Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom couperen?!

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

tuureluur schreef:ik vindt het wel jammer dat bij een hoop bullmastiffs de oren TE groot of te lang zijn,,dan ziet de kop er een heel stuk anders uit,
zou je bij een puppy al kunnen zien hoe de oren later worden??? :denken:
Ja natuurlijk kun je dat zien of een pup grote flappers heeft of kleinere oren. . En als het je niet bevalt dan ga je toch fijn naar een dierenarts in België en laat een stuk van de oren van je Bull mastiff pup knippen omdat dat zo leuk staat.

Anne
tuureluur
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door tuureluur »

ik zat heel erg te twijfelen wat ik met de oren zou doen,
.daarom ben ik eigenlijk ook op het forum om meer informatie en meningen van anderen(moet ik me niet door laten leiden,weet ik.)
maar hierdoor heb ik wel de beslissing genomen ,om z'n oren
er lekker aan te laten zitten
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Een goede beslissing Tuureluur,
als het om het stoere uiterlijk gaat : een bullmastiff is zowiezo imposant, ook met de natuurlijke oren. Misschien nog wel meer , onze bull kan met haar oren feilloos laten weten aan andere honden in welke bui ze is. Als het afgeknipte oren waren geweest weet ik dat niet zo zeker.
Gewoon die oren eraan laten zitten, staat veel mooier.
tuureluur
geregistreerd lid

z'n oren maken de kop nog groter,dus nog mooier.
tuureluur
geregistreerd lid

misschien neem ik wel een hond met 4 oren,lol :smile: :smile: :smile:
Bullenmama

Ja dat klopt Tuureluur ! Gecoupeerde oren staan boven op de kop als torentjes en natuurlijke oren hangen naast de kop. En dan is een kop breed hoor. Ik vind zelf dat gecoupeerde bullmastiffs een ielige kop krijgen omdat de oren op de kop gedragen worden.
Het staat echt niet mooi.
starfleet
Erelid

tuureluur schreef: maar hierdoor heb ik wel de beslissing genomen ,om z'n oren
Het is verboden om in oren te knippen, eigenlijk heb je daar geen beslissing in te nemen.

Anne
tuureluur
geregistreerd lid

idd.uit die droom ben ik ook weer geholpen,,
waar zo'n forum al niet goed voor is.
tuureluur
geregistreerd lid

naar alles wat verboden is kijk ik niet zo nauw,
wel naar het welzijn van m'n hond
Bullenmama

Vandaar ook dat ik je mijn persoonlijke redenen heb verteld om niet te couperen. Want als je het echt wilt laten doen, dan doe je het toch, wet of geen wet.
Ik raad je het niet af vanwege de wet, maar omdat het geen gezicht is bij een bullmastiff.
Juist die brede imposante kop is zo mooi, als je de oren op de kop laat zetten is het geen porum.
En, niet te vergeten, een hond laat onder andere door de stand van de oren weten hoe zijn houding is tegenover een andere hond. Als je de oren laat knippen dan wordt je hond een heel stuk zwakker in zijn communicatie.
Geloof me : als Raisa een andere hond niet mag dan zien ze aan haar oren dat ze beter een blokje om kunnen gaan.
Als haar oren geknipt zouden zijn dan had ze veel minder macht.
Kortom : niet knippen. Het staat stoer voor mensen maar in de hondenwereld wordt ze uitgelachen. En dat wil je niet .
starfleet
Erelid

bullenmama schreef: Kortom : niet knippen. Het staat stoer voor mensen maar in de hondenwereld wordt ze uitgelachen. En dat wil je niet .
Deze mag in een lijstje.

Anne
Bullenmama

Dank je Anne
tuureluur
geregistreerd lid

dat is idd een raad voor op een tegeltje,
mooie kleur heeft raisa trouwens.
ik hoop dat er voor mij een rode reu tussen zit,maar ja dat heb ik dus ook weer niet voor het zeggen,ik kan 'm moeilijk naar een
spuiterij brengen,maar daar las ik niets over bij de rasvereniging
:smile: :smile: :smile:
Bullenmama

Raisa is mooi bruinrood, met zwart masker en zwarte oren, en een lange staart. Onwijs lief, maar als ze iemand niet vertrouwd dan gaat ze niet opzij. Niet blaffen, niet grommen, gewoon staan met een zwaaiende staart en de oren naar alert.
Ik heb het maar een paar keer meegemaakt dat ze zo stond, 1 keer bij de meteropnemer ( wat een griezel) en twee keer bij klanten ( eigen zaak).
Ik kan feilloos op haar vertrouwen. Als zij mensen niet moet dan is het slecht volk.
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

tuureluur schreef:ik zat heel erg te twijfelen wat ik met de oren zou doen,
.daarom ben ik eigenlijk ook op het forum om meer informatie en meningen van anderen(moet ik me niet door laten leiden,weet ik.)
maar hierdoor heb ik wel de beslissing genomen ,om z'n oren
de oren van een bull mastiff zijn nooit gecoupeerd geweest.
lees je eerst meer in over het ras :roll:
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Martijn schreef:Ik vind de geschiedenis van het ras er geen donder mee te maken hebben. Als je een boxer mag couperen mag het met je bearded collie ook. Wuilus was ook gecoupeerd. Als het bij een kruising mag dan mag het bij alle honden.

De enige reden om het te doen is esthetiek en dat is persoonlijk.

Ik zou overwegen een cocker of een basset te couperen om van die achterlijke biefstukken aan hun kop af te zijn. Als het mocht dus, he?
wat een gewauwel zeg sorry hoor maar geschiedenis heeft zeker wel met wel of niet couperen te maken.

mol :8):
tuureluur
geregistreerd lid

ik bergijp al helemaal niet waarom die geschiedenis er altijd bij moet komen,als je je hond wilt couperen omdat je dat mooier vindt,dan moet je dat gewoon doen,of je nou een tekkel of een zeehond heb.
smaken verschillen (gelukkig)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tuureluur schreef:ik bergijp al helemaal niet waarom die geschiedenis er altijd bij moet komen,als je je hond wilt couperen omdat je dat mooier vindt,dan moet je dat gewoon doen,of je nou een tekkel of een zeehond heb.
smaken verschillen (gelukkig)
Als je punt oren mooier vind neem dan een ras die dat van nature heb, inplaats van een ras naar wens te modeleren(verminken)is gewoon een kwestie van wennen als we ze niet meer zien en niet meer importeren,dan weet je gewoon niet beter :denken:
tuureluur
geregistreerd lid

alleen is het probleem dat we het nu wel weten.
als we nog nooit een gecoupeerde dobberman hadden gekend
dan was dat ras waarschijnlijk niet eens succesvol geweest,ik(en vele met mij) vinden een dobberman met oren en een staart nou niet echt indrukwekkend als waak hond.
bij sommige rassen (bullmastiff) is het MET oren gewoon veel mooier,,
en bij sommige niet,maar dat is ieder zijn eigen smaak
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

tuureluur schreef:alleen is het probleem dat we het nu wel weten.
als we nog nooit een gecoupeerde dobberman hadden gekend
dan was dat ras waarschijnlijk niet eens succesvol geweest,ik(en vele met mij) vinden een dobberman met oren en een staart nou niet echt indrukwekkend als waak hond.
bij sommige rassen (bullmastiff) is het MET oren gewoon veel mooier,,
en bij sommige niet,maar dat is ieder zijn eigen smaak
wij hebben een dober met oren, nog wel zonder staart... maar de populariteit komt niet door het missen van staart of oren hoor... de werkcapaciteiten zijn gewoon bijna nul door showfok geworden daarom nemen mensen niet snel meer een dober. Mensen die hem alleen voor de stoer nemen hoeven hem ook niet te nemen, daarmee schiet het ras niks op en wordt het niet beter.
Wij hebben zelf een dus een dober, de enige reden is dat er op dit moment de eerste tijden geen dober meer zal komen is dus het gebrek aan werkcapaciteit door o.a. de gebrekkige gezondheid wat weer voortkomt uit de enorme bouw die voor shows oh zo mooi is maar funest voor de sport of het werk.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tuureluur
geregistreerd lid

dus vroeger namen ze niet de moeite om gewoon een band of een strik rond z'n hals te doen??nee...gelijk oren eraf en staart eraf,
die belasting gasten spoorde vroeger dus al niet. :boos:
nvn girl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door nvn girl »

idorh schreef:
amiwoods schreef:
senna03 schreef:Gewoon lekker laten zitten die oren en staarten. Ze zitten er niet voor niets. Ik vind het waanzin dat mensen dieren "in model" knippen omdat ze vinden dat het er dan mooier uitziet. We knippen toch ook geen katten-oren of staarten eraf? Om maar wat te noemen.
katten hebben doorgaans toch altijd al staande oortjes :denken:
er zijn trouwens ook staartloze katten.

ik vind gecoupeerd ook mooier. maar heb er geen moeite mee dat ze er nu aan moeten blijven. :wink:
Een hond is in innerlijk en uiterlijk vertoon heel wat anders als een kat.
een hond is een roedeldier die onderworpen is aan wetten in de stam.
Zij uiten zich dmv houding staart en oren en met grimassen van het uiterlijk.
Door het fokken van rashonden dmv in en lijnteelt kunnen er knikken ontstaan in de staarten die niet te controleren zijn door couperen.
Plus de staart is ook een stuur mechaniek voor de hond.
Gr Bertus.
Bertus, ben het helemaal met je eens.
Ik heb zelf een engelse bull, vaak als ik honden in het park tegen kom dan mogen ze de bull niet, dit komt omdat bij een bull hun taal moeilijk te lezen is.
- geen staart
-kleine kompakte oren
-snurken meestal
-gerimpelde kop

dus wat denken de meeste honden ?

Ik heb ook een rottweiler met staart, het was even wennen maar het staat veel vriendelijker.

je hebt het recht niet als mens om een dier zijn funkies weg te halen.
alles heeft een funktie !!!

Wij willen toch ook comuniseren met elkaar ?

Laat de hond gewoon zoals hij / zij is.
Als het je niet sind kies dan een ander ras die wel aan je verwachtingen voldoet.
A Dog is for Life, Not just for Christmas !
Aine
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Aine »

Ik vind dat je van de oren en staarten van dieren af moet blijven, een dier pijnigen omdat je dat mooier vindt vind ik eigenlijk dierenmishandeling! Maakt ene foto van je hond, neem het programma photoshop en haal de kortwiek ze op de foto, als je gecoupeerde honden mooier vindt! (ik niet, vind met oortjes en staartjes veel vriendelijker :wink: )
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”