Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1e keer!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

1e keer!

Ongelezen bericht door Josee »

:cheer: Het is zover, onze reu Faido mag oudjaarsdag voor het eerst dekken (mits het de goede dag is natuurlijk, maar dat zoeken ze samen maar lekker uit :mrgreen: ).
Zo spannend!!

We hadden al wel eerder een dekaanvraag gehad, maar ik wilde dat hij 2,5 jaar geweest was voor zijn eerste dekking, dus nu gaat het binnenkort gebeuren. Zo benieuwd hoe hij gaat vererven!!!
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

De twee kennen elkaar (we wandelen 4 x per week, zie onze site). Maar idd als ze loops zijn kunnen ze heel anders reageren.

Ik verwacht zelf geen problemen omdat ikzelf al ontzettend veel dekkingen heb begeleid (klinkt dat maf hé :smile: ). Zowel met hele makkelijke teven maar ook met echt hele moeilijke teven.
Voor de teef is het idd ook de eerste keer, dus we kijken eerst maar eens hoe ze op elkaar reageren en als er geholpen moet worden (op wat voor manier dan ook, teef vast houden, reu aanmoedigen etc) dan doen we dat natuurlijk.
Mijn ervaring met onervaren teven is , op moment dat ze vast zitten de teven lichtelijk schrikken en proberen los te komen.
Daarom houden we de teef na de versierpogingen, toch echt bij het hoofd vast!!! :wink:
Wat dat betreft ben ik altijd heel zuinig geweest op mijn reuen, want het is niet leuk als een reu te onzeker wordt door de teef, om de teef te bestijgen.
borderke
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door borderke »

spannend
leuke site
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”