Wat groeit ze hard zeg!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Veel verdriet gehad, maar ik krijg nu weer hoop.
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
Jeanet Stehouwer
- Actief
- Contacteer:
-
Jeanet Stehouwer
- Actief
- Contacteer:
- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
- Aantal honden: 1
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
-
borderke
- Actief
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
Natasza
- nieuw lid
nestje fokken
je verhaal lijkt heel erg op wat ik momenteel meemaak .
mijn teef is verleden week bevallen van 8 pupjes .
een lange maar verder prima bevaling ,
geen complicaties 8 mooie levendige puppen 6 gyga dikke van zon 700 gr een teefje van 600 gr en eentje de laatste een zeer klein teefje van 400 gr ,
maar alle pups waren goed wakker dronken goed en de dierenarts zag ook niets raars .
een dag later begind een van de reutjes net wat jij zegt ook als een visje op het droge naar adem te happen en een paar keer een in een soort schochk te vallen ,het verstijven van het lichaampje heel eng .
maar hem een aantal keren na de aanvall flink gemaseert en maar hart masage gegeven ontspande zijn lijfje weer .
hij wilde absoluut niet drinken ,
dus heb ik hem met de sonde voeding gegeven zodat die in elk geval wat binnen kreeg .
het was dweilen met de kraan open helaas het kwam er net zo hard weer uit .
de dierenarts heeft hem nog vocht bij gegeven en antibiotieka gekregen ,
maar het mocht niet baten ,
na twee dagen was die eigelijk al aan het versterfen en waren we zover van laat hem maar hemelen wand dit is vor dit pupje geen leven ,
de moeder heeft hem uiteindelijk doodgedrukt .
das heel naar vooral als op het eerste gezicht een bevaling zo perfect lijkt te gaan .je houd natuurlijk de eerste weken overal rekening mee ze zijn zo gyga vatbaar voor allerlei dingen ,
maar het is vreselijk als zon oogwaarschijnlijke gezonde pup toch wegvalt .
gebeurt dit bij de geboorte is het ook heel naar ,maar meestal vind ik dan wel een verklaring of hebben vocht binnen gekregen of te lang in het geboortekanaal gezeten of dergelijke .
dan acepteer ik het wat beter ,de natuur grijpt dan in en dan heeft het zo moeten zijn .
maar je hecht je meteen aan het kleine grut das de pest .
een teefje zijn we nu ook al de hele week om de anderhalv twee uur aan het bijvoeden .
ze drinkt gelukkig nu zelf bij de moeder sinds eergisteren ,dus sondevoeding hoef niet meer ,aleen aanleggen ,
maar ik maak me zon zorgen wand ze groeid nml nihil de andere pups wegen nu ruim een kilo en dit kleintje zit nu 440 gr ,verder drinkt ze eigelijk goed is geen klager velletje voelt goed aan en de moeder verzorgt haar optimaal .
ze heeft wel een ontsteking gehad aan een weggehaald hubertusklauwtje ,
wat we behandelen en ze krijt antibiotika en ik het wat homoepathis spulen gehaald bij spat .nutri drops ,benebac etc .
baat het niet dan schaad het niet .
ik denk wel dat het een zeer sterk teefje is ze is een echte vechter die kleine schat .
maar ik maak me erg zorgen om het weinig groeien ,
de arts zegt kan van de onsteking komen ,sind gisteren is dus eindelijk langzaam 20 gr aangekomen ,normaal groeid een tatra met mistens 80 a 100 gr perdag .
ik heb dit in 15 jaar fokkerij nog niet zo meegemaakt .
zon primituur pupje .wel vaker kleinere pups maar die groeide altijd zo weer lekker mee .
heeft iemand van jullie hier ervaring meee en evt tips .
we hopen in elk geval dat ze door blijft drinken en groeien ,
ze is zo dapper .
het zou heel triest zijn als ze het alsnog naar al dat knokken niet zou halen .
ik ben blij dat jou teef een heerlijk pupje het goed maakt en op krachten is gekomen geeft mij wat steun .
geef haar en mammy een hele dikke knuffel
en geniet maar lekker van liefe pup ze zijn zo weer groot .
vr gr nataszahier zie je het verschil tussen de pupjes de kleine en de dikke beer

vr gr natasza
mijn teef is verleden week bevallen van 8 pupjes .
een lange maar verder prima bevaling ,
geen complicaties 8 mooie levendige puppen 6 gyga dikke van zon 700 gr een teefje van 600 gr en eentje de laatste een zeer klein teefje van 400 gr ,
maar alle pups waren goed wakker dronken goed en de dierenarts zag ook niets raars .
een dag later begind een van de reutjes net wat jij zegt ook als een visje op het droge naar adem te happen en een paar keer een in een soort schochk te vallen ,het verstijven van het lichaampje heel eng .
maar hem een aantal keren na de aanvall flink gemaseert en maar hart masage gegeven ontspande zijn lijfje weer .
hij wilde absoluut niet drinken ,
dus heb ik hem met de sonde voeding gegeven zodat die in elk geval wat binnen kreeg .
het was dweilen met de kraan open helaas het kwam er net zo hard weer uit .
de dierenarts heeft hem nog vocht bij gegeven en antibiotieka gekregen ,
maar het mocht niet baten ,
na twee dagen was die eigelijk al aan het versterfen en waren we zover van laat hem maar hemelen wand dit is vor dit pupje geen leven ,
de moeder heeft hem uiteindelijk doodgedrukt .
das heel naar vooral als op het eerste gezicht een bevaling zo perfect lijkt te gaan .je houd natuurlijk de eerste weken overal rekening mee ze zijn zo gyga vatbaar voor allerlei dingen ,
maar het is vreselijk als zon oogwaarschijnlijke gezonde pup toch wegvalt .
gebeurt dit bij de geboorte is het ook heel naar ,maar meestal vind ik dan wel een verklaring of hebben vocht binnen gekregen of te lang in het geboortekanaal gezeten of dergelijke .
dan acepteer ik het wat beter ,de natuur grijpt dan in en dan heeft het zo moeten zijn .
maar je hecht je meteen aan het kleine grut das de pest .
een teefje zijn we nu ook al de hele week om de anderhalv twee uur aan het bijvoeden .
ze drinkt gelukkig nu zelf bij de moeder sinds eergisteren ,dus sondevoeding hoef niet meer ,aleen aanleggen ,
maar ik maak me zon zorgen wand ze groeid nml nihil de andere pups wegen nu ruim een kilo en dit kleintje zit nu 440 gr ,verder drinkt ze eigelijk goed is geen klager velletje voelt goed aan en de moeder verzorgt haar optimaal .
ze heeft wel een ontsteking gehad aan een weggehaald hubertusklauwtje ,
wat we behandelen en ze krijt antibiotika en ik het wat homoepathis spulen gehaald bij spat .nutri drops ,benebac etc .
baat het niet dan schaad het niet .
ik denk wel dat het een zeer sterk teefje is ze is een echte vechter die kleine schat .
maar ik maak me erg zorgen om het weinig groeien ,
de arts zegt kan van de onsteking komen ,sind gisteren is dus eindelijk langzaam 20 gr aangekomen ,normaal groeid een tatra met mistens 80 a 100 gr perdag .
ik heb dit in 15 jaar fokkerij nog niet zo meegemaakt .
zon primituur pupje .wel vaker kleinere pups maar die groeide altijd zo weer lekker mee .
heeft iemand van jullie hier ervaring meee en evt tips .
we hopen in elk geval dat ze door blijft drinken en groeien ,
ze is zo dapper .
het zou heel triest zijn als ze het alsnog naar al dat knokken niet zou halen .
ik ben blij dat jou teef een heerlijk pupje het goed maakt en op krachten is gekomen geeft mij wat steun .
geef haar en mammy een hele dikke knuffel
en geniet maar lekker van liefe pup ze zijn zo weer groot .
vr gr nataszahier zie je het verschil tussen de pupjes de kleine en de dikke beer

vr gr natasza
Natasza