Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke hond?
Moderator: moderatorteam
-
Mackenzie
- geregistreerd lid
Welke hond?
Hoi,
ik ben nieuw hier dus wil ik jullie alvast het beste wensen voor 2007.
Ik heb nog geen hond omdat ik niet weet welk ras te kiezen. Ik zie graag een am. pitbull maar die is een beetje klein. Bestaat er geen ras die er goed op gelijkt maar die even groot is als bv. een dobermann?
Mvg
Ik heb nog geen hond omdat ik niet weet welk ras te kiezen. Ik zie graag een am. pitbull maar die is een beetje klein. Bestaat er geen ras die er goed op gelijkt maar die even groot is als bv. een dobermann?
Mvg
- M@ri@nne
- Zeer actief
Re: Welke hond?
Wat trekt je aan in een hond?Mackenzie schreef:Hoi,
Mvg
Wat voor karakter zoek je?
Wat wil je er mee doen?
Groetjes, Marianne.

-
Mackenzie
- geregistreerd lid
-
Mackenzie
- geregistreerd lid
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
Mackenzie
- geregistreerd lid
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat lijkt me niet het beste criterium om een hond op uit te zoeken. Wil je dat je hond goed met andere honden om kan gaan bv? Je mag er bij een American pitbull toch wel vanuit gaan dat hij of zij problemen krijgt met andere honden van hetzelfde geslacht. Dat betekend omlopen en uitlaten op moeilijke tijden.Mackenzie schreef:Nee, ik vind dat hij niet genoeg lijkt op een am. pitbull. Sorry maar toch bedankt voor je reactie.
Wie kan me helpen?
Mvg
Ook zal half je omgeving je scheef gaan aankijken met zo'n hond en het is ook maar de vraag of je op alle cursussen welkom bent.
Dat is niet wat ik zelf bedenk maar meer hoe het is
Als je perse wil dat je hond op een pitbull lijkt omdat je dat nu eenmaal stoer vindt kan je een Amerikaanse bulldog nemen. Daarvan zijn er lijnen die veel weg hebben van een pitbull. Je kan de hond alleen nergens mee naartoe nemen in Europa omdat ze in de meeste landen minimaal een muilkorf om moeten of erger. In NL wordt hij afgenomen en ingeslapen.
Ik zou dus rekening houden met meer dan alleen de wens een groot uiitgevallen pitbull-achtige hond te willen hebben.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Am.bullen worden toch niet afgenomen en ingeslapenMARC_S schreef:Als je perse wil dat je hond op een pitbull lijkt omdat je dat nu eenmaal stoer vindt kan je een Amerikaanse bulldog nemen. Daarvan zijn er lijnen die veel weg hebben van een pitbull. Je kan de hond alleen nergens mee naartoe nemen in Europa omdat ze in de meeste landen minimaal een muilkorf om moeten of erger. In NL wordt hij afgenomen en ingeslapen.![]()
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
-
laeken
- Zeer actief
Een Ambull heeft geen officiele stamboom en in Nederland wordt een Ambull van dit type direct in beslag genomen en afgemaakt.veertje schreef:Am.bullen worden toch niet afgenomen en ingeslapenMARC_S schreef:Als je perse wil dat je hond op een pitbull lijkt omdat je dat nu eenmaal stoer vindt kan je een Amerikaanse bulldog nemen. Daarvan zijn er lijnen die veel weg hebben van een pitbull. Je kan de hond alleen nergens mee naartoe nemen in Europa omdat ze in de meeste landen minimaal een muilkorf om moeten of erger. In NL wordt hij afgenomen en ingeslapen.![]()
Ik ken iemand op onze HS met een Am.bull en hij is super lief.
Je hebt nl Ambullen en Ambullen.
Deze is absoluut veilig:

Deze dus zeker niet

-
Mackenzie
- geregistreerd lid
Ik ben nl. woonachtig in België en van de wetgeving omtrent honden weet ik niets af. Bij mijn vriendin thuis hebben ze een Dobermann, leuk om mee te wandelen, groot genoeg maar toch zie ik liever een Am. pitbull. Alleen vind ik deze wat te klein. En ik wil dit niet om stoer te doen maar omdat ik dit een prachtig ras vind die op zijn eigen al stoer genoeg is.
Mvg
Mvg
- Chione
- Zeer actief
Voor zover bekend zijn de enige ambullen die in NL in beslag genomen zijn, in beslag genomen doordat er iets a.d hand was, zoals bv bij een huiszoeking oid. En niet op straat aangehouden door de politie, zoals wel met pitbullachtigen gebeurd.MARC_S schreef:
Een Ambull heeft geen officiele stamboom en in Nederland wordt een Ambull van dit type direct in beslag genomen en afgemaakt.
Je hebt nl Ambullen en Ambullen.![]()
Deze is absoluut veilig:
Deze dus zeker niet![]()
Sowieso valt lang niet elke standaard ambull onder de RAD.
Laatst gewijzigd door Chione op 09 jan 2007 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Chione
- Zeer actief
Mijn pitbull's waren gek op apporteren en andere leuke spelletjestekkel schreef:Vraag me af of de pitbull daar ook zin in heeftMackenzie schreef:Veel mee gaan wandelen, als ik een bal gooi wil ik dat hij hem terugbrengt.
~

~
~

~
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
veertje schreef:Am.bullen worden toch niet afgenomen en ingeslapenMARC_S schreef:Als je perse wil dat je hond op een pitbull lijkt omdat je dat nu eenmaal stoer vindt kan je een Amerikaanse bulldog nemen. Daarvan zijn er lijnen die veel weg hebben van een pitbull. Je kan de hond alleen nergens mee naartoe nemen in Europa omdat ze in de meeste landen minimaal een muilkorf om moeten of erger. In NL wordt hij afgenomen en ingeslapen.![]()
er zijn types die aan de RAD-eisen voldoen. dat zijn de types die het meeste weghebben van de pitbull

- starfleet
- Erelid
-
chrico
- Zeer actief
-
Mackenzie
- geregistreerd lid
-
chrico
- Zeer actief
Er is toch al aardig wat verteld denk ik zo maar niets is goed genoeg
want je heb een idee in je hoofd wat al min of meer vaststaat en daar is moeilijk vanaf te wijken.
ieder ander gaat kijken welk type hond je leuk vind en gaat dan karakters napluizen. Jij valt alleen op uiterlijk, tja en dan word het moeilijk als je een bepaalde gedachte heb
ieder ander gaat kijken welk type hond je leuk vind en gaat dan karakters napluizen. Jij valt alleen op uiterlijk, tja en dan word het moeilijk als je een bepaalde gedachte heb
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Mackenzie
- geregistreerd lid
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Chione
- Zeer actief
Er is al een ( standaard ) Amerikaanse Bulldog genoemd en ik denk dat die idd het best een Pitbull benaderd, qua uiterlijk.Mackenzie schreef:Echt niemand die me kan helpen? Ik zie bv. ook graag een Stafford maar die is ook weer aan de kleine kant hé
Mvg
En aangezien je in Belgie woont, maakt het voor jou sowieso niet uit als de Ambull onder de Nederlandse RAD zou vallen. ( Je moet er dan alleen niet mee naar NL gaan ).
Er zijn trouwens ook Amstaff's die behoorlijk a.d maat zijn!
~

~
~

~
-
laeken
- Zeer actief
Wat is er mis met een standard Ambull? Dat lijkt me dus precies wat je zoekt, een groot uitgevallen pitbull-achtige hond?Mackenzie schreef:Mja weet ik, ik dacht gewoon dat ik hier antwoorden zou vinden op men vragen.
Mvg en toch bedankt
Als je antwoorden wil zal je minimaal aan moeten geven waarom eerdere suggesties afvallen. Als je perse een Amerikaanse pitbull wil maar dan een grote hoef je ook niet te vragen naar rassen die er zo uitzien maar groter zijn.
Wat dacht je van deze honden?

-
Kimmie
- Chione
- Zeer actief
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
BedanktMARC_S schreef:Een Ambull heeft geen officiele stamboom en in Nederland wordt een Ambull van dit type direct in beslag genomen en afgemaakt.veertje schreef:Am.bullen worden toch niet afgenomen en ingeslapenMARC_S schreef:Als je perse wil dat je hond op een pitbull lijkt omdat je dat nu eenmaal stoer vindt kan je een Amerikaanse bulldog nemen. Daarvan zijn er lijnen die veel weg hebben van een pitbull. Je kan de hond alleen nergens mee naartoe nemen in Europa omdat ze in de meeste landen minimaal een muilkorf om moeten of erger. In NL wordt hij afgenomen en ingeslapen.![]()
Je hebt nl Ambullen en Ambullen.![]()
Deze is absoluut veilig:
Deze dus zeker niet![]()
Weer wat geleerd vandaag
- little-wolf
- Zeer actief
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Mackenzie
- geregistreerd lid
Ik kan denk ik toch wel een grote sterke hond aan. Mijn meme heeft nl. nog een energieke St. Bernard gehad en ik ging er toch bijna dagelijks mee wandelen. En wanneer ben je ervaren? Ik heb er wat ervaring mee maar nu ook nie zoooo veel.
Hij zou soms alleen moeten zitten en de ruimte en het geld is geen probleem/ Ben nl. al een eindje aan het sparen.
http://www.brushcountrykennels.com/Amer ... errier.jpg die vind ik nu prachtig alleen vrees ik dat die ook te klein zal zijn :s.
Mvg
Hij zou soms alleen moeten zitten en de ruimte en het geld is geen probleem/ Ben nl. al een eindje aan het sparen.
http://www.brushcountrykennels.com/Amer ... errier.jpg die vind ik nu prachtig alleen vrees ik dat die ook te klein zal zijn :s.
Mvg
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
- little-wolf
- Zeer actief
waarom moetie groot zijn? welke hoogte heb je in gedachte?Mackenzie schreef:Ik kan denk ik toch wel een grote sterke hond aan. Mijn meme heeft nl. nog een energieke St. Bernard gehad en ik ging er toch bijna dagelijks mee wandelen. En wanneer ben je ervaren? Ik heb er wat ervaring mee maar nu ook nie zoooo veel.
Mvg
en hoogte is niet alles hoor. kijk ook naar het karakter.