Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wapenen tegen onterechte agressieve racties van de medemens

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

boskabouter
Vaste gebruiker

wapenen tegen onterechte agressieve racties van de medemens

Ongelezen bericht door boskabouter »

Onder de diverse rubrieken zijn vele stukken te vinden over nare reacties die mensen op honden geven:
- je hond is gevaarlijk want rent op je kind af (met bal in de bek, vrolijk huppelend)
- je hond mag hier niet lopen, er staan toch bordjes (op het grasveldje 20 meter verderop??)
- je moet maar met je hond ergens anders gaan lopen want ze poepen de hele boel onder (ach, je had er net al een uur lopen/uitlaten opzitten....)
- doe die hond aan de lijn! (je loopt toch in een losloopgebied??)
etc. etc.
Jullie kennen ze allemaal wel, die volkomen uit de lucht gegrepen reacties van bange mensen of gewoon hondenhaters die jou eens lekker als mikpunt gaan gebruiken.
Persoonlijk ben ik helaas heel gevoelig voor dit soort agressieve benaderingen ookal zijn ze meestal volkomen onterecht want ik heb een vrolijke vriendelijke jonge hond die redelijk goed luistert. Geen idee waarom ik me ze ook zo aantrek. En ik krijg ze ook echt heel vaak naar mijn hoofd terwijl ik toch echt heel erg rekening hou met.
Daarom zou ik wel eens wat rake tegenopmerkingen van jullie willen horen om me tegen dit soort agressieve reacties te wapenen zodat ik mijn humeur en het plezier van spelen met mijn hond niet zo laat bederven. Hou je vooral niet alleen aan bovengenoemde situaties want er zijn er nog vele meer die voorkomen.
Alvast bedankt. Marloes en Heidi.
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

en heb je al iets gehad aan de door jou gelezen topics?

Mijn opmerkingen (meestal)
Kun je dat kind ook even aan de lijn doen?
-(als het kind rennend op mijn aangelijnde honden afkomt)
Betaal jij kinderbelasting dan?
-(bij zo'n opmerking over speelveldjes en dergelijke)

Maar meestal ben ik net als mijn honden, horende doof en ziende blind.
Ik ben dan ook totaal ongevoelig voor dat soort opmerkingen, daar degene die 'm plaatst niet beter weet. Zo redeneer ik dan maar.

Maar soms, heel soms, kan ik mezelf ook niet inhouden.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

Maar dat iets een losloopgebied is wil toch niet zeggen dat je geen rekening met elkaar kunt houden? Ik roep mijn honden gewoon even als ik zie dat mensen bang zijn, of als er een ruiter aankomt (ja zelfs buiten de ruiterpaden). De enkele keer dat het eens misgaat bied ik braaf m'n excuus aan en loop dan door. Als het écht heel onredelijk is en ik geen lijfelijke agressie terug verwacht ga ik nog wel eens in de viswijfmodus.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Wij treffen dat eigenlijk nooit, Felix neemt zoveel ruimte dat hij op de meeste plaatsen waar het wat drukker of onoverzichtelijker is, toch is aangelijnd, we weten nu eenmaal dat hij graag en snel naar mensen toegaat.
Als mensen zien dat je serieus bezig bent met je strontzakje enzo levert dat vaak wel een complimentje op zelfs.
Ik kan me wel voorstellen dat de ene hond er voor sommige mensen wat enger uitziet dan de andere.

Ooit heeft Felix de witte jas van een 'zondagse mevrouw in het bos' met zijn modderpoten ondergesmeerd omdat hij haar graag een kusje :wink: wilde geven :mrgreen:
We aangeboden om die te laten reinigen maar toen wij met kusje verhaal begonnen hoefde dat niet meer :smile:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
boskabouter
Vaste gebruiker

reageren op vraagreacties om mensen met ONTERECHTE kritiek

[b]Hallo daar ben ik weer....Boskabouter mei HEIDI

Prettig dat er zoveel mensen aan het lezen zijn enzo, maar zouden jullie ajb tips willen geven zoals gevraagd (niet allerlei discussies weer over wat wel of niet hoort want daar gaat het nu even niet om....). om mensen met ONTERECHTE kritieken de mond te snoeren.

Dankjewel[/b]
M@ri@nne
Zeer actief

Re: reageren op vraagreacties om mensen met ONTERECHTE kriti

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

boskabouter schreef:Hallo daar ben ik weer....Boskabouter mei HEIDI

Prettig dat er zoveel mensen aan het lezen zijn enzo, maar zouden jullie ajb tips willen geven zoals gevraagd (niet allerlei discussies weer over wat wel of niet hoort want daar gaat het nu even niet om....). om mensen met ONTERECHTE kritieken de mond te snoeren.

Dankjewel
Ten eerste is dit een forum.
fo·rum (het ~, fora/~s)
1 bijeenkomst waarop deskundigen na een inleiding met het publiek discussiëren
2 groep deskundigen die vragen van een publiek beantwoorden
3 [gesch.] plein in Rome waar het volk bijeenkwam om de algemene zaken te bespreken, recht te doen enz.

Ten tweede ligt het misschien inderdaad wel aan je eigen houding.
En kun je dus beter aan je eigen zelfvertrouwen werken zodat het je minder raakt wat anderen zeggen.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik heb precies hetzelfde, kan nog uren last hebben van agressieve schreeuwers. Gelukkig heb ik zeer makkelijke hondjes die zelden overlast bezorgen, maar ik heb het ook wel eens hoor. Als ik bijvoorbeeld met de hondjes los over een fietspad loop en een heerschap met een slechte bui vindt dat ze in de weg lopen en begint te schreeuwen dat ik ze vast moet houden...

Ja, soms zeg ik iets lelijks terug, maar zit dan heel lang nog te verzinnen wat ik béter had kunnen doen... soms ook ga ik dan enorm hard tegen mijn hondjes lopen roepen, om de schreeuwer te overschreeuwen zeg maar... en dat werkt eigenlijk altijd wel goed.

Maar als het kan besluit ik vaak wel de gegeven situatie voortaan indien mogelijk te vermijden. Hoe je het ook went of keert, dit soort 'zinloze agressie' is toch niets meer of minder dan de uiting van diepe frustraties van mensen, die ze heel toevallig op jou afreageren... en daar heb ik ook niet zo'n zin in, nee.
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Tja, af en toe word ik ook wel eens boos, maar meestal denk ik t`zal wel daaag.
Als ik weet/vind dat ik niets raars fout of iets wat verboden is doe met m`n hond{en} dan nog kan ik niet aan alle mensen hun opvattingen voldoen.
De 1 vind zus de andere vind zo, nou als ik me daar elke x aan zou moeten ergeren, heb ik 4 x per dag een discussie.
Maar af en toe hap ik wel eens, en dan probeer ik het netjes te houden. { heel soms lukt dat niet}
Als ik b.v. op 1 dag voor de derde x te horen krijg, “ach, hij is mooi van lelijkheid” dan kan ik het niet laten om te zeggen, “ wel eens in een spiegel gekeken? “
Of… als ik tot vervelens toe hoor,” is dat nou zo een hond van de tv, weet u wel was vroeger zo een serie met uhu….hoe heet die serie nou alweer, o jaa Jake and the fatman” pfff.
Dan krijgt de volgende te horen die vraagt wat is dat nou voor een hond, “O een Jake and the fatmandog.”
Of… “is dat nou een pittbull mevrouw?”, zeg ik standaard “nee hoor, is een bull met pit.”
Is i gevaarlijk, of bijt i ? “ Jaa alleen op zondag, dan heb ik vrij krijgt i niets te eten, en daar word i sacherijnig van, of, nee hoor maar ik wel!!!”
Of… “ is die niet veel te dik? “Jaa idd, maar de schat houd zo van z`n borreltje elke avond, en moet je die zaken chips zien die hij daarbij achteroverslaat, en als ik echt op dreef ben dan zeg ik er ook bij dat wel geen shag meer rookt, maar uitsluitend af en toe een sigaar! Dus hij hijgt al een stuk minder.”
Of… “jaa echt wel, maar hij doet aan t` Sonja Bakker dieet hoor.”
Of… “jaa, zielig hé typisch gevalletje van hond lijkt op het baasje en niet anders om.”
Of als er kleine woeste hondjes blaffend en dreigend op hem af komen rennen, Sjors hollen jonge ze vermoorden je, of ze hebben weer eens niks te eten gekregen!!!
En dan last but not least, “ach, dat zijn die honden die helemaal niet kunnen lopen toch? Ach, valt wel mee hoor, heb er een goede oplader met echte Duracell.s bij gekregen“
En zo kan ik nog wel even door gaan, waar het op neer komt is, laat je plezier niet vergallen, door een stelletje zuurpruimen hondenhaters betweters.
Gewoon genieten van je beessie{s} en als je het echt niet meer trekt, gewoon af en toe uit je dak en even terug viswijven, kan heel verlichtend/helderend werken.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Met kinderen ben ik doorgaans heel voorzichtig, ook in een losloopgebied. Kinderen moeten daar ook normaal kunnen lopen en ik kan me goed voorstellen dat je als kind doodsbang bent van al die knoeperds van honden. Dat honden ergens los mogen houdt m.i. niet in dat de rest van de wereld zich daar dan maar heeft aan te passen. Dus bij bange kinderen zal ik mijn honden bij me roepen, of manen door te lopen. En vaak laat ik dan kinderen onder begeleiding even kennismaken of een koekje geven, zodat ze leren dat niet alle honden eng zijn. Mochten mijn hodnen om een kind heen rennen en ik tref een boze ouder, maan ik mijn honden om door te lopen en bied ik lachend mijn excuses aan. Niets aan 't handje.

Bij poepcommentaar ben ik de eerste die zijn poepzakje tevoorschijn trekt en aangeef dat ik het opruim. Ook daar kan ik inkomen, er zijn hier plekken waar mensen iedere dag hun deur uit, de schijt instappen. Of voetbalveldjes die bezaaid met stront liggen. Ik snap dat je je daar als niet-hondenbezitter aan ergert en ik snap ook dat niet-hondenbezitters niet op een briefje bijhouden wie wel en wie niet de poep laat liggen.

Als mensen onterecht een brul geven of schelden, bijvoorbeeld omdat ze zelf op een verkeerde plek fietsen en mijn hond oversteekt, of als mensen buitenproportioneel schelden naar of op mijn honden die feitelijk niets doen, dan krijgen ze een brul terug.
Laatst gewijzigd door Geer op 07 jan 2007 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Geer schreef: Ook daar kan ik inkomen, er zijn hier plekken waar hondenbezitters iedere dag hun deur uit, de schijt instappen.
:zwaai

Present!
Dat bedoel ik.

Er zijn hier werkelijk waar 'doorloopstukjes' naar het park, gewoon in de straat, waar je echt dansend doorheen moet wil je niet middenin een giga-berg trappen. En dan meestal ook nog van die feloranje torenschijt, midden op de stoep of pal voor een deur. Ik snap gerust dat als ik daar met mijn honden doorheen marcheer er mensen op de ramen bonken dat ik op moet sodemieteren, weten zij veel.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ik bedoel natuurlijk wel 'waar mensen de deur uitstappen', 't zijn niet alleen hondenbezitters die daar last van hebben :mrgreen:
Anna*

Geer schreef:Ik snap gerust dat als ik daar met mijn honden doorheen marcheer er mensen op de ramen bonken dat ik op moet sodemieteren, weten zij veel.
Nee ik snap dat niet. Ikzelf zou nooit iemand de schuld geven van iets waarvan ik niet zeker weet dat zij het hebben gedaan. Als ik langsloop met mijn honden en mensen bonken op het raam, dan erger ik me daar bont en blauw aan. Sowieso gaan lopen schreeuwen of bonken tegen een onbekende als je iets wilt zeggen. Kom dan naar buiten en spreek de mensen aan, zo beleefd als je kunt. Dan kan men zich in de eerste plaats verdedigen en ten tweede bereik je ze ook daadwerkelijk.
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Tuurlijk hou je rekening met anderen, ook in losloopgebied.
Maar laatst, terwijl er niets aan het handje was, riep iemand me op afstand toe "hou die kuthond bij je!" (en dat bij Rais, die nooit ver van me vandaan loopt hihihi).
Heb terug geroepen "ik heb geen kuthond dus voel me niet aangesproken". Vaak negeer ik dat soort dingen maar deze kon ik even niet voorbij laten gaan.
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Anna Penta schreef:
Geer schreef:Ik snap gerust dat als ik daar met mijn honden doorheen marcheer er mensen op de ramen bonken dat ik op moet sodemieteren, weten zij veel.
Nee ik snap dat niet. Ikzelf zou nooit iemand de schuld geven van iets waarvan ik niet zeker weet dat zij het hebben gedaan. Als ik langsloop met mijn honden en mensen bonken op het raam, dan erger ik me daar bont en blauw aan. Sowieso gaan lopen schreeuwen of bonken tegen een onbekende als je iets wilt zeggen. Kom dan naar buiten en spreek de mensen aan, zo beleefd als je kunt. Dan kan men zich in de eerste plaats verdedigen en ten tweede bereik je ze ook daadwerkelijk.
Ja en nee. Ik ben zelf ook niet zo bonkerig. Maar ik kan me goed voorstellen dat, als je ergens met plezier woont, en je plezier wordt een hele tijd zo enorm vergald door hondenbezitters zonder sociaal gedrag, je gaat generaliseren. Weet jij veel of die drol uit hond X of hond Y komt, het feit dat hij er elke ochtend ligt is al genoeg. En als je dan op drie hoog woont, dan kan ik er inkomen dat je een brul uit het raam geeft. Bovendien kan je vaak tig keer dingen vriendelijk vragen zonder dat het iets oplost. En degenen die die drollen welbewust laten liggen hebben doorgaans ook niet het inlevingsvermogen om normaal op een 'vriendelijke vermaning' te reageren. Dus in die zin snap ik het, al trek ik wel mijn poepzak te voorschijn met de vraag of het wat vriendelijker mag. Dan binden de meeste mensen wel in.
Anna*

Geer schreef:
Anna Penta schreef:
Ja en nee. Ik ben zelf ook niet zo bonkerig. Maar ik kan me goed voorstellen dat, als je ergens met plezier woont, en je plezier wordt een hele tijd zo enorm vergald door hondenbezitters zonder sociaal gedrag, je gaat generaliseren. Weet jij veel of die drol uit hond X of hond Y komt, het feit dat hij er elke ochtend ligt is al genoeg. En als je dan op drie hoog woont, dan kan ik er inkomen dat je een brul uit het raam geeft. Bovendien kan je vaak tig keer dingen vriendelijk vragen zonder dat het iets oplost. En degenen die die drollen welbewust laten liggen hebben doorgaans ook niet het inlevingsvermogen om normaal op een 'vriendelijke vermaning' te reageren. Dus in die zin snap ik het, al trek ik wel mijn poepzak te voorschijn met de vraag of het wat vriendelijker mag. Dan binden de meeste mensen wel in.
Da's dus het probleem: van de vele hondenbezitters in een straat is er vaak maar één die de hond gewoon op de stoep laat poepen. En dat is genoeg voor een straat vol geërgerde inwoners. Maar moet je daarom tegen alle hondeneigenaren gaan brullen? Ik zou zeggen, probeer gewoon die ene eigenaar te betrappen en brul die toe wat je wilt. Ikzelf schrik me in elk geval te pletter als mensen tegen mij beginnen te schreeuwen als ik me van geen kwaad bewust ben. En dat vermindert mijn woongenot weer aanzienlijk.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Anna Penta schreef:
Geer schreef:
Anna Penta schreef:
Da's dus het probleem: van de vele hondenbezitters in een straat is er vaak maar één die de hond gewoon op de stoep laat poepen. En dat is genoeg voor een straat vol geërgerde inwoners. Maar moet je daarom tegen alle hondeneigenaren gaan brullen? Ik zou zeggen, probeer gewoon die ene eigenaar te betrappen en brul die toe wat je wilt. Ikzelf schrik me in elk geval te pletter als mensen tegen mij beginnen te schreeuwen als ik me van geen kwaad bewust ben. En dat vermindert mijn woongenot weer aanzienlijk.
Ja, dat ligt natuurlijk ook aan jezelf. Als mensen onterecht tegen mij brullen en ik leg uit dat dat onterecht is, op een normale manier, dan is voor mij de kous af. Omdat ik het me ergens wel voor kan stellen. Terugbrullen maakt de situatie er vaak niet veel beter op, is mijn ervaring...
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: wapenen tegen onterechte agressieve racties van de medem

Ongelezen bericht door EstherK »

boskabouter schreef: Daarom zou ik wel eens wat rake tegenopmerkingen van jullie willen horen om me tegen dit soort agressieve reacties te wapenen zodat ik mijn humeur en het plezier van spelen met mijn hond niet zo laat bederven. Hou je vooral niet alleen aan bovengenoemde situaties want er zijn er nog vele meer die voorkomen.
Je kan beter onthouden dat een passant met een grote bek jouw plezier niet kan bederven. Dat doe je namelijk zelf.
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Geer schreef:
Anna Penta schreef:
Geer schreef:
Anna Penta schreef: Nee ik snap dat niet. Ikzelf zou nooit iemand de schuld geven van iets waarvan ik niet zeker weet dat zij het hebben gedaan. Als ik langsloop met mijn honden en mensen bonken op het raam, dan erger ik me daar bont en blauw aan. Sowieso gaan lopen schreeuwen of bonken tegen een onbekende als je iets wilt zeggen. Kom dan naar buiten en spreek de mensen aan, zo beleefd als je kunt. Dan kan men zich in de eerste plaats verdedigen en ten tweede bereik je ze ook daadwerkelijk.
Ja, dat ligt natuurlijk ook aan jezelf. Als mensen onterecht tegen mij brullen en ik leg uit dat dat onterecht is, op een normale manier, dan is voor mij de kous af. Omdat ik het me ergens wel voor kan stellen. Terugbrullen maakt de situatie er vaak niet veel beter op, is mijn ervaring...
Een kennis van mij woont ook in de binnenstad van A`dam, zij heeft 3 toy-poedeltjes en altijd poepzakjes bij haar die ze ook gebruikt!
De uit de kluitengewassen buurman met dito Bouvier, laat zijn hond dus steevast bij haar op de stoep kaken.
Zij is een beetje bang voor de buurman, mede omdat ze er eens wat van gezegd heeft, en hij er op antwoordde/schreeuwde dat het haar eigen schijt honden waren die daar scheten, hij zou ze wel ff kapot trappen.... :blah:
Laatst kwam ik buurman tegen en vroeg hem of hij het verschil tussen een olifantendrol en een paardendrol wist? :mrgreen:
Hij keek en……… :boos: ik was een schijtwijf die een besmettelijke ziekte kon krijgen....,
Tja, Pffff soms moet je je schikken in een situatie en gewoon goed uitkijken waar je je voeten neer zet.

Of die dikke drollen in een krant wikkelen, bij de voordeur neer leggen, in de brand steken, aanbellen en hard weg lopen....................!!! :roll: :mrgreen:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Jaren geleden trok ik me dat soort praatjes me ook erg aan. Ik hem mezelf gehard, bij onterecht geschreeuw, getetter of gescheld loop ik gewoon door. Is het terecht, loop ik b.v. even in de weg o.i.d. zeg ik beleefd pardon of zo en ga verder nergens op in. Hondenbezitters die zich van geen kwaad bewust zijn, zijn nog wel eens de dupe van mensen die kennelijk met het verkeerde been uitbed gestapt zijn.
Proberen niets van aan te trekken en tracht altijd beleefd te blijven, dan heb je m.i. toch altijd het laatste woord :wink:
Laatst gewijzigd door alm@ op 08 jan 2007 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
boskabouter
Vaste gebruiker

[quote="M@ri@nne"][quote="boskabouter"][b]Hallo daar ben ik weer....Boskabouter mei HEIDI

Dankjewel[/b][/quote]

fo·rum (het ~, fora/~s)
3 [gesch.] plein in Rome waar het volk bijeenkwam om de algemene zaken te bespreken, recht te doen enz.

En kun je dus beter aan je eigen zelfvertrouwen werken zodat het je minder raakt wat anderen zeggen.[/quote]

Natuurlijk mee eens dat op een forum gediscussieerd/geadviseerd wordt maar dan wel over/op een gestelde vraag/item. Het lijkt me niet de bedoeling om er dan een heel andere wending aan te geven; dan heeft rubricering ook geen nut. Dat is zo idem in vergaderingen ed. Als het gesprek een heel andere wending dreigt aan te nemen als dat oorspronkelijk de bedoeling was dan wordt er ook z.s.m. weer sturing aan gegeven. Iets wat absoluut niet naar bedoeld is dan overigens.

Verder is het heel goed mogelijk dat het mijn houding is...wellicht dat men mijn poging om het allemaal heel netjes volgens de regels te doen en beleefd te blijven wel aanzien voor schuldgevoel. En juist daar zou ik advies over willen. Niet over dat de hond niet op de stoep mag poepen en kinderen omver springen want zoals aangegeven ging het mij om ONTERECHTE opmerkingen.
boskabouter
Vaste gebruiker

[quote="Anna Penta"][quote="Geer"][quote="Anna Penta"][quote="Geer"]Ik snap gerust dat als ik daar met mijn honden doorheen marcheer er mensen op de ramen bonken dat ik op moet sodemieteren, weten zij veel.[/quote]

Nee ik snap dat niet. Ikzelf zou nooit iemand de schuld geven van iets waarvan ik niet zeker weet dat zij het hebben gedaan. Als ik langsloop met mijn honden en mensen bonken op het raam, dan erger ik me daar bont en blauw aan. Sowieso gaan lopen schreeuwen of bonken tegen een onbekende als je iets wilt zeggen. Kom dan naar buiten en spreek de mensen aan, zo beleefd als je kunt. Dan kan men zich in de eerste plaats verdedigen en ten tweede bereik je ze ook daadwerkelijk.[/quote]

Ja en nee. Ik ben zelf ook niet zo bonkerig. Maar ik kan me goed voorstellen dat, als je ergens met plezier woont, en je plezier wordt een hele tijd zo enorm vergald door hondenbezitters zonder sociaal gedrag, je gaat generaliseren. Weet jij veel of die drol uit hond X of hond Y komt, het feit dat hij er elke ochtend ligt is al genoeg. En als je dan op drie hoog woont, dan kan ik er inkomen dat je een brul uit het raam geeft. Bovendien kan je vaak tig keer dingen vriendelijk vragen zonder dat het iets oplost. En degenen die die drollen welbewust laten liggen hebben doorgaans ook niet het inlevingsvermogen om normaal op een 'vriendelijke vermaning' te reageren. Dus in die zin snap ik het, al trek ik wel mijn poepzak te voorschijn met de vraag of het wat vriendelijker mag. Dan binden de meeste mensen wel in.[/quote]

Da's dus het probleem: van de vele hondenbezitters in een straat is er vaak maar één die de hond gewoon op de stoep laat poepen. En dat is genoeg voor een straat vol geërgerde inwoners. Maar moet je daarom tegen alle hondeneigenaren gaan brullen? Ik zou zeggen, probeer gewoon die ene eigenaar te betrappen en brul die toe wat je wilt. Ikzelf schrik me in elk geval te pletter als mensen tegen mij beginnen te schreeuwen als ik me van geen kwaad bewust ben. En dat vermindert mijn woongenot weer aanzienlijk.[/quote]

ja precies, waarschijnlijk heb ik het aan mijn kont hangen dat ik een doetje ben m.b.t. dit soort onterechte kritiek want zo braaf als ik ben het gebeurt mij heel vaak. Denk ook wel dat ik een makkelijker slachtoffer ben om de pispaal te zijn als vrouw met een medium hond die zich van geen kwaad bewust is. Krijg toch wel heel vaak het gevoel dat de schreeuwers degene die de overlast veroorzaakt (en dat weten ze vaak dondersgoed want de schreeuwers over bvb hondenpoep op de stoep zitten vaak vooraan eerste rij voor het raam om te turfen) zelf niet aan durven te spreken...misshien wel een stevige man met een grote hond die zich duidelijk niet laat aanzien zich van enig commentaar wat aan te trekken, of een lief oud dametje met een klein hondje....ik zal de doelgroep wel zijn?? En ik heb geen enkel begrip voor een agressieve benadering zonder dat er door mij of mijn hond enig "kwaad" is verricht. En omdxat wij niet heilig zijn zijn wij echt wel genegen om een excuus te uiten of de zooi op te ruimen als er inderdaad iets mis is gegaan.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

boskabouter schreef:
M@ri@nne schreef:
boskabouter schreef:Hallo daar ben ik weer....Boskabouter mei HEIDI

Dankjewel
fo·rum (het ~, fora/~s)

En kun je dus beter aan je eigen zelfvertrouwen werken zodat het je minder raakt wat anderen zeggen.

Natuurlijk mee eens dat op een forum gediscussieerd/geadviseerd wordt maar dan wel over/op een gestelde vraag/item. Het lijkt me niet de bedoeling om er dan een heel andere wending aan te geven; dan heeft rubricering ook geen nut. Dat is zo idem in vergaderingen ed. Als het gesprek een heel andere wending dreigt aan te nemen als dat oorspronkelijk de bedoeling was dan wordt er ook z.s.m. weer sturing aan gegeven. Iets wat absoluut niet naar bedoeld is dan overigens.

Verder is het heel goed mogelijk dat het mijn houding is...wellicht dat men mijn poging om het allemaal heel netjes volgens de regels te doen en beleefd te blijven wel aanzien voor schuldgevoel. En juist daar zou ik advies over willen. Niet over dat de hond niet op de stoep mag poepen en kinderen omver springen want zoals aangegeven ging het mij om ONTERECHTE opmerkingen.
Als je tijdens de wandeling ook zo onsamenhangend bent (waar begint de quote en waar begin jij, en zo) en niet ingaat op de reacties die je blijkbaar wél prettig vindt, dan zal je inderdaad wel last hebben van onprettige ontmoetingen. (ik zie trouwens dat het in mijn bericht wat samenhangender eruit ziet dan bij jou :wink: )

Ik heb zelden onprettige ontmoetingen met honden en/of eigenaars. Dat komt natuurlijk doordat ik een hond heb waar niemand aanstoot aan neemt, maar ook doordat ik zelf altijd vriendelijk ben, meteen groet, glimlach en uit de weg ga :19:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Jezelf een brede,gladde rug aanmeten werkt perfect :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

Yv*nn schreef:Tja, af en toe word ik ook wel eens boos, maar meestal denk ik t`zal wel daaag.
Als ik weet/vind dat ik niets raars fout of iets wat verboden is doe met m`n hond{en} dan nog kan ik niet aan alle mensen hun opvattingen voldoen.
De 1 vind zus de andere vind zo, nou als ik me daar elke x aan zou moeten ergeren, heb ik 4 x per dag een discussie.
Maar af en toe hap ik wel eens, en dan probeer ik het netjes te houden. { heel soms lukt dat niet}
Als ik b.v. op 1 dag voor de derde x te horen krijg, “ach, hij is mooi van lelijkheid” dan kan ik het niet laten om te zeggen, “ wel eens in een spiegel gekeken? “
Of… als ik tot vervelens toe hoor,” is dat nou zo een hond van de tv, weet u wel was vroeger zo een serie met uhu….hoe heet die serie nou alweer, o jaa Jake and the fatman” pfff.
Dan krijgt de volgende te horen die vraagt wat is dat nou voor een hond, “O een Jake and the fatmandog.”
Of… “is dat nou een pittbull mevrouw?”, zeg ik standaard “nee hoor, is een bull met pit.”
Is i gevaarlijk, of bijt i ? “ Jaa alleen op zondag, dan heb ik vrij krijgt i niets te eten, en daar word i sacherijnig van, of, nee hoor maar ik wel!!!”
Of… “ is die niet veel te dik? “Jaa idd, maar de schat houd zo van z`n borreltje elke avond, en moet je die zaken chips zien die hij daarbij achteroverslaat, en als ik echt op dreef ben dan zeg ik er ook bij dat wel geen shag meer rookt, maar uitsluitend af en toe een sigaar! Dus hij hijgt al een stuk minder.”
Of… “jaa echt wel, maar hij doet aan t` Sonja Bakker dieet hoor.”
Of… “jaa, zielig hé typisch gevalletje van hond lijkt op het baasje en niet anders om.”
Of als er kleine woeste hondjes blaffend en dreigend op hem af komen rennen, Sjors hollen jonge ze vermoorden je, of ze hebben weer eens niks te eten gekregen!!!
En dan last but not least, “ach, dat zijn die honden die helemaal niet kunnen lopen toch? Ach, valt wel mee hoor, heb er een goede oplader met echte Duracell.s bij gekregen“
En zo kan ik nog wel even door gaan, waar het op neer komt is, laat je plezier niet vergallen, door een stelletje zuurpruimen hondenhaters betweters.
Gewoon genieten van je beessie{s} en als je het echt niet meer trekt, gewoon af en toe uit je dak en even terug viswijven, kan heel verlichtend/helderend werken.
Hahahaaa :smile: :smile: :smile: Geweldig!
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Het stoort me totaal niet als het mensen zijn die zelf geen honden hebben, dan kan ik me sommige reacties best voorstellen.
Ik erger me er pas aan als ze komen van mede-hondenbezitters en die doen dat vreemd genoeg veel vaker.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Heb er niet vaak last van maar kan toch vaak mijn mond niet houden dan :pffff: Een keer een doodverveeld 55+ echtpaar in de duinen: tsss weer zo iemand die niet weet hoe het hoort (doelende op mijn losrennende honden in het duin en dan niet in je gezicht maar net hard genoeg dat je het hoort als je langsloopt) Toen heb ik ze haarfijn gezegd dat ik prima weet hoe het hoort, de honden mogen los in de duinen vanaf 1 september, op het strand vanaf 1 oktober. En of ze voortaan hun domme kortzichtige commentaar voor zich wilden houden als ze zelf niet weten waar ze het over hebben en dat het jammer voor ze was dat ze zelf zo ongelukkig waren maar of ze mij daar voortaan graag buiten wilden houden :pffff:

Hondeneigenaren die hun hond op de stoep laten schijten spreek ik trouwens zélf altijd aan, dat ik het asociaal vind en ik er als-medehondeneigenaar ook op aangekeken wordt en daarvoor vriendelijk bedank.
boskabouter
Vaste gebruiker

[quote="tekkel"][quote="boskabouter"][quote="M@ri@nne"][quote="boskabouter"][b]Hallo daar ben ik weer....Boskabouter mei HEIDI

Dankjewel[/b][/quote]

fo·rum (het ~, fora/~s)

En kun je dus beter aan je eigen zelfvertrouwen werken zodat het je minder raakt wat anderen zeggen.[/quote]

Verder is het heel goed mogelijk dat het mijn houding is...wellicht dat men mijn poging om het allemaal heel netjes volgens de regels te doen en beleefd te blijven wel aanzien voor schuldgevoel. En juist daar zou ik advies over willen. Niet over dat de hond niet op de stoep mag poepen en kinderen omver springen want zoals aangegeven ging het mij om ONTERECHTE opmerkingen.[/quote]

Als je tijdens de wandeling ook zo onsamenhangend bent (waar begint de quote en waar begin jij, en zo) en niet ingaat op de reacties die je blijkbaar wél prettig vindt, dan zal je inderdaad wel last hebben van onprettige ontmoetingen. (ik zie trouwens dat het in mijn bericht wat samenhangender eruit ziet dan bij jou :wink: )

Ik heb zelden onprettige ontmoetingen met honden en/of eigenaars. Dat komt natuurlijk doordat ik een hond heb waar niemand aanstoot aan neemt, maar ook doordat ik zelf altijd vriendelijk ben, meteen groet, glimlach en uit de weg ga :19:[/quote]

++++++++++++++++

Ik weet simpel weg niet hoe ik gequote stukje in een kadertje krijg. Vertel eens, heeft de volgende wel een samenhangend stukje.

Dus ik ben onderweg onsamenhangend en reageer niet op reacties die ik wel prettig vind? Ken je me ofzo?

Als het aanstootgevend is als ik normaaleen straat doorloop met mijn hondnaats mij aan de riem, of wanneer ik met mij hond op een groot leeg terrein aan het ballen ben en plezier heb (dus lach - jawel) en mij hond, die daar vrolijk met zijn balletje in zijn bek aan het springen is, naar mij toe fluit omdat er mensen aan komen, dan heb je gelijk hoor.

Ik gedraag mij netjes en loop zeker niet sjachrijnig rond. Maar ik ga echt niet uit de weg als daar geen reden voor is, tegen iedereen lopen glimlachen en de hele wereld lopen groeten.

Gelukkig dat je nooit last hebt van nare reacties maar neem maar van mij aan (en van de anderen die er kennelijk toch ook last van hebben) dat dit helemaal niet een kwestie van "eigen schuld, dikke bult" hoeft te zijn.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Re: wapenen tegen onterechte agressieve racties van de medem

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

boskabouter schreef:Onder de diverse rubrieken zijn vele stukken te vinden over nare reacties die mensen op honden geven:
- je hond is gevaarlijk want rent op je kind af (met bal in de bek, vrolijk huppelend)
- je hond mag hier niet lopen, er staan toch bordjes (op het grasveldje 20 meter verderop??)
- je moet maar met je hond ergens anders gaan lopen want ze poepen de hele boel onder (ach, je had er net al een uur lopen/uitlaten opzitten....)
- doe die hond aan de lijn! (je loopt toch in een losloopgebied??)
etc. etc.
Jullie kennen ze allemaal wel, die volkomen uit de lucht gegrepen reacties van bange mensen of gewoon hondenhaters die jou eens lekker als mikpunt gaan gebruiken.
Persoonlijk ben ik helaas heel gevoelig voor dit soort agressieve benaderingen ookal zijn ze meestal volkomen onterecht want ik heb een vrolijke vriendelijke jonge hond die redelijk goed luistert. Geen idee waarom ik me ze ook zo aantrek. En ik krijg ze ook echt heel vaak naar mijn hoofd terwijl ik toch echt heel erg rekening hou met.
Daarom zou ik wel eens wat rake tegenopmerkingen van jullie willen horen om me tegen dit soort agressieve reacties te wapenen zodat ik mijn humeur en het plezier van spelen met mijn hond niet zo laat bederven. Hou je vooral niet alleen aan bovengenoemde situaties want er zijn er nog vele meer die voorkomen.
Verhuizen? Hier komt zoiets namelijk maar zelden voor.
_beertje_
Actief

Ongelezen bericht door _beertje_ »

in de buurt waar ik nu woon komt er niet veel commentaar. En anders luister ik gewoon niet eens Ik weet hoe het hoort en of ik wel of niet mijn hond heb laten schijten. En als anderen daar anders over denken moeten hun weten.
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Als iemand onterecht mijn hond uitkaffert, Nou dan kunnen ze met mij hun lol op.
Want kom niet aan mijn kinderen, maar ook niet aan mijn hond.

Mijn zoontje liet een keer de hond uit, en toen vond iemand uit de buurt het nodig om hem uit schelden en heel boos te doen tegen mijn zoon ( kan hij wel tegen een kind....held. Hij zij o.a. dat hij me hond wel zou doodschieten (hij is jager) :devil: Dit terwijl mijn hond daar gewoon zijn behoefte mocht doen.
Ik ben naar hem toegegaan. En ik heb hem even de waarheid gezegt. Hij durft nu niks meer te zeggen :smile:
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”