Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

24 December Beerze

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

malinois schreef:
ErnstJan schreef:
malinois schreef:
Marloes schreef: Precies, als Robbie dan toch door een hond gegrepen gaat worden, dan liever door een normale hond van een normale baas.

En eigenlijk heeft FritZ groot gelijk... Robbie IS natuurlijk een lekker ding :mrgreen:
:mrgreen: :ok:

mijn jonste reu heeft ook kamikaze geoefend eergisteren, probeerde een doggen dame aan de grond te slaan met z'n voorpoot :smile2: Dat heeft ie geweten hoor :N:
Geen foto's zeker? :N:

:smile:
nee helaas niet... was wel een vreselijk apart gezicht moet ik zeggen :mrgreen:
:smile2: hij zal nog afzien
ErnstJan
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door ErnstJan »

malinois schreef:
ErnstJan schreef:
malinois schreef:
Marloes schreef: Precies, als Robbie dan toch door een hond gegrepen gaat worden, dan liever door een normale hond van een normale baas.

En eigenlijk heeft FritZ groot gelijk... Robbie IS natuurlijk een lekker ding :mrgreen:
:mrgreen: :ok:

mijn jonste reu heeft ook kamikaze geoefend eergisteren, probeerde een doggen dame aan de grond te slaan met z'n voorpoot :smile2: Dat heeft ie geweten hoor :N:

Dat geloof ik graag.
Sinds 25-02-2010 trotse vader van Marcus Wilco.

Credo Ergo Sum
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Joy C schreef:
malinois schreef:
Hutsje schreef:Ben me ook rotgeschrokken, hoewel het er erger uitzag dan het was vermoed ik. Robbie begon inderdaad te piepen en te rollen. Toen pakte FritZ hem met zijn voortanden, gelukkig niet vol met zijn bek. Ik heb hem op de grond gegooid en hem bij zijn nekvel gepakt en uitgefoeterd. Daar was hij heel erg van onder de indruk, zo erg dat Wim meteen aan hem zag dat er iets was gebeurd. Hij durfde nauwelijks de auto uit en is nog erg timide. Ik weet ook niet of hij beseft heeft wat hij fout gedaan had. We hebben daarna de honden weer los gelaten en toen was er niets aan de hand. Ik heb FritZ niet meer zo dicht bij laten komen maar hij liep er later wel gewoon langs zonder te reageren en was heel makkelijk terug te roepen. Dus wat het nou was???? Gelukkig was er geen schade, behalve die rode plekken dan, en zo'n kleintje is natuurlijk heel kwetsbaar. Wat een schrik.
zou het hier niet door komen?
Tot Fritz dus boven hem stond, Robbie gillen
dat gillen wil nog weleens triggeren... niet om te bijten maar wel om het als speeltje te zien op dat moment?
Weet het niet hoor, was er niet bij dus kan niet oordelen maar dit kwam zo in me op als ik het zo las.
daar zat ik ook aan te denken.
Ja, dat denk ik ook, en toen ik de situatie zag veranderen en heb hem toen ook geroepen, alleen hoorde hij me niet of kwam hij gewoon niet. Want pas toen Robbie begon te kronkelen en te gillen pakte FritZ hem vast met zijn voortanden.
Afbeelding
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Hutsje schreef:
Joy C schreef:
malinois schreef:
Hutsje schreef:Ben me ook rotgeschrokken, hoewel het er erger uitzag dan het was vermoed ik. Robbie begon inderdaad te piepen en te rollen. Toen pakte FritZ hem met zijn voortanden, gelukkig niet vol met zijn bek. Ik heb hem op de grond gegooid en hem bij zijn nekvel gepakt en uitgefoeterd. Daar was hij heel erg van onder de indruk, zo erg dat Wim meteen aan hem zag dat er iets was gebeurd. Hij durfde nauwelijks de auto uit en is nog erg timide. Ik weet ook niet of hij beseft heeft wat hij fout gedaan had. We hebben daarna de honden weer los gelaten en toen was er niets aan de hand. Ik heb FritZ niet meer zo dicht bij laten komen maar hij liep er later wel gewoon langs zonder te reageren en was heel makkelijk terug te roepen. Dus wat het nou was???? Gelukkig was er geen schade, behalve die rode plekken dan, en zo'n kleintje is natuurlijk heel kwetsbaar. Wat een schrik.
zou het hier niet door komen?
Tot Fritz dus boven hem stond, Robbie gillen
dat gillen wil nog weleens triggeren... niet om te bijten maar wel om het als speeltje te zien op dat moment?
Weet het niet hoor, was er niet bij dus kan niet oordelen maar dit kwam zo in me op als ik het zo las.
daar zat ik ook aan te denken.
Ja, dat denk ik ook, en toen ik de situatie zag veranderen en heb hem toen ook geroepen, alleen hoorde hij me niet of kwam hij gewoon niet. Want pas toen Robbie begon te kronkelen en te gillen pakte FritZ hem vast met zijn voortanden.
het is gewoon vervelend, maar de wereld is niet vergaan. :wink:
Ik gok erop dat die van mij hetzelfde gedrag vertoond zouden hebben. :N:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

maart schreef:
malinois schreef:
ErnstJan schreef:
malinois schreef: :mrgreen: :ok:

:smile2: hij zal nog afzien
hij kon maar niet geloven dat ze zo groot was, hij kwam elke keer wel heel stoer terug om te laten zien hoe groot hij zelf wel niet was :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marco#

Ongelezen bericht door Marco# »

malinois schreef:
Benthor schreef:
Hutsje schreef:
Marloes schreef:
We mochten eerst wel kijken bij hem. Nadat ik hem gedoucht had niet meer. Hij lag er toen weer net zo bij als onder FritZ. Achterpootjes omhoog en hij was toen weer even bang. Bange oogjes en tandjes bloot.
Hij ligt al de hele avond in zijn mandje. Hij is heel erg moe. Maar hij was net uitgeweest en toen was hij volgens Martin wel weer gewoon.
En wat het nu was? Ik heb ook geen flauw idee. Ik heb geen ervaring met dit soort dingen. Als ik meer had geweten van hondetaal had ik misschien wel eerder in kunnen grijpen. Daar zit ik nu wel steeds aan te denken...
En dat vind ik gewoon sneu voor hem... :(:
Je hoeft je niet schuldig te voelen, hij is erg geschrokken maar herstelde zich wel en liep weer dapper mee. Soms gebeurt dit soort dingen nou eenmaal, je kunt niet alles voorkomen, en dit was iets wat heel onverwacht was, er waren ook geen signalen van agressie of iets anders dus of we het hadden kunnen voorkomen geen idee. Robbie begon ineens erg te piepen terwijl er nog niets aan de hand was en dat heeft FritZ getriggerd. Dat is er gebeurd, maar waarom? Geen idee. Ik liep er al naar toe toen er nog niet zoveel aan de hand was want het ging mij te ver maar ik was net te laat. In het vervolg kijk ik dus wel driedubbel uit met kleintjes. Hij zal wel wat beurs zijn misschien en wat stijf misschien maar ik verwacht niet dat hij er ernstige trauma's aan over houdt. Jullie hebben er heel goed aan gedaan hem snel weer op de grond te zetten zodat hij ook mee kreeg dat alles weer normaal was. Een hond denkt niet nog 's avonds laat oh, wat was dat eng vanmiddag, baasjes daarentegen wel :wink: Ik kan me voorstellen dat je het sneu vindt voor hem, dat is het ook. Sterkte voor beiden!
Vind jij het eigenlijk sneu voor Robbie en Marloes? Ik zou het mij kunnen voorstellen. Aan de andere kant, als ik zo je reaktie lees, ben je vooral jezelf aan het indekken en het hele gebeuren aan het bagetaliseren: Robbie komt er wel bovenop;
die dingen gebeuren nu eenmaal;
hij houdt er vast geen ernstige trauma's aan over;
honden denken niet aan de enge middag, dat doen de baasjes. :denken:
En Marloes hoeft zich niet schuldig te voelen? Duh!
Heel veel sterkte Marloes! En Robbie ook natuurlijk!
nou ja zeg, inderdaad gebeuren zulke dingen is niet leuk maar dat zijn honden, daar moet je altijd rekening mee houden als je een hond hebt. Dit is een reden dat mijn honden niet met kleine hondjes mogen spelen, zal best goed gaan ik wil het niet omdat ze hier meteen al lomper zijn.
Als er iemand rekening met z'n honden houdt is het Jessica wel... :roll:
Wat zit je hier weer te stoken zeg... :roll: Jouw hond doet zeker nooit wat of wel....
Hee Spuit 16,

Nee mijn hond doet nooit wat. Een zeer goede trainer kan beamen dat mijn hond 100% betrouwbaar is. (waarom reageer ik eigenlijk op 1 van de heksen - malinois) :denken:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Benthor schreef:
malinois schreef:
Benthor schreef:
Hutsje schreef: Je hoeft je niet schuldig te voelen, hij is erg geschrokken maar herstelde zich wel en liep weer dapper mee. Soms gebeurt dit soort dingen nou eenmaal, je kunt niet alles voorkomen, en dit was iets wat heel onverwacht was, er waren ook geen signalen van agressie of iets anders dus of we het hadden kunnen voorkomen geen idee. Robbie begon ineens erg te piepen terwijl er nog niets aan de hand was en dat heeft FritZ getriggerd. Dat is er gebeurd, maar waarom? Geen idee. Ik liep er al naar toe toen er nog niet zoveel aan de hand was want het ging mij te ver maar ik was net te laat. In het vervolg kijk ik dus wel driedubbel uit met kleintjes. Hij zal wel wat beurs zijn misschien en wat stijf misschien maar ik verwacht niet dat hij er ernstige trauma's aan over houdt. Jullie hebben er heel goed aan gedaan hem snel weer op de grond te zetten zodat hij ook mee kreeg dat alles weer normaal was. Een hond denkt niet nog 's avonds laat oh, wat was dat eng vanmiddag, baasjes daarentegen wel :wink: Ik kan me voorstellen dat je het sneu vindt voor hem, dat is het ook. Sterkte voor beiden!
Vind jij het eigenlijk sneu voor Robbie en Marloes? Ik zou het mij kunnen voorstellen. Aan de andere kant, als ik zo je reaktie lees, ben je vooral jezelf aan het indekken en het hele gebeuren aan het bagetaliseren: Robbie komt er wel bovenop;
nou ja zeg, inderdaad gebeuren zulke dingen is niet leuk maar dat zijn honden, daar moet je altijd rekening mee houden als je een hond hebt. Dit is een reden dat mijn honden niet met kleine hondjes mogen spelen, zal best goed gaan ik wil het niet omdat ze hier meteen al lomper zijn.
Wat zit je hier weer te stoken zeg... :roll: Jouw hond doet zeker nooit wat of wel....
Hee Spuit 16,

Nee mijn hond doet nooit wat. Een zeer goede trainer kan beamen dat mijn hond 100% betrouwbaar is. (waarom reageer ik eigenlijk op 1 van de heksen - malinois) :denken:
heb net nog effe gekeken, m'n bezemsteel is gejat.. dus op dit moment niet :smile2:
een hond is nooit 100% betrouwbaar of hij moet dood zijn :19: simpel zat... trainers zeggen me overigens niks, ken ook zoveel goede trainers en net zoveel mensen die bepaalde trainers zo goed vinden die ik niks vind.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

een hond is net wat malinois zegt,nooit 100 % betrouwbaar. punt.
het is en blijft een dier en geen mens
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

malinois schreef:
heb net nog effe gekeken, m'n bezemsteel is gejat.. dus op dit moment niet :smile2:
Afbeelding
:smile2: Een heks is geen heks zonder bezem :pffff: ...ik heb hem al voor je gevonden... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door MJ op 30 dec 2006 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marie-José schreef:
malinois schreef:
Afbeelding
:smile2: Je bent niet voor niks een heks hè...ik heb je bezem al gevonden... :mrgreen:
wat moet jij met mijn bezem :eek: :mrgreen:
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
jenny* schreef:een hond is net wat malinois zegt,nooit 100 % betrouwbaar. punt.
owww, jenny, wat zeg je nu - is een mens zo betrouwbaar dan :denken: ?
:oeps: correctie:

je hebt gelijk.
een mens is ook niet 100 % betrouwbaar :wink:
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

:boos: potdorie ..net te laat met editten! :smile: :smile:

heb je bezem teruggetoverd....knap hè ? :engel:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jenny* schreef:
Inge O schreef:
jenny* schreef:een hond is net wat malinois zegt,nooit 100 % betrouwbaar. punt.
owww, jenny, wat zeg je nu - is een mens zo betrouwbaar dan :denken: ?
:oeps: correctie:

je hebt gelijk.
een mens is ook niet 100 % betrouwbaar :wink:
als er iets niet betrouwbaar is.... :N: :mrgreen:
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
als er iets niet betrouwbaar is.... :N: :mrgreen:
daarom hou ik ook zoveel van dieren :mrgreen:
Afbeelding
Marco#

Ongelezen bericht door Marco# »

malinois schreef:
Benthor schreef:
malinois schreef:
Benthor schreef: Vind jij het eigenlijk sneu voor Robbie en Marloes? Ik zou het mij kunnen voorstellen. Aan de andere kant, als ik zo je reaktie lees, ben je vooral jezelf aan het indekken en het hele gebeuren aan het bagetaliseren: Robbie komt er wel bovenop;
Hee Spuit 16,

een hond is nooit 100% betrouwbaar of hij moet dood zijn :19: simpel zat... trainers zeggen me overigens niks, ken ook zoveel goede trainers en net zoveel mensen die bepaalde trainers zo goed vinden die ik niks vind.
Jij bent god dan neem ik aan. Oordelen over een hond die je nog nooit hebt gezien en over een trainer die je niet kent. Je zou meteen je mond spoelen als je wist hoe goed ze is. Leuk trouwens hoe je je voetvolk hebt afgericht. Ze komen met je mee lullen als je het hard nodig hebt. Knap hoor. Ik kan zonder die aanhangsels gelukkig. :kotz:
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”