Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zelf aangeleerd

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Sokev
Vaste gebruiker

Zelf aangeleerd

Ongelezen bericht door Sokev »

Hoikes

Zijn er hier mensen die hun hond zelf hebben getraind? Daarmee bedoel ik zonder naar een hondenschool te zijn geweest maar enkel via boeken, dvd, ...

Zelf heb ik nu al boeken en dvd's bekeken van gehoorzaamheid, doggy dance, agility en graag zou ik dit zelf aanleren aan mijn honden.
Wie doet er dit?

En lukt dit?
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb doggydance altijd zelf gedaan en wil ik dadelijk ook weer gaan doen als Jip ouder is :ok: Ging in principe prima, ik kreeg ze alles geleerd wat ik wilde.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Ik heb net een agility set voor thuisgebruik gekocht.
Ben benieuwd of het gaat lukken...
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Maddy
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maddy »

Ik ben alleen met onze appenzeller op hondencursus geweest. De andere 2 heb ik zelf getraind. En dat is prima gelukt.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik ga (ging :mrgreen: ) naar een HS, maar deed daar IPO.
andere doggy-dance-achige truukjes heb ik zelf geleerd :wink:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Nooit op cursus geweest met één van deze honden. Allemaal uit het asiel en waren al wat ouder dus gehele opvoeding was niet meer nodig. Bo kende niets en kan nu kom hier en zit (voor de rest te onderdanig om wat mee te doen aan gehoorzaamheid, dus hier laat ik het bij).
Paco kent niets. Is een spaanse heer en kan geen enkele druk aan. Nu ja, niets is een groot woord. Hij weet wat kom hier is en doet dat als er andere honden bij zijn anders durft hij niet en hij volgt het commmando wacht op, maar dat is dus alles.
Sem is stokdoof hij kan op handgebaren wel luisteren (ook zelf geleerd).

Boris is een super hondje. Wel heel nerveus, maar met hem doe ik veel aan gehoorzaamheid. Hij kon ook al de basiscommando's prefect uitvoeren toen hij hier kwam, maar er is een hele hoop bij geleerd. Vanwege zijn HD geen cursus met hem.

Volgende hond(en) probeer ik wel met op cursussen te gaan omdat ik het zelf ontzettend leuk vind om met anderen samen wat te doen. Helaas heb ik dus momenteel geen geschikte hond. Boris was bedoeld om mee te gaan trainen en sporten, maar hij heeft zoveel last af en toe van zijn HD dat ik er geen sport mee kan doen omdat hij niet kan rennen en op koude natte ondergrond liggen is niets en zitten gaat vaak ook niet.

Zelf africhten gaat hier dus wel heel goed, maar zou het gewoon veel leuker vinden om het in groepsverband te doen en echt hoog in de gehoorzaamheid te komen :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”