Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond gedekt en wat nu???
Moderator: moderatorteam
-
Angelus077
- Vaste gebruiker
Hond gedekt en wat nu???
Hallo iedereen,
Laatst gewijzigd door Angelus077 op 03 jan 2007 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
heavenlysaints
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
- Contacteer:
Had je de reu bij je thuis?
Veel succes met de puppers !
Veel succes met de puppers !
We got rid of the kids, the dogs were allergic.

http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all

http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
oke...
je hebt je bastaard teefje laten dekken... maar hebt dus geen flauw idee waar je mee bezig bent? slimme zet zal ik maar zeggen.
eigenlijk zou ik willen zeggen, zet je blijdschap om in gezond verstand en laat de teef van de week steriliseren.
maar goed, dit zal een loos advies zijn.
zo'n 28 dagen na de dekking kun je een echo laten maken, om te zien of ze drachtig is. je kunt het ook afwachten en met een week of 6/7 zal ze ws beginnen te groeien ( als ze drachtig is) ook afhankelijk van hoeveel pups ze draagt natuurlijk
het boek van dhr naaktgeboren (geboorte van de hond) is een aanrader
verder heb ik geen zin om iets te typen, ik vind het een achterlijke zet en hoop ook gewoon dat je hond niet drachtig is, misschien, als het je nog interesseert, lees dit topic een door
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=78110
je hebt je bastaard teefje laten dekken... maar hebt dus geen flauw idee waar je mee bezig bent? slimme zet zal ik maar zeggen.
eigenlijk zou ik willen zeggen, zet je blijdschap om in gezond verstand en laat de teef van de week steriliseren.
maar goed, dit zal een loos advies zijn.
zo'n 28 dagen na de dekking kun je een echo laten maken, om te zien of ze drachtig is. je kunt het ook afwachten en met een week of 6/7 zal ze ws beginnen te groeien ( als ze drachtig is) ook afhankelijk van hoeveel pups ze draagt natuurlijk
het boek van dhr naaktgeboren (geboorte van de hond) is een aanrader
verder heb ik geen zin om iets te typen, ik vind het een achterlijke zet en hoop ook gewoon dat je hond niet drachtig is, misschien, als het je nog interesseert, lees dit topic een door
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=78110
-
piep
inderdaad, eerst eens kijken waar je aan begint en dan nadenken of je dat wilt. en dat betekent niet alleen de leuke dingen.maar ook dat het mis kan gaan. de moeder kan dood gaan, de pups kunnen dood gaan, keizersnede, de tijd heb je die ervoor? ik snap dat eigenlijk niet dat je die vragen eerst niet stelt voor te laten dekken. daar ben ik dus heel benieuwd naar. waarom op deze manier? waarom wil je een nestje? overtuig mij eens waarom zo?
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
:N:
het zal wel allemaal uit "liefde"bedoelt zijn.
Maar slim is dit niet, ronduit een beetje dom.
wat ik allemaal wil zeggen is achteraf gepraat,en daar heb ik geen izn in.
net als yamie zegt, ik hoop dat ze niet drachtig is.
En dat je zo slim zult zijn na genoeg in te lezen om dit nooit weer te doen.
het zal wel allemaal uit "liefde"bedoelt zijn.
Maar slim is dit niet, ronduit een beetje dom.
wat ik allemaal wil zeggen is achteraf gepraat,en daar heb ik geen izn in.
net als yamie zegt, ik hoop dat ze niet drachtig is.
En dat je zo slim zult zijn na genoeg in te lezen om dit nooit weer te doen.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat was ook het eerste wat mij te binnen schoot.Agnetha schreef:normaal denk je aan die dingen vóór dat de teef gedekt word.
Maar goed, het is 2007 dus weer volop goede voornemens.
Ik neem aan dat het een gewilde dekking is geweest aan je verhaal te zien. Ik ben nieuwsgierig wat voor hond je hebt, en of je een reu van hetzelfde ras hebt gekozen. Heb je ook tests laten doen? (HD- en/of ED-foto's e.d.)
Nu wat je vragen betreft.
Een absolute aanrader om te lezen is "De geboorte bij de hond" van C. Naaktgeboren (what's in a name
Hier staat echt heel veel informatie in over wat er bijvoorbeeld allemaal fout kan gaan, en heel veel praktijkgevallen van fokkers. Het boek is al wel wat ouder, maar de info is nog steeds bij de tijd.
Ook het boekje "Hoera, we krijgen een nest pups" is een aanrader, ik weet niet van welke schrijver maar het is een klein paarsachtig boekje.
Ook de fokkerswijzer, die je kunt bestellen via de website van Kynotrain, is een handig naslagwerk, waar je ook allerlei gegevens in kunt bijhouden.
Om zeker te weten of je teefje drachtig is, kun je tussen dag 24 en 28 (ongeveer, sommige dierenartsen houden iets andere dagen aan, maar dat kun je bij je eigen DA wel navragen) een echo (scan) laten maken.
Mocht je teefje drachtig zijn, is het van belang haar vanaf het moment dat je dat weet extra te gaan voeren. Omdat de groei van de pups nogal veel energie vreet, zal ze zelf ook meer trek krijgen.
Ik laat de teef altijd gewoon doen wat ze wil, en bouw de mate van beweging de laatste paar weken wat af als ik merk dat het haar te zwaar wordt.
Vanaf een week voor de uitgerekende datum kun je het beste beginnen met temperaturen van je teef. Ik doe dat in ieder geval 's ochtends en 's avonds.
De werpkist neerzetten doe ik altijd hooguit een week of 2 van tevoren, soms al eerder. Je teefje moet er aan wennen dat ze een nieuwe ligplaats heeft, en zich er comfortabel bij voelen.
Nog een goede link is deze: http://www.debbiejensen.com/date.html. Hopelijk begrijp je Engels, dan kun je precies zien wat er tijdens de dracht allemaal gebeurt met je teefje, als je de dekdatum invult.
-
Angelus077
- Vaste gebruiker
-
Angelus077
- Vaste gebruiker
Nou
Blij dat er zo positief en zonder ondertoon reageerd word. Zelf hoop ik zeker wel dat ze drachtig is.
Ik wil namelijk erg graag een pup van mijn eigen hond, omdat (zoals iedere hond eigenaar dat van zijn of haar hond vind) het het liefste hondje is dat ik ken.
Waarom nu de vragen pas en niet eerder? Nou ik zat al een tijdje te denken aan een nestje. Aangezien mijn hond pas in maart loops hoort te worden (volgens haar gebruikelijke cyclus) had ik het idee dat ik nog tijd had. Maar het was niet maart maar eind december.
Misschien ben ik wat laat met het stellen van vragen maar wel erg raar dat er een aantal mensen direct zo vel op reageren.
Ik wil graag een nest van mijn eigen hond. Heb er veel tijd voor en ben me natuurlijk bewust van de gevaren die er zijn voor de teef en de pups. Gelukkig is de hond die mijn teef gedekt heeft van een DA. Deze heeft een tijd geleden al gekeken of het tussen de beiden honden wel goed zat (met betrekking tot bloed enz.). Volgens haar waren daar geen problemen en moest het zeker lukken.
Zij zal tegen de tijd dat mijn teef moet bevallen ook aanwezig zijn.
Het is dus zeker niet dat ik geen idee heb waar ik aan begin. Ik weet dat het een hoop tijd kost enz. Heb ook voldoende informatie gekregen van de DA. Er waren alleen nog een paar dingen waar bij mij wat onduidelijkheid over bestaat.
Wat voor kruising mijn hond precies is weet ik niet! Ik heb haar 3 jaar geleden gekregen van een buurman die haar niet wilde omdat ze te druk zou zijn. Inmiddels is ze 3.5 jaar.
Maar goed, laat ik het hier maar bij laten.
Bedankt voor de reacties
Blij dat er zo positief en zonder ondertoon reageerd word. Zelf hoop ik zeker wel dat ze drachtig is.
Ik wil namelijk erg graag een pup van mijn eigen hond, omdat (zoals iedere hond eigenaar dat van zijn of haar hond vind) het het liefste hondje is dat ik ken.
Waarom nu de vragen pas en niet eerder? Nou ik zat al een tijdje te denken aan een nestje. Aangezien mijn hond pas in maart loops hoort te worden (volgens haar gebruikelijke cyclus) had ik het idee dat ik nog tijd had. Maar het was niet maart maar eind december.
Misschien ben ik wat laat met het stellen van vragen maar wel erg raar dat er een aantal mensen direct zo vel op reageren.
Ik wil graag een nest van mijn eigen hond. Heb er veel tijd voor en ben me natuurlijk bewust van de gevaren die er zijn voor de teef en de pups. Gelukkig is de hond die mijn teef gedekt heeft van een DA. Deze heeft een tijd geleden al gekeken of het tussen de beiden honden wel goed zat (met betrekking tot bloed enz.). Volgens haar waren daar geen problemen en moest het zeker lukken.
Zij zal tegen de tijd dat mijn teef moet bevallen ook aanwezig zijn.
Het is dus zeker niet dat ik geen idee heb waar ik aan begin. Ik weet dat het een hoop tijd kost enz. Heb ook voldoende informatie gekregen van de DA. Er waren alleen nog een paar dingen waar bij mij wat onduidelijkheid over bestaat.
Wat voor kruising mijn hond precies is weet ik niet! Ik heb haar 3 jaar geleden gekregen van een buurman die haar niet wilde omdat ze te druk zou zijn. Inmiddels is ze 3.5 jaar.
Maar goed, laat ik het hier maar bij laten.
Bedankt voor de reacties
- jenny*
- Zeer actief
- Contacteer:
Je weet niet wat er in het voorgeslacht zit.
erfelijkheid en alles noem maar op?
je weet niet wat voor kruizing het is.
En dat de hond van een dierenarts wil niet zeggen dat het per defenitie goed is.
heb je trouwens al mensen voor de pups?
Dat mensen hier fel reageren is omdat de meesten hier op het forum erg prat gaan op verantwoord fokken, en dat is uit jouw verhaal niet op te maken.
Je wilt het graag goed doen, dat maak ik er wle op uit.
maar je bent niet verantwoord bezig geweest
erfelijkheid en alles noem maar op?
je weet niet wat voor kruizing het is.
En dat de hond van een dierenarts wil niet zeggen dat het per defenitie goed is.
heb je trouwens al mensen voor de pups?
Dat mensen hier fel reageren is omdat de meesten hier op het forum erg prat gaan op verantwoord fokken, en dat is uit jouw verhaal niet op te maken.
Je wilt het graag goed doen, dat maak ik er wle op uit.
maar je bent niet verantwoord bezig geweest
-
Angelus077
- Vaste gebruiker
Re: Hond gedekt en wat nu???
Je kunt het natuurlijk ook zo zien.Angelus077 schreef:Hallo iedereen,
Wanneer weet ik of ze nu drachtig is?
Als ze drachtig is, wat moet ik dan wel en juist niet doen?
Kan iemand mij bepaalde boeken aanraden die ik moet lezen.
Wanneer begin ik met temperaturen?
En wanneer moet ik een werpkist klaarzetten?
Ik hoop dat iemand mij een aantal antwoorden kan geven
Ik weet dat ik een werpkist moet hebben.
Ik weet dat ik moet temperaturen.
Ik wil graag boeken lezen om NOG beter voorbereid te zijn.
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
Je zult ongetwijfeld nog het nodige over je heen krijgen hier.
Ik kan je vast vertellen dat het niets te maken heeft met het feit dat mensen hier kruisingen minderwaardig vinden. Niets is minder waar. De reden waarom de meesten hier op zijn zachtst gezegd niet enthousiast reageren op het zoveelste nest kruisingen is omdat
a) er te weinig bekend is over de afstamming van de ouders en daarmee over de gezondheid van de honden (HD, ED, PRA, om maar eens wat te noemen)
b) er al verschrikkelijk veel kruisingen in de asiels zitten en honden uit een kruisingnest nu eenmaal sneller worden 'afgedankt' door de eigenaren.
Maar goed, lees de link van Yamie en het zal je een stuk duidelijker zijn waarom hier weinig juichende reacties te zien zullen zijn.
Ik ben overigens voor de zoveelste keer stomverbaasd over de houding van een DA in dezen. Gewoon meewerken aan een nest kruisingen en volstaan met een bloedonderzoek.....ongelofelijk.
Ik kan je vast vertellen dat het niets te maken heeft met het feit dat mensen hier kruisingen minderwaardig vinden. Niets is minder waar. De reden waarom de meesten hier op zijn zachtst gezegd niet enthousiast reageren op het zoveelste nest kruisingen is omdat
a) er te weinig bekend is over de afstamming van de ouders en daarmee over de gezondheid van de honden (HD, ED, PRA, om maar eens wat te noemen)
b) er al verschrikkelijk veel kruisingen in de asiels zitten en honden uit een kruisingnest nu eenmaal sneller worden 'afgedankt' door de eigenaren.
Maar goed, lees de link van Yamie en het zal je een stuk duidelijker zijn waarom hier weinig juichende reacties te zien zullen zijn.
Ik ben overigens voor de zoveelste keer stomverbaasd over de houding van een DA in dezen. Gewoon meewerken aan een nest kruisingen en volstaan met een bloedonderzoek.....ongelofelijk.
Groetjes,
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- jenny*
- Zeer actief
- Contacteer:
En dat is niet genoegAngelus077 schreef:
Je kunt het natuurlijk ook zo zien.
Ik weet dat ik een werpkist moet hebben.
Ik weet dat ik moet temperaturen.
Ik wil graag boeken lezen om NOG beter voorbereid te zijn.
Dan zou iedereen wel een leuk pretnestje kunnen fokken en zeggen dat ze verantwoord bezig zijn geweest met fokken.
Je had eens via een rasvereneging een fokker moeten bezoeken en dit vertellen.
Ik denk dat je als jij met de juiste mensen gesproken had niet tot dit besluit was gekomen.
Of je moet wel een enorme plaat voor je hoofd hebben.
wat denk jij bij te dragen?
Laatst gewijzigd door jenny* op 03 jan 2007 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Angelus077
- Vaste gebruiker
Ik heb inderdaad al een aantal mensen die een pup willen hebben. Gelukkig zijn het allemaal bekenden. Ik wil de pups (mochten ze er komen) niet zomaar aan iemand mee geven. Naar een asiel gaan ze dus absoluut niet.
Wat betreft erfelijkheid enz. weet ik inderdaad niet.
Zijn vast tests voor om te kijken of er erfelijke ziektes of aandoening zijn.
Dat is inderdaad iets dat ik wellicht eerder had moeten nakijken. Maar ben ervan uitgegaan dat mijn DA toch zulke dingen wel aangeeft.
En ik Fok niet met mijn hond voor geld, ik heb haar laten dekken omdat ik graag zelf een pup van haar wil. Dus dit was eenmalig.
Gelukkig ben ik zelf wel blij met de kans dat ze nu drachtig is.
Wat betreft erfelijkheid enz. weet ik inderdaad niet.
Zijn vast tests voor om te kijken of er erfelijke ziektes of aandoening zijn.
Dat is inderdaad iets dat ik wellicht eerder had moeten nakijken. Maar ben ervan uitgegaan dat mijn DA toch zulke dingen wel aangeeft.
En ik Fok niet met mijn hond voor geld, ik heb haar laten dekken omdat ik graag zelf een pup van haar wil. Dus dit was eenmalig.
-
piep
als a.s 'opa' zal de da je vast alle antwoorden op de vragen willen geven. dat je je vragen dan hier stelt snap ik dan helemaal niet. en nee overtuigd heb je me niet waarom je niet beter voorbereid bent en waarom je een nestje wilt. bloedonderzoek is niet zaligmakend, er zijn veel meer aandoeningen die kunnen voorkomen en die echt niet in het bloed te zien zijn. daar hoor ik niks over daar had je da jou op moeten wijzen. en dat je weet dat er een werpkist moet komen, ach kom dat is nu juist iets wat niet perse nodig is. zonder werpkist en gezonde pups kan het prima gaan, maar met werpkist en pups met afwijkingen zal de werpkist weinig uitmaken. ik hoop ook dat de hond niet drachtig is. niet omdat het geen stamboomhond is maar omdat er totaal geen onderzoek is gedaan naar afwijkingen en helemaal niks bekent is over voorouders.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
-
Angelus077
- Vaste gebruiker
Waarom zou ik dan anders hebben besloten?jenny* schreef:Angelus077 schreef: ik denk dat je als jij met de juiste mensen gesproken had niet tot dit besluit was gekomen.
En wat moet er bij gedragen worden?
- jenny*
- Zeer actief
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
heb je de link gelezen? of vind je het allemaal niet belangrijk? jij gaat je lolletje hebben en dat is het belangrijkste?Angelus077 schreef:jenny* schreef:Waarom zou ik dan anders hebben besloten?Angelus077 schreef: ik denk dat je als jij met de juiste mensen gesproken had niet tot dit besluit was gekomen.
-
piep
zou je nog zo blij zijn als je straks niks hebt? geen pup en geen moederhond meer? heb je daar al aan gedacht?Angelus077 schreef:En ik Fok niet met mijn hond voor geld, ik heb haar laten dekken omdat ik graag zelf een pup van haar wil. Dus dit was eenmalig.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Begrijp ik nu goed dat je:
a. een dierenarts hebt die meewerkt aan dit soort onverantwoorde pretnestjes en er haar eigen hond voor ter beschikking stelt?
b. je een dierenarts hebt die niets weer van erfelijke ziektes, afwijkingen en tests die gedaan worden door verantwoorde fokkers om dat uit te sluiten?
Wat is dat voor een dierenarts?!
a. een dierenarts hebt die meewerkt aan dit soort onverantwoorde pretnestjes en er haar eigen hond voor ter beschikking stelt?
b. je een dierenarts hebt die niets weer van erfelijke ziektes, afwijkingen en tests die gedaan worden door verantwoorde fokkers om dat uit te sluiten?
Wat is dat voor een dierenarts?!
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
O, ja dat is een verantwoorde motivatie om nog meer kruisingen op de wereld te zetten...Angelus077 schreef:Ik wil namelijk erg graag een pup van mijn eigen hond, omdat (zoals iedere hond eigenaar dat van zijn of haar hond vind) het het liefste hondje is dat ik ken.
Groetjes, Karen
- jenny*
- Zeer actief
- Contacteer:
dat jezelf daar geen antwoord op hebt zegt al genoeg.Angelus077 schreef:Waarom zou ik dan anders hebben besloten?jenny* schreef:
ik denk dat je als jij met de juiste mensen gesproken had niet tot dit besluit was gekomen.
zal ik ze voor je geven?
ten eerste.
Dan had je ingezien dat het geen verstandige keuze zou zijn ivm idd de erfelijkheid en de andere onderzoeken.
ten tweede.
wat er bijgedragen moet worden?
Voor mij is dat heel duidelijk.
Een goed gefokte pup waabij op bovenstaande dingen gelet is
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Realiseer je trouwens goed dat de spontane reacties van mensen die nu zeggen een pup van jouw teefje te willen vaak omslaan als de pups eenmaal geboren zijn...
Want dan is het toch niet handig, een pup in de winter, is er weinig tijd, vinden ze toch de kleuren niet zo leuk bij hun bank passen, of heeft men een andere reden om af te haken.
Wat zou je dan doen met die andere pak 'em beet 6 pups? Houd je ze allemaal zelf?
Ik fok met een redelijk weinig voorkomend ras, heb lang van tevoren al een wachtlijst van toch zeker wel minstens 5 mensen, en die wachtlijst verandert nog aanzienlijk voordat de pups naar hun nieuwe baasjes gaan. Ik zou er dus niet zo zeker van zijn dat iedereen die nu een pup wil ook daadwerkelijk een pup zal nemen als je teefje drachtig zal blijken te zijn.
Want dan is het toch niet handig, een pup in de winter, is er weinig tijd, vinden ze toch de kleuren niet zo leuk bij hun bank passen, of heeft men een andere reden om af te haken.
Wat zou je dan doen met die andere pak 'em beet 6 pups? Houd je ze allemaal zelf?
Ik fok met een redelijk weinig voorkomend ras, heb lang van tevoren al een wachtlijst van toch zeker wel minstens 5 mensen, en die wachtlijst verandert nog aanzienlijk voordat de pups naar hun nieuwe baasjes gaan. Ik zou er dus niet zo zeker van zijn dat iedereen die nu een pup wil ook daadwerkelijk een pup zal nemen als je teefje drachtig zal blijken te zijn.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Er werd ook niet bedoeld dat jij je pups naar een asiel zou brengen. Er werd geschreven dat de asies al bomvol kruisingen zitten en jij er dus nog even 'voor de leuk', omdat je zelf een pup van je teef wil nog meer kruisingen bij gaat zetten...Angelus077 schreef:Ik heb inderdaad al een aantal mensen die een pup willen hebben. Gelukkig zijn het allemaal bekenden. Ik wil de pups (mochten ze er komen) niet zomaar aan iemand mee geven. Naar een asiel gaan ze dus absoluut niet.
Groetjes, Karen
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Precies.LongFields schreef: Ik zou er dus niet zo zeker van zijn dat iedereen die nu een pup wil ook daadwerkelijk een pup zal nemen als je teefje drachtig zal blijken te zijn.
En dan heb jij het nog over een zeer bescheiden 5 pups

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Angelus077
- Vaste gebruiker
Hahahhahahahahah Jullie zijn me wel een stelletje.
Als ik vraag aan mijn DA wat ik moet weten MBT dekken en het krijgen van pups wordt mij door de DA verteld dat een bloedonderzoek gedaan moet worden. En dat er verder weinig belangrijks nodig was.
Ik ben daar vanuit gegaan en ben hier gekomen met alle goede bedoelingen vandien.
Wees blij dat ik in ieder geval nog informatie opvraag en het niet maar gewoon laat gebeuren. en kijken waar het schip strand. Want ook die gekken zijn er genoeg.
Ik meld me maar weer af van deze site want ik heb geen zin om me te verdedigen tegenover mensen die blijkbaar toen ze zelf voor het eerst begonnen ook overal aan hebben gedacht.
Als ik vraag aan mijn DA wat ik moet weten MBT dekken en het krijgen van pups wordt mij door de DA verteld dat een bloedonderzoek gedaan moet worden. En dat er verder weinig belangrijks nodig was.
Ik ben daar vanuit gegaan en ben hier gekomen met alle goede bedoelingen vandien.
Wees blij dat ik in ieder geval nog informatie opvraag en het niet maar gewoon laat gebeuren. en kijken waar het schip strand. Want ook die gekken zijn er genoeg.
Ik meld me maar weer af van deze site want ik heb geen zin om me te verdedigen tegenover mensen die blijkbaar toen ze zelf voor het eerst begonnen ook overal aan hebben gedacht.
Laatst gewijzigd door Angelus077 op 03 jan 2007 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.