Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nog meer cairn-eigenaars hiero?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Nog meer cairn-eigenaars hiero?

Ongelezen bericht door Abby »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie er hier op het forum allemaal een cairn heeft, heeft gehad, of gaat hebben. En waarom speciaal voor de cairn terriër gekozen?
Ben benieuwd! :ok:
Hoop op reacties :cheer: :cheer: :cheer:
Whisky
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Soft Coated Tibetaanse Wheaten Terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Whisky »

Jaa, hiero een Cairntje van twaalf jaar!
We hebben eigenlijk niet specifiek voor de Cairn gekozen, m'n tante ging een pup halen en toen we daar waren waren we verliefd... (al denk ik dat m'n ouders het al een beetje in de planning hadden staan, anders zouden we nooit mee zijn gegaan... :idea: )
Whisky is een ontzettend makkelijk hondje, past zich overal aan aan, ontzettend lief en gewoon een heerlijke knuffel! :cheer:
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Hier ook een cairn. Niet bewust voor gekozen maar hij kwam op mijn pad en het was liefde op het eerste gezicht. Heb Daan nu 2 jaar en denk elke ochtend wat heb ik toch een heerlijke hond.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Een jaar of tien geleden kwam ik op de hei geregeld een vrouw tegen met twee cairns, die allebei 20 waren!!!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Abby
Zeer actief

kiki78 schreef:Hier ook een cairn. Niet bewust voor gekozen maar hij kwam op mijn pad en het was liefde op het eerste gezicht. Heb Daan nu 2 jaar en denk elke ochtend wat heb ik toch een heerlijke hond.
Zo ging het met Abby ook. We waren eigenlijk op zoek naar een hond, formaat labrador, want we wouden iets waar je lange afstanden mee kunt lopen, en fijn op een veld of op t strand mee kunt spelen. Toen even nagedacht waarom niet een kleiner actief hondje? :denken: En via 'dierenasiels.com' hebben we toen Abby gevonden. En blij dat we met dr zijn! :cheer: T was alleen wel even wennen om 's ochtends eerder mn bed uit te gaan, want uitslapen, daar doet ons madammeke niet aan :slaap:
kiki78
Zeer actief

Ik ging ook voor formaat minimaal knie hoogte. Veel in het asiel gaan kijken. Daar zat ook een cairn maar daar voorbij gelopen met de gedachte zo'n misbaksel hoef ik echt niet. 3 weken later zat er dus wel zo'n misbaksel in huis. Niet uit het asiel maar via kennissen. Zijn vrouwtje was overleden. De volgende hond wordt waarschijnlijk weer een cairn, ik vind ze super.

Ohja Daan vind uitslapen heerlijk.
Afbeelding
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Negen jaar een cairn gehad, Amber.. Een prachtig hondje. Stoer, lief sociaal naar mens en dier en een geweldige dramkont. Als die iets in d'r hoofd had kreeg je het er niet meer uit. Heb nog overwogen om ooit eens met haar een nestje te fokken maar na de eerste keuring heb ik dat idee maar laten varen ze was te klein.. Maar haar karakter was echt super.
Laatst gewijzigd door chaos op 04 jan 2007 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
kiki78
Zeer actief

dat drammerige komt mij helemaal niet bekend voor. Daan is ook zo erg, krijgt ook bijna alles voor elkaar met zijn koppie.
Afbeelding
Abby
Zeer actief

Fokken zit er bij Abby sowieso niet in. Mag volgens mij ook niet eens met een asielhond, maar goed. Ze is door een fokker afgestaan aan het asiel, samen met nog 4 anderen. Fokker was flauw van de hobby :roll: :pffff:
Abby heeft al minstens 5 nestjes gehad, werd er bij verteld, en toen ze daar in t asiel zat, was ze weer drachtig! :boos: De pups heeft ze overigens zelf geaborteerd en opgegeten, dus het lijkt me duidelijk dat ze het inmiddels wel zwaar genoeg heeft gehad op pup-gebied.
Zij is trouwens ook te klein... :wink:
Oh ja, vraagje: Wat wegen jullie cairns? Ik heb nu in een paar boeken gelezen dat ze tussen de 6 - 7,5 kilo moeten wegen, maar Abby weegt toch echt 10 kilo, en ze is absoluut niks te zwaar! :19:
En ze is ook niet heel groot ofzo, juist te klein... Wonderlijk hondje :mrgreen:
Whisky
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Soft Coated Tibetaanse Wheaten Terrier

Ongelezen bericht door Whisky »

Whisky weegt 8 à 9 kilo ongeveer, en is ook niet te zwaar...
Afbeelding
kiki78
Zeer actief

Daan weegt ook tegen de 10 kilo. Er zou eigenlijk iets afmogen maar dat gaat vanzelf wel weer. De dierenarts vind hem zo goed.
Afbeelding
Dusty&Lora
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dusty&Lora »

Een wat oudere topic maar wil graag reageren, Wij hebben ook 2 cairn Dusty van bijna 6 jaar en Lora van 17 maanden. Beide zijn ze klein voor hun ras, Dusty is te dik en weegt 5,82 kilo, Lora is vrij mager en weegt precies 5 kilo.
Mijn ouders gingen ongeveer 6 jaar geleden op zoek naar een hondje voor mijn 9e verjaardag. Ze kwamen via het internet uiteindelijk bij een fokker terecht die nog 1 cairn terrier pup had zitten met overbeet en niemand die haar wou. Tuuuuuuurlijk hebben wij haar opgehaald, het is echt een droomhond. Lora hebben wij van dezelfde fokker, Dusty en Lora hebben dezelfde moeder.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”