Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Is er een alternatief voor een Border Collie?
Moderator: moderatorteam
- marcelreimer
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Contacteer:
Is er een alternatief voor een Border Collie?
Beste forumleden,
Ik ben nieuw op dit forum o.a. omdat ik graag erachter wil komen welke hond het beste bij ons past. Ikzelf ben een enorme fan van de Border Collie vanwege zijn intelligentie, zijn will to please, zijn formaat, zijn veelzijdigheid, zijn vriendelijkheid en gewoon omdat ik het een verschrikkelijk mooie hond vind. Mij lijkt het geweldig om veel met de hond bezig te zijn en te werken met bijvoorbeeld schapen, hoewel ik geen flauw idee heb hoeveel 'genoeg' is. Ik heb (nog) geen wedstrijdambities. Ik heb nog nooit een hond gehad.
Mijn vriend Bram lijkt het geen goed plan om een Border aan te schaffen, omdat hij opziet tegen de hoeveelheid tijd, moeite en werk die een Border Collie vraagt. Bram heeft vroeger als kind thuis een kruising Basset gehad waar hij het nu nog over heeft.
Qua ruimte hebben we niet te klagen: wij wonen in Driehuis in een prachtig rustig straatje midden tussen de bossen, parken en landgoederen. Onze 20 meter diepe achtertuin grenst aan sportvelden en een park met een eendenvijver. Op 10 minuten lopen bevindt zich het gigantische park Velserbeek waar honden los mogen. En op een kwartiertje fietsen zijn er de Kennemer Duinen, die nog het meest lijken op de Franse Provence.
Qua tijd zijn we ook al ruimer bemeten dan de meesten. Ik ben zelfstandig grafisch ontwerper en werk vanuit huis. Ik deel mijn eigen tijd in en kan dus makkelijk de hond uitlaten. Half uur 's ochtends, zeker een uur tussen de middag, een uur in de avond en een half uur lang voor het slapen gaan. Bram is (stem)acteur en gaat regelmatig naar studio's om commercials of tekenfilms in te spreken (kennen jullie TomTom Go? Bram is de Nederlandse mannenstem ...) Hij is ambulant en vaak thuis, dus ook hij kan zich bezighouden met de hond.
Okee, als we het hebben over welk ras nu het beste bij ons past ... ik zou graag van eigenaren zelf willen weten wat wij mogen verwachten als wij een Border Collie in huis nemen. En als die niet in ons gezin zou passen, welk ras zou dan wel geschikt zijn om bij ons te wonen? NB Wij hebben zelf geen kinderen, af en toe komen de nichtjes (16) uit Belgie op bezoek. In huis heerst rust (zowel Bram als ik zijn erg rustige mensen). Het is schoon en we hechten aan ons meubilair.
Honden die volgens ons niet in aanmerking komen (de redenen laten we even buiten beschouwing) zijn Labradors, Golden Retrievers, Bulldoggen, Poedels en kleine gezelschapshonden zoals de Chihuahua. Ook heel grote honden komen niet in aanmerking, en ook niet honden met een dagelijkse behoefte aan vachtverzorging.
Nou, een hele lap tekst. Hoop dat jullie je er een beetje doorheen hebben kunnen worstelen. Ik ben blij met elk soort reactie ...
Hartelijke groeten,
Marcel
Ik ben nieuw op dit forum o.a. omdat ik graag erachter wil komen welke hond het beste bij ons past. Ikzelf ben een enorme fan van de Border Collie vanwege zijn intelligentie, zijn will to please, zijn formaat, zijn veelzijdigheid, zijn vriendelijkheid en gewoon omdat ik het een verschrikkelijk mooie hond vind. Mij lijkt het geweldig om veel met de hond bezig te zijn en te werken met bijvoorbeeld schapen, hoewel ik geen flauw idee heb hoeveel 'genoeg' is. Ik heb (nog) geen wedstrijdambities. Ik heb nog nooit een hond gehad.
Mijn vriend Bram lijkt het geen goed plan om een Border aan te schaffen, omdat hij opziet tegen de hoeveelheid tijd, moeite en werk die een Border Collie vraagt. Bram heeft vroeger als kind thuis een kruising Basset gehad waar hij het nu nog over heeft.
Qua ruimte hebben we niet te klagen: wij wonen in Driehuis in een prachtig rustig straatje midden tussen de bossen, parken en landgoederen. Onze 20 meter diepe achtertuin grenst aan sportvelden en een park met een eendenvijver. Op 10 minuten lopen bevindt zich het gigantische park Velserbeek waar honden los mogen. En op een kwartiertje fietsen zijn er de Kennemer Duinen, die nog het meest lijken op de Franse Provence.
Qua tijd zijn we ook al ruimer bemeten dan de meesten. Ik ben zelfstandig grafisch ontwerper en werk vanuit huis. Ik deel mijn eigen tijd in en kan dus makkelijk de hond uitlaten. Half uur 's ochtends, zeker een uur tussen de middag, een uur in de avond en een half uur lang voor het slapen gaan. Bram is (stem)acteur en gaat regelmatig naar studio's om commercials of tekenfilms in te spreken (kennen jullie TomTom Go? Bram is de Nederlandse mannenstem ...) Hij is ambulant en vaak thuis, dus ook hij kan zich bezighouden met de hond.
Okee, als we het hebben over welk ras nu het beste bij ons past ... ik zou graag van eigenaren zelf willen weten wat wij mogen verwachten als wij een Border Collie in huis nemen. En als die niet in ons gezin zou passen, welk ras zou dan wel geschikt zijn om bij ons te wonen? NB Wij hebben zelf geen kinderen, af en toe komen de nichtjes (16) uit Belgie op bezoek. In huis heerst rust (zowel Bram als ik zijn erg rustige mensen). Het is schoon en we hechten aan ons meubilair.
Honden die volgens ons niet in aanmerking komen (de redenen laten we even buiten beschouwing) zijn Labradors, Golden Retrievers, Bulldoggen, Poedels en kleine gezelschapshonden zoals de Chihuahua. Ook heel grote honden komen niet in aanmerking, en ook niet honden met een dagelijkse behoefte aan vachtverzorging.
Nou, een hele lap tekst. Hoop dat jullie je er een beetje doorheen hebben kunnen worstelen. Ik ben blij met elk soort reactie ...
Hartelijke groeten,
Marcel
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Re: Is er een alternatief voor een Border Collie?
Oepsmarcelreimer schreef:Het is schoon en we hechten aan ons meubilair.
Niet toch maar een aquarium? :N:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- starfleet
- Erelid
Een kooiker is een goed alternatief voor een Border. Werklustig en heel leuk om flyball of behendigheid mee te doen, vlot intelligent, maar geen "eye" geen drijfdrang of fixeren en bij voldoende beweging rustig in huis. Vachtverzorging nauwelijks nodig, de vacht is zelfreinigend en de hoogte ligt rond de 40 centimeter.
En nog aantrekkelijk ook.

Maar een Bordercollie kan ook wel bij jullie. Als jullie zelf rustige mensen zijn wordt een Border niet zo gauw hyper en een border hoeft niet persé schapen te drijven. Je moet er wel wat mee doen, maar dat kan ook behendigheid, doggydance of flyball zijn.
Anne
En nog aantrekkelijk ook.

Maar een Bordercollie kan ook wel bij jullie. Als jullie zelf rustige mensen zijn wordt een Border niet zo gauw hyper en een border hoeft niet persé schapen te drijven. Je moet er wel wat mee doen, maar dat kan ook behendigheid, doggydance of flyball zijn.
Anne
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Annet
- Zeer actief
Een BC zou denk ik prima passen. Als je 'm als pup neemt kun je 'm leren dat hij alleen buiten mag spelen en binnen rustig moet zijn. Als hij voldoende beweging krijgt, kan een BC dat best leren als je dat van het begin af aan consequent doorvoert. Ik zou dan wel een kortharige nemen, want zelf had ik een langharige en die nam wel heel veel stof, zand en haar mee naar binnen. Een BC opvoeden is niet moeilijk, maar je moet wel van tevoren weten wat je 'm wilt leren, omdat ze erg snel leren, ook de verkeerde dingen. Verder is de BC inderdaad naar mijn mening de meest veelzijdige hond die er is, behalve misschien de Mechelaar, maar die kan niet schapendrijven.
Waar je verder ook aan zou kunnen denken, zijn de Australische herder of de Pyrenese herder, die zijn ook sportief, intelligent en werkwillig. Of wat vinden jullie van de Friese Stabij? Qua vachtverzorging vallen die best mee, af en toe even borstelen als ze in de rui zijn is genoeg.
Willen jullie een pup of zou een herplaatser ook kunnen? Er zijn zat honden waar niks mis mee is die een nieuwe baas zoeken. Het is soms gemakkelijker een herplaatser te nemen dan om zelf een pup op te voeden.
Waar je verder ook aan zou kunnen denken, zijn de Australische herder of de Pyrenese herder, die zijn ook sportief, intelligent en werkwillig. Of wat vinden jullie van de Friese Stabij? Qua vachtverzorging vallen die best mee, af en toe even borstelen als ze in de rui zijn is genoeg.
Willen jullie een pup of zou een herplaatser ook kunnen? Er zijn zat honden waar niks mis mee is die een nieuwe baas zoeken. Het is soms gemakkelijker een herplaatser te nemen dan om zelf een pup op te voeden.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh jongens, dit wordt de eerste keer dat ik ze promoot! Ik val van mijn geloof.:N:
Is de Perro Peludo Peruano niks voor jullie ?
Een gemiddelde bewegingbehoefte (ze wandelen zeer graag, maar als je eens een dagje weinig doet is dat ook best). Een zeer veelzijdige intelligente hond waar je ook goed mee kunt sporten (maar geen schapendrijver). Dezelfde grootte als de Border Collie maar zonder de extreme werklust.
http://www.huacaviringo.com/ras/perro.html
FF wat foto's gepikt.

Is de Perro Peludo Peruano niks voor jullie ?
Een gemiddelde bewegingbehoefte (ze wandelen zeer graag, maar als je eens een dagje weinig doet is dat ook best). Een zeer veelzijdige intelligente hond waar je ook goed mee kunt sporten (maar geen schapendrijver). Dezelfde grootte als de Border Collie maar zonder de extreme werklust.
http://www.huacaviringo.com/ras/perro.html
FF wat foto's gepikt.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoeveel wil je met je border gaan werken? Als je iedere week een uurtje behendigheid wilt doen vind ik een border niet geschikt. Die moeten, vind ik, iedere dag iets van "bezigheidstherapie" hebben buiten het wandelen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- starfleet
- Erelid
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Precies! Mijn ideestarfleet schreef:sirene schreef:Oh jongens, dit wordt de eerste keer dat ik ze promoot! Ik val van mijn geloof.:N:
Ik promoot ook nooit een Kooiker maar rustige mensen die veel tijd te besteden hebben en in de buurt van park en bos wonen en de zee vlak bij de hand mogen van mij wel een Kooiker
![]()
Anne
- marcelreimer
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Haha, een aquarium hebben we al. 100 liter voor 4 goudvisjes. Ze zijn erg lief. Dank voor je reactie.tekkel schreef:Niet toch maar een aquarium?
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Woon vlak bij jullie, pal aan de Kennemer Duinen. Nergens mogen honden hier los i.v.m. wild. Wel kan je het hele jaar naar Parnassia strand. Kan je niet helpen met jullie keus maar wel waar je lekker kan wandelen. Ik heb overigens 2 herders en keurig meubilairmarcelreimer schreef: En op een kwartiertje fietsen zijn er de Kennemer Duinen, die nog het meest lijken op de Franse Provence.

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Dat ligt er ook maar net aan uit wat voor lijnen de hond komtLysette schreef:Hoeveel wil je met je border gaan werken? Als je iedere week een uurtje behendigheid wilt doen vind ik een border niet geschikt. Die moeten, vind ik, iedere dag iets van "bezigheidstherapie" hebben buiten het wandelen.
Sommige Border Collies hier uit de buurt bijvoorbeeld zijn een stuk rustiger, die komen ook niet uit de werklijnen. Net als Leia, daarvan hebben we al in t begin gezegd dat het een Golden Retriever in een Border Collie jasje is.
Terwijl een vrouwtje hier 2 Border Collies heeft van 7 en 9 geloof ik en die kunnen alleen maar rennen, racen en bezig zijn. Zij is er ook actief mee bezig, schapen drijven en ik meen ook flyball.
Maar opzich denk ik dat een Border Collie helemaal geen ongeschikte keus voor je zal zijn marcelreimer. Gezien de situatie waarin je je bevindt, werktijden, woonruimte en je wensen.
Wat ik wel eerst zou doen is heel goed rondkijken bij verschillende fokkers om te kijken welke 'type' bij je past.
Een echt alternatief kan ik zo niet bedenkn, maar er zijn al genoeg goede alternatieven gegeven.
Succes met je keuzes

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Is een Belgische herder niks? Die zijn net wat rustiger dan een bordercollie maar toch erg werklustig en vrolijk.
Je kan kiezen kwa kleur en kwa vacht dus wat dat betreft keuze genoeg
Wij hopen een Laekense herder als 3e hond te mogen hebben eind dit jaar, ook een van de varieteiten van de Belgische herder. Verheugen ons enorm en wij kwamen dus op de Belgen uit. Wel werklust maar niet zo drijverig en obsessief als sommige bordercollies kunnen zijn.
Een bordercollie kan overigens best als je zo veel tijd hebt en de ruimte om hem uit te laten.
Je kan kiezen kwa kleur en kwa vacht dus wat dat betreft keuze genoeg
Een bordercollie kan overigens best als je zo veel tijd hebt en de ruimte om hem uit te laten.
- marcelreimer
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
O, o, o, wat fijn
Heerlijk, jullie reacties. Aan een Kooiker had ik nog niet gedacht, maar wat een prachtig hondje! Een Perro Peludo Peruano ben ik nog niet eerder tegengekomen in de hondenencyclopedie, maar de foto's en de omschrijving zijn erg veelbelovend. Ik ga er zeker wat meer informatie over opvragen. Is die witte op de derde foto ook zo'n Peruaanse? Om op te vreten ...
Over werken met een Border Collie. Ik wil sowieso elk weekend een groot deel van de dag met de hond naar buiten. Dat kan werken zijn, of een heerlijke strandwandeling. Natuurlijk kan ik niet voorzien wat voor impact dat op ons heeft en of dat na 10 jaar nog net zo leuk is ... Taken verzinnen die gemakkelijk thuis of in het park tijdens de middagwandeling/spel uitgevoerd kunnen worden is vanzelfsprekend (tips hiervoor zijn welkom). En natuurlijk wil ik alle beschikbare cursussen volgen voor de opvoeding van onze nieuwe huisgenoot.
Eigenlijk maakt het niet uit of het een pup wordt, of een herplaatser. Gezien het grote aantal asieldieren, is het misschien fijner om er een te adopteren, hoewel je met een pup van meet af aan een goede band kunt opbouwen ...
En over ons schone huis: we realiseren ons natuurlijk dat een hond vuiligheid mee naar binnen neemt en soms zijn tanden zet in zaken waar hij dat niet mag. Daarom moet onze hond ook intelligent en makkelijk te trainen zijn, zodat we de grootste schade enigszins kunnen beperken. Leren dat hij in de keuken moet wachten tot hij is afgedroogd, leren dat er buiten gespeeld wordt en binnen niet. Dat soort basale zaken ...
Groetjes uit Driehuis,
Marcel
Over werken met een Border Collie. Ik wil sowieso elk weekend een groot deel van de dag met de hond naar buiten. Dat kan werken zijn, of een heerlijke strandwandeling. Natuurlijk kan ik niet voorzien wat voor impact dat op ons heeft en of dat na 10 jaar nog net zo leuk is ... Taken verzinnen die gemakkelijk thuis of in het park tijdens de middagwandeling/spel uitgevoerd kunnen worden is vanzelfsprekend (tips hiervoor zijn welkom). En natuurlijk wil ik alle beschikbare cursussen volgen voor de opvoeding van onze nieuwe huisgenoot.
Eigenlijk maakt het niet uit of het een pup wordt, of een herplaatser. Gezien het grote aantal asieldieren, is het misschien fijner om er een te adopteren, hoewel je met een pup van meet af aan een goede band kunt opbouwen ...
En over ons schone huis: we realiseren ons natuurlijk dat een hond vuiligheid mee naar binnen neemt en soms zijn tanden zet in zaken waar hij dat niet mag. Daarom moet onze hond ook intelligent en makkelijk te trainen zijn, zodat we de grootste schade enigszins kunnen beperken. Leren dat hij in de keuken moet wachten tot hij is afgedroogd, leren dat er buiten gespeeld wordt en binnen niet. Dat soort basale zaken ...
Groetjes uit Driehuis,
Marcel
-
laeken
- Zeer actief
Re: O, o, o, wat fijn
Niet om je te ontmoedigen maar juist een slimme hond is vaak moeilijk. Hij is nl zo slim dat hij je stemming kan lezen en ieder gaatje in je consequent zijn kan aanvoelen. Juist de slimme honden zullen je tarten tijdens het aanlerenmarcelreimer schreef:Daarom moet onze hond ook intelligent en makkelijk te trainen zijn, zodat we de grootste schade enigszins kunnen beperken. Leren dat hij in de keuken moet wachten tot hij is afgedroogd, leren dat er buiten gespeeld wordt en binnen niet. Dat soort basale zaken ...
Maargoed, uiteindelijk, na veel trainen zijn het wel de slimme honden die alles uitermate consequent en goed zullen uitvoeren. Opvoedingstechnisch kan je beter een erg dom ras nemen want die zijn zo stug dat ze vaak niet eens door hebben dat ze ook stout kunnen zijn
- alm@
- moderator
- Aantal honden: 3
MARC_S schreef:Niet om je te ontmoedigen maar juist een slimme hond is vaak moeilijk. Hij is nl zo slim dat hij je stemming kan lezen en ieder gaatje in je consequent zijn kan aanvoelen. Juist de slimme honden zullen je tarten tijdens het aanlerenmarcelreimer schreef:Daarom moet onze hond ook intelligent en makkelijk te trainen zijn, zodat we de grootste schade enigszins kunnen beperken. Leren dat hij in de keuken moet wachten tot hij is afgedroogd, leren dat er buiten gespeeld wordt en binnen niet. Dat soort basale zaken ....
Maargoed, uiteindelijk, na veel trainen zijn het wel de slimme honden die alles uitermate consequent en goed zullen uitvoeren. Opvoedingstechnisch kan je beter een erg dom ras nemen want die zijn zo stug dat ze vaak niet eens door hebben dat ze ook stout kunnen zijn![]()

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, het zijn alledrie Peruanen. Er zit erg veel verschil in type, kleur, beharing en vachttype. Qua karakter en jullie omschrijving vind ik ze echt super bij jullie passen!marcelreimer schreef:Heerlijk, jullie reacties. Aan een Kooiker had ik nog niet gedacht, maar wat een prachtig hondje! Een Perro Peludo Peruano ben ik nog niet eerder tegengekomen in de hondenencyclopedie, maar de foto's en de omschrijving zijn erg veelbelovend. Ik ga er zeker wat meer informatie over opvragen. Is die witte op de derde foto ook zo'n Peruaanse? Om op te vreten ...
- marcelreimer
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Mijn beste vriend heeft een Schotse Collie gehad, Yassou. Dat wat zo'n lieve hond, maar vraagt wel erg veel vachtverzorging. Is ook zeker niet de eerste keus van Bram.Boutje schreef:Schotse herder, lang of korthaar.
Bram heeft het inderdaad vaak over een Terrier. Een Foxterrier, Parson Jack Russel of Jack Russel. Zijn die niet veel te druk, te bazig, te blafferig, te vrijgevochten ..?yamie schreef:een jack russell terrier natuurlijk
De Australian Shepard lijkt als twee druppels water op de Border Collie, naar wat ik begrepen heb ook in karakter en werklust. Klopt dat?LongFields schreef:Een Australian Shepherd zou misschien een optie kunnen zijn. Deze zijn over het algemeen wat zwaarder van bouw dan de Border, en wat relaxter.
- Maxiem
- Zeer actief
Van wat ik begrepen heb, heeft de Aussie minder neiging tot drijven en si iets eerder tevreden. Ook hebben ze de ´eye´ niet.marcelreimer schreef:De Australian Shepard lijkt als twee druppels water op de Border Collie, naar wat ik begrepen heb ook in karakter en werklust. Klopt dat?LongFields schreef:Een Australian Shepherd zou misschien een optie kunnen zijn. Deze zijn over het algemeen wat zwaarder van bouw dan de Border, en wat relaxter.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
- hondeponnetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
- Aantal honden: 2
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat heb ik inderdaad ook zo begrepen. Een van de eigenaren van Nozem's nestgenoten heeft er ook eentje, dat is een heerlijke hond die graag wil werken, maar niet persé hóeft.Maxiem schreef:Van wat ik begrepen heb, heeft de Aussie minder neiging tot drijven en si iets eerder tevreden. Ook hebben ze de ´eye´ niet.marcelreimer schreef:De Australian Shepard lijkt als twee druppels water op de Border Collie, naar wat ik begrepen heb ook in karakter en werklust. Klopt dat?LongFields schreef:Een Australian Shepherd zou misschien een optie kunnen zijn. Deze zijn over het algemeen wat zwaarder van bouw dan de Border, en wat relaxter.
Marc's suggestie voor een Belgische Herder is op zich ook wel een goede. Alleen dan zou ik zeker geen langhaar kiezen in verband met de vachtverzorging (alhoewel alle langhaar-eigenaren zeggen dat die reuze meevalt). Een Mechelaar is misschien iets te veel vergelijkbaar met de Border Collie en zou nog iets te veel hond kunnen zijn. De Laekense is de meest rustige van de Belgen, maar moet wel 2x per jaar geplukt worden. Verder behoeft de vacht niet veel verzorging, kan ik uit eigen ervaring vertellen.
Mocht je geïnteresseerd zijn in de Laekense, kun je op mijn "www"knopje klikken voor mijn website. Ik woon overigens dicht in jullie buurt (Nieuw-Vennep) dus wie weet zien jullie me nog wel eens ergens lopen met mijn 2 dames!
-
laeken
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Nou, niet het allereerst hoor!MARC_S schreef:Hoho, wij waren eerst!LongFields schreef: Mocht je geïnteresseerd zijn in de Laekense, kun je op mijn "www"knopje klikken voor mijn website. Ik woon overigens dicht in jullie buurt (Nieuw-Vennep) dus wie weet zien jullie me nog wel eens ergens lopen met mijn 2 dames!![]()
![]()
-
laeken
- Zeer actief
Eerder bedoelde ikLongFields schreef:Nou, niet het allereerst hoor!MARC_S schreef:Hoho, wij waren eerst!LongFields schreef: Mocht je geïnteresseerd zijn in de Laekense, kun je op mijn "www"knopje klikken voor mijn website. Ik woon overigens dicht in jullie buurt (Nieuw-Vennep) dus wie weet zien jullie me nog wel eens ergens lopen met mijn 2 dames!![]()
![]()
![]()
![]()
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ja, dat wel. Maar ik heb al met Nozem afgesproken dat ze haar best gaat doen voor een groter nest dan haar moeder gekregen heeft, en vooral veel teefjes...MARC_S schreef:Eerder bedoelde ikLongFields schreef:Nou, niet het allereerst hoor!MARC_S schreef:Hoho, wij waren eerst!LongFields schreef: Mocht je geïnteresseerd zijn in de Laekense, kun je op mijn "www"knopje klikken voor mijn website. Ik woon overigens dicht in jullie buurt (Nieuw-Vennep) dus wie weet zien jullie me nog wel eens ergens lopen met mijn 2 dames!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
- marcelreimer
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- alm@
- moderator