Eicellen leven vanaf dat ze de eileider door gaan tot aan de bevruchting. Dat kan 6-7 dagen duren. In die periode zijn alle eicellen aangekomen in de baarmoeder.Inge O schreef:volgens deze theorie moeten de eicellen dan wel een stúk langer leven dan de 6 uur waar esther het over had (wat ik ook al supersuperkort vond overigens)?Scooby schreef:Ik heb net die documentaire op National Geografic gezien ('In the Womb') waarin uitgelegd wordt dat op het moment dat een teef 'vruchtbaar' is en dus wil paren, de eicellen nog helemaal niet volledig ontwikkeld zijn. Op dat moment zijn de eicellen nog onderweg van de eileiders naar de baarmoeder en zijn ze nog in het laatste stadium van de ontwikkeling. De teef wordt dan al wel gedekt en de spermacellen van de reu hechten zich na iedere dekking vast aan de baarmoederwand, wachtend op de rijpe eicellen die daar nog aan moeten komen.
Op het moment dat de eicellen in de baarmoeder aankomen, zijn ze volledig uitontwikkeld en laten de spermacellen los van de baarmoederwand om de eicellen te kunnen bevruchten. Op dat moment vinden er dus al geen dekkingen meer plaats en worden alle eicellen op hetzelfde moment bevrucht.
wat dan met het feit dat de eicellen niet allemaal op dezelfde dag vrijkomen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Progesteron prikken...wel of niet?
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
oh kijk,Scooby schreef:Ik heb net die documentaire op National Geografic gezien ('In the Womb') waarin uitgelegd wordt dat op het moment dat een teef 'vruchtbaar' is en dus wil paren, de eicellen nog helemaal niet volledig ontwikkeld zijn. Op dat moment zijn de eicellen nog onderweg van de eileiders naar de baarmoeder en zijn ze nog in het laatste stadium van de ontwikkeling. De teef wordt dan al wel gedekt en de spermacellen van de reu hechten zich na iedere dekking vast aan de baarmoederwand, wachtend op de rijpe eicellen die daar nog aan moeten komen.
Op het moment dat de eicellen in de baarmoeder aankomen, zijn ze volledig uitontwikkeld en laten de spermacellen los van de baarmoederwand om de eicellen te kunnen bevruchten. Op dat moment vinden er dus al geen dekkingen meer plaats en worden alle eicellen op hetzelfde moment bevrucht.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Essy
allereerst vraag ik me dan af hoe lang de eicellen blijven leven nadat ze uitontwikkeld in de baarmoeder aankomen. Wellicht is dat dan die 6 uur die ik gelezen had. En er staat in de boeken dat er tussen de 10 en 30 eicellen vrijkomen bij een hond. En ze komen niet allemaal tegelijk vrij maar gedurende een periode (2 a 3 dagen?). Halen die elkaar in dan in de eileiders om vervolgens allemaal tegelijk aan te komen?Scooby schreef:Ik heb net die documentaire op National Geografic gezien ('In the Womb') waarin uitgelegd wordt dat op het moment dat een teef 'vruchtbaar' is en dus wil paren, de eicellen nog helemaal niet volledig ontwikkeld zijn. Op dat moment zijn de eicellen nog onderweg van de eileiders naar de baarmoeder en zijn ze nog in het laatste stadium van de ontwikkeling. De teef wordt dan al wel gedekt en de spermacellen van de reu hechten zich na iedere dekking vast aan de baarmoederwand, wachtend op de rijpe eicellen die daar nog aan moeten komen.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, vanaf de bevruchting is het 9 weken. De eicel kan alleen al een week eerder 'op weg' zijn gegaan naar de baarmoeder. Hoe het kan dat ze allemaal ongeveer gelijktijdig bevrucht worden, weet ik niet. Volgens mij kan daar ook wel een paar dagen verschil tussen zitten? De spermacellen laten los van de baarmoederwand als er een eicel langskomt.Inge O schreef:phoe zeg, dat is een behoorlijke bijstelling van de theorie :N:Scooby schreef:Eicellen leven vanaf dat ze de eileider door gaan tot aan de bevruchting. Dat kan 6-7 dagen duren. In die periode zijn alle eicellen aangekomen in de baarmoeder.Inge O schreef:volgens deze theorie moeten de eicellen dan wel een stúk langer leven dan de 6 uur waar esther het over had (wat ik ook al supersuperkort vond overigens)?Scooby schreef:Ik heb net die documentaire op National Geografic gezien ('In the Womb') waarin uitgelegd wordt dat op het moment dat een teef 'vruchtbaar' is en dus wil paren, de eicellen nog helemaal niet volledig ontwikkeld zijn. Op dat moment zijn de eicellen nog onderweg van de eileiders naar de baarmoeder en zijn ze nog in het laatste stadium van de ontwikkeling. De teef wordt dan al wel gedekt en de spermacellen van de reu hechten zich na iedere dekking vast aan de baarmoederwand, wachtend op de rijpe eicellen die daar nog aan moeten komen.
wat dan met het feit dat de eicellen niet allemaal op dezelfde dag vrijkomen?. een teef is dan eigenlijk geen 9 weken, maar slechts 8 weken écht drachtig?
maar dan blijven we toch nog steeds zitten met de vraag hoe het zou kunnen dat alle eicellen tegelijkertijd bevrucht worden als ze over verschillende dagen verspreid vrijgesteld worden (want zouden die ook nog zo sociaal zijn dat ze netjes op elkaar wachten bij de ingang van de eileider?)
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Geen idee? Daar ging de documentaire verder niet op door. Wel werd er gezegd dat er gemiddeld 10 eicellen vrijkomen bij een hond. Dat zou dan ook de nestgrootte kunnen verklaren en dus niet het aantal dekkingen. (Het sperma van alle dekkingen moet toch 'wachten' toch de eicellen de baarmoeder in komen.)Essy schreef:allereerst vraag ik me dan af hoe lang de eicellen blijven leven nadat ze uitontwikkeld in de baarmoeder aankomen. Wellicht is dat dan die 6 uur die ik gelezen had. En er staat in de boeken dat er tussen de 10 en 30 eicellen vrijkomen bij een hond. En ze komen niet allemaal tegelijk vrij maar gedurende een periode (2 a 3 dagen?). Halen die elkaar in dan in de eileiders om vervolgens allemaal tegelijk aan te komen?Scooby schreef:Ik heb net die documentaire op National Geografic gezien ('In the Womb') waarin uitgelegd wordt dat op het moment dat een teef 'vruchtbaar' is en dus wil paren, de eicellen nog helemaal niet volledig ontwikkeld zijn. Op dat moment zijn de eicellen nog onderweg van de eileiders naar de baarmoeder en zijn ze nog in het laatste stadium van de ontwikkeling. De teef wordt dan al wel gedekt en de spermacellen van de reu hechten zich na iedere dekking vast aan de baarmoederwand, wachtend op de rijpe eicellen die daar nog aan moeten komen.
Groetjes, Karen
-
Essy
Als ze met tussenpozen in de baarmoeder aankomen en dan bevrucht worden door de spermacellen die aan de baarmoederwand gehecht zitten te wachten op een passerende eicel, zouden ze dus toch in leeftijd kunnen verschillen. Grofweg zoveel als er tussen het vrijkomen van de eerste eicel en de laatste eicel zat.Scooby schreef:Nee, vanaf de bevruchting is het 9 weken. De eicel kan alleen al een week eerder 'op weg' zijn gegaan naar de baarmoeder. Hoe het kan dat ze allemaal ongeveer gelijktijdig bevrucht worden, weet ik niet. Volgens mij kan daar ook wel een paar dagen verschil tussen zitten? De spermacellen laten los van de baarmoederwand als er een eicel langskomt.Inge O schreef:phoe zeg, dat is een behoorlijke bijstelling van de theorie :N:Scooby schreef:Eicellen leven vanaf dat ze de eileider door gaan tot aan de bevruchting. Dat kan 6-7 dagen duren. In die periode zijn alle eicellen aangekomen in de baarmoeder.Inge O schreef: volgens deze theorie moeten de eicellen dan wel een stúk langer leven dan de 6 uur waar esther het over had (wat ik ook al supersuperkort vond overigens)?
wat dan met het feit dat de eicellen niet allemaal op dezelfde dag vrijkomen?. een teef is dan eigenlijk geen 9 weken, maar slechts 8 weken écht drachtig?
maar dan blijven we toch nog steeds zitten met de vraag hoe het zou kunnen dat alle eicellen tegelijkertijd bevrucht worden als ze over verschillende dagen verspreid vrijgesteld worden (want zouden die ook nog zo sociaal zijn dat ze netjes op elkaar wachten bij de ingang van de eileider?)
Jammer dat er over zulke specifieke dingen geen info te vinden is.
-
Essy
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb de documentaire In The Womb op DVD dat was wel heel erg interressant. ik heb het op tv gezien en moet bekennen niet heel intensief gekeken te hebben. bepaalde info zal me even ontgaan zijn. dus binnekort ga ik de DVD eens stap voor stap bekijken. er zijn regelmatig herhalingen.
in februari wordt er een aflevering uitgezonden die gaat over mensen baby's.
in februari wordt er een aflevering uitgezonden die gaat over mensen baby's.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
De buurman van mijn ouders fokt Duitse Herders en is met zijn teven ook iedere keer naar Eersel gereden voor progesteron.Essy schreef:Ik heb ook progesteron laten prikken in Eersel. Werkt perfect.
Teef 1... 2x leeg. Volgende loopsheid bij de reu gedurende de loopsheid, ook leeg. Bij deze teef was er kans dat ze niet meer drachtig werd omdat er bij haar eerste nest een pup met een tang uitgehaald moest worden en er eventueel daardoor iets beschadigd was. De pogingen met haar zijn dus gestaakt na de laatste keer dat ze leeg bleef.
Teef 2....tot 2x toe leeg
Teef 3...leeg
Zowel natuurlijke dekkingen als KI bij de 2 laatste teven.
Hij heeft na rondbellen soortgelijke verhalen gehoord bij DH-fokkers die in Eersel prikten en is dus toen zijn teef loops werd dit keer naar België gereden (ik meen naar Mol) op advies van andere fokkers. Dit keer werd de teef wel gewoon drachtig, 5 gezonde pups.
Ook in Eersel gaat dus niet alles goed
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ik kan me niet voorstellen dat het alleen aan de apparatuur ligt in dit geval. 5x een lege teef! Als je al wat langer fokt zie je toch zelf ook wel een beetje wanneer wel en wanneer niet ? Volgems mij is er dan ook iets mis met de fertiliteit van die honden.Inge O schreef:sluit dus aan bij wat ik erover hoorde/las : dat je maar heel secure bepalingen krijgt met de allerbeste apparatuur, die niet in alle praktijken aanwezig is.Inge schreef:De buurman van mijn ouders fokt Duitse Herders en is met zijn teven ook iedere keer naar Eersel gereden voor progesteron.Essy schreef:Ik heb ook progesteron laten prikken in Eersel. Werkt perfect.
Teef 1... 2x leeg. Volgende loopsheid bij de reu gedurende de loopsheid, ook leeg. Bij deze teef was er kans dat ze niet meer drachtig werd omdat er bij haar eerste nest een pup met een tang uitgehaald moest worden en er eventueel daardoor iets beschadigd was. De pogingen met haar zijn dus gestaakt na de laatste keer dat ze leeg bleef.
Teef 3...leeg
Hij heeft na rondbellen soortgelijke verhalen gehoord bij DH-fokkers die in Eersel prikten en is dus toen zijn teef loops werd dit keer naar België gereden (ik meen naar Mol) op advies van andere fokkers. Dit keer werd de teef wel gewoon drachtig, 5 gezonde pups.
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij teef 1 was er inderdaad iets mis.
Teef 2 kwam uit zijn eigen tevenlijn en daarvan was ingecalculeerd dat het wat moeizamer zou kunnen zijn (oma en moeder (teef 1) hadden allebei kleine nesten), maar heeft dus nu een prachtnestje van 5 pups gehad.
Teef 3 komt uit de lijn van zijn gefokte reu, die bij alle teven die hij gedekt heeft gewoon normale nesten gegeven heeft (redelijk grote nesten zelfs). Het is afwachten wanneer teef 3 (en 4 en 5 die nu ook de leeftijd hebben, zij schelen niet veel in leeftijd met teef 3) gedekt wordt de volgende keer. Deze keer zal hij namelijk weer naar België rijden heb ik van hem begrepen.
De beslissing naar België te rijden kwam dus na advies van andere fokkers, die in Eersel óók lege teven hadden.
Edit: een gedeelte kan ook te maken hebben met de KI natuurlijk (van teef 2, 2x leeg, 2x KI)
Teef 2 kwam uit zijn eigen tevenlijn en daarvan was ingecalculeerd dat het wat moeizamer zou kunnen zijn (oma en moeder (teef 1) hadden allebei kleine nesten), maar heeft dus nu een prachtnestje van 5 pups gehad.
Teef 3 komt uit de lijn van zijn gefokte reu, die bij alle teven die hij gedekt heeft gewoon normale nesten gegeven heeft (redelijk grote nesten zelfs). Het is afwachten wanneer teef 3 (en 4 en 5 die nu ook de leeftijd hebben, zij schelen niet veel in leeftijd met teef 3) gedekt wordt de volgende keer. Deze keer zal hij namelijk weer naar België rijden heb ik van hem begrepen.
De beslissing naar België te rijden kwam dus na advies van andere fokkers, die in Eersel óók lege teven hadden.
Edit: een gedeelte kan ook te maken hebben met de KI natuurlijk (van teef 2, 2x leeg, 2x KI)
Groetjes Inge

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Deze documentaire ging ook niet specifiek om de dekking, maar om het leven in de baarmoeder van de foetus.Inge O schreef:je ziet, zelfs in de allerlaatste documentaire blijft het nog vaag genoeg om met allerlei vraagtekens achter te blijvenEssy schreef:Als ze met tussenpozen in de baarmoeder aankomen en dan bevrucht worden door de spermacellen die aan de baarmoederwand gehecht zitten te wachten op een passerende eicel, zouden ze dus toch in leeftijd kunnen verschillen. Grofweg zoveel als er tussen het vrijkomen van de eerste eicel en de laatste eicel zat.Scooby schreef:Nee, vanaf de bevruchting is het 9 weken. De eicel kan alleen al een week eerder 'op weg' zijn gegaan naar de baarmoeder. Hoe het kan dat ze allemaal ongeveer gelijktijdig bevrucht worden, weet ik niet. Volgens mij kan daar ook wel een paar dagen verschil tussen zitten? De spermacellen laten los van de baarmoederwand als er een eicel langskomt.Inge O schreef: phoe zeg, dat is een behoorlijke bijstelling van de theorie :N:. een teef is dan eigenlijk geen 9 weken, maar slechts 8 weken écht drachtig?
Jammer dat er over zulke specifieke dingen geen info te vinden is..
Groetjes, Karen
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
ik denk toch echt dat deze honden een feriliteits probleem hebben.Inge schreef:Bij teef 1 was er inderdaad iets mis.
ik heb zelfs met 2x KI zonder progesteron bepaling gewoon 2 grote gezonde nesten gehad. mijn eigen reu als graadmeter werkt perfect.
de enige keer dat ik heb laten prikken was bij mijn eerste nest toen ik nog geen reu van mezelf had.
-
Essy
Ik denk het ook. Ik heb ooit eens van een dekreueigenaar gehoord dat zijn reu bij een natuurlijke dekking prima nesten gaf, maar dat KI met sperma van deze reu nog nooit gelukt was.amiwoods schreef:ik denk toch echt dat deze honden een feriliteits probleem hebben.Inge schreef:Bij teef 1 was er inderdaad iets mis.
ik heb zelfs met 2x KI zonder progesteron bepaling gewoon 2 grote gezonde nesten gehad. mijn eigen reu als graadmeter werkt perfect.
de enige keer dat ik heb laten prikken was bij mijn eerste nest toen ik nog geen reu van mezelf had.
-
Essy
Ik vind het altijd kort door de bocht om de DA de schuld te geven.Inge schreef:De buurman van mijn ouders fokt Duitse Herders en is met zijn teven ook iedere keer naar Eersel gereden voor progesteron.Essy schreef:Ik heb ook progesteron laten prikken in Eersel. Werkt perfect.
Teef 3...leeg
teef 1 blijft ook leeg als de reu bepaald
teef 2 2x leeg na KI
teef 3 leeg na KI.
Is teef 3 de 2e keer ook met dezelfde waarde met KI gedekt met sperma van de zelfde reu als de eerste keer?
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Teef 1 en teef 3 waren natuurlijke dekkingen
Overigens zeg ik niet dat het dus aan Eersel ligt, maar ik zeg dat daar prikken niet heilig is. Deze fokker ging juist prikken om het risico op leegblijven zo klein mogelijk te houden maar had keer op keer toch lege teven. En andere fokkers van hetzelfde ras hadden dus precies hetzelfde probleem. Allemaal feriliteitsproblemen? Terwijl deze fokkers bij een andere kliniek ineens wel drachtige teven hadden?
De dekreuen waren bewezen reuen, de teven wel uit een bepaalde lijn maar uit diezelfde lijn waren er ook teven die wel gewoon drachtig werden zonder problemen.
Pure pech? Misschien, maar ik vind het opvallend dat het elders wel lukt.
Overigens ken ik genoeg voorbeelden van lege teven bij KI, dus daar kan ik me dan nog iets bij voorstellen.
Teef 1 had waarschijnlijk een medisch probleem door een misser van een dierenarts (ondanks dat de teef leeg werd verklaard na haar bevalling bleek er een dode pup in te zitten die er dus met een tang uitgehaald was, waarschijnlijk daardoor beschadigd van binnen).
Teef 2 was KI, dus dat kán een oorzaak zijn geweest van het leegblijven. Bij de natuurlijke dekking enkele maanden gelden had ze dus wel pups.
Teef 3 was nop de natuurlijke manier gedekt maar leeg. Of het nu wel gaat lukken zal dus moeten blijken wanneer ze weer gedekt wordt.
Overigens heeft de broer van teef 2 3 jaar geleden Biènes mama gedekt (niet gepland) en daar kwamen 13 pups uit. Broer is dus behoorlijk vruchtbaar gebleken.
Overigens zeg ik niet dat het dus aan Eersel ligt, maar ik zeg dat daar prikken niet heilig is. Deze fokker ging juist prikken om het risico op leegblijven zo klein mogelijk te houden maar had keer op keer toch lege teven. En andere fokkers van hetzelfde ras hadden dus precies hetzelfde probleem. Allemaal feriliteitsproblemen? Terwijl deze fokkers bij een andere kliniek ineens wel drachtige teven hadden?
De dekreuen waren bewezen reuen, de teven wel uit een bepaalde lijn maar uit diezelfde lijn waren er ook teven die wel gewoon drachtig werden zonder problemen.
Pure pech? Misschien, maar ik vind het opvallend dat het elders wel lukt.
Overigens ken ik genoeg voorbeelden van lege teven bij KI, dus daar kan ik me dan nog iets bij voorstellen.
Teef 1 had waarschijnlijk een medisch probleem door een misser van een dierenarts (ondanks dat de teef leeg werd verklaard na haar bevalling bleek er een dode pup in te zitten die er dus met een tang uitgehaald was, waarschijnlijk daardoor beschadigd van binnen).
Teef 2 was KI, dus dat kán een oorzaak zijn geweest van het leegblijven. Bij de natuurlijke dekking enkele maanden gelden had ze dus wel pups.
Teef 3 was nop de natuurlijke manier gedekt maar leeg. Of het nu wel gaat lukken zal dus moeten blijken wanneer ze weer gedekt wordt.
Overigens heeft de broer van teef 2 3 jaar geleden Biènes mama gedekt (niet gepland) en daar kwamen 13 pups uit. Broer is dus behoorlijk vruchtbaar gebleken.
Groetjes Inge

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
eerlijk antwoord je draait er niet omheenAngelique25 schreef:Je kan dan beter vragen of ze oud mogen worden bij de fokker. Doodgaan kan altijd een handje bij geholpen wordenpepie schreef:1 vraagje meer niet mogen de honden bij jullie doodgaan?of gaan ze voor een habbekrats de deur uit als ze uitgejongd zijn.?of een erfelijke aandoening krijgen?![]()
Hier lopen de "gepensioneerden" gewoon nog rond, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je minder ruimte hebt je ervoor kiest een hond te herplaatsen. In veel gevallen wordt de hond daar ook nog een groot plezier mee gedaan omdat deze dan vaak als "enigst kindje" wordt opgevangen en verder een prima leven heeft met veel meer aandacht dan dat de fokker deze hond kan geven.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
de rest wel dan? ik heb maar 1 teef die ook nog m'n maatje ispepie schreef:eerlijk antwoord je draait er niet omheenAngelique25 schreef:Je kan dan beter vragen of ze oud mogen worden bij de fokker. Doodgaan kan altijd een handje bij geholpen wordenpepie schreef:1 vraagje meer niet mogen de honden bij jullie doodgaan?of gaan ze voor een habbekrats de deur uit als ze uitgejongd zijn.?of een erfelijke aandoening krijgen?![]()
Hier lopen de "gepensioneerden" gewoon nog rond, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je minder ruimte hebt je ervoor kiest een hond te herplaatsen. In veel gevallen wordt de hond daar ook nog een groot plezier mee gedaan omdat deze dan vaak als "enigst kindje" wordt opgevangen en verder een prima leven heeft met veel meer aandacht dan dat de fokker deze hond kan geven.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
jij hebt toch wel hersens?pepie schreef:je heb toch geen astrolijn ?
Of dacht je dat alle honden geschikt waren voor de africhting?
Laatst gewijzigd door malinois op 08 jan 2007 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Tessa
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Contacteer:
Wij zitten er over na te denken of we progesteron laten prikken bij ons teefje. Tijdens de vorige loopsheid liet ze zich nog dekken in de laatste week (toen ze al vrijwel niet meer loops was), maar ook een aantal dagen daarvoor heeft ze zich laten dekken (door de gecastreerde reu van mijn zus). De reu die we willen gebruiken heeft geen ervaring, daar kunnen we niet van op aan (wat gedrag betreft) omdat hij op iedere loopse teef wil duiken.
Pootje van Amos en Juna
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Juist als een teef niet meer vloeit, is ze op haar vruchtbaarst.Tessa schreef:Wij zitten er over na te denken of we progesteron laten prikken bij ons teefje. Tijdens de vorige loopsheid liet ze zich nog dekken in de laatste week (toen ze al vrijwel niet meer loops was)
Groetjes, Karen
-
Cocochanel
Scooby schreef:Juist als een teef niet meer vloeit, is ze op haar vruchtbaarst.
Een teef niet meer vloeien=vruchtbaarst...Je blijft blunders maken,Karen...Welke teven van jou waren vruchtbaarst nadat ze stopten met vloeien ???
Verwar je het misschien met : beginnen met doorzichtig vloeien,niet meer zo bloederig...
Laatst gewijzigd door Cocochanel op 09 jan 2007 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Is een bekend feit, hoor. Zodra het vloeien afneemt, start de vruchtbare periode:Cocochanel schreef:Scooby schreef:Juist als een teef niet meer vloeit, is ze op haar vruchtbaarst.---Sinds wanneer ???
De cyclus van een teef:
1. De pro-oestrus
Deze periode begint met het optreden van de bloederige uitvloeiing. De vulva, zoals het uitwendige geslacht van de teef genoemd wordt, gaat in deze periode zwellen en de teef wordt aantrekkelijk voor reuen. Dekking wordt in deze periode echter niet toegestaan. De duur van de pro-oestrus is 4 tot 17 dagen.
2. De oestrus
De oestrus begint wanneer de teef de dekking toestaat.De rode uitvloeiing wordt in deze periode lichter en geler van kleur. Gedurende deze fase van de loopsheid, die tussen de 3 en de 21 dagen duurt, gaat het progesteron stijgen (zie progesteronbepaling.
3. De di-oestrus
Als de teef de dekking niet meer toestaat is de di-oestrusperiode begonnen. Gedurende deze periode blijft de teef wel aantrekkelijk voor reuen. De progesteronconcentratie in het bloed blijft nog 2 tot 3 weken stijgen waarna deze stabiel blijft.
4. De anoestrus
Tijdens deze periode, die 3 tot 7 maanden duurt, is er geen seksuele activiteit.
Laatst gewijzigd door Scooby op 09 jan 2007 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Karen
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
hier vloeien ze 3 weken , en niet zo'n klein beetje ook :N:Scooby schreef:Juist als een teef niet meer vloeit, is ze op haar vruchtbaarst.Tessa schreef:Wij zitten er over na te denken of we progesteron laten prikken bij ons teefje. Tijdens de vorige loopsheid liet ze zich nog dekken in de laatste week (toen ze al vrijwel niet meer loops was)

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Jawel, maar tijdens de vruchtbare periode is het wel minder en lichter van kleur.jip007 schreef:hier vloeien ze 3 weken , en niet zo'n klein beetje ook :N:Scooby schreef:Juist als een teef niet meer vloeit, is ze op haar vruchtbaarst.Tessa schreef:Wij zitten er over na te denken of we progesteron laten prikken bij ons teefje. Tijdens de vorige loopsheid liet ze zich nog dekken in de laatste week (toen ze al vrijwel niet meer loops was)
Groetjes, Karen
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
niet minder wel lichterScooby schreef:Jawel, maar tijdens de vruchtbare periode is het wel minder en lichter van kleur.jip007 schreef:hier vloeien ze 3 weken , en niet zo'n klein beetje ook :N:Scooby schreef:Juist als een teef niet meer vloeit, is ze op haar vruchtbaarst.Tessa schreef:Wij zitten er over na te denken of we progesteron laten prikken bij ons teefje. Tijdens de vorige loopsheid liet ze zich nog dekken in de laatste week (toen ze al vrijwel niet meer loops was)

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
Cocochanel
---Idd...jip007 schreef:niet minder wel lichterScooby schreef:Jawel, maar tijdens de vruchtbare periode is het wel minder en lichter van kleur.jip007 schreef:hier vloeien ze 3 weken , en niet zo'n klein beetje ook :N:Scooby schreef: Juist als een teef niet meer vloeit, is ze op haar vruchtbaarst.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij mijn teven was het wel degelijk minder in die periode!Cocochanel schreef:---Idd...jip007 schreef:niet minder wel lichterScooby schreef:Jawel, maar tijdens de vruchtbare periode is het wel minder en lichter van kleur.jip007 schreef: hier vloeien ze 3 weken , en niet zo'n klein beetje ook :N:
Groetjes, Karen
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Hier ook hoor. Maar ik heb ook teefjes die alleen verkleuren maar wel gewoon doorvloeien. De uitdrukking dat de teef omstreeks dé dekdatum "droog" staat komt ook niet uit de lucht vallen.Scooby schreef:Bij mijn teven was het wel degelijk minder in die periode!Cocochanel schreef:---Idd...jip007 schreef:niet minder wel lichterScooby schreef: Jawel, maar tijdens de vruchtbare periode is het wel minder en lichter van kleur.