mijn honden zitten op 1 na dus wel allemaal binnen... en niks geen gejank o.i.d.kevin4096 schreef:
En wat ik bedoel met het zoeken naar honden die ze niet de baas kunnen, kunnen toch honden zijn die buiten zitten!? Heb zelfs liever geen honden die binnen gezeten hebben omdat het wat problemen geeft (mijn honden moeten buiten vertoeven) dan krijg je gejank en dergelijke
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Werklijnen Duitse en Mechelse herder
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nogmaals ik heb 3 herders en daar zit al een wereld van verschil tussen... overigens komen ze allemaal van dezelfde fokker, en 2 komen uit dezelfde lijnen (moeder en zoon).kevin4096 schreef:Heb een mechelse herder teef bij mijn ouders binnen zitten die ook afgericht is en geeft geen problemen!malinois schreef:met beweging alleen ben je er niet, je moet wel degelijk rekening houden met het karakter. Nogmaals ik heb hier 3 mechelaars, 3 totaal verschillende honden waarvan er 1 zeker niet als huishondje gehouden had moeten worden. Dat weet je vooraf als je een hond uit werklijnen koopt. Ik heb ook mechelaars uit showlijnen gezien bij de IPO III kampioenschappen in Rotterdam gezien afgelopen jaar... wat een drama zeg... moet er niet aan denken dat ik zo'n hond zou hebbenkevin4096 schreef:Ik denk dat veel mensen een verkeerd beeld hebben van de mechelaar! Een mechelaar kan ook als huishond gehouden worden mits je veel aan beweging doet met je hond! Eens gaan fietsen, wat spelen, ....
Ik probeer mijn honden altijd in africhting te hebben, maar kan je verzekeren dat een ringhond even goed in huis kan zitten!die mensen zijn er heel tevreden mee...
Het hangt allemaal af, hoe je het aanpakt maar dan spreken we natuurlijk niet alleen voor de mechelse herder.
Dus dat het bij 1 goed gaat wil niet zeggen dat het bij allemaal goed gaat
Waarom zou je een hond uit africhtingslijnen nemen als je alleen maar een gezellige huishond wil hebben? Dan kun je er toch 1 uit showlijnen nemen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
kevin4096
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik bedoel een hond die altijd binnen heeft gezeten dan buiten plaatsen...malinois schreef:mijn honden zitten op 1 na dus wel allemaal binnen... en niks geen gejank o.i.d.kevin4096 schreef:
En wat ik bedoel met het zoeken naar honden die ze niet de baas kunnen, kunnen toch honden zijn die buiten zitten!? Heb zelfs liever geen honden die binnen gezeten hebben omdat het wat problemen geeft (mijn honden moeten buiten vertoeven) dan krijg je gejank en dergelijkeen heel rustig... als je er genoeg mee werkt...
-
kevin4096
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Omdat showhonden geen karakterhonden zijn, moet enkel karakterhonden hebben.malinois schreef:nogmaals ik heb 3 herders en daar zit al een wereld van verschil tussen... overigens komen ze allemaal van dezelfde fokker, en 2 komen uit dezelfde lijnen (moeder en zoon).kevin4096 schreef:Heb een mechelse herder teef bij mijn ouders binnen zitten die ook afgericht is en geeft geen problemen!malinois schreef:met beweging alleen ben je er niet, je moet wel degelijk rekening houden met het karakter. Nogmaals ik heb hier 3 mechelaars, 3 totaal verschillende honden waarvan er 1 zeker niet als huishondje gehouden had moeten worden. Dat weet je vooraf als je een hond uit werklijnen koopt. Ik heb ook mechelaars uit showlijnen gezien bij de IPO III kampioenschappen in Rotterdam gezien afgelopen jaar... wat een drama zeg... moet er niet aan denken dat ik zo'n hond zou hebbenkevin4096 schreef:Ik denk dat veel mensen een verkeerd beeld hebben van de mechelaar! Een mechelaar kan ook als huishond gehouden worden mits je veel aan beweging doet met je hond! Eens gaan fietsen, wat spelen, ....
Ik probeer mijn honden altijd in africhting te hebben, maar kan je verzekeren dat een ringhond even goed in huis kan zitten!die mensen zijn er heel tevreden mee...
Het hangt allemaal af, hoe je het aanpakt maar dan spreken we natuurlijk niet alleen voor de mechelse herder.
Dus dat het bij 1 goed gaat wil niet zeggen dat het bij allemaal goed gaaten andersom.
Waarom zou je een hond uit africhtingslijnen nemen als je alleen maar een gezellige huishond wil hebben? Dan kun je er toch 1 uit showlijnen nemen
Dat er tussen elke hond verschil zit weet ik ook!
Maar geloof toch dat mits het nodige onderhoud van de hond, dat iedere hond in huis kan.
Je kan toch een werkhond hebben die 's avonds in huis zit!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
je hebt het alleen over jezelf, ik over het algemeen... waarom zou iemand een mechelaar uit africhtingslijnen moeten nemen als hij er toch niets mee gaat doen? Dan is die africhtingslijn toch niet nodig?kevin4096 schreef:Omdat showhonden geen karakterhonden zijn, moet enkel karakterhonden hebben.malinois schreef:nogmaals ik heb 3 herders en daar zit al een wereld van verschil tussen... overigens komen ze allemaal van dezelfde fokker, en 2 komen uit dezelfde lijnen (moeder en zoon).kevin4096 schreef:Heb een mechelse herder teef bij mijn ouders binnen zitten die ook afgericht is en geeft geen problemen!malinois schreef: met beweging alleen ben je er niet, je moet wel degelijk rekening houden met het karakter. Nogmaals ik heb hier 3 mechelaars, 3 totaal verschillende honden waarvan er 1 zeker niet als huishondje gehouden had moeten worden. Dat weet je vooraf als je een hond uit werklijnen koopt. Ik heb ook mechelaars uit showlijnen gezien bij de IPO III kampioenschappen in Rotterdam gezien afgelopen jaar... wat een drama zeg... moet er niet aan denken dat ik zo'n hond zou hebbendie mensen zijn er heel tevreden mee...
Dus dat het bij 1 goed gaat wil niet zeggen dat het bij allemaal goed gaaten andersom.
Maar geloof toch dat mits het nodige onderhoud van de hond, dat iedere hond in huis kan.
Ik zoek honden uit werklijnen omdat ik er mee sport, het type hond staat me gewoon aan. Maar iemand die een hondje voor de openhaard zoekt, een beetje balletje gooien en verder niks wil heeft toch geen voordeel aan een hond uit africhtingslijnen

- CKS
- Zeer actief
Vergeet de macho-index nietmalinois schreef: Ik zoek honden uit werklijnen omdat ik er mee sport, het type hond staat me gewoon aan. Maar iemand die een hondje voor de openhaard zoekt, een beetje balletje gooien en verder niks wil heeft toch geen voordeel aan een hond uit africhtingslijnen
Ik denk dat iedereen het eigenlijk wel eens is. Als je een werklijn hond hebt, die goed zijn ei kwijt kan in de africhting, en het baasje kan de hond goed aan, dan doet zo'n hond het in de meeste gevallen 's avonds ook prima als bank-decoratie.
Maar als je niet specifiek op zoek bent naar een hond vóór de africhting, dan krijg je waarschijnlijk toch teveel 'scherpe randjes' mee, waar je buiten de africhting niet echt op zit te wachten.
Waarom ga je niet gewoon eens kijken bij een obedience wedstrijd op hoog niveau? Kijk naar welke honden je aanspreken, en maak een praatje met de eigenaars. Zo kom je vanzelf te weten welke fokkers honden afleveren waar op hoog niveau mee gesport kan worden. Dat lijkt me een betere strategie dan lukraak een knpv-hond kopen in de hoop dat die voor andere sporten ook geschikt is.
Groetjes,
C.
-
kevin4096
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Waar zie je dat ik het over mezelf heb?? Ik kreeg iets aan mijn neus gewreven, dat niet in mijn aard lag. (persoonlijke anval) dan mag ik mezelf toch verdedigen.malinois schreef:je hebt het alleen over jezelf, ik over het algemeen... waarom zou iemand een mechelaar uit africhtingslijnen moeten nemen als hij er toch niets mee gaat doen? Dan is die africhtingslijn toch niet nodig?kevin4096 schreef:Omdat showhonden geen karakterhonden zijn, moet enkel karakterhonden hebben.malinois schreef:nogmaals ik heb 3 herders en daar zit al een wereld van verschil tussen... overigens komen ze allemaal van dezelfde fokker, en 2 komen uit dezelfde lijnen (moeder en zoon).kevin4096 schreef: Heb een mechelse herder teef bij mijn ouders binnen zitten die ook afgericht is en geeft geen problemen!
Ik zoek honden uit werklijnen omdat ik er mee sport, het type hond staat me gewoon aan. Maar iemand die een hondje voor de openhaard zoekt, een beetje balletje gooien en verder niks wil heeft toch geen voordeel aan een hond uit africhtingslijnen
En geloof mij er bestaan geen show lijnen meer is zo hard met de fci stambomen geprutst dat er geen FCI mechelaar meer bestaat maar nu ben ik off-topic
Volgens mij kan elke hond in huis zijn!
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hier heb ik dat vandaan:kevin4096 schreef:Waar zie je dat ik het over mezelf heb?? Ik kreeg iets aan mijn neus gewreven, dat niet in mijn aard lag. (persoonlijke anval) dan mag ik mezelf toch verdedigen.malinois schreef:je hebt het alleen over jezelf, ik over het algemeen... waarom zou iemand een mechelaar uit africhtingslijnen moeten nemen als hij er toch niets mee gaat doen? Dan is die africhtingslijn toch niet nodig?kevin4096 schreef:Omdat showhonden geen karakterhonden zijn, moet enkel karakterhonden hebben.malinois schreef: nogmaals ik heb 3 herders en daar zit al een wereld van verschil tussen... overigens komen ze allemaal van dezelfde fokker, en 2 komen uit dezelfde lijnen (moeder en zoon).
En geloof mij er bestaan geen show lijnen meer is zo hard met de fci stambomen geprutst dat er geen FCI mechelaar meer bestaat maar nu ben ik off-topic
Volgens mij kan elke hond in huis zijn!
dat gaat toch over jou?kevin4096 schreef:Omdat showhonden geen karakterhonden zijn, moet enkel karakterhonden hebben.
ik heb de zogenaamde niet-werklijnen bij de nvbh-kampioenschappen in Rotterdam gezien afgelopen jaar... dat zijn niet mijn type honden maar die mensen zijn er gelukkig mee...
En met alle lijnen zijn wel geprutst dat is niks nieuws
bij jou kan dat, ik ben daar niet altijd mee eens.... mijn hond zet ik niet bij iemand in huis die niet in de hondenport zit en er verstand van heeft want dat is vragen om ongelukken

-
kevin4096
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
hier heb ik dat vandaan:dat gaat toch over jou?kevin4096 schreef:Omdat showhonden geen karakterhonden zijn, moet enkel karakterhonden hebben.
ik heb de zogenaamde niet-werklijnen bij de nvbh-kampioenschappen in Rotterdam gezien afgelopen jaar... dat zijn niet mijn type honden maar die mensen zijn er gelukkig mee...
En met alle lijnen zijn wel geprutst dat is niks nieuws![]()
bij jou kan dat, ik ben daar niet altijd mee eens.... mijn hond zet ik niet bij iemand in huis die niet in de hondenport zit en er verstand van heeft want dat is vragen om ongelukkenWaarom zou je zulke dingen ontkennen, mensen kunnen beter zulke dingen weten dan maar alles positief beredeneren
1. dat was een reactie op een vraag!
2.Ik pruts niet met lijnen (ben zelf aan het aanspannen tegen FCI)
3.iedere hond kan in huis
als ik een labrador of dergelijke verkeerd opvoed kan deze ook niet in huis alles hangt af van de begleider! Maar met degelijke begleider kan iedere hond in huis
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn honden zitten ook in huiskevin4096 schreef:hier heb ik dat vandaan:dat gaat toch over jou?kevin4096 schreef:Omdat showhonden geen karakterhonden zijn, moet enkel karakterhonden hebben.
En met alle lijnen zijn wel geprutst dat is niks nieuws![]()
bij jou kan dat, ik ben daar niet altijd mee eens.... mijn hond zet ik niet bij iemand in huis die niet in de hondenport zit en er verstand van heeft want dat is vragen om ongelukkenWaarom zou je zulke dingen ontkennen, mensen kunnen beter zulke dingen weten dan maar alles positief beredeneren
1. dat was een reactie op een vraag!
2.Ik pruts niet met lijnen (ben zelf aan het aanspannen tegen FCI)
3.iedere hond kan in huis
als ik een labrador of dergelijke verkeerd opvoed kan deze ook niet in huis alles hangt af van de begleider! Maar met degelijke begleider kan iedere hond in huis
Jij prutst niet met lijnen maar jij fokt nog geen 100 jaar...

-
kevin4096
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Nu begrijpen we elkaar! Dus conclusie de mechelaar kan wel in huis maar dan met de juiste eigenaar!malinois schreef:kevin4096 schreef:Mijn honden zitten ook in huisMaar mijn hond kan niet bij de buurvrouw in huis, niet buiten helemaal niet... Dat zou gewoon gevaarlijk zijn
ik ga daar zeker niet over liegen ofzo... ik heb het dus bij mensen die geen verstand hebben van een dergelijk type hond.
Jij prutst niet met lijnen maar jij fokt nog geen 100 jaar...Dus wat er vroeger is gebeurd
dat bedoel ik...
Met de bloedlijnen van mijn honden is nog niet geknoeit heb bloedlijnen van NVBK.
Het mislopen van de bloedlijnen is begonnen vanaf het FCI geen mechelaars meer had, en er dan maar wat heeft ingevoerd!
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
100% waterdicht is het nooit... dan moet je of DNA doen of bij elke dekking aanwezig zijn...kevin4096 schreef:Nu begrijpen we elkaar! Dus conclusie de mechelaar kan wel in huis maar dan met de juiste eigenaar!
Met de bloedlijnen van mijn honden is nog niet geknoeit heb bloedlijnen van NVBK.
Het mislopen van de bloedlijnen is begonnen vanaf het FCI geen mechelaars meer had, en er dan maar wat heeft ingevoerd!
Maarre... hoe verklaar je dit dan? A'Tim en Dovre Fjeld Vasco zijn dezelfde honden maar met 2 totaal verschillende stambomen.. hoe krijg je zooi in stambomen

-
kevin4096
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
A'tim echte stamboom is onder de naam a'tim die andere was voor dekkingen in FCI. Ik ken de bloedlijnen wel van de honden ben medebeheerder van www.bloedlijnen.nl . Ik voeg alle NVBK honden toe, ga dan ook de hele stamboom controleren.malinois schreef:100% waterdicht is het nooit... dan moet je of DNA doen of bij elke dekking aanwezig zijn...kevin4096 schreef:Nu begrijpen we elkaar! Dus conclusie de mechelaar kan wel in huis maar dan met de juiste eigenaar!
Het mislopen van de bloedlijnen is begonnen vanaf het FCI geen mechelaars meer had, en er dan maar wat heeft ingevoerd!![]()
Maarre... hoe verklaar je dit dan? A'Tim en Dovre Fjeld Vasco zijn dezelfde honden maar met 2 totaal verschillende stambomen.. hoe krijg je zooi in stambomen(zie http://www.bloedlijnen.nl/stamboom.php?ID=7196# )
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
kevin4096
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maar dan krijg je toch ook nooit kloppende fci stambomen als je dus zulke praktijken gaat doenkevin4096 schreef:A'tim echte stamboom is onder de naam a'tim die andere was voor dekkingen in FCI. Ik ken de bloedlijnen wel van de honden ben medebeheerder van www.bloedlijnen.nl . Ik voeg alle NVBK honden toe, ga dan ook de hele stamboom controleren.malinois schreef:100% waterdicht is het nooit... dan moet je of DNA doen of bij elke dekking aanwezig zijn...kevin4096 schreef:Nu begrijpen we elkaar! Dus conclusie de mechelaar kan wel in huis maar dan met de juiste eigenaar!
Het mislopen van de bloedlijnen is begonnen vanaf het FCI geen mechelaars meer had, en er dan maar wat heeft ingevoerd!![]()
Maarre... hoe verklaar je dit dan? A'Tim en Dovre Fjeld Vasco zijn dezelfde honden maar met 2 totaal verschillende stambomen.. hoe krijg je zooi in stambomen(zie http://www.bloedlijnen.nl/stamboom.php?ID=7196# )

- Hector
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duits herder werklijn wolfsgrauw
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Werklijnen Duitse en Mechelse herder
Tessa komt wel uit werklijnen, maar door haar verleden is ze absoluut niet geschikt voor de sport. Het is nu een echt huishondje. Ze is binnenshuis erg rustig, maar speelt wel lekker met Cheeco. En af en toe lekker stoeien met de baas natuurlijk. Ook is ze erg waaks. Fietsen vind ze niks aan. Nu doe ik G&G A met haar.~Tine~ schreef:Als er gesproken wordt over Duitse en Mechelse herders uit werklijnen, zijn dit dan honden die niet "gewoon" als huishond kunnen gehouden worden?
Ik bedoel dan wel "actieve huishond", dus wandelen, fietsen, andere sporten zoals gehoorzaamheid enz.
Of moeten deze honden zich echt kunnen uitleven in de africhting?

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort