar te vragen!
Groetjes Jeanet.
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
wat ligt vreugde en verdriet toch kort bij elkaar. Meid ik hoop dat het kleine meisje het geweldig goed blijft doen. 
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
Bullenmama
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat een pech heb je, voel met je mee
en weet wat het is als je een pupje later nog verliest, sterkte ermee, en hopelijk komt het allemaal goed met de kleine meid 
Laatst gewijzigd door tura op 12 jan 2007 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Jeanet Stehouwer
- Actief
- Contacteer:
Dank jullie wel allemaal!
Zoals het ernu uitziet, gaat het heel goed met haar, een lekker dik buikje, groeid goed. vind nu ook vaak zelf de tepel, ligt ze heerlijk te drinken, en ze schuifelt heel de kist door. en als haar moeder even onhandig met haar is, kan ze een aardig keeltje opzetten
nu maar duimen dat het zo blijft gaan!
Groetjes jeanet.
Zoals het ernu uitziet, gaat het heel goed met haar, een lekker dik buikje, groeid goed. vind nu ook vaak zelf de tepel, ligt ze heerlijk te drinken, en ze schuifelt heel de kist door. en als haar moeder even onhandig met haar is, kan ze een aardig keeltje opzetten
nu maar duimen dat het zo blijft gaan!
Groetjes jeanet.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
wat rot van het reutje, ik hoop dat het teefje het mag redden.
Zo zie je maar dat fokken niet altijd alleen maar oh zo leuk is...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat kan ik me eigenlijk ook wel heel goed voorstellen in jouw situatie hoor. Hopelijk kun je over een weekje wat meer relaxen en genieten van je pup!Jeanet Stehouwer schreef:Het is goed dat er zo`n stichting is, maar ik ga geen risico`s nemen, Jara is heel goed voor haar pup en ik ben bang dat ze geen andere pups zal accepteren en er nerveus van word.LongFields schreef:Wat een nachtmerrie!
ik ben blij dat het eindelijk een beetje goed gaat.
ik hoop dat we snel weer een week verder zijn, dan zijn we een beetje uit de gevaren zone.
groetjes Jeanet
-
Jeanet Stehouwer
- Actief
- Contacteer:
en dat weet ik maar al te goed, het is vooral heel vermoeiend, teminste zoals ik het doet wel, ik lig minimaal 2 wkn op de bank ernaast, en dan hoop ik wat te kunnenmalinois schreef:wat rot van het reutje, ik hoop dat het teefje het mag redden.
ik snap zowiezo mensen niet die denken: ik doe even een nestje
Groetjes Jeanet
-
Jeanet Stehouwer
- Actief
- Contacteer:
We hebben een naam verzonnen!
Devito Belita Azia,
Belita betekend: Beautiful one
Azia: Sungods Gift.
Roepnaam Azia.
Vannacht weer goed gegaan, ze heeft mij maar 4 x wakker gemaakt, dan was ze de weg kwijt
vaak werd ik zelf wakker en dan hoorde ik haar drinken, dus dat doet ze allemaal zelf.
ze weegt nu 800 gram, dus sinds gisteren weer een ons gegroeid.
Groetjes Jeanet.
Devito Belita Azia,
Belita betekend: Beautiful one
Azia: Sungods Gift.
Roepnaam Azia.
Vannacht weer goed gegaan, ze heeft mij maar 4 x wakker gemaakt, dan was ze de weg kwijt
vaak werd ik zelf wakker en dan hoorde ik haar drinken, dus dat doet ze allemaal zelf.
ze weegt nu 800 gram, dus sinds gisteren weer een ons gegroeid.
Groetjes Jeanet.
- little-wolf
- Zeer actief
-
Gos
- Zeer actief
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
Jeanet Stehouwer
- Actief
- Contacteer:
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- little-wolf
- Zeer actief
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
-
Selian
- Actief
- Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's - Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
-
Jeanet Stehouwer
- Actief
- Contacteer:
Het is zaterdag 23 December, Azia alweer 10 dagen
Ze gedraagd zich al als een verwend vrouwtje, als de melk niet snel genoeg op gang komt, word ze boos, en maar trekken en piepen, volgens mij heeft ze het liefst dat de melk gelijk in haar mond loopt
dat ging denk ik wel in het begin, maar Jara haar melkproductie heeft zich aangepast aan 1 puppie.
en melk heeft Jara genoeg voor haar, want ze is weer 100 gram gegroeid.
na het drinken(elke tepel geprobeerd) is Azia ook tevreden en ligt lekker te slapen.
als het zo blijft gaan heb ik niets te klagen.
Grappig hoe alles al reageerd, zit ik haar te kriebelen, zie je het achterpootje bewegen
en als ik haar in haar nekje kriebeld,
zie heel dat koppie genieten.
Groetjes Jeanet.
Ze gedraagd zich al als een verwend vrouwtje, als de melk niet snel genoeg op gang komt, word ze boos, en maar trekken en piepen, volgens mij heeft ze het liefst dat de melk gelijk in haar mond loopt
dat ging denk ik wel in het begin, maar Jara haar melkproductie heeft zich aangepast aan 1 puppie.
en melk heeft Jara genoeg voor haar, want ze is weer 100 gram gegroeid.
na het drinken(elke tepel geprobeerd) is Azia ook tevreden en ligt lekker te slapen.
als het zo blijft gaan heb ik niets te klagen.
Grappig hoe alles al reageerd, zit ik haar te kriebelen, zie je het achterpootje bewegen
zie heel dat koppie genieten.
Groetjes Jeanet.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- Lietje
- geregistreerd lid
- Contacteer:
-
Jeanet Stehouwer
- Actief
- Contacteer:
Zo gaat het allemaal prima en zo gaat het niet goed
Vannacht met haar naar sleeuwijk geweest, ze had vreselijke krampen, hard buikje, waarschijnlijk te gulsig geweest en haar darmpjes konden het niet aan, ze heeft wat kalmerends voor haar darmen gehad en nu even op de zoutoplossing(wat ze helemaal niet wil)
vreselijk onrustige nacht dus.
nu maar weer afwachten hoe het verder gaat,
zo jammer, ik had weer helemaal vertrouwen dat het goed ging, en nu.....
Jeanet.
Vannacht met haar naar sleeuwijk geweest, ze had vreselijke krampen, hard buikje, waarschijnlijk te gulsig geweest en haar darmpjes konden het niet aan, ze heeft wat kalmerends voor haar darmen gehad en nu even op de zoutoplossing(wat ze helemaal niet wil)
vreselijk onrustige nacht dus.
nu maar weer afwachten hoe het verder gaat,
zo jammer, ik had weer helemaal vertrouwen dat het goed ging, en nu.....
Jeanet.