Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond in de kennel

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

hond in de kennel

Ongelezen bericht door laura23 »

bij mijn buren hebben ze vanaf half december de hond overdag in de kennel zitten. de hond is dit nooit gewend geweest. (zolang als zij hier wonen heeft de hond in huis geleefd.) nu zit de hond veel en lang te huilen en te blaffne om aandacht.

ook kan ik me voorstellen dat je een "huishond" niet zomaar in de winter in de tuin in een kennel kan houden.

ik zelf vind het eigenlijk niet normaal dat je zomaar een kennel in de tuin zet en dan je hond er in doet zonder eraan te wennen.

ik ben niet tegen kennelgebruik opzich hoor, maar de manier waarop er hier mee omgegeaan word vind ik alleminst netjes.

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

ik zou daarvoor de wijkagent inschakelen. No way dat ik met een zielig jankende hond de hele dag naast me ga zitten, zou er bloednerveus van worden omdat je weet dat die hond doodongelukkig is.

Anne
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

2 van mijn honden gaan vanaf dit jaar ook gedeeltelijk buiten leven maar worden hier wel langzaam aangewend . aangezien ze altijd binnen gewoond hebben gaan ze nu per dag een paar uur naar buiten en slapen ze nog binnen en nu soms in de auto als een soort van tussen station. Over een week of 2 gaan ze ook daadwerkelijk buiten slapen (in een geisoleerd nachthok met stro) rustig aan is dus het devies.
Als mijn honden piepen of blaffen (dat doen ze gelukkig niet ) schenk ik er ook geen aandacht aan en ik probeer het in de kennel zijn zo leuk mogelijk te maken. Botten, speelgoed en hun eten krijgen ze in ieder geval in de kennel en je ziet ze nu al vanzelf de kennel in gaan.
Ik zou zeggen spreek de buren is eerst is aan, de wijkagent kan altijd nog
Afbeelding
pia zz
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pia zz »

Ragverp schreef:2 van mijn honden gaan vanaf dit jaar ook gedeeltelijk buiten leven maar worden hier wel langzaam aangewend . aangezien ze altijd binnen gewoond hebben gaan ze nu per dag een paar uur naar buiten en slapen ze nog binnen en nu soms in de auto als een soort van tussen station. Over een week of 2 gaan ze ook daadwerkelijk buiten slapen (in een geisoleerd nachthok met stro) rustig aan is dus het devies.
Als mijn honden piepen of blaffen (dat doen ze gelukkig niet ) schenk ik er ook geen aandacht aan en ik probeer het in de kennel zijn zo leuk mogelijk te maken. Botten, speelgoed en hun eten krijgen ze in ieder geval in de kennel en je ziet ze nu al vanzelf de kennel in gaan.
Heb je hier een speciale reden voor om ze in de kennel te wennen??
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ragverp schreef: Ik zou zeggen spreek de buren is eerst is aan, de wijkagent kan altijd nog
Oeps, ja, dat zou ik ook doen. Misschien weten de buren niet dat hij jankt.

Anne
laura23
Zeer actief
Nu alleen 4 Bengalen.

starfleet schreef:
Ragverp schreef: Ik zou zeggen spreek de buren is eerst is aan, de wijkagent kan altijd nog
Oeps, ja, dat zou ik ook doen. Misschien weten de buren niet dat hij jankt.

Anne
volgens mij weten ze het wel, want ze zijn thuis!
ik zou ze willen aanspreken maar het zijn geen mensen waar je ruzie mee zou willen hebben. het zijn mensen die niet snel iets aannemen van een ander. en het kan goed zijn dat ze je maar erg vervelend vinden dat je je met hun bemoeid.

maar ik ga er over nadenken hoe ik het ga brengen want dit is te triest voor woorden.
als er iemand verdere tips heeft? graag!

gr laura

Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

pia zz schreef:
Ragverp schreef:2 van mijn honden gaan vanaf dit jaar ook gedeeltelijk buiten leven maar worden hier wel langzaam aangewend . aangezien ze altijd binnen gewoond hebben gaan ze nu per dag een paar uur naar buiten en slapen ze nog binnen en nu soms in de auto als een soort van tussen station. Over een week of 2 gaan ze ook daadwerkelijk buiten slapen (in een geisoleerd nachthok met stro) rustig aan is dus het devies.
Hoe bedoel je precies ?

Waarom ik ze in de kennel wil hebben ?
Ik heb de kennels omdat ik met een intacte teef zit en 1 intacte reu dan is het wel prettig ze apart te kunnen houden, medio dit jaar krijgt zij haar eerste nest dan wil ik de honden ook gescheiden kunnen houden en bij een huis vol vistite is het soms ook makkelijk als je de honden even ergens anders kunt laten helemaal met die onopgevoede stuiterballen die ik heb :) . ze gaan mee naar het werk. Dus daar is het niet voor. Ik ben speciaal voor de honden en mijn toekomstige fokplannen verhuist naar een woning met tuin.
Afbeelding
pia zz
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pia zz »

Ragverp schreef:
pia zz schreef:
Hoe bedoel je precies ?

Ik heb de kennels omdat ik met een intacte teef zit en 1 intacte reu dan is het wel prettig ze apart te kunnen houden, medio dit jaar krijgt zij haar eerste nest dan wil ik de honden ook gescheiden kunnen houden en bij een huis vol vistite is het soms ook makkelijk als je de honden even ergens anders kunt laten helemaal met die onopgevoede stuiterballen die ik heb :) . ze gaan mee naar het werk. Dus daar is het niet voor. Ik ben speciaal voor de honden en mijn toekomstige fokplannen verhuist naar een woning met tuin.

Bedankt voor je antwoord, ik vroeg dat omdat ik het zelf zo gezellig vind de hond in huis te hebben, Maar ja ik heb in huis ook een hele rustige hond, dus dan kan het ook makkelijker met bezoek enzo. :zwaai
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ze moeten natuurlijk wel langzaam wennen als ze het zo willen.

zo gauw hier weer de kennels staan (wij zijn verhuisd) dan gaat in ieder geval lola ook weer naar buiten. maar alleen overdag als wij er niet zijn, voor de rest zijn ze binnen.

sam was eerst ook buiten als wij wegwaren maar die blijft tegenwoordig in de kamer los en dat vind ik wel een prettig idee om 1 hond los in huis te hebben.
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

ik heb zelf 6 honden waarvan 2 buiten "wonen",deze heb ik inderdaad heel langzaam daaraan gewent.

Nu waren deze wel gewent om in ene kennel te leven..dat scheelt denk ik wel.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

een hond 1 2 3 in een kennel gooien, zal geen enkele hond fijn vinden....misschien kan je eens met de eigenaren praten :ok: en anders inderdaad de wijkagent.

gr Aimee
roy_C
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door roy_C »

ja maar die wijkagent doe toch nix waarschijnlijk komen ze nie eens kijken
en als ze al komen zeggen ze alleen dat de buren er last van hebben en of ze daar rekening mee willen houwen :neenee:

dus heeft het weinig zin die agent te belle
mvg Roy en Don Vito
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

pia zz schreef:
Ragverp schreef:
pia zz schreef:
Hoe bedoel je precies ?

Bedankt voor je antwoord, ik vroeg dat omdat ik het zelf zo gezellig vind de hond in huis te hebben, Maar ja ik heb in huis ook een hele rustige hond, dus dan kan het ook makkelijker met bezoek enzo. :zwaai
Hoi,

Ik vind het zelf ook hardstikke gezellig, maar niet alle visite is gedient van 3 x 50 kg druk en opdringerige hondenbeesten. Maar de hoofdreden is de loopsheid en de fokplannen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb 1 van mijn honden afgelopen voorjaar ook na 2 jaar binnen te hebben gezeten aan de kennel gewend. De hond wilde altijd al alleen maar buiten zijn, je moest hem echt dwingen naar binnen te gaan met als gevolg dat hij voor de achterdeur lag en elke kans aanvloog om weer naar buiten te gaan.
Hij ligt nu dus de eerste winter voor hem buiten (nou ja winter :denken: )en het bevalt hem prima, hij is veel rustiger, heeft 2 nachthokken met stro tot z'n beschikking en een ruime buitenkennel. Ik heb hem 2 jaar binnengehouden omdat ik dacht dat hij er wel aan zou wennen en ik de buren niet vertrouw. Ik heb nu de kennel zo neergezet dat ik er heel goed zicht op heb en met de open kant naar mijn huis toe.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

zi de hond alleen in de kennel?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

pepie schreef:zi de hond alleen in de kennel?
ja de mijne wel... hoezo?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Die van mij ook apart.
Afbeelding
Kimmie

die van mij samen,maar die hebben niet echt een kennel,ze hebben een gedeelte van het huis,en de tuin...dus die kunnen de hele dag lopen en spelen...
Pepie
Zeer actief

malinois schreef:
jij doet er genoeg mee.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

pepie schreef:
malinois schreef:
jij doet er genoeg mee.
ja maar wat heeft alleen zitten daarmee te maken dan?
Afbeelding
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
pepie schreef:
malinois schreef:
jij doet er genoeg mee.
ja maar wat heeft alleen zitten daarmee te maken dan?
ws gaat het over de eerste hond in het topic
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

ja .en ik dacht zou het misschien zo kunnen zijn dat hij zich buiten de roedel geplaats voelt dat hij daarom jankt en blaft .dat hij zich eenzaam voelt.ben toch al geeb voorstandster van 1 hond buiten. hond is een roedeldier wil graag gezelschap hebben.puur mijn mening hoor zeg niet dat het zo is
malinois
Zeer actief
Contacteer:

pepie schreef:ja .en ik dacht zou het misschien zo kunnen zijn dat hij zich buiten de roedel geplaats voelt dat hij daarom jankt en blaft .dat hij zich eenzaam voelt.ben toch al geeb voorstandster van 1 hond buiten. hond is een roedeldier wil graag gezelschap hebben.puur mijn mening hoor zeg niet dat het zo is
klopt dat een hond een roedeldier is, alleen je hebt ook honden, zoals de mijne die buitenzit die geen enkel andere hond in de buurt van zijn kennel wil hebben of dat nu de autokennel is of de buitenkennel... zulke honden willen geen honds gezelschap. Niet elke hond vind andere honden leuk namelijk :wink:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

hou jij je maar stevig vast.want!!!! ik ben het met je eens.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

pepie schreef:hou jij je maar stevig vast.want!!!! ik ben het met je eens.
:N:
Afbeelding
laura23
Zeer actief
Nu alleen 4 Bengalen.

ja de hond zit inderdaad alleen in de kennel! en eigenlijk komt er nooit iemand in de tuin. alleen om hem er 's avonds weer uit te halen.
deze hond hebben ze nooit echt laten wennen aan het buiten leven. hij heeft dus ook geen dikke vacht ofzo.

mijn hondje heeft voor hij bij ons kwam ook overdag in een kennel geleefd hoor maar wel samen met 2 andere hondjes. en hij was het gewoon ook niet anders gewend van kleins af aan al niet.

maar goed ik zal kijken of ik binnenkort in gesprek kan gaan met de buren.

gr laura

Murphybull

Ongelezen bericht door Murphybull »

ik heb 2 van mijn honden in de kennel, bij een temperatuur boven de 10 graden zitten ze in de grote buitenkennels en als het kouder wordt dan verhuizen ze naar de binnenkennels in de schuur.
Ze zijn hier van jongs af aan langzamerhand aan gewend en weten nu niet anders eigenlijk, ze vinden het wel prima, een lekker plekje voor hunzelf, met veel te kauwen en speeltjes en 4 maal per dag wandelen en dan ook nog eens 1 maal per dag een half uurtje aan de fiets :ok:
BT Golden
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door BT Golden »

Voor mij dus geen kennel meer. Een bench binnen is niet erg, als ze er maar niet te lang in moeten zitten. Het is alleen nodig voor de eerste maanden. Wil je het langer gebruiken, dan kan je beter een mooie kamerkennel kopen en dat de honden gewoon binnen in huis zitten en de ruimte hebben om te spelen etc. Mijn woeff moet in huis leven.

Afbeelding
De bench staat nu al weer maanden boven. Hij is weer opgeruimd en staat te wachten tot dat ik weer een pupseltje krijg. Bentie heeft er lekker ingeslapen, meestal met de deur open, was haar tweede mand. Ze vond het dus niet erg om erin te gaan. Dat kan je zien aan hoe lekker ze slaapt in haar bench.

Wampie heeft als pup ook een mooie hondenkennel gehad, weggegooid geld. Was toen over de 1000 gulden.

Mevrouw wilde er gelijk niet in en na 1 week had ze haar zin en werd haar hok alleen nog maar gebruikt om soms te poepen of vlug te plassen. De deur kon alleen maar dicht als ik er met een koekje voor stond. Wampie heeft de buurt bij elkaar geblaft en het was een super kleine pup.

Van mij had het niet gehoeven, maar mijn moeder was bang voor honden en ja, toen heb ik gezegd dan koop ik wel een kennel. Een persoon uit de straat erachter deed moeilijk, die zei ik vergiftig je hond. Dus vandaar dat Wampie er niet meer in hoefde. We waren te bang, dat die man dit echt zou doen. Trouwens binnen 1 week had mijn Wampie mijn moeder hart al veroverd. Zo'n heerlijke hond.

In deze hok ging ze alleen, als ik er vlug een koekje ingooide.

Deze kennel heeft jaren lang in de tuin gestaan, tot mijn ouders gingen verhuizen. Toen heb ik het verkocht. Ik had het net zo goed niet kunnen kopen. Wampse gebruikte het toch niet. Het was weggegooid geld. Maar als ik deze kennel niet had gekocht, dan had ik Wampie ook niet gehad. Dus dat is het wel waard geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Als ik een leuke foto wilde, dan deed ze dat voor mij. Ze ging dan ook poseren. Maar dit vond ze niet echt leuk, maar ik was natuurlijk wel zeer dicht bij haar in de buurt, zodat ze wist dat de deur niet dicht kon.

Wampie is overleden 24 november 2005, ze is 14 jaar en 3 maanden oud geworden. Wampie blijft een van mijn beste vriendinnen. Mijn knappe meid. Ze wordt nog dagelijks gemist.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door BT Golden op 11 jan 2007 00:36, 4 keer totaal gewijzigd.
Kimmie

ik heb eerst een kennel in huis gemaakt,gewoon in een kamer...

dat vind ik beter als een bench,de honden konden erin lopen en draaien en spelen...er stond een bankje in,dus ze konden op de bank liggen,toen we in belgie gingen wonen,zijn ze bij de paarden snachts gaan slapen,en overdag zoveel mogelijk buiten.

en dat ging super goed,nu hier in duitsland houden we het maar zo,ik heb ze een paar dagen binnen gehad met de verhuizing,ze waren onrustig,en scheten mijn hele huis vol..dus ze lopen nu weer lekker de hele dag buiten,met een mooi wind en waterdicht schuilhok/cq deel van het huis...

ik vind persoonlijk een bench voor een hond echt helemaal niets...
L&T
Actief

Ongelezen bericht door L&T »

hier bij mij in de buurt ook een jonge benner senner. En die kan ook geen minuut stil zijn :pffff: en die laten ze soms gewoon de hele dag in de kennel buiten. En 's avonds ook dat is erg lastig als mensen willen slapen en die hond steeds blaft/jankt :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”