Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ik heb wat vraagjes
Moderator: moderatorteam
-
jacky2004
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
ik heb wat vraagjes
hoi
ik heb wat vraagjes:
maar voordat ik begin: ik ga NIET fokken, ik ben alleen geintresseerd.
ik heb 2 reutjes 1 van 2,5 jaar en 1 van 12 weken.
oké stel je voor:
jacky (2,5 jaar) is een volle reu.
hij is een kruising van jack russel en boerenfox.
hij is zo'n 35-40 cm hoog.
slank mooi gebouwd, mooie tekeningen die helemaal gelijk lopen.
zijn ouders zijn lief, trouw gezond maar wel waaks (komen van een boerderij)
jacky is volledig gezond, heeft nooit wat gemankeerd (alleen mijt op zijn hoofd gehad) jacky is ook waaks.
hij is heel sociaal en lief, heeft gehoorzaamheid en beheindgiheid cursus gedaan (behendigheid nog steeds)
stel je voor ik zou hem laten onderzoeken bij de DA. en foto's maken.
en hij blijkt HD vrij en al die ander moeilijk woorden (ik ben echt een leek op dat gebied sorry)
zou ik dan met hem kunnen fokken? bijv. met een teef ook een jack russel of een boerenfox? of zouden jullie dit afraden?
jacky heeft totaal niks met loopse teven, hij ruikt maar verder niks. (hij heeft ook nooit gerijd (ik weet niet hoed je dat schrijft) tegen banken of kussens. hij snapt het dus niet.
maar zouden jullie dat verantwoord vinden of niet?
LET OP!! HET IS EEN VRAAG. IK BEN DIT ZEKER NIET VAN PLAN, OMDAT JACKY DUS ZO MAKKELIJK IK MET LOOPSE TEVEN EN IK DIT ZO WIL HOUDEN.
het is dus echt alleen intresse.
kunnen jullie hier antwoord op geven?
ik heb wat vraagjes:
maar voordat ik begin: ik ga NIET fokken, ik ben alleen geintresseerd.
ik heb 2 reutjes 1 van 2,5 jaar en 1 van 12 weken.
oké stel je voor:
jacky (2,5 jaar) is een volle reu.
hij is een kruising van jack russel en boerenfox.
hij is zo'n 35-40 cm hoog.
slank mooi gebouwd, mooie tekeningen die helemaal gelijk lopen.
zijn ouders zijn lief, trouw gezond maar wel waaks (komen van een boerderij)
jacky is volledig gezond, heeft nooit wat gemankeerd (alleen mijt op zijn hoofd gehad) jacky is ook waaks.
hij is heel sociaal en lief, heeft gehoorzaamheid en beheindgiheid cursus gedaan (behendigheid nog steeds)
stel je voor ik zou hem laten onderzoeken bij de DA. en foto's maken.
en hij blijkt HD vrij en al die ander moeilijk woorden (ik ben echt een leek op dat gebied sorry)
zou ik dan met hem kunnen fokken? bijv. met een teef ook een jack russel of een boerenfox? of zouden jullie dit afraden?
jacky heeft totaal niks met loopse teven, hij ruikt maar verder niks. (hij heeft ook nooit gerijd (ik weet niet hoed je dat schrijft) tegen banken of kussens. hij snapt het dus niet.
maar zouden jullie dat verantwoord vinden of niet?
LET OP!! HET IS EEN VRAAG. IK BEN DIT ZEKER NIET VAN PLAN, OMDAT JACKY DUS ZO MAKKELIJK IK MET LOOPSE TEVEN EN IK DIT ZO WIL HOUDEN.
het is dus echt alleen intresse.
kunnen jullie hier antwoord op geven?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
kanche
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
-
jacky2004
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
jacky2004
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=78110jacky2004 schreef:hoi kun je misschien vertellen waarom?yamie schreef:nee...
ik ben namelijk benieud hoe mensen zulke dingen als fokken zien?
is het omdat het een krusing is? of andere redenen?
dit vind ik een heel duidelijk stuk.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Nee. Om (onder andere) de volgende redenen:
Wat betreft die prachtige aftekeningen, dat zegt dus niks dat hij dat heeft. De pups zouden allemaal hun eigen aftekeningen krijgen, helemaal bij bont is het niet te voorspellen hoe de pups eruit komen te zien.
Je weet weinig tot niets van de voorouders van je hond. Misschien zitten er wel erfelijke afwijkingen bij die voorouders, die jouw hond bij zich draagt maar die (nog) niet zichtbaar zijn. Als je pech hebt komen die erfelijke afwijkingen bij de pups wel weer naar voren.
Het STIKT echt van de Jack Hussel-achtige nesten op Marktplaats, in de krant en weet ik waar nog meer, om over de meestal iets oudere exemplaren die in asiels zitten nog maar te zwijgen. Waarom zou je daar nog meer van op de wereld zetten? Ik zou daar geen antwoord op weten.
Wat voor jezelf misschien belangrijk is, is het gedrag van je reu. Zoals je zelf schrijft heeft hij op dit moment helemaal geen interesse in loopse teefjes. Dat is echt heel prettig, er zijn hier denk ik een behoorlijk aantal reuen-eigenaren jaloers op.
Zou je je reutje aan het dekken krijgen, kun je er donder op zeggen dat zijn belangstelling daarna voor loopse teefjes heel erg toeneemt, iets waar je echt niet blij van hoeft te worden.
Wat betreft die prachtige aftekeningen, dat zegt dus niks dat hij dat heeft. De pups zouden allemaal hun eigen aftekeningen krijgen, helemaal bij bont is het niet te voorspellen hoe de pups eruit komen te zien.
Je weet weinig tot niets van de voorouders van je hond. Misschien zitten er wel erfelijke afwijkingen bij die voorouders, die jouw hond bij zich draagt maar die (nog) niet zichtbaar zijn. Als je pech hebt komen die erfelijke afwijkingen bij de pups wel weer naar voren.
Het STIKT echt van de Jack Hussel-achtige nesten op Marktplaats, in de krant en weet ik waar nog meer, om over de meestal iets oudere exemplaren die in asiels zitten nog maar te zwijgen. Waarom zou je daar nog meer van op de wereld zetten? Ik zou daar geen antwoord op weten.
Wat voor jezelf misschien belangrijk is, is het gedrag van je reu. Zoals je zelf schrijft heeft hij op dit moment helemaal geen interesse in loopse teefjes. Dat is echt heel prettig, er zijn hier denk ik een behoorlijk aantal reuen-eigenaren jaloers op.
Zou je je reutje aan het dekken krijgen, kun je er donder op zeggen dat zijn belangstelling daarna voor loopse teefjes heel erg toeneemt, iets waar je echt niet blij van hoeft te worden.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
-
jacky2004
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
hoi zoals ik schreef ben ik dus ook niet van plan om te fokken.LongFields schreef:Nee. Om (onder andere) de volgende redenen:
omdat ik daar dus geen behoefte aan heb.
ik heb hier gisteren een discussie over gehad in het park, een vrouw met haar loopse teef dacht dat jacky haar wel kon dekken, ik heb dus uigelged dat ik dat niet zie zitten, omdat zowiezo jacky hier niks van begrijpt en ik dit zo wil houden.
dat vond zij dus raar want er zouden leuke puppy's uit komen.
ik ben ds doorgelopen en heb er verder niet meer aan gedacht.
ik dacht ik vraag even hoe jullie hier over denken.
ik ben het dus NIET van plan
-
jacky2004
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat snapte ik wel hoor, stond duidelijk in jouw stuk. Alleen je vroeg om redenen, en die heb ik gegeven.jacky2004 schreef:hoi zoals ik schreef ben ik dus ook niet van plan om te fokken.LongFields schreef:Nee. Om (onder andere) de volgende redenen:
ik heb hier gisteren een discussie over gehad in het park, een vrouw met haar loopse teef dacht dat jacky haar wel kon dekken, ik heb dus uigelged dat ik dat niet zie zitten, omdat zowiezo jacky hier niks van begrijpt en ik dit zo wil houden.
-
jacky2004
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
oke iig. bedankt !LongFields schreef:Dat snapte ik wel hoor, stond duidelijk in jouw stuk. Alleen je vroeg om redenen, en die heb ik gegeven.jacky2004 schreef:hoi zoals ik schreef ben ik dus ook niet van plan om te fokken.LongFields schreef:Nee. Om (onder andere) de volgende redenen:
-
jacky2004
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
uhm antibiotica, en een injectie. ik zal even vragen wat de naam ervan is.Nanna schreef:Als hij het op dit moment heeft ga ik er van uit dat hij onder behandeling staat.jacky2004 schreef:ikw eet niet wat voor mijt (hij heeft het op dit moment) ik zal dat eens vragen bij mn da.Nanna schreef:Je schrijft dat hij mijt op zijn kop gehad heeft. Ik denk dat je Demodex (jeugdschurft) bedoelt. Dat alleen al is erfelijk, ik zou dus sowieso niet met hem fokken.
Wat krijgt hij er precies tegen?
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
LongFields schreef: Zou je je reutje aan het dekken krijgen, kun je er donder op zeggen dat zijn belangstelling daarna voor loopse teefjes heel erg toeneemt, iets waar je echt niet blij van hoeft te worden.

Linda, Izzie en Bram
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Het is maar waar je voor kiest, maar ik vind het niet meer dan eerlijk tegenover de vraagsteller in dit topic om het wel aan te halen. Niet iedere hond zal een hormoonmonster worden na een dekking, maar ik ken toch een behoorlijk aantal reuen die in hun gedrag t.o.v. teven veranderd zijn na een dekking.Zoek stok! schreef:LongFields schreef: Zou je je reutje aan het dekken krijgen, kun je er donder op zeggen dat zijn belangstelling daarna voor loopse teefjes heel erg toeneemt, iets waar je echt niet blij van hoeft te worden.Hier heb ik een tijdje geleden een topic over geopend met de vraag of Bram geen hormoonmonster wordt als hij gaat dekken. Als ik dit dan van jou lees, stop ik maar even met de dekplannen mbt Bram!
Maar een hoop kun je als hondenbaas wel binnen de perken houden denk ik, en daar zou ik bij jou als hondenbaas wel vertrouwen in hebben.
-
jacky2004
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
en daarom wil ik dus nietd ekken, ook al was jacky ras zuiver met een stamboom dan zou ik nog niet dekken.LongFields schreef:Het is maar waar je voor kiest, maar ik vind het niet meer dan eerlijk tegenover de vraagsteller in dit topic om het wel aan te halen. Niet iedere hond zal een hormoonmonster worden na een dekking, maar ik ken toch een behoorlijk aantal reuen die in hun gedrag t.o.v. teven veranderd zijn na een dekking.Zoek stok! schreef:LongFields schreef: Zou je je reutje aan het dekken krijgen, kun je er donder op zeggen dat zijn belangstelling daarna voor loopse teefjes heel erg toeneemt, iets waar je echt niet blij van hoeft te worden.Hier heb ik een tijdje geleden een topic over geopend met de vraag of Bram geen hormoonmonster wordt als hij gaat dekken. Als ik dit dan van jou lees, stop ik maar even met de dekplannen mbt Bram!
Maar een hoop kun je als hondenbaas wel binnen de perken houden denk ik, en daar zou ik bij jou als hondenbaas wel vertrouwen in hebben.
enkel om het feit, dat ik nu ongestoord met hem kan wandelen, al lopen er 4 loopse teven om hem heen te draaien.
ik probeerde dit die mevrouw uit het park dus wijs te maken.
maar ja er komen leuke puppy's uit en haar teef is zoooo lief...
ik zou jacky dus noooit laten dekken.
(ook mn anere hond niet hoor)
- Maxiem
- Zeer actief
Re: ik heb wat vraagjes
Ik kan verder geen antwoord op je vragen geven, maar een boerenfox is toch al een kruising, eigenlijk. Een boerenfox is toch een kruising tussen een Jack Russel en een Fox Terrier?jacky2004 schreef:hij is een kruising van jack russel en boerenfox.
Gewoon een vraagje
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: ik heb wat vraagjes
Ja, een Boerenfox is een samenraapsel van allerlei foxterrier-achtige hondjes die op boerderijen rondlopen/liepen. In elk geval géén ras!Maxiem schreef:Ik kan verder geen antwoord op je vragen geven, maar een boerenfox is toch al een kruising, eigenlijk. Een boerenfox is toch een kruising tussen een Jack Russel en een Fox Terrier?jacky2004 schreef:hij is een kruising van jack russel en boerenfox.
Gewoon een vraagje
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- starfleet
- Erelid
Ik denk dat het dan toch erg moeilijk wordt om hem überhaupt te laten dekken als hij die oerdrift niet heeft.jacky2004 schreef: en daarom wil ik dus nietd ekken, ook al was jacky ras zuiver met een stamboom dan zou ik nog niet dekken.
enkel om het feit, dat ik nu ongestoord met hem kan wandelen, al lopen er 4 loopse teven om hem heen te draaien.
Anne
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Het loopt nu zo relaxed....Bram is even van de kaart bij een loopse teef, maar tien minuten daarna is hij weer 'normaal'. Vandaar mijn zorgenLongFields schreef:
Het is maar waar je voor kiest, maar ik vind het niet meer dan eerlijk tegenover de vraagsteller in dit topic om het wel aan te halen. Niet iedere hond zal een hormoonmonster worden na een dekking, maar ik ken toch een behoorlijk aantal reuen die in hun gedrag t.o.v. teven veranderd zijn na een dekking.

Linda, Izzie en Bram
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
hier dus totaal niet die ervaring, zowel niet met mn eigen reu, als met reuen van anderen dat ze veranderen na een dekking in een hormoongestuurd geval....LongFields schreef:Het is maar waar je voor kiest, maar ik vind het niet meer dan eerlijk tegenover de vraagsteller in dit topic om het wel aan te halen. Niet iedere hond zal een hormoonmonster worden na een dekking, maar ik ken toch een behoorlijk aantal reuen die in hun gedrag t.o.v. teven veranderd zijn na een dekking.Zoek stok! schreef:LongFields schreef: Zou je je reutje aan het dekken krijgen, kun je er donder op zeggen dat zijn belangstelling daarna voor loopse teefjes heel erg toeneemt, iets waar je echt niet blij van hoeft te worden.Hier heb ik een tijdje geleden een topic over geopend met de vraag of Bram geen hormoonmonster wordt als hij gaat dekken. Als ik dit dan van jou lees, stop ik maar even met de dekplannen mbt Bram!
Ace laat ik bv nog steeds gewoon met de loopse teven uit....
-
jacky2004
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
zoals je misschien in mijn eerste post kon lezen. ik wil dus NIET dekken met jacky.Inge O schreef:er zijn tig redenen om er niét mee te fokken (jacky, geef jij nou eens een goede reden waarom wél??), maar dit is er geen vanLongFields schreef:Daar had ik overheen gelezen. Dat is inderdaad een hele goeie reden.Nanna schreef:Je schrijft dat hij mijt op zijn kop gehad heeft. Ik denk dat je Demodex (jeugdschurft) bedoelt. Dat alleen al is erfelijk, ik zou dus sowieso niet met hem fokken..
demodex wordt doorgegeven via de moeder (oa. via het intense contactliggen na de geboorte), en deze overdracht werkt zelfs zo goed dat de meerderheid van de honden gewoon drager is van demodex. de echt letsels (dus de ziekte) krijgen ze maar als er iets mis is met hun afweersysteem, dat is gelukkig maar bij de minderheid van de honden het geval.
het ging mij erom dat ik een discussie in het park heb gehad, met een mevrouw die een loopse teef had.
zij vroeg mij toen ik vertelde dat ik dat niet wilde, waarom??
ik kon er eigenlijk niet op antwoorden, ik heb gewoon gezegd dat ik niet wil dat jacky dekt, ook niet als "ongelukje" gewoonweg om het feit dat jacky minimaal 2x per jaar dagelijks met een loopse teef loopt, en ik wil dat hij zich daar niks van aantrekt. en ik gewoon geen pups van jacky wil. ook niet iemand anders.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Okay, niet iedere reu heeft dat, en ik denk dat jouw honden toch ook wel wat beter onder appèl zullen staan dan de gemiddelde "huishond".crutz schreef:hier dus totaal niet die ervaring, zowel niet met mn eigen reu, als met reuen van anderen dat ze veranderen na een dekking in een hormoongestuurd geval....LongFields schreef:Het is maar waar je voor kiest, maar ik vind het niet meer dan eerlijk tegenover de vraagsteller in dit topic om het wel aan te halen. Niet iedere hond zal een hormoonmonster worden na een dekking, maar ik ken toch een behoorlijk aantal reuen die in hun gedrag t.o.v. teven veranderd zijn na een dekking.Zoek stok! schreef:LongFields schreef: Zou je je reutje aan het dekken krijgen, kun je er donder op zeggen dat zijn belangstelling daarna voor loopse teefjes heel erg toeneemt, iets waar je echt niet blij van hoeft te worden.Hier heb ik een tijdje geleden een topic over geopend met de vraag of Bram geen hormoonmonster wordt als hij gaat dekken. Als ik dit dan van jou lees, stop ik maar even met de dekplannen mbt Bram!
Ace laat ik bv nog steeds gewoon met de loopse teven uit....