Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waarom meer dan 2 honden?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

ik heb 2 honden en zou dolgraag een 3 de willen,alleen weet ik niet hoe ik 3 uitrollijnen van 8 meter moet vasthouden,hoe ik 3 honden in bos in oog kan houden en of ik 3 grote honden voldoende onder controle kan houden als ze bv een andere hond zien,want word met deze 2 soms al vooruit gesleurd

ruimte is er genoeg,tuin groot genoeg,1200 m2 en geld,tja,das altijd beetje aan te passen,dan maar wat minder lekkers voor mezelf

alleen de dingen die ik hierboven schrijf houden me tegen.

heb eens 10 dagen het hondje van mijn moeder bijgehouden en dat was dus zalig 3 honden in huis,alleen was dit een klein gevalleke en zelf ben ik voor grote honden

het liefst van al zou ik een alaskan malamute willen,heb nu een mix ervan en het zijn zalige honden,alleen loslopen gaat iets moeilijker

sonja
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

schelsey schreef:ik heb 2 honden en zou dolgraag een 3 de willen,alleen weet ik niet hoe ik 3 uitrollijnen van 8 meter moet vasthouden,hoe ik 3 honden in bos in oog kan houden en of ik 3 grote honden voldoende onder controle kan houden als ze bv een andere hond zien,want word met deze 2 soms al vooruit gesleurd

ruimte is er genoeg,tuin groot genoeg,1200 m2 en geld,tja,das altijd beetje aan te passen,dan maar wat minder lekkers voor mezelf

alleen de dingen die ik hierboven schrijf houden me tegen.

heb eens 10 dagen het hondje van mijn moeder bijgehouden en dat was dus zalig 3 honden in huis,alleen was dit een klein gevalleke en zelf ben ik voor grote honden

het liefst van al zou ik een alaskan malamute willen,heb nu een mix ervan en het zijn zalige honden,alleen loslopen gaat iets moeilijker

sonja
Drie honden aan een 8 meter lijn gaat niet. Dan zul je ze aan gewone korte lijnen moeten uitlaten.

Tja als je een ras wilt waarvan je al weet dat het moeilijk is om hem / haar los te laten, dan lijkt het me niet zo verstandig.

Mijn 3 honden houden mij in de gaten als ze los zijn.
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

3 honden aan een 8 meter lijn wordt inderdaad lastig :mrgreen:

Ik zou er ook nog wel een hond bij willen, maar dat is niet handig, Ben is niet heel erg sociaal. Niet dat hij een hond erbij niet zou accepteren, Maar op straat kan je dan toch minder op hem focussen, als je met nog 2 honden loopt :mrgreen: Maar ik denk zeker dat er hier 2 honden blijven, 2 vind ik een mooi aantal :wink:

gr Aimee
Presta
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Presta »

malinois schreef:
bauke schreef:ook van veel geld? :ok: Want dàt moet dan je wel hebben. :denken:
Ik kàn het niet betalen, hoor ! :19:
Zijn jullie echt zo rijk, dan?
:denken: ik werk parttime dus veel geld... absoluut niet :19: Ik kan rondkomen, kan m'n hondjes en mezelf eten geven en ik kan trainen, naar wedstrijden en autorijden... voor mij ruim voldoende.. ik ga niet stappen, ik ga niet veel winkelen, DIT is wat ik wil, DIT is waar ik voor kies dus dan pas ik mijn levensstijl daar op aan :19:
Mijn instelling
ik rook niet drink niet ga nooit uit en alles wat ik heb gaat naar me honden.
Hoeveel ik er heb???
2 x de helft!!!
Tis dat me lichaam en me portomonee meer niet aankan want anders zou ik het wel weten
:pffff:
en die 2 x de helft is minder dan 10 hoor
Agnes
Afbeelding
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

soms heb ik dat gevoel zo van,oo,3 honden zou leuk zijn,maar als ik dan die 2 van mij samen zie spelen en elkaar wassen dan zou een 3 de misschien niet zo'n goed idee zijn,dus het zal er toch zeker de eerste jaren niet van komen,misschien als mijn oudste hond,ze is nu 6,erg achteruit gaat,dan misschien wel terug een pup,maar welk ras,tja,dat zal de tijd uitmaken, een malamute zijn prachthonden,maar verder weet ik er niets van,van dat ras en wat ik kan verwachten

sonja
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

3 honden aan 8 meter lijnen gaat prima, maar dan moet je 100% op je honden vertrouwen en zeker weten dat ze niet van links naar rechts gaan sjauwen. heb het vaak genoeg gedaan en dan nog één aan een 1,5 meter riem omdat ik geen rolriem vertrouw met dat gewicht. Houden naar andere honden? heel gemakkelijk hier. Een riem gaat om mijn nek (die van Sem de st. bernard reu) en ik hou hem vast met strakke slipketting en heb dan paco ook nog in die hand erbij. Bo en boris in de andere hand en gewoon zeggen: doorlopen en dat hebben ze maar te doen ook!!!! Geen gemier, geen gezeur gewoon doorlopen anders heeft diegene een probleem met mij en dat weten ze. Er wordt ook altijd gewoon doorgelopen als ik dat zeg (ik kan ook gewoon de ander aanspreken en mee praten, ze zullen niet uitvallen, hoewel er 3 hondvalse honden bij zitten :wink: ).

Loslopen gaat super. Kunnen er maar drie los, maar die gaan ook los. Ze houden mij maar in de gaten en hebben maar gewoon te luisteren naar mij. Sem is stokdoof, maar kan overal loslopen, gewoon de regels aanleren. Mij in de gaten houden, naar mijn gebaren 'luisteren' en niet de berm uit/laat staan de weg over gaan. :wink:

En hier niet zoveel honden omdat ik zoveel geld heb. Helemaal niet. Ben zelf student en doe er vanalles aan om mijn boxer zelf te kunnen onderhouden (hoewel mijn ouders dat ook gerust willen, maar ik wil het zelf. Mocht het nodig zijn springen ze bij). De andere zijn niet officieel van mij. Daar dus geen onkosten aan en alleen de verzorging maar (dus tijd)
puppy06
Actief

Re: waarom meer dan 2 honden?

Ongelezen bericht door puppy06 »

MoniqueDM schreef: Hier heb ik maar één antwoord op: hoe beter je de mens leert kennen, hoe meer je van dieren gaat houden!
Oh, mijn onderschrift! Sort of... :ok:
*Hoe meer ik de mens leer kennen, hoe meer ik van honden hou.*
Pittmuis
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pittmuis »

ik heb 7 honden...
er wordt aan mij vaak gevraagd of ik van de hondenuitlaatdienst ben :smile:

ik vertel dan vol trots dat ze allemaal bij van mij zijn :mrgreen:

ik loop graag met de honden, waar we niemand tegen komen, ze hebben genoeg aan elkaar :wink:
de kleine rondes maak ik altyd in 3 groepen

sommige mensen denken wel meteen dat je een heel vies huishouden heb met zoveel honden:roll:

ach, smetvrees heb ik niet met al die bullen in huis :wink:

Groetjes Conny
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Pittmuis schreef:ik heb 7 honden...
er wordt aan mij vaak gevraagd of ik van de hondenuitlaatdienst ben :smile:

ik vertel dan vol trots dat ze allemaal bij van mij zijn :mrgreen:

ik loop graag met de honden, waar we niemand tegen komen, ze hebben genoeg aan elkaar :wink:
de kleine rondes maak ik altyd in 3 groepen

sommige mensen denken wel meteen dat je een heel vies huishouden heb met zoveel honden:roll:

ach, smetvrees heb ik niet met al die bullen in huis :wink:

Groetjes Conny
Wat een leuke roedel heb jij :ok:

En Bambi ziet er erg mooi uit, mooi nestje ook :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Pittmuis
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pittmuis »

Wat een leuke roedel heb jij

En Bambi ziet er erg mooi uit, mooi nestje ook
dank je wel :wink:

groetjes Conny
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

ook wij hebben 3 honden maar ik val niet onder jou "te veel honden in nederland" gedoe
dus ik mag er nog wel een paar bij (euhm als vriendlief wilt)
wij wonen in een klein huisje met redelijk veel grond (1500m²)
wij hebben altijd meer als 1 hond gehad
op een gegeven moment maar eentje en je zag hem echt lam en tam worden
ook wij zijn rijk (aan diertjes 4kippen, 2 bokken, 3 honden, en waarschijnlijk 2 hangbuikzwijntjes onderweg, aja en een wild konijn)
het geld maakt me niet uit
zolang de beestjes niets te kort komen ben ik rijk
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”