Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond gedekt en wat nu???
Moderator: moderatorteam
-
chrico
- Zeer actief
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wij hebben dus ook een optie bij een fokker op een pup.
het kan nog mischien wel een half jaar of een jaar duren.
Ik ben al lang bezig geweest om zelf zorgvulifg een fokker uit te kiezen met daarbij de hulp van kenners
Ik neem verantwoord een pup en zoek die bij een verantwoorde fokker.
Ook bezoek ik de fokker.
En vraa hem de oren van het hoofd.
Hij kan op al mijn vragen een bevredigend antwoord geven.
maar ik neem aan en klop mezelf nu niet op de borst of zo.
dat zulke pupkopers niet bij jou voor de deur zullen staan.
het kan nog mischien wel een half jaar of een jaar duren.
Ik ben al lang bezig geweest om zelf zorgvulifg een fokker uit te kiezen met daarbij de hulp van kenners
Ik neem verantwoord een pup en zoek die bij een verantwoorde fokker.
Ook bezoek ik de fokker.
En vraa hem de oren van het hoofd.
Hij kan op al mijn vragen een bevredigend antwoord geven.
maar ik neem aan en klop mezelf nu niet op de borst of zo.
dat zulke pupkopers niet bij jou voor de deur zullen staan.
-
piep
-
chrico
- Zeer actief
Gewoon doen joh, voor hetzelfde geld steek je hier wat van op. Hier zijn we allemaal door schade en schande wijs geworden maar als je voor de makkelijkste weg kiest, laat je vooral niet tegen houden.Angelus077 schreef:
Ik meld me maar weer af van deze site want ik heb geen zin om me te verdedigen tegenover mensen die blijkbaar toen ze zelf voor het eerst begonnen ook overal aan hebben gedacht.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ze heeft je zeker ook verteld over kansjes op P.R.A, HD,ED,patella luxatie en noem maar op?Angelus077 schreef:Als ik vraag aan mijn DA wat ik moet weten MBT dekken en het krijgen van pups wordt mij door de DA verteld dat een bloedonderzoek gedaan moet worden. En dat er verder weinig belangrijks nodig was.
Om nog maar niet te praten over baarmoederontstekingen enzo?Spontane abortus?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
oh god, het zou ook eens anders zijnAngelus077 schreef:Hahahhahahahahah Jullie zijn me wel een stelletje.
Als ik vraag aan mijn DA wat ik moet weten MBT dekken en het krijgen van pups wordt mij door de DA verteld dat een bloedonderzoek gedaan moet worden. En dat er verder weinig belangrijks nodig was.
Ik ben daar vanuit gegaan en ben hier gekomen met alle goede bedoelingen vandien.
Wees blij dat ik in ieder geval nog informatie opvraag en het niet maar gewoon laat gebeuren. en kijken waar het schip strand. Want ook die gekken zijn er genoeg.
Ik meld me maar weer af van deze site want ik heb geen zin om me te verdedigen tegenover mensen die blijkbaar toen ze zelf voor het eerst begonnen ook overal aan hebben gedacht.
ren maar hard weg..je zou je toch eens verantwoordelijk moeten gedragen, brr eng.
en die Da van jou? die mag van mij zijn of haar papiertje vandaag nog inleveren.
de groeten.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Kun je een beetje van je onverschilligheid tov de onzorgvuldig gefokte pups die je samen met je da (!!!) op de wereld gaat zetten mijn kant op sturen ?
Ik kan dat wel gebruiken.
Veel mensen hier op het forum hebben vóór dat ze besloten te gaan fokken het nodige gedaan om tot het besluit te komen.
Gezondheidstests gedaan, de hele wereld afgespeurd naar een goede passende dekreu en heel veel onderzoek gedaan naar de voorouders van de ouderdieren.
En dan nog maak ik me zorgen of ik het allemaal wel goed doe. Goede eigenaren zoeken is een enorme verantwoordelijkheid en mij maak je niet wijs dat je in je vriendenkring meer dan 10 mensen kan vinden die een hondje van jou hond willen. Waarom hebben die mensen dan niet allang een hond als ze daar plaats voor hebben ?
De asiels zitten propvol met lieve hondjes. Zelfs mooie, lieve gezonde hondjes. Wat heb je daar aan toe te voegen.
Ik hoop dat je teefje niet heeft opgenomen en dat je het geen tweede keer probeert. Als je een leuke lieve pup wil ga je naar een goede fokker en neemt een pup van twee leuke lieve ouders uit een verantwoorde combinatie.
Veel mensen hier op het forum hebben vóór dat ze besloten te gaan fokken het nodige gedaan om tot het besluit te komen.
Gezondheidstests gedaan, de hele wereld afgespeurd naar een goede passende dekreu en heel veel onderzoek gedaan naar de voorouders van de ouderdieren.
En dan nog maak ik me zorgen of ik het allemaal wel goed doe. Goede eigenaren zoeken is een enorme verantwoordelijkheid en mij maak je niet wijs dat je in je vriendenkring meer dan 10 mensen kan vinden die een hondje van jou hond willen. Waarom hebben die mensen dan niet allang een hond als ze daar plaats voor hebben ?
De asiels zitten propvol met lieve hondjes. Zelfs mooie, lieve gezonde hondjes. Wat heb je daar aan toe te voegen.
Ik hoop dat je teefje niet heeft opgenomen en dat je het geen tweede keer probeert. Als je een leuke lieve pup wil ga je naar een goede fokker en neemt een pup van twee leuke lieve ouders uit een verantwoorde combinatie.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Bijzondere redenatie voor een dierenarts die toch zou moeten weten hoeveel ellende mensen met hun honden kunnen hebben door erfelijke afwijkingen...Angelus077 schreef:Als ik vraag aan mijn DA wat ik moet weten MBT dekken en het krijgen van pups wordt mij door de DA verteld dat een bloedonderzoek gedaan moet worden. En dat er verder weinig belangrijks nodig was.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- jenny*
- Zeer actief
- Contacteer:
Als de dokter zegt van . jenny meid.... je kunt gerust gaan bungee jumpen ondanks je zwakke rug.
Dan zeg ik die man ook of ie zich even voor zijn hoofd wil voelen.
Je gaat toch niet klakkeloos alles aannenemn, die man is dierenarts.
en geen fokker.
hij moet dieren beter maken , dat is zijn taak.
maar het is lood om oud ijzer.
Jij hebt zelf al ooit ene kruizing aangeschaft en gaat gewoon vrolijk verder met deze praktijken
Dan zeg ik die man ook of ie zich even voor zijn hoofd wil voelen.
Je gaat toch niet klakkeloos alles aannenemn, die man is dierenarts.
en geen fokker.
hij moet dieren beter maken , dat is zijn taak.
maar het is lood om oud ijzer.
Jij hebt zelf al ooit ene kruizing aangeschaft en gaat gewoon vrolijk verder met deze praktijken
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
sirene schreef:Kun je een beetje van je onverschilligheid tov de onzorgvuldig gefokte pups die je samen met je da (!!!) op de wereld gaat zetten mijn kant op sturen ?
Groetjes, Karen
-
Dinah
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Hoi,
Ik wil ook even reageren. Onvoorstelbaar dat je d.a. meegewerkt heeft aan z'on dekking. Die heeft ook een plaat voor zijn/haar kop. Ik had me eerst willen verdiepen voor evt. onderzoeken en vragen stellen op div. forums voordat er een dekking komt.
Ik ben ook niet echt tegen fokken met kruisingen maar wel fel tegen fokken zonder gezondheidsonderzoeken. ED foto's en/of HD foto's zijn wel een belangrijk onderdeel van deze gezondheidsonderzoeken maar daarin tegen vind ik ook dat er al veel kruisingen in asiels zitten. Dom, dom dom ook van de d.a.
Ik hoop net als zovelen hier dat ze niet drachtig is en dat je bij zinnen komt en het niet weer laten gebeuren.
Groetjes van Esther
Ik wil ook even reageren. Onvoorstelbaar dat je d.a. meegewerkt heeft aan z'on dekking. Die heeft ook een plaat voor zijn/haar kop. Ik had me eerst willen verdiepen voor evt. onderzoeken en vragen stellen op div. forums voordat er een dekking komt.
Ik ben ook niet echt tegen fokken met kruisingen maar wel fel tegen fokken zonder gezondheidsonderzoeken. ED foto's en/of HD foto's zijn wel een belangrijk onderdeel van deze gezondheidsonderzoeken maar daarin tegen vind ik ook dat er al veel kruisingen in asiels zitten. Dom, dom dom ook van de d.a.
Ik hoop net als zovelen hier dat ze niet drachtig is en dat je bij zinnen komt en het niet weer laten gebeuren.
Groetjes van Esther
-
Angelus077
- Vaste gebruiker
-
chrico
- Zeer actief
Aangevuld met keizersnede, dooie pups en moeder, zwaar kostenplaatje, trauma's, kosten van een psych na afloop, bla bl ablamarian* schreef:Ze heeft je zeker ook verteld over kansjes op P.R.A, HD,ED,patella luxatie en noem maar op?Angelus077 schreef:Als ik vraag aan mijn DA wat ik moet weten MBT dekken en het krijgen van pups wordt mij door de DA verteld dat een bloedonderzoek gedaan moet worden. En dat er verder weinig belangrijks nodig was.
Om nog maar niet te praten over baarmoederontstekingen enzo?Spontane abortus?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
piep
-
Angelus077
- Vaste gebruiker
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Mag ik vragen wat er te lachen valt in dit geval?!Angelus077 schreef:
Voor de mensen die gelijk een oordeel hebben
Groetjes, Karen
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
Whoehahahaha jongens, bespaar je de energie! We worden in de zeik genomen! Er is natuurlijk geen 1 dierenarts die aan dit soort praktijken deel zal nemen. Ts is zich rot geschrokken van de berichten hier en de stommiteit dringt door waardoor het nu geprobeert wordt af te zwakken met het mooie verhaaltje over de dierenarst. Ik heb ze wel vaker zo gegeten, echt!
-
piep
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
-
Sylvi@
- Zeer actief
- Contacteer:
Scooby schreef:Bijzondere redenatie voor een dierenarts die toch zou moeten weten hoeveel ellende mensen met hun honden kunnen hebben door erfelijke afwijkingen...Angelus077 schreef:Als ik vraag aan mijn DA wat ik moet weten MBT dekken en het krijgen van pups wordt mij door de DA verteld dat een bloedonderzoek gedaan moet worden. En dat er verder weinig belangrijks nodig was.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik weet wel zeker dat er Da's zijn die zo doen en denken.LaRep schreef:Whoehahahaha jongens, bespaar je de energie! We worden in de zeik genomen! Er is natuurlijk geen 1 dierenarts die aan dit soort praktijken deel zal nemen. Ts is zich rot geschrokken van de berichten hier en de stommiteit dringt door waardoor het nu geprobeert wordt af te zwakken met het mooie verhaaltje over de dierenarst. Ik heb ze wel vaker zo gegeten, echt!
- jenny*
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Angelus077
- Vaste gebruiker
- jenny*
- Zeer actief
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
Simone
- Zeer actief
Ergens ben ik toch wel verrast over de gegeven antwoorden. Ik weet dat er nogal fel gereageerd kan worden, maar TS is volgens mij met goede bedoelingen hier gekomen.
Ik zie het zo: als ik op een wiskundeforum kom met een vraag en ik maak duidelijk dat ik niet veel van wiskunde afweet, dan hoop ik dat mensen mij niet gelijk gaan afschieten omdat ik niet eerst voorwerk heb gedaan. Ik hoop dat men mij dan een antwoord wil geven en mij verder wil helpen.
Ik kan me voorstellen dat er adviezen gegeven worden, dat ook duidelijk gemaakt wordt waarom TS niet handig bezig is, maar dan wel op een respectvolle manier. Het is jammer dat TS dat niet heeft gedaan voor die tijd, maar het is zoals het is. Ze wist op dat moment niet beter. Laten we dan vooral proberen om op een positieve manier TS te helpen met informatie en adviezen, zodat ook zij op haar beurt weer andere mensen kan wijzen op het feit dat een pretnestje eigenlijk helemaal niet gewenst is. Dat ze dat dan ook duidelijk kan beargumenteren.
Het is nu gebeurd, ik hoop dat de mensen die verstand hebben van fokken TS kunnen helpen. Daar zijn haar hond en haar eventuele pups veel meer bij gebaad volgens mij.
Ik zie het zo: als ik op een wiskundeforum kom met een vraag en ik maak duidelijk dat ik niet veel van wiskunde afweet, dan hoop ik dat mensen mij niet gelijk gaan afschieten omdat ik niet eerst voorwerk heb gedaan. Ik hoop dat men mij dan een antwoord wil geven en mij verder wil helpen.
Ik kan me voorstellen dat er adviezen gegeven worden, dat ook duidelijk gemaakt wordt waarom TS niet handig bezig is, maar dan wel op een respectvolle manier. Het is jammer dat TS dat niet heeft gedaan voor die tijd, maar het is zoals het is. Ze wist op dat moment niet beter. Laten we dan vooral proberen om op een positieve manier TS te helpen met informatie en adviezen, zodat ook zij op haar beurt weer andere mensen kan wijzen op het feit dat een pretnestje eigenlijk helemaal niet gewenst is. Dat ze dat dan ook duidelijk kan beargumenteren.
Het is nu gebeurd, ik hoop dat de mensen die verstand hebben van fokken TS kunnen helpen. Daar zijn haar hond en haar eventuele pups veel meer bij gebaad volgens mij.
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Weten de laatkomers toch nog iets.Angelus077 schreef:Nou
Blij dat er zo positief en zonder ondertoon reageerd word. Zelf hoop ik zeker wel dat ze drachtig is.
Ik wil namelijk erg graag een pup van mijn eigen hond, omdat (zoals iedere hond eigenaar dat van zijn of haar hond vind) het het liefste hondje is dat ik ken.
Waarom nu de vragen pas en niet eerder? Nou ik zat al een tijdje te denken aan een nestje. Aangezien mijn hond pas in maart loops hoort te worden (volgens haar gebruikelijke cyclus) had ik het idee dat ik nog tijd had. Maar het was niet maart maar eind december.
Misschien ben ik wat laat met het stellen van vragen maar wel erg raar dat er een aantal mensen direct zo vel op reageren.
Ik wil graag een nest van mijn eigen hond. Heb er veel tijd voor en ben me natuurlijk bewust van de gevaren die er zijn voor de teef en de pups. Gelukkig is de hond die mijn teef gedekt heeft van een DA. Deze heeft een tijd geleden al gekeken of het tussen de beiden honden wel goed zat (met betrekking tot bloed enz.). Volgens haar waren daar geen problemen en moest het zeker lukken.
Zij zal tegen de tijd dat mijn teef moet bevallen ook aanwezig zijn.
Het is dus zeker niet dat ik geen idee heb waar ik aan begin. Ik weet dat het een hoop tijd kost enz. Heb ook voldoende informatie gekregen van de DA. Er waren alleen nog een paar dingen waar bij mij wat onduidelijkheid over bestaat.
Wat voor kruising mijn hond precies is weet ik niet! Ik heb haar 3 jaar geleden gekregen van een buurman die haar niet wilde omdat ze te druk zou zijn. Inmiddels is ze 3.5 jaar.
Maar goed, laat ik het hier maar bij laten.
Bedankt voor de reacties

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Re: Hond gedekt en wat nu???
Dit was het eerste bericht (ongeveer)Angelus077 schreef:Je kunt het natuurlijk ook zo zien.Angelus077 schreef:Hallo iedereen,
Wanneer weet ik of ze nu drachtig is?
Als ze drachtig is, wat moet ik dan wel en juist niet doen?
Kan iemand mij bepaalde boeken aanraden die ik moet lezen.
Wanneer begin ik met temperaturen?
En wanneer moet ik een werpkist klaarzetten?
Ik hoop dat iemand mij een aantal antwoorden kan geven
Ik weet dat ik een werpkist moet hebben.
Ik weet dat ik moet temperaturen.
Ik wil graag boeken lezen om NOG beter voorbereid te zijn.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014